Тести "Службові частини мови" (к/р 10 клас)

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для учнів 10-го класу (профільний рівень) з теми "Службові частини мови".
Перегляд файлу

Варіант 1

Початковий рівень (кожна правильна відповідь – 0,5б)

 

  1. Речення, у якому виділене слово виступає прийменником.

А  Навкруги тихо, мов на дні річки.

Б  Хлопець бачив довкола себе лише кривду й горе.

В  Поглянеш навколо – кінця-краю степу не видно.

Г  Тільки гори й смереки кругом.

 

  1. Граматично правильно побудовано словосполучення
    А погодитися при умовах
    Б виконати за бажанням
    В чекати біля двох годин
    Г еколог по спеціальності
    Д спізнитися із-за негоди
  2. Речення, у якому виділене сполучення слів треба писати окремо.

А  З/попід стріхи вилітали горобці.

Б  Що/до цієї теми я вважаю за потрібне висловитися.

В  На/передодні Різдва випало чимало снігу.

Г  Уві/сні примарилась якась надзвичайна тварина.

 

  1. Речення, яке потребує редагування.

А  Ми не будемо сваритися через дрібниці.

Б  Директор перебуває у відпустці до першого серпня.

В  Із-за непогоди поїздку довелося відкласти.

Г  Пливти за течією – це не для мене.

 

  1. Частки НЕМАЄ в реченні
    А Розум за гроші не купиш.
    В Лунають лише пісні солов’їні.
    В Тече вода із-за гаю та попід горою.
    Г Нехай квітне планета чистотою.
    Д Тільки з юних літ мені відкрилась правда.
  2. Виділену сполуку треба писати окремо в реченні
    А Як/би там не було, а комусь належало це перевірити.
    Б Як/би було десять рук, усім би робота знайшлась.
    В Як/би ви знали, паничі, як люди плачуть живучи.
    Г Як/би відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці.
    Д Як/би не було зими, за кожух не дбали б ми.

 

 

 

 

 

 

 

Середній рівень (кожна правильна відповідь – 1.5б).

7. Встановіть відповідність між виділеним сполучником і групою за значенням.

 

 

А

Речення

Хоч вітряно, та не холодно.

 

1

Групи підрядних сполучників

причини

Б

Якби не знала, не сказала б.

2

мети

В

Живи у світі, щоб любити.

3

умови

Г

Дуб розрісся, так що навколо затінок.

4

допусту

 

 

5

наслідку

8. Встановіть відповідність між групами модальних часток за значенням і прикладами.

 

 

А

Групи модальних часток за значенням

питальні

 

1

Приклади

що за, що то за, ну й

Б

окличні

2

навіть, тільки, хоча б

В

уточнювальні

3

чи, хіба, невже

Г

вказівні

4

саме, якраз, точно

 

 

5

це, то, ось

 

9. Установіть відповідність між виділеними слова і частинами мови.

1 Прийменник

А Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється

2 Сполучник

(О. Підсуха)

3 Частка

Б Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно

4 Вигук

в добру землю сіє (М. Рильський)

 

В Ох, яка буря знялася на морі (О. Іваненко)

 

 

Г Стрункі сосни велично впираються вершина ми в небо (Ю. Збанацький)

 

 

Д Впали сніги, вдарила люта зима (О. Гончар)

 

Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 0,75б.)

10. Записати слова, знімаючи риску.

      Дарма/що, по/перек, ані/трохи, де/що, не/мов/би/то/,з/за, одночасно/з, тому/що, що/небудь, на/вколо, на/випадок, з/понад, по/між, під/час, під/кінець, аби/що, як/от, не/наче, от/же, будь/коли.

 

11. Відредагуйте речення

1. Дякую вас за інформацію. 2. В якій годині ми зустрічає­мось? 3. Це самий вигідний контракт. 4. Завдяки хворобі Ігор не пішов на концерт. 5. Підбігаючи до фінішу, нам аплодували глядачі.

 

Високий рівень (правильна відповідь – 3б)

   12.   Скласти і записати короткий твір про найбільшу мрію в житті . У тексті вжити службові частини мови. Підкреслити їх, надписати частину мови над кожним із них.         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2

Початковий рівень (кожна правильна відповідь – 0,5б)

1. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Без крані не проживеш.
Б Друзі пізнаються в біді.
В Не гріє сонце на чужині.
Г Як гукнеш, так і відгукнеться.
Д Час за гроші не зможеш купити.

 

2. Прийменник виділено в реченні
А Лунає неподалік пісня сили, краси.
Б Назустріч здіймалося місто в бронзі.
В Напередодні всю ніч ішов лапатий сніг.
Г Козаки навколо фортеці копали шанці.
Д Десь поблизу виводив свою пісню соловей.

 

3. Граматично правильно побудовано словосполучення
А змагання по настільному тенісу
Б при сприянні міністерства
В звернутися по допомогу
Г пропустити із-за хвороби
Д розмовляє на англійській мові

 

4. Частки НЕМАЄ в реченні
А Правда таки переможе.
Б Пішов би я в Україну.
В Майже тиждень не було дощу.
Г Я буду крізь сльози сміятись.
Д От де, люди, наша слава.

 

5.  Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні
А Що/б улітку не вродило, те зимою не завадить.
Б Що/б не трапилося — будь людиною.
В Що/б там не кричало, біжи й не оглядайся.
Г Що/б не робив — роби добре.
Д Що/б жить — ні в кого права не питаюсь!

 

6. Вигук виділено у варіанті
А Бувай здоров, Орлюче! Кланяйся від нас своєму дому.
Б Як тебе не любити, Києве мій.
В Ви чуєте, скільки вогню в нашій мові!
Г Онде балочка весела, в ній хороші, красні села.
Д Хай шумить єдиним світлим шумом синій Дніпр і срібноводна Вісла.

 

 

Середній рівень (кожна правильна відповідь – 1.5б).

  1.  Установити відповідність між словосполученнями і смисловими відношеннями, на які вказують прийменники.

1 Ключ від дверей

А Міжпредметні відношення

2 Відійшов від бібліотеки

Б Означальні відношення

3 Заспівав від радості

В Просторові відношення

4 Приїде у вівторок

Г Причинові відношення

 

Д Часові відношення

 

8. Установіть відповідність між виділеними словами і частинами мови.

1 Прийменник

А А ніч, мов мати, над тобою долоню на чоло кладе (Б.-І. Антонич)

2 Сполучник

3 Частка

Б За селом знов шелестіли хліба й пахло полином (А. Головко)

4 Вигук

 

В Нехай увійдуть у хату чистота і спокій (М. Коцюбинський)

 

 

Г Весно, ох, довго ж на тебе чекати (І. Франко)

 

Д Відчиняє двері осені вересень (В. Ткаченко)

 

9. Установити відповідність між словосполученнями і смисловими відношеннями, на які вказують прийменники.

1 Зробив з паперу

А Міжпредметні відношення

2 Запізнився через транспорт

Б Означальні відношення

В Просторові відношення

3 Злетіти в небо

Г Причинові відношення

4 Залишити до завтра

Д Часові відношення

 

Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 0,75б.)

10. Записати слова в три колонки  – разом,  окремо,  через дефіс; 

Де/який ,     хтось/то, що/правда,  ні/когісінько, як/то, ні/в/кого, ні/хто, ні/в/кого, ні/за/що, ні/звідки, як/от, аби/де, хтозна/як,  не/аби/який, не/аби/хто, як/най/дорожче, коли/б/то, ніби/то, хто/сь/таки, аби/тільки, все/ж, ото/ж, а/як/же, як/раз, а/все/ж/таки, ото/ж, таки/пішов, дарма/що, ні/би, чим/дуж, не/наче/б/то, не/мов/би/то, хто/сь/якось.  

 

11. Відредагувати речення.

Пізньої осені на сиротіющих кущах глоду привертають увагу червоні намистини ягід.

 Відлетівші у вирій птахи матимуть поживу біля теплих морів.

   А примерзші ягоди-намистини будуть доброю знахідкою для синиць і горобців, які залишилися зимувати тут. Шкода, що палающих, як жар, ягід на всіх  не вистачить.

Визирнувши у вікно, школярів налякала негода.

 

Високий рівень (правильна відповідь – 3б)

   12.   Скласти і записати короткий твір про найбільшу мрію в житті . У тексті вжити службові частини мови. Підкреслити їх, надписати частину мови над кожним із них.     

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Антипова Ольга Володимирівна
    Гарна комплексна робота для перевірки знань
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бережок Іван
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    3.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додав(-ла)
Любчик Наталія
Додано
12 липня 2019
Переглядів
13869
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку