Методична скарбничка. Клочко В. М. ШЗШ № 5 Застосування прийомів збагачення усного та писемного мовлення учнів
Номер слайду 2
Зміст. Вступ Збагачення усного мовлення. Приклади вправ для збагачення усного мовлення. Збагачення писемного мовлення. Вправи для збагачення писемного мовленняІнтегровані прийоми. Висновки
Номер слайду 3
Мовлення є невід'ємною частиною життя кожної людини. Воно допомагає нам не лише висловлювати свої думки та почуття, а й взаємодіяти з оточуючими, пізнавати світ, набувати нові знання. Саме тому розвиток усного та писемного мовлення є надзвичайно важливим для дітей молодшого шкільного віку. Значення розвитку мовленнєвих навичок для молодших школярів
Номер слайду 4
Мета презентації -розглянути різноманітні ефективні прийоми та методики, які допоможуть учителям збагатити усне та писемне мовлення учнів початкових класів.
Номер слайду 5
Усне мовлення є першоосновою опанування мовленнєвих навичок для молодших школярів. Саме від рівня розвитку вмінь чітко і зв'язно висловлюватись залежить успішність засвоєння писемного мовлення в подальшому. Тому вчителям початкових класів слід приділяти значну увагу застосуванню різноманітних ефективних прийомів для збагачення усного мовлення учнів. Збагачення усного мовлення
Номер слайду 6
Збагачення усного мовлення. Бесіди за картинками, читання віршів, розповідання казокІнсценізація, рольові ігри. Робота з аудіо- та відеоматеріалами. Творчі розповіді, опис предметів, подій
Номер слайду 7
Приклади вправ для збагачення усного мовлення. Вправи на використання синонімів, антонімів, епітетівІгри "Який, яка, яке?", "Так чи ні?" (для розвитку зв'язного мовлення)Переказ текстів, оповідань123
Номер слайду 8
Поряд із розвитком усного мовлення, надзвичайно важливо приділяти належну увагу формуванню в молодших школярів навичок писемної грамотності. Саме в початковій школі закладаються основи писемного академічного мовлення, які стануть підґрунтям для подальшого успішного оволодіння українською мовою. Збагачення писемного мовлення
Номер слайду 9
Збагачення писемного мовлення. Словникові диктанти. Творчі роботи (твори, описи, розповіді)Робота з деформова-ними текстами. Складання діалогів, інсценізацій
Номер слайду 10
Приклади вправ для збагачення писемного мовлення. Списування текстів з творчими завданнями. Робота з реченнями (розстановка знаків пунктуації, визначення частин мови)Складання речень, текстів за опорними словами, малюнками123
Номер слайду 11
Для максимально ефективного збагачення як усного, так і писемного мовлення учнів початкових класів доцільно застосовувати комплексні інтегровані прийоми, що поєднують різні види мовленнєвої діяльності. Такий синтетичний підхід забезпечує всебічний розвиток мовленнєвих навичок і стимулює пізнавальну активність молодших школярів.Інтегровані прийоми
Номер слайду 12
Інтегровані прийоми. Проєктна діяльність. Створення мовленнєвих ситуацій. Викорис-тання ігрових методик. Застосу-вання мультимедійних засобів
Номер слайду 13
Розвиток мовленнєвих навичок молодших школярів вимагає комплексного та систематичного підходу з боку вчителя. Сучасний урок української мови має бути максимально інтерактивним та наочним. Надзвичайно важливим є збалансований розвиток як усного, так і писемного мовлення молодших школярів. Висновок