Тести з української мови та літератури (підготовка до ЗНО).

Про матеріал
Пропоновані тести призначені для підготовки учнів до ЗНО з української мови та літератури, вони укладені відповідно до навчальних програм для загальноосвітньої школи та програми зовнішньогонезалежного оцінювання. Зміст, структура та формат завдань аналогічні тим, що пропонуються в тестах ЗНО.
Перегляд файлу

Підготовка до ЗНО з мови

Тест

I варіант

 

Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.

 

  1. На другий склад падає наголос у слові

А висіти

Б колія

В дичавіти

Г кулінарія

 

  1. З апострофом треба писати всі слова в рядку

А мереф…янський, арф…яр, цв…ях

Б мавп…ячий, лл…є, м…яч

В кур…єр, Вороб…ов, бур…ян

Г надвечір…я, в…юн, верб…я

 

  1. Лексичну помилку допущено в рядку

А змінилися на краще

Б отримувати задоволення

В виконуя роботу

Г брати участь у змаганнях

 

  1. Спільнокореневим до слова харч є

А харчати

Б хороший

В характер

Г харчовий

 

  1. Правильно написано всі слова в рядку

А по-перше, на жаль, принести

Б ледве-ледве, очманіти, по латині

В прикрасний, розкинулись, бачити

Г бестрашний, пів-Києва, дитясла

 

  1. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення

А Сергійова думка

Б на рожевому тлі

В Ігорова презентація

Г непосидючий хлоп`я

 

            Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10 до нього.

  1.  Колись ліжник був у багатьох західно/українських оселях – це ж бо не просто різновид ковдри, а колоритна окраса інтер`єру і як вірити горянам, ще й ліки на/додачу. (2) Не/випадково в деяких закарпатських селах зберігається звичай – стелити молодятам до вінця не тільки вишиваний рушничок, а ще й ліжник, аби багаті та щасливі були. (3) Ви не зволікайте, принесіть у свою домівку хоча маленьку часточку того чистого живого вогню. (4) Нехай це буде тільки одна річ, але вона багато змінить у вашому світо/сприйнятті – побачите: за нею обов`язково з`являться й інші. (5) Можливо, буде серед них і ліжник.

 

  1. Окремо в тексті треба писати сполуку слів

А західно/українських

Б не/випадково

В на/додачу

Г світо/сприйнятті

 

  1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А другому

Б першому

В третьому

Г четвертому

 

  1. Простим є речення

А перше

Б п`яте

В четверте

Г третє

 

  1.  Вставне слово є в реченні

А п`ятому

Б першому

В четвертому

Г третьому

 

Завдання 11-23 мають по п`ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.

 

  1.  Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива

А колоти – колють

Б кричати – кричуть

В полоти – полять

Г доїти – доють

 

  1.  Літеру і треба писати на місці пропуску в усіх словах у рядку

А по-латин…, удвіч…, назавжд…

Б заяч…, єдност…, величав…

В мовчк…, по-лисяч…, насторож…

Г життєвост…, пошепк…, заоч…

 

  1.  Двокрапку треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Із плином літ слава Франкова росте нині шану йому складають усі народи.

Б Протягом усього творчого життя Леся Українка оспівує людину-борця людину нездоланну яка в ім`я високої мети здатна жертвувати собою.

В І вирішено було тоді на їхній сумовитій раді збудуємо собор.

Г Шаблю вибито з рук але з серця не вибито дух волі й жадання краси!

 

  1.  Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в рядку

А самий рідніший, багатший, більш сміливий

Б менш цінний, більш грамотний, дорожчий

В більш зручний, ліпший, найзеленіший

Г найстарший, легший, найбільш кмітливий

 

  1.  НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

А «Доле моя, доле, – гірко думає хлопець, – чом ти така немилостивая?!»

Б Мати впала на коліна і в нестямі простягла руки до ікони: «Воістину чудотворна, воістину».

В «Найкраща спілка – чоловік та жінка», – говорили в народі.

Г Щоб не дуже старатися самому, я попросив трохи його в матері, але вона, поскупившись, дала мені лише одну пучку «Більше не можна, Михайлику, бо це насіння!»

 

  1.  Правильно записано всі займенники в рядку

А казна-що, при-цьому, на деяких

Б де накому, будь-хто, ніхто

В будь у кого, хтозна-який, абихто

Г кого-небудь, на чому-будь, дезким

 

  1.  Правильно утворено жіноче ім`я по батькові

А Миколівна

Б Яковівна

В Юрівна

Г Ігоревна

 

  1.  Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка

А умис…ний, плюс…нути, кіс…лявий 

Б віс…ник, тріс…нути, якіс…ний

В хворос…няк, блис…нути, чес…ний

Г контрас…ний, проїз…ний, випус…ний

 

  1.   Окремо треба писати всі прислівники в рядку, ОКРІМ

А на/жаль, в/літку, в/ногу

Б на/вибір, без/смаку, до/вподоби

В на/поруки, на/самоті, до/сих/пір

Г до/побачення, ні/на/гріш, уві/сні

 

  1.  Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку

А сімдесяти п`яти

Б ста шістдесяти трьом

В шестидесяти восьми

Г вісьмастами п`ятдесятьма

 

  1.  Перед сполучником як НЕ треба ставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)

А Іній блищав зовсім як сіль.

Б Навкруги як дніпрові круті береги стіни жител червоні та сірі.

В Час летів як на крилах і як сон життя минало.

Г Вона ж у вас гарна як весна.

 

  1.  Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку

А Усі ми живемо в тому неповторному світі, де народилася самобутня українська пісня.

Б Листя стало схоже на гору хрумкого печива, що було посипане цукровою пудрою.

В Щоб здобути омріяну професію, треба вступити до престижного вишу, успішно склавши ЗНО.

Г Література – це мистецтво слова, в якому є вічна магія.

 

  1.  Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Остап із Соломією сіли під вербою…» додати

А щоб сонце не світило їм в обличчя.

Б не знаючи, для чого сюди прийшли.

В але їм не хотілося говорити.

Г і дивилися на блакитне небо.

 

 

У завданнях 24-28 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, виберіть один, на Вашу думку, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви).

 

  1.  Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

Фразеологізм                     Значення

1 хоч голки збирай         А сварити кого-небудь між собою

2 стріляний птах              Б затаїти зло

3 вбивати клин                 В видно

4 мати зуб                        Г досвідчений

                                         Д мати сенс

А Б  В Г  Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  З`ясуйте, який вид підрядної частини відповідає кожному фрагменту складного речення.

Фрагмент речення                                   Вид підрядної частини

1 Я не такий, щоб зрадити людину.           А обставина умови

2 Сьогодні я такий веселий, що                  Б обставина місця

   молодіти хочу знов.

3 Якби я була зіркою в небі, я б не             В означальна

   знала ні туги, ні жалю.                              Г обставина причини

4 Де сонце торкнулось вершечків               Д обставина способу дії та

   дерев, спалахнуло листя.                              міри

 

  1.  Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

Тип односкладного речення                    Приклад речення

1 означено-особове             А Стіна, повита хмелем.

2 безособове                        Б Лови летючу мить життя!

3 називне                             В Із ким поведешся, того й наберешся.

4 неозначено-особове         Г Учора градом побило дерева.

                                             Д Одних із землі здіймають, другим

                                                запалюють серця, на третіх жах наводять!..

А Б  В  Г Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Доберіть приклад до кожного типу складного речення.

Тип складного речення          

  1. речення з різними видами зв`язку

          2  безсполучникове складне речення    

          3  складнопідрядне речення

          4  складносурядне речення

       

          Приклад речення

         А Хто знає, де цей тесляр міг навчитися рицарських звичок.

         Б На сизих луках скошено траву, і літо буйне в береги ввійшло.

         В Спека та польові гарячі вітри пообпалювали дівчат, стали вони аж 

             чорні.

         Г Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми

            всі плекатимемо її.

         Д Тут, на цих вуличках, дозрівала його класова свідомість.

 

А Б  В  Г Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  З`ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра

позначає наступне слово).

У (1) кожного письменника (2) є улюблений край, який править (3) за джерело творчих сил і (4) життєвих вражень.

 

А дієслово

Б займенник 

В прийменник

Г дієприкметник (форма дієслова)

Д прикметник

 

 А Б В Г Д                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовка до ЗНО

Тест

II варіант

 

Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.

 

  1. На третій склад падає наголос у слові

А застібка

Б порядковий

В чорнозем

Г ознака

 

  1. З апострофом треба писати всі слова в рядку

А пів…яблука, прислів…я, св…ято

Б сім…я, тім…ячко, пов…язати

В дерев…яні, моркв…яний, б…юро

Г р…яжанка, В…ячеслав, солов…ї

 

  1. Лексичну помилку допущено в рядку

А відчинити вікно

Б вимкнути світло

В на сьогоднішній день

Г наступного тижня

 

  1. Спільнокореневим до слова голова є 

А головоломка

Б надголодь

В голий

Г голосити

 

  1. Правильно написано всі слова в рядку

А одже, адже, на самоті

Б тихо-тихо, кіготь, м`якота

В триповерховий, шіснадцять, тонна

Г пан-європейський, місяць, бурян

 

  1. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення

А близька Сибір

Б безпечний засіб від нежиті

В кидатися у вічі

Г кобзарева пісня

 

             Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10 до нього.

 

  1.  У нас, українців в/продовж багатьох віків вироблялося поняття «хати» зі спільними для різних регіонів ознаками солом`яної чи очеретяної стріхи, комори, хати і хатини в/середині приміщення. (2) Десь у кутку скриня з одягом, який висів також на кілку під стелею над ліжком. (3) У хаті був урочистий центр – покуть, де висіли прикрашені рушниками ікони. (4) Так прикрашувались і фото/портрети родичів. (5) Хата, як бачимо, – це цілий світ, який є надбанням окремої людини і всього народу. (6) Хата є частиною народної пам`яті, національної культури.

 

  1. Окремо в тексті треба писати сполуку слів

А в/продовж

Б фото/портрети

В при/крашені

Г в/середині

 

  1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А третьому

Б четвертому

В першому

Г другому

 

  1. Простим є речення

А шосте

Б перше

В третє

Г четверте

 

  1.  Вставне слово є в реченні

А другому

Б четвертому

В п`ятому

Г третьому

 

Завдання 11-23 мають по п`ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.

 

  1.  Подвоєння літер на місці пропуску відбувається в усіх словах рядка

А тон…а, беладон…а, Андор…а

Б об…ирати, пам`ят…ю, якіст…ю

В колос…я, Буд…а, бравіс…имо

Г бетон…і, нал…ю, Туреч…ина

 

  1.  Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А олія, кохати, перший

Б зверху, птах, роз`єднання

В називне, український, їсти

Г життя, легко, краще

 

  1.  Вставним словом ускладнено речення

     А Правда обов`язково виявиться.

Б Угамувавшись лось лизнув припорошену снігом землю.

В Звісно прикмети тепер не завжди працюють.

Г І небезпека що очікує на кожному кроці є цілком реальною.

 

  1.  Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

А важчий

Б найтепліший

В більш гучніший

Г самий кращий

 

  1.  НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

А «Мова – коштовний скарб народу» – сказав Іван Франко.

Б «Життя – це боротьба», – любить повторювати Петро Яцик.

В Десь я вичитав доволі містку за своїм змістом і мудру фразу: «Твій 

   батько ніколи не помре, доки ти живий».

Г «Не можна лікувати тіло, не лікуючи душу», – ці слова Сократа завжди звучать актуально.

 

  1.  Правильно записано всі займенники в рядку, ОКРІМ

А котромусь, чим-небудь, ніякому

Б аби в кого, де з ким, ніким

В котрийсь, казна-що, абиякого

Г кого небудь, де-який, дехто

 

  1.  Правильно утворено чоловіче ім`я по батькові

А Миколович

Б Ігоревич

В Савивоч

Г Микитійович

 

  1.  Спрощення приголосних НЕ позначається на письмі в усіх словах рядка

А хвас…ливий, студен…ський, балас…ний

Б компос…ний, навмис…не, віс…ник

В хвас…нути, аванпос…ний, пис…нути

Г тиж…невий, хворос…няк, бряз…нути

 

  1.   Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку, ОКРІМ

А пліч/о/пліч, десь/то, по/братерськи

Б рік/у/рік, по/нашому, ось/ось

В по/бойовому, вряди/годи, як/не/як

Г куди/будь, тихо/тихо, по/третє

 

  1.  Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку

А трьомстам шістдесяти двом

Б чотирьохсот восьмидесяти трьох

В у п`ятистах вісімдесяти двох

Г у семистах дев`яноста сімох

 

  1.  Перед виділеним сполучником як НЕ треба ставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)

А Самі тільки коні ховаючись у них як у лісі толочили їх.

Б Квітка гаряча як сонце.

В У діда Радима спостерігав тільки яка фарба куди кладеться сприймав

    те як несхитну даність.

Г Вона мовби розповідала світові який талановитий її народ як

   розвинуте в ньому від природи естетичне почуття.

 

  1.  Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Ген по згірку темно-зелено причаївся гайок,(1) а самий верх згірка вільний од дерев,(2) там,(3) либонь,(4) щось було засіяно,(5) а тепер скошено,(6) й стерня ясна,(7) свіжа,(8) немов ще чистішою здається вона від синього неба,(9) що прихилилося до неї своїми широкими грудьми.

          НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків,  

          запропоноване в рядку

А коми 1, 2, 5, 6 – перед сурядною частиною складного речення

Б коми 3, 4 – при вставному слові

В кома 7 – при відокремленому означенні

Г кома 8 – перед підрядною частиною складного речення

Д кома 9 – перед підрядною частиною складного речення

 

  1.  Прочитайте діалог (цифри позначають номери реплік).
  • (1) Чого це ти, парубоче, слідком ідеш за мною? Мати вглядить та ще й вилає.
  • (2) А як свисну за садком, чи вийдеш?
  • (3) Я не гордий, я не пишний і гордо не несуся. Я тебе, Мотря, щиро люблю і з тебе не сміюся.
  • (4) Прощай, Карпе!
  • (5) «Ой ти, дівчино, з кучерявої рути-м`яти звита та з гостролистої шельвії», – подумав Карпо.

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

 

У завданнях 24-28 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, виберіть один, на Вашу думку, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви).

 

  1.  Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

Фразеологізм                                 Значення

1 дрижаків упіймати                А викривати

2 виводити на чисту воду        Б байдикувати

3 аж за вухами лящить            В тремтіти

4 ханьки м`яти                          Г їсти з апетитом

 

 А Б В  Г Д       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

                                                                     

1 тире в безсполучниковому складному реченні                                         

2 тире між підметом і присудком                                         

3 тире в неповному реченні                                         

4 тире при однорідних членах речення

 

А Перше вереснязавжди свято.                                       

Б Син припадає до материнської руки, а мати – до синової голови.                                         

В Махнула осінь у ліси – зацвіли вони пурпуровими, сірими та жовтими фарбами.

Г У степу, за річкою, по шляхах – скрізь було порожньо.

Д Махнув лісорубам рукою – і ті за сокири взялись.

 

А Б В Г Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

Тип односкладного речення                    Приклад речення

1 безособове                       А Тепер дочекались і встали.

2 неозначено-особове        Б Ясени, ясени, бачу вас край дороги.

3 узагальнено-особове        В Пахне в`ялою травою.

4 означено-особове             Г Любиш кататися, люби і санчата возити.

                                             Д Для нас здається він святим…

 

А Б  В  Г Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Доберіть приклад до кожного типу складного речення.

Тип складного речення                                    

  1. речення з різними видами зв`язку
  2. безсполучникове складне речення    

          3  складнопідрядне речення

          4  складносурядне речення

 

Приклад речення

           А Легендарна Хортиця, що ховала в собі бурхливі події віків, ще не 

              бачила такої сили народу.

          Б  Сонце підбилося високо вгору, надворі стало душно.

          В  Ластівка день починає, а соловей його кінчає.

          Г  Величезний попит має популярна сучасна література.

          Д Зазвичай полиці обладнано спеціальними наліпками, які дають

              зрозуміти, що цю книгу не продають, а її просто можна взяти 

              прочитати.

 

А Б  В  Г Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  З`ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Пам'ять поколінь донесла (1) цікаві (2) оповідки (3) про (4) те, як і чому заливало Київ.

 

                                                             А прислівник

                                                                       Б прикметник

                                                             В іменник

                                                             Г прийменник

                                                             Д займенник   

А Б В Г Д                                                                       

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

   

 

docx
Додано
25 жовтня 2020
Переглядів
1845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку