Контрольна робота містить тестові завдання (з однією правильною відповіддю, з кількома правильними відповідями, на встановлення відповідності) з теми "Дієслово", а також практичні (утворити форми наказового способу, зробити морфологічний розбір дієслова, записати правильно дієслова ). Відповідає вимогам оновленої програми.
Контрольна робота №3
Дієслово
Завдання з вибором однієї правильної відповіді ( 4б.)
1. Визначити рядок, у якому подано форму, що є початковою для дієслова:
а) переконувати, нагадавши, закодований;
б) вишивати, бачити, розуміти;
в) задумуватися, розписаний, заспівавши;
г) пригадати, засіяно, присягнув.
2. Дієслова доконаного виду подано у рядку:
а) обожнюють, зростати, бояться;
б) виконаю, призначила, одягаю;
в) перемогли, виявив, підтримаю;
г) поселитися, грати, змінитися.
3. Усі форми майбутнього часу подано в рядку:
а) запропоную, буду читати, скажу;
б) проспіваю, нагадаємо, хвилюватимешся;
в) буду малювати, буду чекати, розмовлятиму;
г) знайду, буду жити, знатиму.
4. Яку синтаксичну роль виконує інфінітив у реченні Я прийшов сказати
вам правду:
а) підмет; б) присудок; в) додаток; г) обставина.
5. У якому рядку всі дієслова належать до однієї дієвідміни:
а) запитати, втішити, вітати;
б) переконувати, концентрувати, садити;
в) здобувати, пересідати, доглядати;
г) вірити, пізнавати, змалювати.
6. Дієслова одного способу подані в рядку:
а) учись, хай переможе, виборюймо;
б) зайди, пригодилася, заспівав би;
в) рухалася, нехай відповідає, люблю;
г) знай, вийшла б, вертаюся.
7. Літеру е слід писати в усіх особових закінченнях дієслів у рядку:
а) печ..ш, вийд..ш, глян..ш;
б) гайн..ш, одягн..мо, хвал..те;
в) спійма..ш, пробач..ш, навч..шся;
г) згада..ш, встанов..те, доклад..мо
8. Визначити рядок, у якому в усіх дієсловах відбувається чергування
приголосних при словотворенні чи словозміні:
а) колихати, гадати, возити;
б) просити, водити, поститися;
в) їздити, поважати, могти;
г) тремтіти, вимітати, садити.
Завдання з кількома відповідями (1б)
9. Не з дієсловами пишеться разом у рядках:
а) не/приїхав, не/доїла сніданок, не/думали;
б) не/покоїтися, не/навидіти, не/довиконати;
в) не/перетнути, не/набрати, не/дочувати;
г) не/доїдати, не/славити(ганьбити), не/хтувати.
Завдання на встановлення відповідності
10. Установіть відповідність: (2б)
1.Дієслова наказового способу |
А) присвятили, заморозила, гралося, інформував |
2.Форми дієслова |
Б) кроїти, купувати, зшивати, лущити |
3.Дієслова минулого часу |
В) ілюстрований, малювати, сниться, сформував- вши, мрію |
4.Безособові дієслова |
Г) приходьте, хай мріють, запитай, плануймо |
5.Дієслова ІІ дієвідміни |
Д) світає, хмариться, зроблено, розкрито |
11. Утворіть усі форми наказового способу дієслів (2б)
Пригадати, знати.
12. Зніміть риску: (2б)
Не/допоміг, не/вгавати, не/доїла кашу, не/досипати, не/здужаю виконати, не/відпочив; не / ганьбити, а славити; не/долюблювати, не/хтувати, не/навиджу.
13. Зробіть морфологічний розбір дієслова з речення «Кожному мила своя сторона», - писав Г.Сковорода. (1б)