Складне речення з різними видами зв'язку

Додано: 6 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 309 разів
12 запитань
Запитання 1

1.Укажіть правильне твердження

варіанти відповідей

А сполучникові складні речення й безсполучникові складні речення завжди бувають синонімічними;

Б у складних реченнях з різними видами зв’язку вживаються такі ж розділові знаки, що і в сполучникових та безсполучникових складних реченнях

В між двома сурядними реченнями, з’єднаними сполучниками і(й), та(і), якщо вони мають спільне підрядне, завжди ставиться кома.

Г до складних речень з різними видами зв’язку завжди входять підрядні речення

Запитання 2

2.Укажіть складне речення з різними видами зв’язку.

варіанти відповідей

А Я опустив руку з качкою у воду, але вона навіть не нахилилася до води, серед якої виросла.

Б Михайло якраз натрапив на ту розмову чи суперечку, встряв у неї й почав доводити інспекторові,що він не має права лаяти учнів, і сказав щось образливе для самого інспектора.

В Проте маленька пташина, ця пухнаста кулька життя, що майже цілком уміщалася в моїй жмені, виявилась завзятою і не хотіла без бою здаватися.

Г Білка вискочила з дупла і, чіпляючись за гілки сосон, полетіла мені назустріч.

Запитання 3

3. Укажіть складне речення із сурядним і підрядним зв’язком.



варіанти відповідей

А Ось мати ступила вбік, і тепер кругла таріль сонця засріблилась у густій блакиті, а довкола материнської голови вже не іскрився й не мерехтів німб.

Б Тримаючи в руках серпа, на якому вогко зблискувало сонце, мати ступала над галузиною струмка, і об її ноги билось волоття трави.

В А тобі здавалося, що зараз іде вона мимо криниці, що той німб світиться довкола її голови

Г Я думаю про тебе весь мій час, але про це не треба говорити.



Запитання 4

4. Укажіть складне речення з безсполучниковим і сурядним зв’язком.



варіанти відповідей

А Сина мати будити не зважується:пізно ліг, хай ще поспить.



Б Позеленіли вікна, повітря стало бузково – синім, і верхівки тополь вигойдувались на поривчастому вітрі.

В Ранок вітряний, західний вітер жене дими, сонце над садками не такої ясності.

Г Спочиває степ, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.

Запитання 5

5. Укажіть складне речення з безсполучниковим і підрядним зв’язком.

варіанти відповідей

А Ягорове подвір’я порожнє, щітка в глині стирчить, ніким не торкана, і душу хлопцеві опікає смуток якоїсь гіркої непоправимої втрати.

Б День той ткався і ткався із різних настроїв, у яких переважав радісний.

В Степ, струснувши з себе росу та зігнавши тіні, горить рівним жовто – зеленим кольором.

Г Стояла тиша, вона не тільки сприяла, а надихала мене до роботи, коло якої я тоді працював.

Запитання 6

6. Укажіть складне речення з безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком.

варіанти відповідей

А А малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна: пшениці та жита.

Б За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив колоду: колодязь був глибокий.

В Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде, і хату Чабанисі розвалить.

Г Щоб піснею стали звуки, поезією слова, треба танталові муки – лиш нею душа жива.


Запитання 7

7. Укажіть схему, що відповідає реченню:


Восени, коли закінчувались польові роботи, люди виходили на берег моря, влаштовували веселі свята, які закінчувались пусканням стріл щастя.

варіанти відповідей

А [ ], ( коли), [ ], ( які)

Б [ , ( коли), ] , [ ] , ( які)

В [, ( коли), ] , ( які)

Г [ , ( коли), ( які), ]

Запитання 8

8. Схемі [ ], [ ], і [ ]. відповідає така складна синтаксична конструкція:

варіанти відповідей

А Над річкою в чистім полі могила чорніє де кров текла козацькая, трава зеленіє. (Т.Шевченко.)

Б Мелькають червоні жупани вирує кипить Дніпро і Байда стріляє в султана підвішений за ребро.(В.Симоненко)

В Розвалювалася темрява коли з-під неї виходила земля і вилітав жайворонок. (М.Стельмах.).

Г Людське життя не заміліє зробіть лиш те що попрошу усі хто про безсмертя мріє хай схиляться до споришу.( М. Руденко)

Запитання 9

9.Позначте складне речення з різними видами зв’язку, у якому є пунктуаційна помилка:



варіанти відповідей

А Він покладе мозаїки так, щоб дивилися люди не мертвим тупим оком, не збаранілі й бездумні, а щоб охоплювали створене оком рухливим, допитливим, щоб дошукувалися в кожнім образі людської ( а не тільки Божої ) суті аби вловлювали красу барв і відтінків, щоб плавали й линули в

ній, мов птахи з- поза Десни на Дніпро ( П. Загребельний ).

Б Вона перша в світі навчила мене любити роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт, осінній короб і калину; вона першою показала, як плаче од радості дерево, коли надходить весна, і як у розквітлому соняшнику ночує сп’янілий джміль ( М. Стельмах ).

В З того вечора я часто приходив до дядька Себастіана, і коли він мав час, ми разом читали якусь книгу, газети чи гомоніли про всяку всячину ( М. Стельмах ).

Г З цієї хвилини все те, що він бачив навколо себе, чув і відчував, повнилося для нього новим змістом: йому ніби вставили інші очі, і він ними бачив тепер те, чого раніше не помічав, йому ніби підмінили душу, і він відчував те, про що раніше не догадувався ( Григір Тютюнник )

Запитання 10

10. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Того ранку, (1) до речі, (2)  було багато сонця, (3) а трава від роси аж голубіла, (4) й кожна павутина, (5) що її розкидали по світі павуки, (6) тримала по срібній, (7) світлій, (8) як дорогоцінний камінець, (9) краплині.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

А коми 1, 2 – при вставному слові


Б коми 3, 4 – на межі сурядних частин складного речення


В коми 5, 6 – на межі підрядних частин складного речення


Г кома 7 – при однорідних членах речення


Д коми 8, 9 – при відокремленій обставині


Запитання 11

11.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Уся ця подія тривала доти, (1) доки стояло на небі сонце, (2) а дівчинка так і не втомилася стежити за тим серйозним товстуном, (3) зате втомився сам жучок, (4) тож він тут-таки й заснув, (5) щоб набратися сили, (6) а вранці, (7) прокинувшись, (8) переповзти через ту бадилину.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

А кома 1 – на межі підрядної частини складного речення


Б коми 2, 3 – на межі сурядних частин складного речення


В кома 4, 6 – на межі безсполучникових  частин складного речення

Г кома 5 – на межі підрядної частини складного речення


Д кома 7, 8 – при відокремленій обставині

Запитання 12

12. 3. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

На заході з-за хмар визирнуло сонце, (1) й іскри застрибали навколо, (2) спалахуючи й згоряючи, (3) водночас линув з усіх хмар дощ, (4) що зібралися над полем, (5) і цей дощ, (6) просвічений сонцем, (7) раптом зазвучав, (8) витворюючи нечувану  музику.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

А коми 1, 5 – при сурядних частинах складного речення


Б коми 2, 8 – при відокремленій обставині


В кома 3  – при однорідних членах речення


Г кома 4 – при підрядній частині складного речення


Д коми 6, 7 – при відокремленому означенні


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест