Граматично правильно побудовано речення
Складним є речення
Простим є речення
Простим є речення
Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення з різними типами синтаксичного зв'язку (сполучниковим і безсполучниковим):
Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення з різними типами синтаксичного зв'язку (сполучниковим і безсполучниковим):
Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини «На цих вихідних ми обов'язково поїдемо до Києва...» додати
Щоразу (1) коли стоїте перед пам'ятником Лесі Українці в Києві чи (2) коли зупиняєтеся на алеї придніпровського парку перед бронзовою постаттю геніальної Марії Заньковецької (3) мабуть (4) вам неминуче спадає на думку (5) що в цих прекрасних образах є щось від самої авторки скульптур.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ΟΚΡΙΜ
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Навесні ми часто блукали сонячними пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші не/сміливі фіалки, вдихали міцний і п'янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень, заквітчав широкі, не/приховані від людського ока луги ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/ має кінця-краю. (3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане. (4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі — ні хмаринки, тільки лине [...] пісня жайворонка.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам'яною горою до самісінького ліска (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому завжди холодна й різка джерельна водиця.(3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було [...] видно 3/ верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював.(5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Вогнища то згасали, (1) то знову спалахували, (2) жахаючи собою темряву, (3) і тоді здавалося, (4) що на яр налетіли якісь фантастичні чорні птахи, (5) які кружляють над ним, (6) махаючи велетенськими крилами, (7) і все намагаються викрасти ті вогні.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Як стверджують філософи й соціологи, (1) цивілізованість світу вимірюють книжками, (2) саме вони є беззаперечними символами мудрості й честі: (3) президенти країн, (4) присягаючи нації, (5) кладуть руку саме на книгу. (6) а не на пощерблену в битвах древню шаблю.
НЕПРАВИЛЬНО обгрунтовано вживання розділових знаків у рядку
Прочитайте речення.
Надходить пора переміщення барв (1) а сині верховіття дерев на рожевому тлі неба ще розгойдують у собі блакитно-сизі відтінки (2) і відчуваєш (3) скрізь причаїлися невидимі полохливі тіні (4) тому стало і повніше навколо (5) і більш тривожно на серці. Кому треба ставити на місці всіх цифр, ΟΚΡΙΜ
Прочитайте речення.
Як ви знаєте (1) перпетуум-мобіле - це вічний двигун (2) над винаходом якого (3) людство довго билося (4) аж доки не усвідомило неможливість такого пристрою (5) зважаючи хоча б на тертя та закони механіки.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ΟΚΡΙΜ
Прочитайте речення.
Хмари (1) що з'явилися потім (2) було послано для того (3) щоб підкреслити бліду (4) трохи вицвілу за день синяву неба (5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ΟΚΡΙΜ
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно- прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/ бачений ніким світ, що був частиною її [...]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового... (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша геть літньою...
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте тексті виконайте завдання
(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов'ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) 1 носила в ту неймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (...) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.
Безособовим є речення
Позначте складне речення із безсполучниковим і підрядним зв'язком.
До складного речення з сурядним і підрядним зв'язком належить речення.
Визначте складне речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв'язком.
Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв'язком є речення.
Правильно розставлено розділові знаки в реченні.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Приклад речення:
1.Десь недалеко вдарив грім - луна котилася глухо, грізно, довго.
2.Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік - ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.
3.Моя мати- наївність, тиха жура і добрість безмежна.
4.Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину-у негативні, як це наймодніше зараз.
Випадок уживання тире:
А)тире при відокремленому означенні
Б) тире в складному безсполучниковому речереченні
В)тире на місці пропущеного члена речення
Г)тире при однорідних членах речення
Д)тире між підметом і присудком
Доберіть приклад речення (А-Д) до кожної умови вживання тире (1-4).
Умова вживання тире:
1.тире між підметом і присудком
2.тире на місці пропущеного члена речеречення.
3.тире при відокремленій прикприкладів.
4.тире між частинами складного безсполучникового речення
Приклад речення:
А)Краще кепськовиконати свій обов'язок, аніж добре - чужий.
Б)Бути особистістю - це бути самостійним джерелом дії.
В)Звільнишся від зла - у тебе залишиться лише добро.
Г)Чесність, щирість, милосердя - такі риси має виховувати в собі кожен.
Д)Я знаю лише одного тирана - тихий голос мого сумління.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома