Складне речення з різними видами зв'язку

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1 раз
11 запитань
Запитання 1

До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення.

варіанти відповідей

Соломія не знала, як і коли це сталося,— втома і шум комишу приспали її.

Простір моря потемнів, місячна доріжка пригасла за пагорбами

Багато хто має досхочу, та мало хто вважає, що йому досить

Запитання 2

До складної синтаксичної конструкції з сурядним і безсполучниковим зв’язком належить складне речення.

варіанти відповідей

Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.

Вже не такими жаданими стають вечори, і не так трепетно сяють зорі, не так бентежно тривожиться в тиші прочахле серце..

Хай живуть літаки, хай симфонія музики лине, хай у далеч космічну ракети несуть ніжну

пісню і мрію людини 

Запитання 3

До складної синтаксичної конструкції з підрядним і безсполучниковим зв’язком належить складне речення


варіанти відповідей

У гаю, гаю вітру немає; місяць високо, зіроньки сяють

Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

І видно: аж ген до того ліска, куди око дістає, дорогою вози потяглися.

Запитання 4

До складної синтаксичної конструкції з сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком належить складне речення

варіанти відповідей

Ні, не від часу тьмяніють дати, і ржавіє голос, душа, перо, час - тільки те, що можна віддати людям на щастя і на добро.

 Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.

Що сіялось, те нині зеленіє, а що цвіло, те нині одцвіло.

Запитання 5

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.

варіанти відповідей

Усі погляди схрестилися на ньому, а він мовби й не помічав нічого, лежав і дивився на далекий обрій, що плив у легкому мареві, на дівчину, яка сапала картоплю, прикривши від сонця обличчя химерним капелюшком 

І  стало легше дихати, і серце забилось радісно у моло­дих, ще дужих грудях, і шлях йому прослався, найлегший шлях, додому, на Україну, між люд простий, трудящий та нелукавий; і не було такої сили в світі, яка б його спинила на цім шляху

Твоя душа за мною не жалкує, а тільки серце вражене сумує.

Запитання 6

 До складної синтаксичної конструкції: " Життя любить терплячих вона пам’ятала цю батькову науку і внутрішньо

приймала її та все ж факт несподіваного творчого відкриття

не ми­нув для Інни безслідно не раз ловила себе на бажанні

щоб пісню підхопило й понесло щоб дійшла вона якимось

неймовірним чином до слуху й того кому від неї може б теж стало б тепліше (розділові знаки пропущено) - входить


варіанти відповідей

Шість частин

Сім частин

Вісім частин

Запитання 7

До складних речень з різними видами зв’язку належать синтаксичні конструкції (розділові знаки пропущені).

варіанти відповідей

Ян позиркував на запнуте вікно коли карета круто повертала фіранка відхиляла­ся й око хапало стіни будинків чорні дерева прохожих під парасольками.

 Гарний сильний голос співав на воді все наближаючись все зміцнюючись і турки заслухались.

Ми туди часто бігали щоб з вітряка глянути навколо нас вабили левади серед яких проступали білі хатки. 

Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати а думки несміло знов мацали мозок ворушились і розгортались.

Запитання 8

Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.

варіанти відповідей

Ніч теж, як навмисне, видалась сьогодні несамовита: запеклий мороз забивав дух, а снігова буря ва­лила з ніг, крутила і мутила все перед очима.

У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.

Оригінальності від них не ждіть, шпаки – це імітатори веселі; то іволга у пісні їх дзвенить, то хлопчик, друзів кличучи, свистить, то соловейко розсипає трелі, то коле­со немазане скрипить.

Запитання 9

 Речення: "Ми туди часто бігали, щоб з вітряка глянути навколо: нас вабили левади, серед яких проступали білі хатки" - має:

варіанти відповідей

Сурядний і підрядний зв’язок.

Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 10

Правильно вжито розділові знаки в складній синтаксичній конструкції.

варіанти відповідей

Як мисливець обе­режний, звіробійник довголітній, посивілий слідопит при­лягає теплим ухом, щоб почути шум далекий, до ласкавої землі – так і ти поете слухай голоси життя людсько­го, нові ритми уловляй, і розбіжні, вільні хвилі, хаос ліній, дим шукання в панцир мислі одягни.

Як мисливець обе­режний, звіробійник, довголітній, посивілий слідопит при­лягає теплим ухом, щоб почути шум далекий, до ласкавої землі – так і ти, поете, слухай голоси життя людсько­го, нові ритми уловляй, і розбіжні, вільні хвилі, хаос ліній, дим шукання в панцир мислі одягни.

Як мисливець обе­режний, звіробійник довголітній, посивілий слідопит при­лягає теплим ухом, щоб почути шум далекий, до ласкавої землі, – так і ти, поете, слухай голоси життя людсько­го, нові ритми уловляй, і розбіжні, вільні хвилі, хаос ліній, дим шукання в панцир мислі одягни.

Запитання 11

Правильно зроблений синтаксичний розбір речення "Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо туди, де небо мінеться, де небо грає всякими барвами...":

варіанти відповідей

Скл. реч. з різн. вид. зв’язку.; розпов.; неокл.; п'ять част.; 1 і 2 част. поєднані безспол. зв’язк. та інтон.; 2 і 3 част. поєднані безспол. зв’язк. та інтон.; 3 і 4 част. поєднані спол. підрядн. зв’яз. та інтон.; 4 і 5 част. поєднані спол. підрядн. зв’яз. та інтон.;  1 і 2 част. — кома; між 2 і 3 част. — кома, між 3 і 4 част. — кома,  між 4 і 5 част. — кома.

[  ], [  ], [  ], (де), (де).

Скл. реч. з різн. вид. зв’язку.; розпов.; неокл.; п'ять част.; 1 і 2 част. поєднані безспол. зв’язк. та інтон.; 2 і 3 част. поєднані безспол. зв’язк. та інтон.; 3 і 4 част. поєднані спол. підрядн. зв’яз. та інтон.; 4 і 5 част. поєднані спол. підрядн. зв’яз. та інтон.;  1 і 2 част. — кома; між 2 і 3 част. — кома, між 3 і 4 част. — кома,  між 4 і 5 част. — кома.


[  ], [  ], [  ], (де), (де).

Скл. реч. з різн. вид. зв’язку.; розпов.; неокл.; п'ять част.; 1 і 2 част. поєднані безспол. зв’язк. та інтон.; 2 і 3 част. поєднані безспол. зв’язк. та інтон.; 3 і 4 част. поєднані спол. підрядн. зв’яз. та інтон.; 4 і 5 част. поєднані спол. підрядн. зв’яз. та інтон.;  1 і 2 част. — кома; між 2 і 3 част. — кома, між 3 і 4 част. — кома,  між 4 і 5 част. — кома.

[  ], [  ], [  ], (де), (де).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест