Складне речення з різними видами зв'язку. Текст

Додано: 23 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 551 раз
12 запитань
Запитання 1

1.Яке з поданих речень - складне з різними видами зв'язку?

варіанти відповідей

А. Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).

   Б. Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).

  В. Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).

Запитання 2

2.Виділіть речення із сурядним і підрядним зв'язком.

варіанти відповідей

  А. Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, надворі стоїть весна, одягнена у білі шати (М. Коцюбинський).

 Б. Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де-не-де, кружляючи, лягає під дерева (Л. Тендюк).

В.Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна земля оживала, щоб чоловік, уперше потрапивши на те чи інше місце, безпохибно пізнав -ось він, той край, про-який читав (В. Шевчук).

 

Запитання 3

3.Виділіть речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.

варіанти відповідей

А. Яків повів коней навпростець, було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк (А. Шиян).

   Б. Ніна спочатку думала про Якова Македона, що привернув її увагу, та згодом сильніші спогади витіснили його образ, і перед очима постали і люди інші, і події, що їх довіку не забути (А. Шиян).

В.То поїзд затримувався на станціях, бо колія була зайнята, то машиніст довго домовлявся із станційними працівниками, що не хотіли відпускаи вугілля, взагалі поїзд чомусь довго стояв перед семафором

Запитання 4

4.У якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв'язок?

варіанти відповідей

А. Постановник не осипав Ярославу компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний потиск руки був для неї дорожчий за слова (О. Гончар).

 Б. Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонились, та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти, кружляючи червоне (П. Тичина).

В. Дивовижні сцени можна було побачити в ці хвилини в таборі: той сміявся, той плакав, там обнімалися, там підняли на руки і цілували стареньку бабусю, що принесла останню качку (Я. Ваш).

Запитання 5

5.У якому реченні поєднано безсполучниковий і сурядний зв'язок?

варіанти відповідей

А. Він так розійшовся, що в Євмена не залишилося найменшого сумніву: буде все так, як вирішив Таливон (Я. Стецюк).

Б. Половець став на порозі - досвіток був повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило (Є. Гуцало).

В. Море дедалі втрачало спокій; чайки знімались з одиноких берегових скель, припадали грудьми до хвилі і плакали над морем (М. Коцюбинський).

Запитання 6

6.У якому реченні неправильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

А. Є прадавні скарби, що намертво лежать у землі, і є живі скарби, що йдуть по землі від покоління до покоління, огортаючи глибинним чаром людську душу (М. Стельмах).

Б. У гущавину бору долітали з міста, передзвони, і, можливо, не один звір, нашорошившись слухав одноманітне гудіння і мчав потім, сполоханий, в такі хащі де давно не ступала людська нога (А. Шиян).

  В. Крізь шибки вікон стежили за рекрутом сиві бабусі, він, вітаючись із сусідами йшов вузенькою вулицею, де поряд з іншими убогими хатами стояла його хата з трьома вікнами і такою давньою покрівлею, що вже замість соломи виднівся суцільний мох, з якого буйно росли окремі стеблини жита (А. Шиян).


Запитання 7

7. Яке із речень відповідає поданій схемі? [ ], (...), (...), (...)

варіанти відповідей

А. Панас той і Микола... народилися в розложистих степах, де вітер та народ була їх перша школа (М. Рильський).

Б. Людина йде по рідних вулицях, де пройшло її дитинство, де буяла молодість, де проходили найкращі роки життя (Я. Ваш).

В. Вишиває і співає, і ніхто не зна, де узор вона кінчає, де ту пісню почина (М. Рильський).

Запитання 8

8. Якій схемі відповідає подане речення?

Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, таким ввижалося власне свято? (М. Стельмах).


варіанти відповідей

  А. [ ], (у яких...), [ ], [ ]?

  Б. [ }, (у яких...), [ ], [ ]?


В. [, (у яких...), [ ]?

Г. [ ,(у яких...), ...]?


Запитання 9

9. Визначте складне речення з різними видами зв'язку.


варіанти відповідей

А. Хоч у житті стрічав тебе я рідко, та все ж мені той спогад серце гріє (І. Франко).

Б. Висока й міцна, як дубина, стояла по горах кукурудза, вип'явши напоказ грубі качани; виноград по садах жовтів, наливався (М. Коцюбинський

В. Море шуміло, і хвилі його скакали далеко на берег, щоб змити низькі береги, покриті травою (М. Коцюбинський).

Г. Поговоривши на ту тему, гості почали прощатися, але тут Тетяна Степанівна згадала все. (М. Коцюбинський).

Запитання 10

10. Визначте складне речення з різними видами зв'язку.


варіанти відповідей

 А. Можна нічого не дочекатися, але можна бути щасливим, передчуваючи щастя (В. Коротич).


  Б. Людина живе доти, доки сад садить чи якесь інше діло робить (В. Дрозд).

В. До фізичного відчуття уявляв собі, як торкаюся твердих і м'яких палітурок, як я вдихаю запах їхнього пилу й друкарської фарби (І. Муратов).



Г. Половець став на порозі - досвіток був повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило (Є. Гуцало).

Запитання 11

11. Завершене усне або письмове висловлення на певну тему, у якому можна визначити мікротеми і ключові слова - це...

варіанти відповідей

А. Складне синтаксичне ціле

Б. Текст

В. Абзац

Г. Основна думка тексту

Запитання 12

Виділена в тексті окрема, відносно закінчена думка - це...

варіанти відповідей

А.Абзац

Б. Ознака тексту

В. Основна думка

Г. Мікротема

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест