СИНТАКСИС. Словосполучення. Варіант 2

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 221 раз
12 запитань
Запитання 1

У якому рядку названо всі ознаки словосполучення?


варіанти відповідей

Поєднання двох чи більшої кількості слів; одиниця спілкування; поєднується зв'язком узгодження і керування.

Поєднання двох чи більшої кількості повнозначних слів; одиниця не комунікативна; поєднана на основі синтаксичного зв'язку між підметом і присудком.

Поєднання двох чи більшої кількості спів на основі підрядного зв'язку; має граматичне значення й інтонацію повідомлення.

Поєднання двох чи більшої кількості повнозначних слів на основі підрядного та сурядного зв'язку; одиниця комунікативна; має граматичне значення.

Поєднання двох чи більшої кількості повнозначних слів на основі підрядного зв'язку; одиниця не комунікативна; має граматичне значення; означальні, додаткові, обставинні відношення.

Запитання 2

Вкажіть, у якому рядку словосполучення дієслівні

варіанти відповідей

Виконати завдання, мрія про щастя, читаючи книгу

Пам'ятати про подвиг, думка про товариша, поглядати у вікно

Сповнений надій, доглядати хворого, купити ліків

Працювати на совість, допомагати батькам, виконуючи доручення

Уміння працювати, боротися за щастя, навчати дітей

Запитання 3

У якому рядку всі словосполучення однакові за будовою (прості чи складні)?


варіанти відповідей

Переїзд до Львова, лірика Павла Грабовського, чистота дитячої душі

Мотиви творчості письменника, виявитися історично перспективним, відображення дійсності.

Взятися за письменницьке перо, взірець моральної чистоти, милуватися   краєвидом

Культура Давньої Греції, подорожувати рідною землею, бути щедрим душею

Голосно читати вірш, цікава розповідь про героя, поділити яблуко на­двоє

Запитання 4

У якому рядку всі словосполучення виражають додаткові відношення між головним і залежним словами?

варіанти відповідей

Творити легенду, симфонія Шостаковича, відвідати друзів

Говорити англійською мовою, зв'язок з дійсністю, відчути біль

Присвятити матері, любов до землі, дослідження стилю

Повірити відразу, виконаний учнем, переконаний у справедливості

Спрямований на взаємозбагачення, виводити правило, перебувати у відрядженні.


Запитання 5

Визначте, у словосполученнях якого рядка передаються однакові відношення (означальні, додаткові чи обставинні).


варіанти відповідей

Художня проза, переклад з англійської мови, повага до старших.

Потреба спілкування, вистояти з честю, полетіти соколом

Бажання вчитися, хата дідуся, слово майстра

Почуття гордості, конспект з географії, праця академіка

Написання листа, напис на камені, давні друзі

Запитання 6

У якому рядку всі словосполучення утворено способом прилягання?


варіанти відповідей

Сподівання зустрітися, підійти ближче, поїхати додому.

Прохання виконати, повернутися під вечір, потребувати допомоги

Бажання випередити, приїхати вчасно, співати пісню

Дозвіл поїхати, стиха промовляти, вчитися музики.

Прагнення знати, бажання працювати, мрія вчитися

Запитання 7

У якому рядку всі поєднання слів не є словосполучення?


варіанти відповідей

Гори перевернути, дати на горіхи, сказати правду

Бути насторожі, кривити душею, лебедина пісня композитора

Нарубати дров, бути причетним до справи, найбільш вдалий.

Ламати голову, куди завгодно поїхати, весна рання.

Тримати камінь за пазухою, честь і порядність, розводити дискусію.

Запитання 8

Укажіть рядок з іменниковими словосполученнями.

варіанти відповідей

Весняна пора, уроки історії, Довженків край, щастя жити, бажати щастя, змога вчитися.

Дослідження літератури, постать дівчини, пошана до людини, сповнений поваги.

Наш учитель, невичерпне джерело, гідний наслідування, двадцяте століття.

Боротьба за мир, хвала життю, думка повернутися, незабутня зустріч, велич людини.

Високість помислів, краса людини, п'ять балів, вимогливий до себе, кожен з нас.

Запитання 9

У якому рядку всі словосполучення складні за будовою?


варіанти відповідей

Діяти всупереч обставинам, стати скупим на слова, портфель зі шкіри.

Сім відважних воїнів, голос Ніни Матвієнко, дівчина з карими очима, десять довгих днів.

Земля України, крокувати поруч з товаришем, багатющий мовний матеріал

Домашнє завдання учнів, глибоко цінувати поезію, розуміти товариша з півслова

Життя Лесі Українки, слава поетеси, прекрасний у своїй людяності

Запитання 10

З'ясуйте, у якому рядку всі словосполучення означальні (за відношенням між головним і залежним словами).

варіанти відповідей

Життя Шевченка, роздуми письменника, старання учнів

Служіння народу, прагнення до вдосконалення, написано письменником

Звернення до народу, осмислення істини, мислення людини

Оспівування природи, почуття обов'язку, мій зошит

Хвилювання учня, запис до книги, написання твору

Запитання 11

Словосполучення якого рядка однакові за відношенням?


варіанти відповідей

Тридцять учнів, перші квіти, шостий з краю

Виявитися здібним, повернутися задоволеним, крокувати пліч-о-пліч

Радіти успіхам, переповнений емоціями, сприймати музику

Написати крейдою, працювати з радістю, перевірено директором.

Перемогти у спорті, розмовляти з товаришем, співати в хорі

Запитання 12

Назвіть характерну особливість узгодження.

варіанти відповідей

Із зміною форми головного слова змінюється форма залежного слова.

При зміні головного слова залежне не змінюється.

Головне слово обов'язково вимагає форми залежного слова.

Головне слово не передбачає форми залежного слова.

Закінчення головного і залежного слова дублюються.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест