Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.
У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.
Прощай наша Січ – Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя.
Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові.
Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно:
Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.
Виберіть рядок, у якому цитату записано неправильно.
Схемі "П, - а, - п". відповідає речення
(1) До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.
Непряму мову передає речення:
(1) До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.
Схемі "П?" – а. відповідає речення:
(1) До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.
Якій схемі відповідає речення Що ж йди Іванку покірно обзивалась Марічка Така нам доля судилась.
(розділові знаки при прямій мові пропущено)
Схема речення
Пряма мова розірвана словами автора в реченні
(А) Дядька Івана я люблю хоч і не знаю його імені. (Б) Це вже я сам вигадав Іван. (В) Можна б звісно розпитати в нього яке життя прожив та не хочеться в’язнути до людини мовчазної і роботящої. (Г) Того ранку дядько виринув назустріч мені з туману зовсім несподівано. (Д) Тут є якась стежка до льоху навпростець спитав я привітавшись. (Е) Дядько скинув з плеча в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків зняв картуза аж тоді сказав Стежки нема а слід як придивишся знайдеш. (Є) Спасибі ж вам подякував я. (Ж) Та не спасибі а піддай в’язку одмовив дядько і коли в’язка вже в нього на плечах була усміхнувся Ну бувай.
У якому реченні немає вставних слів? (розділові знаки вилучено)
Після однорідних членів треба поставити тире в реченні (розділові знаки пропущено)
Указати речення, в якому перед однорідними членами треба поставити двокрапку (розділові знаки пропущено ).
Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно поставити кому:
Дайте характеристику речення (оберіть усі правильні відповіді).Тоненький струмок диму поволі піднявся над сторожкою, понад віттям дерев і послався над ними прозорою хмаркою.
Дослівний уривок з тексту, що використовують в іншому тексті для підтвердження чи пояснення якоїсь думки, - це...
У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:
Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.
Правилу: "Якщо репліки діалогу записують підряд у рядок, то кожна з них береться в лапки, а між ними ставиться тире" - відповідає речення:
Укажіть, яким членом речення є виділене слово в поданому реченні:
Де ти, фантазіє, там радощі й весна (Леся Українка).
Укажіть рядок, у якому вжито односкладне неозначено-особове речення
Простим ускладненим є речення:
Укажіть рядок, у якому вжито односкладне безособове речення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома