Пунктуація

Додано: 15 травня
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

І грає, і піниться синєє море.

Сонечко зійшло і світить нам, і гріє.

Ні світ ні зоря соловей щебече.

Ні мені, ні тобі не випала така нагода.

Запитання 2

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Тут усе: і повітря, і тиша, і дерева - сповнене якоїсь загадкової сили.

Учитель це три світи: теперішній, минулий і майбутній.

Море й озеро, синій берег і широкий степ усе залите гарячим маревом.

На все осінь щедра: на кавуни, і на дощі, і на холодні роси.

У наших ріках водяться різні породи риб: а саме шука, лин, лящ, сом.

Запитання 3

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Ще великий Микола Гоголь, наш славний земляк, захоплено говорив про мову українського народу.

Кінь вийшов на сизу піщану косу і струсивши воду, відчув себе вільним, сильним, непереможним.

На оболоні, залитій водою, походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

Женеш свою корівчину пасти в поле, десь за тобою сонце, сходячи, крізь дерезу спілим кавуном червоніє.

Дівчина ступає на палубу, і літній слуга вслід їй виносить велику клітку з пернатим красенем - вінценосним журавлем.

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну [...] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Першому

Другому

Четвертому

П'ятому

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Постукала весна в прозорий кришталь вікон, торкнулася серця лоскітливим подихом травня й невтримно поманила в замріянний гай. (2) А в гаю синіми вогниками коливаються на тонких стебельцях проліски. (3) Схожі вони на бірюзові намистинки розгублені чиєюсь невинною рукою між вузеньких листочків боязкої травиці. (4) Може, то безжурний жайвір бризнув на галявину іскри невичерпного натхнення чи соромлива синичка розсипала зерна свого пестливого співу?


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) A потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 7

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень) і виконайте завдання


(1) Які тут, на крутому схилі гори, зеленіли дерева! (2) Чия буйна фантазія позбирала їх із усіх-усюд до цього товариського гурту, й тепер вони створили мальовничу строкату сім'ю! (3) Простір між стовбурами, пронизаний світлом літнього сонця, без упину манив загадковим затишком. (4) Батько рано-вранці йшов від дерева до дерева й перед кожним зупинявся на коротку мить наче здибався зі знайомою людиною. (5) Цей сад на схилі гори творили не тільки розлогі яблуні, а й посаджені ще позаторік зовсім молоденькі яблуньки.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня справді неабияка [...]. (5) Вітер - це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 9

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.


(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії, заснованої ще в XVII столітті, їх передала британська компанія ВВС. (2) A вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок [...]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 10

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.


(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку- будинок. (5) У/далині [...] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.


(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам'ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

шостому

Запитання 12

Розділові знаки правильно розставлені в реченні

варіанти відповідей

Отут серед цвіту, здається: що якби людина навчилася А мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі.

Сонце вже котилося на захід, над полями здіймалася легка пара, у небі, як листя осики, тріпотіли крильцями жайворонки, зеленим соком пашіли трави, — у які причепурилися горбки

Уявімо що світ, який нас оточує це поле, а слова, які в називають предмети навколишнього світу — рослини на цьому полі.

Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест