контрольна робота

Додано: 9 березня
Предмет: Українська мова, 9 клас
25 запитань
Запитання 1

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні реченню:

варіанти відповідей

Признаюсь — заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.

Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.


Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.


Запитання 2

Які типи зв'язків ужито в реченні:

Ноги грузли часом по коліно в цмоковині, цупкий комиш ламався, тріщав та бив по лиці, плутався під ногами, а Соломія бігла все вперед, пойнята жахом, нічого не помічаючи, бажаючи тільки забігти якомога далі.

варіанти відповідей

Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 3

До речення з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення:

варіанти відповідей

Соломія не знала, як і коли це сталося,— втома і шум комишу приспали її.

Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна

Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, власне, прийшла.

Запитання 4

Укажіть кількість частин, із яких складається подане речення:

Тарас Шевченко народився на українській землі, під українським небом, проте він належить до тих людей-світочів, що стають дорогими для всього людства і що в пошані всього людства знаходять безсмертя.

варіанти відповідей

дві

три

чотири

п'ять

Запитання 5

Який розділовий знак пропущено в реченні:

Коли мало в тебе сил, то з гуртом єднайся ти разом більше зробиш діла, швидше дійдеш до мети.

варіанти відповідей

кому

тире

двокрапку

крапку з комою

Запитання 6

Розділовий знак при збігові сполучників НЕ потрібний у реченні:

варіанти відповідей

Мати вже не знала колишніх злиднів, бо хоч від старшого сина ще й не мала допомоги, зате Андрій тепер приносив їй заробіток.

Джерельце струмувало все дужче і дужче, і хоч літо видалося спекотним, трава на леваді зелено буяла.

І весна йому теж здається дівчиною, але коли веселка живе на хмарі, то весна ходить по землі.

Кашляв він так довго й гучно, що скільки ми не старалися, ніхто не міг його як слід передражнити.

Запитання 7

Правильно розставлено розділові знаки в реченні:

варіанти відповідей

Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла.

Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на вогонь.

Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущавині, належали таємниці і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше.

Вишку стало розхитувати і була гроза, що впаде і хату Чабанися розвалить.

Запитання 8

Шість частин має складне речення:

варіанти відповідей

Перше, що побачив Климко, коли розплющив очі, було велике, рівно обведене коло червоного сонця у вікні; воно яскраво світило, і хлопчик став пригадувати, де він.

Коли ступила між дерева, коли побачила, як по їхньому гіллю згори донизу ллється наче якесь аж туманне сонячне проміння і як у тому промінні мінливо зблискує листя, коли почула вогкий, густий, прілий запах лісу, - всміхнулась, і вже весь день та усмішка не сходила з її уст.

Низькі чорні хмари, здавалося, стояли нерухомо, але по тому, як вони час від часу засмолювали негусті дрібні зорі і як ті зорі знову ненадовго з'являлися, Климко здогадувався, що хмари біжать.

Запитання 9

Правильно розставлені розділові знаки у складному реченні зі збігом двох сполучників:

варіанти відповідей

Шерхіт очеретів сповнював душу, і коли Яким зрізав ножем першу очеретину, він став заспокійливим гулом.

З того вечора я часто приходив до дядька Себастіана, і, коли він мав час, ми разом читали якусь книгу, газети чи гомоніли про всяку всячину.

Мати брала пучками ягоду, несла до вуст, і, коли роздушувала черешню, то в кутиках уст спалахував сік.

Запитання 10

Який розділовий знак пропущено в складному реченні:

Бабуся, яка готувала сніданок мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця!

варіанти відповідей

кому

крапку з комою

тире

двокрапку

Запитання 11

Укажіть схему, яка співвідноситься з реченням: 

Він говорив про речі, повні жаху для мене, так просто й спокійно, як жайворонок кидав на поле пісню, а я стояв та слухав, і щось тремтіло в мені. 

варіанти відповідей

[ ], ( ), [ ], [ ]. 


 [ ], ( ), ( ), [ ]. 

[ ], ( ), ( ), [ ], ( ). 

 [ ], ( ), ( ), [ ], [ ]. 

Запитання 12

Укажіть, які види зв’язку представлені в реченні: 

Тримаючи в руках серпа, на якому вогко зблискувало сонце, мати ступала над галузиною струмка, і об її ноги билось волоття трави. 

варіанти відповідей

підрядний і безсполучниковий 

 сурядний, підрядний і безсполучниковий 

сурядний і безсполучниковий 

сурядний і підрядний 

Запитання 13

Укажіть, які види зв’язку представлені в реченні:

Цей Нестор, найславетніший з дідів, лишив нащадкам працю свою горду, бо він писав і в келії сидів, а я ходив, і в мене вкрали торбу.

варіанти відповідей

підрядний і сурядний зв’язок

сурядний, підрядний і безсполучниковий зв’язок

сурядний і безсполучниковий зв’язок

підрядний і безсполучниковий зв’язок

Запитання 14

Укажіть складне речення з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

До тебе летіла б край світу, де сходить зоря золота, якби не морози на квіти, якби не минули літа.

Верба цвіте, нагадуючи, що весна вже не за горами, що невдовзі настане оновлювальна пора повсюдного зелен-квіту.

 Начебто звідусюди дивляться на тебе сині очі весни, й ти відкрито, відчуваючи душевне здоров'я, силу, теж дивишся в ті очі, що випромінюють приязнь і ласку.

 І колишеться м'ята, і тремтить долина, і доріг тих багато, а вітчизна одна.

Запитання 15

Реченню Над вечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом. (Григір Тютюнник) відповідає схема

варіанти відповідей

 [ ], [ ], [ ], (  ), (  ).

[ ], [ ], (  ), (  ).

 [ ], [ ], [ ], (  ).

 [ ], [ ], [ ], [ ], (  ).

Запитання 16

Укажіть складне речення, що має чотири частини

варіанти відповідей

І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Віруньці й досі вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків привело її кохання на Зачіплянку.

 В темряві подеколи траплялись ягоди; вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки.

Перший напад на громадські права було відбито, але тухольці не радувалися завчасно, вони добре знали, що се тільки перший напад і що за ним треба чекати інших.

А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки.

Запитання 17

Скільки граматичних основ у реченні: Мати вірила земля все знає що говорить чи думає чоловік на самоті вона тихенько розмовляла з нею довіряючи свої радощі болі і просячи щоб вона родила на долю всякого...(М.Стельмах)

варіанти відповідей

чотири

 п’ять

шість

сім

Запитання 18

Безсполучниковим є речення:

варіанти відповідей

Вечірнє сонце, дякую за день, за цю потребу сонця, як молитви.

Коли я був хлопчиком на Десні, мені хотілось, щоб дикі птиці сідали мені на голову і на плечі не тільки в снах.

Бачу я тебе в снах, у дібровах зелених, по забутих стежках ти приходиш до мене.

Грім усе гуркоче, і руда хмара лівим крилом обійма небо.

Запитання 19

Безсполучниковим складним, в якому перше речення повідомляє про умову дії в другому, є речення:

варіанти відповідей

Пішла б же я утопилась - жаль душу згубити.

Захочеш свіжини - приходь на вечерю до нас.

Зілля дива наробило - тополею стала.

Зійшло сонце - ляшки-панки покотом лежали.

Запитання 20

Відповідає схемі [ ] : [ ], [ ].речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Тихо в полі гай темніє наступає літній вечір.

 І пригадалося йому дитинство над водами хиляться лози лелека пливе в висоті.

Ми не лукавили з тобою ми просто йшли у нас нема зерна неправди за собою.

Заливається флейта трубить з переливами трубач рявкає бас гуде бариток.

Запитання 21

Виберіть правильну характеристику поданого речення

" Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють"

варіанти відповідей

Складне безсполучникове речення

 Складне речення з безсполучниковим та сурядним зв'язком

 Складне речення з безсполучниковим та підрядним зв'язком

Запитання 22

Пунктуаційна помилка є в реченні


варіанти відповідей

 Я слухав рідну пісню, рідну мову і вона лилася струмком, у якому переплелися запахи калини, чебрецю, лепехи. 

Море так невинно голубіє під стінами скель і сонце так світить яскраво, що аж каміння сміється. 

Село звеселіло і яблуневі садки подобрішали, коли розпочалися жнива.

Запитання 23

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)



варіанти відповідей

 Ти позич мені сніг я намалюю на ньому нас всіх.

Не бійся ж на стежці цій впасти підхоплю тебе й пригорну!

 У серці виграє нестримна радість попереду ще вічність без кінця.

Пливли серпанки дмухав хтось зірниці ромашок молоко взялись косити.

Запитання 24

Укажіть помилкове твердження:


варіанти відповідей

 Якщо друге речення у СБР пояснює перше, ставимо двокрапку

 Якщо частини СБР указують на одночасність подій, ставимо кому.

 Якщо друге речення у СБР вказує на наслідок, то ставимо двокрапку

Якщо перше речення у СБР вказує на умову, то ставимо тире.

Запитання 25

Правильно дано характеристику речення(розділові знаки пропущено)

 Дід привчав мене змалку любити та вивчати ліс у ньому багато дарів для нашої родини. у варіанті:



варіанти відповідей

 Розп., безсп.,1. двоск., пош., повн., ускл. 2. Односк.,пош., повн., неускл.

 Розп., безсп.,1. двоск., пош., повн., ускл. 2. Двоск.,пош., неповн., неускл.

 Розп., безсп.,1. двоск., пош., повн., неускл. 2. Двоскл.,.,пош., повн., неускл.

Розп., безсп.,1. двоск., пош., повн., ускл. 2. Односк.,пош., неповн., неускл.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест