Антоніми вжито у прислів’ї
Фразеологізм вдарити по руках означає
Простим є речення
Числівник є в реченні
Префікс при- треба писати в усіх словах рядка
Літеру й на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Глибоке розуміння того, що Шевченко як спів/творець духовної краси, сили і величі української нації, стає однією з найбільших її святинь — символом України, її невід’ємною суттю, прозвучало не в одній з прощальних промов. (2) І не випадково, що біля домовини Шевченка промовляли тоді найвидатніші діячі і творці української історії — відомий етнограф Павло Чубинський, історик і письменник Микола Костомаров, письменник/культуролог, історик Пантелеймон Куліш, редактор першого українського літературно/мистецького щомісячного журналу «Основа» Василь Бєлозерський, поет Афанасьєв/Чужбинський. (3) Повернення Шевченка Україні — це повернення нашої національної гідності і розуміння, що в своїй хаті своя правда, і сила, і воля. (4) Повернення Шевченка Україні — це повернення до України її блудних синів, що підступно були обмануті і втратили духовний зв’язок з материнською землею, повернення Україні Шевченкової мови.
Разом у тексті треба писати слово
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Глибоке розуміння того, що Шевченко як спів/творець духовної краси, сили і величі української нації, стає однією з найбільших її святинь — символом України, її невід’ємною суттю, прозвучало не в одній з прощальних промов. (2) І не випадково, що біля домовини Шевченка промовляли тоді найвидатніші діячі і творці української історії — відомий етнограф Павло Чубинський, історик і письменник Микола Костомаров, письменник/культуролог, історик Пантелеймон Куліш, редактор першого українського літературно/мистецького щомісячного журналу «Основа» Василь Бєлозерський, поет Афанасьєв/Чужбинський. (3) Повернення Шевченка Україні — це повернення нашої національної гідності і розуміння, що в своїй хаті своя правда, і сила, і воля. (4) Повернення Шевченка Україні — це повернення до України її блудних синів, що підступно були обмануті і втратили духовний зв’язок з материнською землею, повернення Україні Шевченкової мови.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Глибоке розуміння того, що Шевченко як спів/творець духовної краси, сили і величі української нації, стає однією з найбільших її святинь — символом України, її невід’ємною суттю, прозвучало не в одній з прощальних промов. (2) І не випадково, що біля домовини Шевченка промовляли тоді найвидатніші діячі і творці української історії — відомий етнограф Павло Чубинський, історик і письменник Микола Костомаров, письменник/культуролог, історик Пантелеймон Куліш, редактор першого українського літературно/мистецького щомісячного журналу «Основа» Василь Бєлозерський, поет Афанасьєв/Чужбинський. (3) Повернення Шевченка Україні — це повернення нашої національної гідності і розуміння, що в своїй хаті своя правда, і сила, і воля. (4) Повернення Шевченка Україні — це повернення до України її блудних синів, що підступно були обмануті і втратили духовний зв’язок з материнською землею, повернення Україні Шевченкової мови.
Складнопідрядним означальним є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Глибоке розуміння того, що Шевченко як спів/творець духовної краси, сили і величі української нації, стає однією з найбільших її святинь — символом України, її невід’ємною суттю, прозвучало не в одній з прощальних промов. (2) І не випадково, що біля домовини Шевченка промовляли тоді найвидатніші діячі і творці української історії — відомий етнограф Павло Чубинський, історик і письменник Микола Костомаров, письменник/культуролог, історик Пантелеймон Куліш, редактор першого українського літературно/мистецького щомісячного журналу «Основа» Василь Бєлозерський, поет Афанасьєв/Чужбинський. (3) Повернення Шевченка Україні — це повернення нашої національної гідності і розуміння, що в своїй хаті своя правда, і сила, і воля. (4) Повернення Шевченка Україні — це повернення до України її блудних синів, що підступно були обмануті і втратили духовний зв’язок з материнською землею, повернення Україні Шевченкової мови.
Синоніми до слова гідність наведено в усіх рядках, ОКРІМ
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Правильною є відмінкова форма числівника
Правильно поєднано іменник з числівником у рядку
Неправильно вжито слово у словосполученні
У лапках треба писати прикладки в усіх словосполученнях рядка
Разом треба писати всі слова в рядку
НЕ змінюються всі слова в рядку
Означення НЕ відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)
Букви я, ю, є, ї позначають два звуки в усіх словах рядка
Тире між підметом і присудком треба ставити в усіх реченнях, ОКРІМ (розділові знаки пропущено)
Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
Поширеним є речення
Правильну вимову відображає фонетичний запис слова в рядку
Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.
Вид речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад
А Довіряй, але перевіряй
Б Брехливу собаку чути здалека
В П'ю життя моє радо
Г В Італії короп вважають стравою для закоханих
Д Диво дивнеє на світі з тим серцем буває
Установіть відповідність між типом підрядної частини і прикладом.
Тип підрядної
1 умови 2 мети 3 місця 4 способу дії
Приклад
А Для того, щоб стать щасливим, треба мріяти завжди.
Б Серця не змусиш битися так, як це тобі заманеться.
В Якби видніше, поблукати скрізь би.
Г Куди ноги, туди й голова.
Д Я п’ю шовковість самоти, як ніч спиває заходу останню червінь.
Установіть відповідність між видом речення і прикладом (розділові знаки пропущено).
Вид речення
1 просте зі вставним словом
2 просте з однорідними присудками
3 складнопідрядне
4 складносурядне
Приклад
А Буває зоря золота буває рожева а ця ось багрянисто-туманна.
Б Дійсність така містична така химерна.
В Предметом наукового дослідження дельфіни стали двадцять два століття тому, і все-таки вони маловивчені.
Г Справді дурний язик голові не приятель.
Д Сучасна наука не може пояснити хто був предком дельфіна.
Визначте правильне тлумачення фразеологізмів.
Фразеологізм Значення
1 баламутити голови А хто-небудь вродливий, гарний
2 взяти своїм горбом Б дурити, морочити когось
3 очі вбирає В здобувати що-небудь ціною величезних зусиль
4 збирати вершки Г ставати рішучим, зібраним
Д брати собі все найкраще
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Старий ще більше насупився, але доскіпуватись не став: (1) той (2) же чабанський (3) гонор не дозволяв йому (4) по-своєму бути причепливим, лізти не в своє.
1 А іменник
2 Б займенник
3 В дієприслівник (як форма дієслова)
4 Г прислівник
Д частка
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома