Тести з української мови для 4 класу (НУШ)

Про матеріал
Тестові завдання "Українська мова. Частини мови." 4 клас 1. Текст 2. Іменник 3. Прикметник 4. Числівник 5. Займенник 6. Дієслово 7. Прислівник
Перегляд файлу

Тестова робота 1                                                 ТЕКСТ                                                                I-B

 

1. Що називається текстом?

            Текст – це _______________________________________________________________________

            а) кілька речень;

            б) кілька абзаців;

            в) зв’язана розповідь.

2. Текст складається із:

            а) заголовка;

            б) зачину, основної частини, кінцівки;

            в) зачину, плану.

3. Яка мета тексту-міркування?

            а) описати предмет;

            б) розповісти про якусь подію;

            6) довести щось.

4. Прочитай текст. Визнач його тип.

          Десь зовсім близько невгамовно виводить свою пісню соловейко...

          Він сидів на тонесенькій калиновій гілочці, що схилилася від його ваги. Був дуже схожий на горобчика, тільки мовби трохи витягнутий. Очі чорні, великі. Як співав, злегка горбився, трішки опускав крильця, широко відкривав тонкий дзьобик, в якому ніби сердечко в дзвонику, бився гострий язичок, і все його крихітне тільце тремтіло й здригалося.

                                                                                                                             (За Б. Комаром)

            а) текст-опис;

            б) текст-міркування;

            в) текст-розповідь.

5. Прочитай текст. Вкажи його вид.

           Сонце все нижче опускається над Землею. Його промені погано нагрівають землю. З кожним днем стає холодніше. Холоне земля, холоне вода. Коротшають дні, довшають ночі. Небо частіше вкривають темні хмари. Йдуть затяжні дощі.

          а) науковий,

          б) художній.

6. Вибери влучний заголовок.

           Образ у хаті, і церква свята,

           Біля розп'яття калина.

           Стежка у гори біжить золота.

           Мама, сльоза і дитина,

           Дощ веселковий і травень розмай,

           Життя і духмяна хлібина –

           Все це мій рідний батьківський край

           Мила моя Україна.

                                                                           (В. Багірова)

           а) Життя.

           б) Мила моя Україна.

           в) Дощ.

7. Віднови вірш.

О Ходить Жовтень лісами,

О Золотими листками.

О І притрушує землю

О Ходить Жовтень полями.

8. Вкажи порядок розташування речень, щоб вийшла зв’язна розповідь.

О Часто йдуть холодні дощі.

О Жовте листя опадає з дерев.

О Настала осінь.

О Повіяв холодний вітер.

О Зів’яли квіти.

9. Вкажи порядок розташування абзаців, щоб вийшла зв’язна розповідь.

                                                                      Їжак

            I. Ніхто не знайде його лігва, ніхто не розбудить. До весняного сонечка всю зиму проспить їжак, і снитимуться йому лісові їжачі сни.

 

            ІІ. Скоро сховається їжак у своє кубло на всю довгу зиму. Уже не бігатиме він лісом, не ловитиме черв'яків і жуків.

           ІІІ. Восени у їжаків мало харчу. Поховалися в землю черв’яки, зникли прудкі ящірки, скрутилися в клубки змії та чорні вужі. Важко знаходити жуків і жаб.

           IV. Ясної осінньої днини ладнає собі дбайливий трудар-їжак тепле зимів’я. Удень і вночі тягає він у нору під старим пеньком запашне сухе листя та м’який лісовий мох- стеле зимову постіль.

          a)  II, III, IV, I;

          б)  III, II, IV, I;

          в)  III, IV, II, І.

10.  Допиши речення, яким ти закінчиш текст.

                                                                         Зайшло сонечко

         Сонечко зайшло. Потемніло поле. 3 яру розповзається присмерк по полях і луках. Розтікається як річка. А на верхівці тополі спалахнули золоті іскорки. Це сонечко послало своє  привітання. Спалахнули і погасли… .                                                        

                                                                                                                                        (За В. Сухомлинським)

Перегляд файлу

Тестова робота  4                                     ЧИСЛІВНИК                                                            I-В

 

1. Продовж речення.

           Числівник це слова, що означають

           а) кількість предметів, загальні назви;

           б) кількість предметів, їх порядок при лічбі;

           в) назву предмета, порядок при лічбі.

2. На які питання відповідають числівники?

           а) який? яка? де?

           б) яка, котрий? що?

           в) скільки? який котрий?

3. В якому рядку записані тільки кількісні числівники?

           а) двадцять, п’ятий, сім;

           б) дев’ятий, десятий, тридцятий;

           в) сорок, шість, чотирнадцять.

4. Запиши приклад словами, вживаючи прийменник  від

          60 - 12 = 48

 

5. Зі слів склади речення.

          він,  на,  хвилин,  дев'ять,  запізнився.

 

6. Запиши приклад словами, вживаючи прийменник  до.

          15 + 60 = 75

 

7. Утвори і запиши словосполучення словами.

          3 (книжка),  о 5 (година),  2 (брат).

8. Підкресли словосполучення з числівниками.

         сердечна зустріч, друга зустріч;

         порядковий номер, четвертий номер;

         п’ятий клас, дружний клас.

9. Підкресли числівники.

        Два,  подвоїти,  подвоєння,  двійка.

10. Підкресли числівники в даному реченні.

       Десять хвилин ранкової гімнастики заряджають людину енергією на цілий день.

Перегляд файлу

Тестова робота  5                                      ЗАЙМЕННИК                                      I-B

 

1. Продовж речення.

            Займенники

            а) є назвою предмета;

            б) є назвою ознаки предмета;

            в) вказують на предмет (особу), але не називають його  ( її ).

2. В якому рядку записані тільки займенники?

            а) один, я, ви, вони, дерево,

            б) я, ти, він, вона, воно, ми, ви, вони;

            в) він, птах, шість, п’ятий.

3. Дай правильну відповідь.

            Займенниками третьої особи є ____________________________________________________

            а) я, ви, вони;

            б) хлопчик, вона, воно;

            в) він, вона, воно, вони.

4. Займенник  вона  зміни за питаннями.

Кого? Кому? На кого? Для кого? За ким?

5. Займенник  ми  зміни за питаннями.

У кого? Кому? На кого? З ким? На кому?

6. Склади речення, в якому підметом буде займенник.

_______________________________________________________________________________________

7. Побудуй за схемою речення так, щоб і підмет, і другорядний член речення виражалися займенниками.

________________                                    _________________                   … .

_______________________________________________________________________________________

8. Підкресли займенники, визнач їх відмінок.

           Ото,  мамо,  хвалять нас:  чи ви мене чи я вас.

9. Встав займенник у речення.

            Прийшла весна, а з... і тепло настало.

а) вона;           б) нею;        в) воно.

10. Встав в текст займенники. Визнач їх відмінок.

Метелик - наче квіточка,

... ранній вісник літечка.

Нехай …  літається,

Коли тепло вертається.

                               (В. Діденко)

Перегляд файлу

Текстова робота 6                                           ДІЄСЛОВО                                                        I-В

1. Продовж речення.

           Дієслово - це частина мови, що означає

 

           а) кількість предметів;

           б) дію предмета;

           в) назву предмета.

 

2. У якому пункті записані дієслова теперішнього часу?

           а) читав, випала, сміялося;

           б) збудує, намалює, буде носити;

           в) танцює, грає, ловить.

3. У якому пункті записані дієслова тільки в неозначеній формі?

           а) радити, розв’язував, подорожує;

           б) множити, здобувати, думати;

           в) мити, почистив, знайде.

4. Випиши дієслова і визнач особу.

            Гаї шумлять, я слухаю.

                                                   (П. Тичини)

 

5. Дієслова косити, любити, летіти, спішити належать до _______________________________________________________________________________________

           а)  I дієвідміни;

           б)  II дієвідміни.

6. Як змінюються дієслова минулого часу?

           а) за числами, відмінками;

           б) за родами (в однині), числами;

           в) за особами.

7. Визнач особу дієслів.

          Над зеленими полями небо грає і тремтить.

          а) перша особа однини;

          б) друга особа множини;

         в) третя особа однини.

8. Добери і запиши близькі за значенням слова.

          Оберігати ______________________________________________________________________

9. Добери антоніми до слів:

          входити - ________________________________________________________________________

          гріти - ___________________________________________________________________________

10. Встав потрібні дієслова.

Літо _________ підстрибуючи, зима ___________ похнюпившись.

а) йде;               б) біжить;             в) бреде.

Перегляд файлу

Тестова робота 7                                         ПРИСЛІВНИК                                  I-В

 

1. Продовж речення.

            Прислівники відповідають на питання…

            а) Хто? Що?;

            б) Який? Яка? Яке? Які?;

            в) Як? Де? Куди? Коли?.

2. Вибери правильну відповідь:

            а) прислівники - незмінна частина мови;

            б) прислівники змінюються за питаннями;

            в) прислівники змінюються за числами.

3. У якому пункті записані тільки прислівники?

            а) гарний, чесно, дивно,

            б) легко, вільно, ніжно;

            в) сум, бадьоро, охайний.

4. На яке питання відповідають прислівники розумно, спокійно, ввічливо?

            а) який?;                 б) що?;               в) як?.

 

5. На яке питання відповідають прислівники   влітку,  сьогодні,  тепер,  щотижня?

            а) де;                      б) коли;              в) куди?.

6. Вкажи правильну відповідь.

            У прислівниках сумно, зранку, синьо підкреслено _______________________________________________________________________________________

            а) закінчення;

            б) префікс;

            в) суфікс.

7. До поданих дієслів добери й запиши прислівники, з якими ці дієслова можуть вживатися:

          розповідати _____________________________________________________________________

          звертатися ______________________________________________________________________

 

8. Утвори словосполучення, замінивши підкреслені вислови близьким за значенням прислівником.

         Прийде, як рак свисне.

         а) завтра,

         б) невідомо коли;

         в) повільно.

9. Добери антоніми до слів:

         радісно - ________________________________________________________________

         високо - _________________________________________________________________

10. Встав прислівник в речення.

           Учися _______ і _______ накривати на стіл.

           а) легко;           б) охайно;             в) красиво.

Перегляд файлу

Тестова робота  2                                     ІМЕННИК                                           I-В

 

1. Продовж речення.

                  Іменник це частина мови, що означає  ______________________________

і відповідає на питання  _______________________________

2. Прочитай речення.

               Мати перша в світі навчила любити роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт.

                                                                                                                                             (М. Стельмах)

                У даному реченні тільки іменниками є:

               а) роси, легенький туман;

               б) любисток, маковий, цвіт;

               в) роси, тумак, любисток, м'яту, цвіт.

3. Продовж речення.

               Іменники змінюються за...

              а) часами, числами;

              б) родами, питаннями;

              в) питаннями, числами, відмінками.

4. Добери синоніми до слів.

              радість - ___________________________________________

              весна - ____________________________________________

 

5. Підкресли в реченні іменники. Визнач їх відмінки.

             А між горами літа пісня України.

6. Постав іменники в початкову форму. Залиши.

            Деревом, яблуню, траві, року.

7. Запиши іменники в орудному відмінку однини.

           Сіль, радість, любов, піч.

8. Запиши іменник у формі місцевого відмінка однини.

           Калина, круг, око.

9. Які закінчення мають дані іменники у формі орудного відмінка однини?

           Птиця, миша, вишня.

           α) -єю;      б) -ою;     в) -ею.

10. Яке закінчення мають дані іменники в орудному відмінку однини?

           Кінь, ніж, лось, столяр, шахтар, калач.

           а) -єм;       б) -ем;       в) -ом.

Перегляд файлу

Текстова робота 3                                       ПРИКМЕТНИК                                   I-В

1. Продовж речення:

            Прикметник – це частина мови, що означає

 

             а)   назву предметів;

             б)   назву ознаки предмета;

             в)   назву дії предмета.

2. На які питання відповідає прикметник?

             а)   хто?  що?

            б)   як?   де?  

            в)   який?   яка?  яке?   які?

3. Прочитай речення.

            У зелень довгих кіс білокора берізка вилітає золоті стрічки.

 У даному реченні тільки прикметниками є:

            а)   довгих, берізка, золоті;

           б)   білокора, кіс, золоті;

           в)    довгих, білокора, золоті.

4. Знайди у вірші прикметники і запиши їх у чоловічому  роді;

           Солов’їну, барвінкову,

           колосисту – на віки -

           українську рідну мову

           в дар мені дали батьки.                

                                                       (   О.Забужко  )

 

5. Прикметник змінюється за  .  .  .

            а)   числами, часами;

            б)   ролами, відмінками;

            в)   числами,  відмінками,  родами  (  в однині  ).

6.  З поданих слів  склади і запиши речення. Визнач відмінки прикметників.

         до,  починається,  дитинства,  любов,  раннього,  мови,  рідної,  з.

 

7. У поданих моделях прикметників заміни закінчення називного відмінка однини закінченнями родового відмінка.

Н.

 

 

є

,

 

 

а

,

 

 

ий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р.

 

 

 

,

 

 

 

,

 

 

 

 

8. Заміни закінчення називного відмінка однини на закінчення орудного відмінка.

Н.

 

 

ій

,

 

 

я

,

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О.

 

 

 

,

 

 

 

,

 

 

 

 

9. Якому відмінку множини належать подані моделі прикметників?

 

 

ими

,

 

 

імі

          а) давальному;

          б) орудному;

          в) місцевому;

10. За допомогою яких суфіксів утвориш прикметники від поданих іменників?

           Тернопіль,  Канів,  Львів,  море.

            а) -ськ-;          б) -цьк-;          в) -зьк-.

 

         

 

 

zip
Додано
18 березня
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку