16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

ЗНО 2021. МОВА 9 варіант

Додано: 22 травня
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 112 разів
33 запитання
Запитання 1

Правильно написано всі слова в рядку


варіанти відповідей

левада, кишеня, мережево  

серпанок, побачиння, палиця

морозиво, марево, метушня  

криниця, мерихтіння, шелест

Запитання 2

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму дієприкметника в рядку


варіанти відповідей

посаджений у затінку

виготовлений із глини

продуманий детально

одягнувший вишиванку

Запитання 3

Лексичну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

залучили до участі в проекті

набули цікавого досвіду

програли завдяки голкіперу

зробили похапцем і неякісно

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

І грає, і піниться синєє море.    

Сонечко зійшло і світить нам, і гріє.

Ні світ ні зоря соловей щебече.    

Ні мені, ні тобі не випала така нагода.

Запитання 5

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

читання

солодощі

обіцянка

донька

Запитання 6

Спільнокореневим до слова око є

варіанти відповідей

околиця

заочний

оцінка

округ

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Окремо в тексті треба писати сполуку слів -


варіанти відповідей

не/щастя

не/пересічної

не/повторну

не/бачений

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Простим є речення

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Замість пропуску в другому реченні можна поставити всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

світогляду

звичок

поглядів

переконань

Запитання 11

Літеру В треба писати на місці пропуску в рядку


варіанти відповідей

прем’єра ... театрі «Колесо»  

пишний прийом ... Парижі

замовити ... фотоательє «Сяйво»  

... «Всесвіті» з’явилася публікація     

затишні готелі ... Святогірську

Запитання 12

Звук [т] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

[..]еатральний, турис[..]ський, лауреа[..]  

каш[..]ан, [..]вірний, боро[..]ьба

журя[..]ься, зіпсу[..]ий, [..]ихенький 

факульта[..]ив, моло[..]ьба, субо[..]а

лісниц[..]во, розпи[..]ати, [..]ретій

Запитання 13

Без знака м’якшення на місці пропуску треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

хар..ківський, стіл..чик, матін..чин  

жовч..ю, прес-пап..є, ковал..ський

миш..як, хустин..ці, Галин..чин

рибал..ці, перелл..ється, жул..єн

Ул..яна, зган..битися, уман..ський

Запитання 14

Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ


варіанти відповідей

п’ята година сорок п’ять хвилин 

за чверть шоста

п’ятнадцять хвилин до шостої   

за п’ятнадцять хвилин шоста 

п’ять годин сорок п’ять хвилин

Запитання 15

Двокрапку треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Людина або пливтиме все життя за течією або мусить якось уплинути на свою долю.

Сучасну вишивку можна використовувати для прикрашання побутових речей серветок килимків сумок.

До світогляду українців увійшли вірування та уявлення багатьох поколінь які жили на території сучасної України.

Музиканти в смокінгах дами в бальних сукнях співаки в химерних уборах усі вітали ювіляра.

Камінці лежали на дні тихі гладенькі безсилі і покірно давали огортати себе рудою вовною водоростей.

Запитання 16

Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

варіанти відповідей

У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.

Найбільш складне під час виступу – це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.

Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.

Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі не гірше за найпідготовленішого доповідача.

Найефективніша форма підготовки до дискусії – це тренування голосу.

Запитання 17

Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива

варіанти відповідей

проводжати – проводять

молоти – мелять

хотіти – хотять

гоїти – гоють

кричати – кричать

Запитання 18

Літеру І треба писати на місці пропуску в усіх словах у рядку

варіанти відповідей

двіч.., по-вовч.., опівноч..   

навесн.., трох.., увечер..  

уповн.., нагор.., мимовол..

віднин.., трич.., по-київськ..   

по-латин.., пішк.., позаоч..

Запитання 19

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Життя лише доти має вартість, – говорив батько частенько – доки людина може допомагати іншим».

«Поки людина жива, вона ніколи не повинна втрачати надії», – говорив давньоримський філософ Сенека.

«Це ж хто сказав, що одна ластівка не робить весни?» – переможно вигукнув Таран.

Давньогрецький філософ Епікур казав: «Якщо доля особливо прихильна до людини, вона дає їй вірних друзів».

«Розумні люди говорять тому, що їм є що сказати, – стверджував мудрець і додавав: – А дурні просто хочуть сказати хоч щось».

Запитання 20

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента Мандруючи Олешківськими пісками, … додати

варіанти відповідей

нас вражала неповторна краса степової природи.   

стан нашого здоров’я значно покращився.

було зроблено багато цікавих фотографій.     

легенди й перекази зачаровували таємничістю.

ми ще раз упевнилися в неповторності України.

Запитання 21

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

тире 1 – між підметом і присудком

коми 2, 5 – на межі підрядних частин складного речення

коми 3, 4 – при вставному слові

кома 6 – при відокремленому означенні

кома 7 – на межі сурядних частин складного речення

Запитання 22

Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова. Керівника гуртка Олексія … повідомили про те, що за півтора … занять група учнів … орієнтуватися … Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Пономаренко, місяці, навчилась, по зірках  

Пономаренка, місяця, навчилась, за зірками

Пономаренка, місяці, навчились, по зіркам     

Пономаренко, місяця, навчились, за зірками

Пономаренка, місяця, навчились, по зіркам

Запитання 23

Обидва слова, наведені в дужках, за змістом можливі в реченні

варіанти відповідей

Це фахівець найвищого класу – справжній (профан, профі).

Сумcькі випускники здійснили (екскурс, екскурсію) центром Тернополя.

Передвиборча (кампанія, компанія) розпочнеться вже за кілька місяців.

Цей (абонемент, абонент) дає нам право відвідувати басейн щосереди.

Протягом (століть, сторіч) український Степ належав кочовикам.

Запитання 24

Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

Фразеологізм                   Значення

1 поливати брудом        А бути у відчаї

2 варити воду                  Б лементувати

3 топтати ряст                 В жити

4 вити вовком                 Г ганьбити

Д знущатися

варіанти відповідей

1Г 2Б 3В 4А

1Б 2Г 3В 4А

1Г 2В 3Б 4А

1Г 2Б 3А 4В

1Г 2Б 3В 4Д

Запитання 25

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

(1)Звичай (2)плести навесні вінки (3)з давніх-давен (4)поширений у багатьох народів світу.

1            А підмет

2            Б присудок

3            В означення

4            Г додаток

Д обставина

варіанти відповідей

1А 2В 3Д 4Б

1В 2А 3Д 4Б

1А 2Д 3В 4Б

1А 2В 3Б 4Д

1А 2В 3Д 4Г

Запитання 26

Доберіть приклад до кожного типу складного речення.

Тип складного речення                 

1 складносурядне          

2 складнопідрядне        

3 безсполучникове        

4 складне з різними видами зв’язку                


Приклад речення

А Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.

Б Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає), а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.

В Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.

Г Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.

Д Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя.

варіанти відповідей

1Б 2В 3А 4Г

1В 2Б 3А 4Г

1Б 2А 3В 4Г

1Б 2В 3Г 4А

1Б 2В 3А 4Д

Запитання 27

Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

Тип односкладного речення        Приклад речення

1 означено-особове                       А Нам з підлістю довічно треба битись…

2 неозначено-особове                  Б Надія на добро ніколи не зникає…

3 безособове                                     В Від нас чекають відкриттів і звершень!

4 називне                                          Г Ох, спалах почуттів, давно забутий…

Д Шукай в очах поета любові й доброти!

варіанти відповідей

1Д 2В 3А 4Г

1В 2Д 3А 4Г

1Д 2А 3В 4Г

1Д 2В 3Г 4А

1Д 2В 3А 4Б

Запитання 28

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Нині важко й уявити, що відносно недавно – (2)якихось сорок (3)років тому – чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а (4)таки поезія.

1            А іменник

2            Б числівник

3            В займенник

4            Г прислівник

Д частка

варіанти відповідей

1Г 2В 3А 4Д

1В 2Г 3А 4Д

1Г 2А 3В 4Д

1Г 2В 3Д 4А

1Г 2В 3А 4Б

Запитання 29

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Життя Роберта Бейден-Павелла свідчить про те, що

варіанти відповідей

жителі сільської місцевості мають переваги перед іншими людьми

військова освіта й участь у боях – запорука життєвого успіху людини

успішною стає людина, налаштована впродовж життя творити добро

надзвичайно корисною для людини є звичка вести свій щоденник

Запитання 30

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Найближчим за змістом до головного положення скаутського Закону (рядки 20–22) є судження: Скаут – це людина …

варіанти відповідей

високі думки й слова якої не розходяться з ділом.

хоча певною мірою й ощадлива, проте жертовна.

яка готова дати пораду й допомогти ближньому.

яка любить природу, прагне її пізнати й захистити.

Запитання 31

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Із тексту зрозуміло, що Роберт Бейден-Павелл передусім мав на меті виховання молоді

варіанти відповідей

здатної поповнити лави національної еліти

з лідерськими якостями як майбутніх політиків

з якостями, необхідними для кар’єрного зростання

як безмежно щасливих людей і добрих громадян

Запитання 32

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Роберт Бейден-Павелл назвав своє життя найщасливішим передусім тому, що

варіанти відповідей

його було визнано національним героєм Англії

він автор оригінальної ідеї виховання молоді

заснований ним рух набув небувалого розвитку

за життя зробив для людей найкраще з того, що міг

Запитання 33

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Початком скаутингу треба вважати

варіанти відповідей

юнацькі пригоди Бейден-Павелла

таборування на острові Браунсі

видання книги «Скаутинг для хлопців»

міжнародну зустріч-фестиваль скаутів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест