Завдання 1 – 6 мають по три варіанти відповідей, із яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь і отримайте 0,5 бала. Всього 3 бали.
Завданнях 7 – 14 мають два варіанти відповідей. Вкажіть ОДНУ
правильну відповідь і отримайте 0,25 бала. всього 2 бали.
Завдання 15 - 2 бали. Вкажіть Одну правильну відповідь.
Завдання 16 - 2 бали. Встановіть відповідність. Оберіть Чотири правильних відповідей.
Завдання 17 - 3 бали.
Всього - 12 балів.
Успіхів!
1. Вкажіть, з яких частин складається складнопідрядне речення:
2. Вкажіть, від якої частини складнопідрядного речення ставиться питання?
3. Із поданих речень випишіть складнопідрядне:
4. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним:
5. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним:
6. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним обставинним:
7. Речення Ті держави здатні ставати великими, у яких великі малі
люди є означальним
8. Речення Коли в людини є народ, тоді вона уже людина є з’ясувальним
9. Речення Ти кермуй туди спокійно, де горить мета твоя є підрядним часу
10. Речення Ми на землі благали Бога, щоб рідний край благословив є підрядним мети
11. Речення Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година є підрядним причини
12. Речення Уже тріпочуть темні крила ночі, де сонячний промінь зник є підрядним допустовим
13. Речення Там, де зорі сяють з–за гори, над водою гнуться явори є підрядним місця
14. Речення Сонце привітно світило і гріло, як воно завжди гріє восени є підрядним способу дії
15.Установіть відповідність.
Вкажіть схему речення Коли до тебе прилечу, засяє в сонці все навкруг, як після теплого дощу в росі важкій зелений луг.
16.Доповнити правило, добираючи необхідні слова з довідки.
Двокрапка у складнопідрядному реченні ставиться між головною і залежною його частинами перед сполучником або (1…) словом, якщо друга частина коментує, (2…) зміст першої. Тире ставиться між частинами складнопідрядного речення з метою сильнішого (3…) і (4…) виділення.
Довідка:
17.Складіть і запишіть роздум (8 – 10 речень) на одну з поданих тем:
* Чи треба бути добрим
* Чи потрібно говорити людям добрі слова
* Що це – знайти своє покликання
* Людина – це обов’язок, а не титул
Використайте у висловлюванні складнопідрядні речення: 1) з підрядним мети; 2) з підрядним наслідковим; 3) з підрядним означальним.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома