Повторення за 8 клас. Пряма мова. Непряма мова. Діалог. Цитата (Контрольна робота №1)

Тест виконано: 1850 разів
24 запитання
Запитання 1

Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.



варіанти відповідей

Яка ти розкішна земле думала Маланка.

Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись мою бабуся.

Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Запитання 2

У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ – Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя.

варіанти відповідей

«П, - а , - П».


«П, - а : - П».

«П, - а , - п».

«П! – а: - П».

Запитання 3

Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові.


варіанти відповідей

Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка? »

«Не проводжайте мене.» - Попросила дівчина рідних.

«Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян. - Підійди до мене…»

Казав пан : «Кожух дам», та слово його тепле

Запитання 4

Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно:


варіанти відповідей

Англійці в розпачі кричать, - «Рятуй нас, милий боже!» (Леся Українка)

Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка)

«Ось і траншея, по якій ми вели вогонь»: сказав Брянський, і всіх потягло глянути на результати своєї роботи (О. Гончар).

«Марино, Марино, гукав він, витріщившись у сволок очима, — кажеш, що пам’ятаєш давнє лихо? !!» (Панас Мирний)

Запитання 5

Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.


варіанти відповідей

Аскольд ствердив, що й Людмила так про це говорить (з підручника)

Мати питала в Лавріна, чи гарна хата в його Мелашки (з підручника)

Аркадій Петрович зацікавивсь, чи почали сіно возити (з підручника)

Вишлевич зупинив пана Юзефа і запитав, а де Юлія (Іваничук).

Запитання 6

Виберіть рядок, у якому цитату записано неправильно.


варіанти відповідей

«Мова — душа кожної національності, її святощі, її найцінніший скарб. І поки живе мова — житиме й народ як національність» (І. Огієнко).

«Мова завжди живе поряд з піснею, сестрою її рідною» (П. Тичина).

«Один з найулюбленіших народних героїв — козак Голота, який не боїться ні огня, ні меча, ні третього болота» (з підручника).

«Наша дума, наша пісня не вмре, не загине», - ще раз співає хор. (І. Нечуй-Левицький)

Запитання 7

Схемі "П, - а, - п". відповідає речення

(1)  До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.

варіанти відповідей

1

4

5

8

Запитання 8

Непряму мову передає речення:

(1)  До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.

варіанти відповідей

1

2

5

8

Запитання 9

Схемі "П?" – а. відповідає речення:

(1)  До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.

варіанти відповідей

1

4

5

8

Запитання 10

Якій схемі відповідає речення Що ж йди Іванку покірно обзивалась Марічка Така нам доля судилась.

 (розділові знаки при прямій мові пропущено)

Схема речення


варіанти відповідей

"П, - а, - п".


"П", - а.

А:"П?"

 "П, - а: - П".

"П, - а. – П".

Запитання 11

Пряма мова розірвана словами автора в реченні

(А) Дядька Івана я люблю хоч і не знаю його імені. (Б) Це вже я сам вигадав Іван. (В) Можна б звісно розпитати в нього яке життя прожив та не хочеться в’язнути до людини мовчазної і роботящої. (Г) Того ранку дядько виринув назустріч мені з туману зовсім несподівано. (Д) Тут є якась стежка до льоху навпростець спитав я привітавшись. (Е) Дядько скинув з плеча в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків зняв картуза аж тоді сказав Стежки нема а слід як придивишся знайдеш. (Є) Спасибі ж вам подякував я. (Ж) Та не спасибі а піддай в’язку одмовив дядько і коли в’язка вже в нього на плечах була усміхнувся Ну бувай.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

Запитання 12

У якому реченні немає вставних слів? (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Не раз бувало гірко нене.

Пан здавалося був ладен з’їсти Миколу очима.

От бувало слухаю на відстані.

Працювать працювать безумовно!

Запитання 13

Після однорідних членів треба поставити тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Куди не повернешся скрізь земля і згори і знизу і праворуч і ліворуч.

Ми садили ліс у полі і дубочки і тополі і осику і ліщину і червону горобину.

Дерева трави квіти усе жило в очікуванні весняних сонячних дотиків.

І заспівало все у цім краю Карпатські гори ріки і смереки.

Запитання 14

Указати речення, в якому перед однорідними членами треба поставити двокрапку (розділові знаки пропущено ).


варіанти відповідей

Бачу, що всі кругом сміються і Людмила Василівна і режисер і оператор.

Сонце ліси поля води повітря все це святиня, яку маємо берегти..

Люблю твій шум і шепіт серед поля і серцем чую силу наливну.

Ні спека дня ні бурі ні морози ніщо не вб'є любов мою живу.

Запитання 15

Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно поставити кому:

варіанти відповідей

З добра й любові приходить щастя (А. Мойсеєнко).

Працею людина сильна і красива (О. Гончар).

Шукаю вже не щастя а поради (В. Грінчак).

Ми маємо право на сум і любов. (В. Симоненко).

Запитання 16

Дайте характеристику речення (оберіть усі правильні відповіді).Тоненький струмок диму поволі піднявся над сторожкою, понад віттям дерев і послався над ними прозорою хмаркою.

варіанти відповідей

РОЗПОВІДНЕ

ПИТАЛЬНЕ

НЕОКЛИЧНЕ

ОКЛИЧНЕ

ПРОСТЕ 

СКЛАДНЕ

Запитання 17

Дослівний уривок з тексту, що використовують в іншому тексті для підтвердження чи пояснення якоїсь думки, - це...

варіанти відповідей

діалог

полілог

цитата

пряма мова

непряма мова

Запитання 18

У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:

варіанти відповідей

Жінка поцікавилася, чого він мовчить.

. Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.

Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.

Гетьман заперечив головою, що не хоче.

Запитання 19

Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.

варіанти відповідей

Леонід Первомайський писав: «Я винний в тім, що світ не ліпший Я винний в тім, що правди слово Ще схоже в ньому на брехню».

“Іван Франко підкорив свою титанічну працю ідеалові свободи і рівності… Він сам написав стільки, скільки, мабуть, написали всі українські літератори дожовтневих часів” (Д. Павличко).

"Я змушений був тебе перемогти, щоб жити"! — загорлав я у розпачі.

 Говорячи про покликання людини на землі, Максим Рильський проголошує: “Яке глибоке щастя — жить, буть гідним імені людини, народу й людськості служить!”

Запитання 20

Правилу: "Якщо репліки діалогу записують підряд у рядок, то кожна з них береться в лапки, а між ними ставиться тире" - відповідає речення:

варіанти відповідей

— Чого ви, мамо, не злюбили Гриця?

Яка вас думка все не полиша?

— Не служать очі на таке ди­виться,

Щоб так двоїлась хлопцеві душа!

“Борітеся — поборете, вам Бог помагає!” — закликав Тарас Шевченко.

 Прибулий з’являвся тільки до кошового, який звичайно казав: «Здоров будь! У Христа ві­ру­єш?» – «Вірую!» – відповідав прибулий. – «І в Тройцю Святу віруєш?» – «Вірую!» – «І до церкви ходиш?» – «Ходжу». – «Ану, перехрестись!» Прибу­лий хрестився (М. Гоголь).

«За віщо, за віщо я мушу терпіти стільки прикростей? – думав він, бігаючи по хаті. – Чи ж я хотів одібрати від них хліб?..» (М. Коцюбинський)


Запитання 21

Укажіть, яким членом речення є виділене слово в поданому реченні:

         Де ти, фантазіє, там радощі й весна (Леся Українка).

варіанти відповідей

підметом

не є членом речення

означенням

додатком

Запитання 22

Укажіть рядок, у якому вжито односкладне неозначено-особове речення

варіанти відповідей

Вір своїм очам, а не чужим речам.

Гаряче сонце, пустельність, тиша.

Посадили над козаком явір та калину.

 

Пахне луговими квітами

Запитання 23

Простим ускладненим є речення:

варіанти відповідей

Найбільше в людях я ціную щирість.

 

Не можна бути справжнім математиком, не будучи трохи поетом.

Кругом хати ростуть старі велетенські груші, які ще посадив мій прадідусь

Пісня - душа народу!

Запитання 24

Укажіть рядок, у якому вжито односкладне безособове речення

варіанти відповідей

Не кажи гоп, поки не перескочиш.

З нудного себе знову вислизаю, як равлик із палаючої хати.

Тиха, безвітряна ніч.

Надворі хурделить, замітає дорогу.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест