Матеріали контрольної роботи містять різнорівневі тестові завдання , завдання на встановлення відповідності та творчого характеру. Використовуючи запропоновані матеріали вчитель зможе спланувати як тестову контрольну роботу , так і комбіновану.
Контрольна робота
Прийменник . Сполучник.
1 .Прийменники і сполучники належать до:
а) самостійних частин мови;
б) службових частин мови;
в) особливих частин мови;
г) службових і особливих.
2. За будовою прийменники і сполучники поділяють на:
а) первинні та вторинні;
б) прості, складні й складені;
в) багатоскладні й односкладні;
г) похідні й непохідні.
3. Усі сполучники підрядні в рядку:
а) а, і, або, коли;
б) але, й, мов, якщо;
в) бо, тому що, якби, якщо;
г) ні...ні, однак, зате, оскільки.
4. Сполучник сурядності вжито в реченні:
а) Ми щасливі, що ти є в нас;
б) Усі з нетерпінням чекали, коли зацвітуть яблуні;
в) Це був останній вечір, проведений в Україні;
г) То було навесні чи восени.
5. Для вираження мети дії вживаються прийменники:
а) біля, коло, край, побіля;
б) з, із, зі, зо;
в) для, задля, ради, заради;
г) крім, окрім, опріч.
6. Усі похідні прийменники пишуть через дефіс у рядку:
а) по/над, по/за, по/під, по/серед;
б) за/для, про/між, по/між, по/біля:
в) із/за, з/між, з/під, з/поміж;
г) по/серед, за/ради, на/впроти, о/крім.
ІІ рівень
а)означальні відношення; б) просторові відношення; в) об'єктні підношення; г) причинові відношення; г) часові відношення; д) підношення мети;
|
1) Весна багата на квітки, а осінь на сніпки: 2) Від березневих дощів земля квітне; 3) Марень з водою, квітень з травою, а травень з квітами; 4) Ні в березні води, ні в квітні трави; 5) Улітку на дворі пусто, зате в полі густо; 6) Держи копійку на чорний день |
А) мов,наче; Б) хоча, незважаючи на те що; В) як, що; Г) тому що, оскільки; Ґ) якби, якщо; Д) щоб, для того щоб; Е) коли, після того як.
|
1 ) причинові сполучники 2) часові сполучники 3) сполучники мети 4) сполучники умови 5) допустові сполучники 6) порівняльні сполучники 7) з'ясувальні сполучник |
ІІІ рівень
1. У тексті вжито:
а) 8 прийменників і 9 сполучників;
б) 9 прийменників і 8 сполучників;
в) 8 прийменників і 4 сполучники;
г) 10 прийменників і 9 сполучників.
2. Усі вжиті прийменники й усі сполучники в тексті:
а) прості;
б) складні;
в) складені.
3. Установіть відповідність між номерами речень із прийменниками та смисловими відношеннями, на які вказують прийменники з іменниками і займенниками:
А місце дії
Б час дії
В причина дії
Г мета дії
ІV. Написати твір – мініатюру «Мій вибір професії»
Рівні завдань |
І рівень |
ІІ рівень |
ІІІ рівень |
ІV рівень |
|||||||||||
Номер завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
2 |
|
1 |
2 |
3 |
1 |
|
|
Правильні відповіді |
б |
б |
в |
г |
в |
в |
а-3 б-5 в-1 г-2 г-4 д-6
|
а-6 б-5 в-7 г-1 ґ-4 д-3 е-2
|
|
в |
а |
1-в 2-б 3-а 5-г
|
|
|
|
Кількість балів |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
1 |
1,5 |
|
1 |
1 |
1,5 |
3 |
|
|
Контрольна робота
Частка . Вигук.
І рівень
1. Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:
а) б, ані, і, в, на;
б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:
в) хіба, невже, лишень, справді, чи;
г) мовби, ніби, із-за, що, тільки.
2. У реченні «Хотіла б я піснею стати» частка:
а) надає реченню вказівного смислового відтінку;
б) вказує на емоції мовця;
в) утворює нове слово;
г) утворює граматичну форму..
3. Укажіть речення, у якому частка виконує формотворчу роль:
а) Батьку, подаруй синові книжку;
б) Чи не краще, батьку, подарувати синові книжку?;
в) Батько подарував синові книжку;
г) Нехай батько подарує синові книжку.
4. Укажіть речення, у якому немає вигуку:
а) Оте «ура» ще довго їм вчувалося.
б) Скажіть, будь ласка, котра година.
в) Оце так! А я думав, що ви до уроків готуєтесь,
г) Ой, вербо, вербо, де ти росла?
5. Укажіть рядок, у якому всі частки пишуть окремо:
а) написав/би, немов/би, як/небудь, надумав/таки;
б) все/ж/таки, стань/бо, аби/куди, все/таки;
в) таки/прийшли, ну/й, навряд/чи, скажи/ж;
г) поки/що, колись/то, як/от, дай/но.
6.Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишуть через дефіс:
а) будь/ласка, на/добраніч, до/побачення, добри/день;
б) ха/ха, ку/ку, кар/кар, тік/так;
в) от/тобі/й/на, в/добру/путь, стук/грюк, брязь/дзінь:
г) тьох/тьох, ой/Боже, гав/гав, му/у/у.
ІІ рівень
1. Поблискують черешеньки в листі зелененькім, черешеньки ваблять очі діточкам маленьким.
2. Дівчаточко й хлоп'яточко під деревцем скачуть, простягають рученята та ледве не плачуть.
3. Раді б вишню з'їсти, та високо лізти.
4. Ой раді б зірвати, та ніяк дістати.
5. Ой вишеньки-черешеньки,червонії, спілі, чого ж бо ви так високо виросли на гіллі?
6. Ой того ми так високо виросли на гіллі, — якби зросли низесенько, чи то ж би доспіли?
1.Позначте речення, у яких є модальні частки:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
2 .Позначте речення, у яких є вигуки:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 І 6 |
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ рівень
ІV рівень
Рівні завдань |
І рівень |
ІІ рівень |
ІІІ рівень |
ІV рівень |
|||||||||||
Номер завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
|
1 |
|
|
Правильні відповіді |
в |
г |
г |
в |
в |
б |
2,3,4,5,6 |
5 |
4,6 |
|
|
|
|
|
|
Кількість балів |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1,5 |
1,5 |
|
3 |
|
|