Тести "Службові частини мови. Вигук"

Про матеріал

Матеріали контрольної роботи містять різнорівневі тестові завдання , завдання на встановлення відповідності та творчого характеру. Використовуючи запропоновані матеріали вчитель зможе спланувати як тестову контрольну роботу , так і комбіновану.

Перегляд файлу

           Контрольна робота

 

Прийменник . Сполучник.

 

1 .Прийменники і сполучники належать до:

а) самостійних частин мови;

б) службових частин мови;

в) особливих частин мови;

г) службових і особливих.

 

 

2. За будовою прийменники і сполучники поділяють на:

а) первинні та вторинні;

б) прості, складні й складені;

в) багатоскладні й односкладні;

г) похідні й непохідні.

 

3. Усі сполучники підрядні в рядку:

а) а, і, або, коли;

б) але, й, мов, якщо;

в) бо, тому що, якби, якщо;

г) ні...ні, однак, зате, оскільки.

 

4. Сполучник сурядності вжито в реченні:

а) Ми щасливі, що ти є в нас;

б) Усі з нетерпінням чекали, коли зацвітуть яблуні;

в) Це був останній вечір, проведений в Україні;

г) То було навесні чи восени.

 

5. Для вираження мети дії вживаються прийменники:

а) біля, коло, край, побіля;

б) з, із, зі, зо;

в) для, задля, ради, заради;

г) крім, окрім, опріч.

 

6. Усі похідні прийменники пишуть через дефіс у рядку:

а) по/над, по/за, по/під, по/серед;

б) за/для, про/між, по/між, по/біля:

в) із/за, з/між, з/під, з/поміж;

г) по/серед, за/ради, на/впроти, о/крім.

 

 

 

ІІ рівень

  1.          Установіть відповідність між речення­ми та смисловими відношеннями, що вира­жають прийменники в них:

 

а)означальні відношення;

б)  просторові відношення;

в) об'єктні під­ношення;

г)  причинові відношення;

г) часові відно­шення;

д) підношення мети;

 

1) Весна багата на квітки, а осінь на сніпки:

2)  Від березневих дощів земля квітне;

3) Марень з водою, кві­тень з травою, а травень з квітами;

4) Ні в березні води, ні в квітні трави;

5)  Улітку на дворі пусто, зате в полі густо;

6) Держи копійку на чор­ний день

 

  1.          Установити відповідність між сполуч­никами підрядності та  їхніми групами  значенням;

 

А) мов,наче;

Б) хоча, незважаючи на те що;

В) як, що;

Г) тому що, оскільки;

Ґ) якби, якщо;

Д) щоб, для того щоб;

Е) коли, після того як.

 

1 ) причинові сполучники

2) часові сполучники

3) сполучники мети

4) сполучники умови

5) допустові сполучники

6) порівняльні сполучники

7) з'ясувальні сполучник

 

ІІІ рівень

  1.          Озеро здавалося синім, вода в ньому була жовтою або зеле­ною. 2. Жовтою тільки з весни — від глиняних берегів, а зеленою все літо через цвітіння водоростей. 3. Озеро було стоячим: у нього не впадала жодна річечка і жодна не вибігала з нього. 4. Для напов­нення його слугували лише весняні струмки, дощові потоки. 5. Каза­ли, що утворилося воно без людського задуму.

 

1. У тексті вжито:                                 

а) 8 прийменників і 9 сполучників;

б) 9 прийменників і 8 сполучників;

в) 8 прийменників і 4 сполучники;

г)  10 прийменників і 9 сполучників.

 

2. Усі вжиті прийменники й усі сполучники в тексті:

 

а) прості;

б) складні;

в) складені.

 

3. Установіть відповідність між номерами речень із прийменниками та смисловими відношеннями, на які вказують прийменники з іменниками і займенниками:

 

А  місце дії                                                       

Б  час дії                                                           

В  причина дії                                                  

Г  мета дії          

ІV. Написати твір – мініатюру «Мій вибір професії»

 

 

Рівні завдань

І рівень

ІІ рівень

ІІІ рівень

ІV рівень

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

1

2

 

1

2

3

1

 

 

Правильні відповіді

б

б

в

г

в

в

а-3

б-5

в-1

г-2

г-4

д-6

 

а-6

б-5

в-7

г-1

ґ-4

д-3

е-2

 

 

в

а

1-в

2-б

3-а

5-г

 

 

 

 

Кількість балів

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

1

1,5

 

1

1

1,5

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

 

Частка . Вигук.

 

І рівень

 

1. Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:

а) б, ані, і, в, на;

б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:

в) хіба, невже, лишень, справді, чи;

г) мовби, ніби, із-за, що, тільки.

 

2. У реченні «Хотіла б я піснею стати» частка:

а) надає реченню вказівного смислового відтінку;

б) вказує на емоції мовця;

в) утворює нове слово;

г) утворює граматичну форму..

 

3. Укажіть речення, у якому частка виконує формотворчу роль:

а) Батьку, подаруй синові книжку;

б) Чи не краще, батьку, подарувати синові книжку?;

в) Батько подарував синові книжку;

г) Нехай батько подарує синові книжку.

 

4. Укажіть речення, у якому немає вигуку:

а) Оте «ура» ще довго їм вчувалося.

б) Скажіть, будь ласка, котра година.

в) Оце так! А я думав, що ви до уроків готуєтесь,

 г) Ой, вербо, вербо, де ти росла?

 

5. Укажіть рядок, у якому всі частки пишуть окремо:

а) написав/би, немов/би, як/небудь, надумав/таки;

б) все/ж/таки, стань/бо, аби/куди, все/таки;

в) таки/прийшли, ну/й, навряд/чи, скажи/ж;

г) поки/що, колись/то, як/от, дай/но.

 

6.Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишуть через дефіс:

а) будь/ласка, на/добраніч, до/побачення, добри/день;

б) ха/ха, ку/ку, кар/кар, тік/так;

в) от/тобі/й/на, в/добру/путь, стук/грюк, брязь/дзінь:

г) тьох/тьох, ой/Боже, гав/гав, му/у/у.

 

 

ІІ рівень

 

1.  Поблискують черешеньки в листі зелененькім, черешеньки ва­блять очі діточкам маленьким.

2.  Дівчаточко й хлоп'яточко під деревцем скачуть, простягають рученята та ледве не плачуть.

3. Раді б вишню з'їсти, та високо лізти.

4. Ой раді б зірвати, та ніяк дістати.

5.  Ой вишеньки-черешеньки,червонії, спілі, чого ж бо ви так ви­соко виросли на гіллі?

6.  Ой того ми так високо виросли на гіллі, — якби зросли низесе­нько, чи то ж би доспіли?

 

1.Позначте речення, у яких є модальні частки:

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

2 .Позначте речення, у яких є вигуки:

 

1     

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

  1.          Позначте речення, у яких вигуки перейшли в частки

 

1

2

3

4

5     І   6

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень

 

  1.          Заперечна частка НЕ, пишеться окремо …….
  2.          Вигук – це…

 

ІV рівень

  1.          Скласти діалог з вигуками та частками

 

Рівні завдань

І рівень

ІІ рівень

ІІІ рівень

ІV рівень

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

1

2

3

1

2

 

1

 

 

Правильні відповіді

в

г

г

в

в

б

2,3,4,5,6

5

4,6

 

 

 

 

 

 

Кількість балів

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

1

1

1

1,5

1,5

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 травня 2018
Переглядів
10024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку