Контрольна робота№1 з української мови (сімейна форма навчання)
Тема: Повторення вивченого в початкових класах. Лексикологія
І рівень - записати № завдання і букву правильної відповіді
1. Простим є речення:
А) Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй (Л. Костенко).
Б) Молодий серпень підперезався світлим перевеслом та йшов гордою, спокійною ходою (М. Сиротюк).
В) Сонце лежало зовсім на обрії, ніби воно лагодилося котитися землею, як велике червоне колесо (Ю. Яновський).
2. Укажіть речення, в якому правильно підкреслено граматичну основу:
А) Мама пече смачні пироги. .
Б) Легкі тумани вкривають сонні долини.
В) Ліс наповнюється весняними піснями птахів.
3. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано правильно:
А) Сухий — мокрий, знайти— загубити, тямовитий —розумний
Б) гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, старанний — недбалий
В) боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий
Г) заснути — прокинутись, шедрість —підлість, відкрити — закрити
А) Усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд
Б) рожевий шовк, водити за руку, краяти серце
В) усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону
Г) квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер
А) У неділю рано сім'я зібралася виїхати на дачу.
Б) Була неділя — тихий час дозвілля (М. Рильський).
В) Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків (3 розмови).
Д) У неділю п'ятикласники поїхали на екскурсію
А) височина, вершина, гора, скеля
Б) мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий
В) слово, словник, словотвір, словниковий
Г) мовити, говорити, кричати, слухати
ІІ рівень
7. До поданих слів поставити запитання за наведеним зразком.
Зразок: Сито (що?) , золотий (який?)
Вишня ( ...), свіжий (... ), чесно (... ), радіти (... ), юнак (... ), дитячий ( ... ),
два (... ), влітку(…).
Рюмсати – посміхатись (…)
Запашний – духмяний (…)
Лічити - лікувати (…)
Морська коса - дівоча коса (…)
ІІІ рівень
9. Перебудуйте речення з розповідних у спонукальне (А) та питальне (Б)
А) Діти шанують батька й неньку. - …..
Б) Люди повинні берегти рідну природу.- ….
10.Запишіть речення, уставляючи на місці пропуску одне з наведених у дужках слів.
Миколка вчиться в … школі (музикальній/музичній ).
Дорога до лісу … місячним сяйвом (освічена/освітлена).
ІV рівень
11. Складіть два речення зі словом залізний так, щоб у першому
реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному.