Тестові завдання для визначення рівня знань учнів з предмета "Українська мова"

Про матеріал
Тестові завдання розроблено з метою: здійснення поточного контролю знань учнів з конкретної теми; для підсумкового контролю при проведенні атестації; для самоконтролю знань; контролю самостійної роботи учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

для визначення рівня знань учнів

з предмета “Українська мова

 

                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

Тестові завдання розроблено з метою:

  • здійснення поточного контролю знань студентів з конкретної теми;
  • для підсумкового контролю при проведенні атестації;
  • для самоконтролю знань;
  • контролю самостійної роботи студентів.

Тести «закритого типу» містять завдання на вибір однієї правильної відповіді та встановлення відповідності.

Критерії оцінювання:

 

Відношення кількості набраних балів до максимально можливої, %

Бал

12 (100%)

12

11 (91,67%)

10-11

10 (83,33%)

8-9

9 (75%)

7

8 (66,67%)

6

7 (58,33%)

4-5

6 (50%)

3

5-0 (менше 50 %)

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1. Стилістичні засоби фонетики. Звуковий склад мови. Склад і наголос

 

  1. Що вивчає фонетика?                                                                                 

а) правила вимови слів;                                                    

б)  звуки мови;

в)  звуки мови і знаки письма;

г)  правила написання слів.

 

 

  1. У якому рядку загальна кількість букв збігається з кількістю звуків?

а)  серпень, сузір’я, пів-Європи, місяць;                                                                  

б)  В’єтнам, ланцюг, солов’ї, біологія;

в)  книгарня, нюанс, любов, грюкати;

г)  з’явитися, дзеркало, досьє, дзьоб.

 

 

  1. Букв менше, ніж звуків, у всіх словах рядка

а)  рюмсати, порядок, бюро, пюре;

б)  вільний, Поділля, крамниця, гульба;

в)  морквяний, рутвяний, духмяний, мотуззя;

г)  приємний, ясний, юний, їжа.

 

  1. Літери я,ю,є позначають два звуки в усіх словах рядка

а)  юрба, ємний, поезія, яблуко;

б)  рядно, насіннєвий, рядок, яма;

в)  прямо, юнкор, ряст, ряжанка;

г)  дядько, Юрій, мовленнєвий, тюрма.

 

 

  1. У якому рядку в усіх словах є приголосний звук (й)?

а)  очікувати, вірш, вечірній, солом’яний;

б)  боїться, інститут, мій, сусід;

в)  під’їзд, їжак, пюре, медвяний;

г)  холодний, історія, бар’єр, пір’я.

 

 

  1. Буквосполучення дз, дж позначають один звук в усіх словах рядка

а)  надзвуковий, наддзюбати, піджива, відживаючий;

б)  джентльмен, дзбан, дзижчати, джунглі;

в)  дзьобнути, передзбиральний, віджнивувати, джміль;

г)  надзір, відживлення, оджилок, передз’їздівський.

 

 

  1. Наголос на першому складі мають усі слова рядка

а)  спина, подруга, випадок, приятель;

б)  верба, загадка, олень, квартал;

в)  виразний, рукопис, спаржа, в’язкий;

г)  граблі, товстий, разом, приязнь.

 

  1. Неправильно наголошено слово у рядку

а)  ненависть;

б)  верба;

в)  статуя;

г)  вірменин.

 

 

9. Правильно поділено на склади всі слова рядка

а)   блюд-це, Ду-най, по-ртрет, Юхим;

б)   пля-ма, лі-ле-я, ро-зо-ра-ти, де-ре-во;

в)   шо-ко-лад, че-рга, п’єса, бул-ьйон;

г)   пю-пі-тр, рід-ня, буді-вля, сту-де-нт.

 

 

10. Назвіть ряди слів, у яких усі склади відкриті

а)   брати, голова, радіо, алое, газета;

б)   розмова, синтаксис, фірма, верба, розріз;

в)   доля, рука, щогодини, сивина, фото;

г)   кіно, коло, ялина, академія, хвороба.

 

 

11. Знайдіть рядок слів, у вимові яких спостерігається явище уподібнення приголосних

а)  смужка, боротьба, зцілити, кішка;

б)  низка, молотьба, зсипати, миска;

в)  вогкий, рюкзак, нігтик, зсунути;

г)  стежка, екзамен, зцементувати, грушка.

 

12. Установіть відповідність                                                     

Місце наголосу                                                         Приклад                                    

  1. перший склад;                                                а) обіцянка                               
  2. другий склад;                                                 б)  вірші                                      
  3. третій склад;                                                  в)  чотирискладовий                 
  4. четвертий склад.                                           г)  довідник                                

                                                                            д)  недоторканний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2: Правопис м’якого знака, апострофа

 

1. У якому рядку допущена орфографічна помилка?

а)   Мар’яна, дев’ять, Стеф’юк;        

б)   рум’яний, свято, цвях;    

в)   п’явка, надвечір’я, міжбрів’я;

г)   різдв’яний, торф’яний, міжгір’я.

 

2.  У якому рядку кожне слово пишеться з м’яким знаком?

а)  черешен…ці, гіл…ці, кул…ці;  

б)  нен…ці, дон…ці, різ…бяр;        

в)  брех…ня, брен…кати, блис…тіти;

г)  бан…ці, склян…ці, баб…ці.

 

3. Зазначте речення, у якому при перекладі з російської мови виділене слово слід написати з апострофом

а) Торфяной дух разносился далеко.    

б) Праздничный концерт удался.         

в) Моряки остались довольны.

г) Пюре подали холодным.

 

4.  У якому рядку в кожному слові після приголосної пишеться м’який знак?

а) донец…кий, Гриц…ко, сон…ця;    

б) багат…ма, кін…чик, міл…йон;    

в) ручен…ка, джерел…це, вуз…ко;

г) радіст…, корис…тю, сім…десят.

 

5. У якому словосполученні виділене слово пишеться без апострофа?

а) моя кар-єра;                           в)  сучасний інтер-єр;

б) мій комп-ютер;                      г)  нова грав-юра.

 

6. У якому рядку не всі слова пишуться з м’яким знаком?

а)  брен…кіт, дон…ка, нян…ка;            

б)  снит..ся, косит…ся, лял…ці;

в)  т…мяний, радіст…, с…міх;             

г)  ган…ба, пісен…, близ…ко.

 

7. У якому рядку всі слова слід писати з апострофом?

а) верхів-я, п-єдестал, п-юре;            

б) Монтеск-є, Б-єлгород, Руж-є;  

в) т-мяний, з-ясувати, роз-яснити;      

г) бур-ян, довір-я, дит-ясла.

 

8.  У якому словосполученні при перекладі на українську мову буде вживатися м’який знак?

а)  не снится;                                в)  это мышьяк;

б)  для прически;                          г)  мой компьютер.

9.  Яке слово в родовому відмінку однини треба писати з апострофом?

а)  дит-ясла;                               в) ф-юзеляж;

б)  бур-я                                     г)  б-юро.

 

10.  У якій групі слів кожне з них пишеться з м’яким знаком?

а)  рибал...ці, кіл...це, ручен...ки;      

б)  тіл…ки, їдален..., бал…ці;  

в)  л…он, д…оготь, близ…ко;

г)  пол…с…кий, Натал…чин, Гал…ці.

 

11. У якому рядку допущено орфографічні помилки?

а)  міжз’їздівський, верб’я, морквяний, довір’я;

б)  різб’яр, ув’язнений, краковяк, горохвяний;

в)  дит’ясла, зоряний, реп’ях, рясний;

г)  різдвяний, верхів’я, Лук’янчук, від’ємний.

 

12. Установіть відповідність між словом і правилом

1 розв..язати                            а)  після р, що позначає м’який приголосний на

2. св..ященний                             початку складу, апостроф не ставиться;

3. р..яжанка                             б)  після префіксів, що закінчуються на твердий

4. узгір..я                                      приголосний, перед я, ю, є, ї апостроф ставиться;

                                                  в)  перед я, ю, є, ї після б, п, в, м, ф, якщо перед

                                                       ними немає іншого кореневого приголосного

                                                       (крім р), апостроф ставиться;

                                                  г)  після р у кінці складу апостроф ставиться;

                                                  д)  перед я, ю, є, ї після б, п, в, м, ф, якщо перед 

                                                       ними є інший кореневий приголосний (крім р), 

                                                       апостроф не ставиться.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3: Складні випадки правопису великої букви

 

1. У якому рядку допущено помилки в правописі власних назв?

а)  Леся Українка, Тарас Григорович Шевченко, газета Чернівці, журнал Дніпро;

б)  Академія наук України, журнал «Всесвіт», князь Володимир, Дніпро, Київ;

в)  День Незалежності України, Богдан Хмельницький, Галич, Прут;

г)  Україна, Дунай, Чорне море, Будинок народної творчості, фабрика «Киянка».

 

2. З великої літери треба писати слово в дужках у рядку

а)  (Д, д)ень народження;

б)  село Зелений (Г, г)ай;

в)  День (У, у)чителя;

г)  (О, о)стрів Мадагаскар.

 

  1. З великої літери треба писати тільки перше слово в рядку

а) (В, в)ерховна (Р, р)ада України;

б) (3, з)бройні (С, с)или України;

в) (К, к)абінет (М, м)іністрів України;

г) (М, м)іністерство (К, к)ультури і туризму України. 

 

  1. 3 великої літери треба писати одне слово в дужках у рядку

а) (А, а)сканія (Н, н)ова;

б) (В, в)ійськово-(М, м)орські сили України;

в) (Г, г)алицько-(В, в)олинське князівство;

г)  (М, м)іністерство (Т, т)ранспорту та зв'язку України.

 

  1. З великої літери треба писати обидва слова в рядку

а)  (К, к)раїни (А, а)нтанти;

б) (І, і)сторичний (М, м)узей;

в) (Ч, ч)умацький (Ш, ш)лях (сузір'я);

г) (Н, н)ародний (Д, д)епутат.

 

6. У якому рядку допущено орфографічну помилку?

а) Князівство Монако, лауреат пісенного конкурсу «Нова хвиля», Драгоманівські читання, пушкінські рукописи;

б)  бальзаківський вік, медаль за відвагу, Дюма Старший, Конституція України;

в)  Міжнародна асоціація україністів, вулиця Ярославів Вал, громадянська війна, шевченкіана;

г)  Нестор Літописець, Перше вересня, вулиця Степова, День Незалежності.

 

7. У якому рядку всі найменування написано правильно?

а)  Нестор Літописець, автомобіль «Таврія», Грінченків словник;

б)  палата мір і вимірювальних приладів, День незалежності, станція метро 

    «Контрактова Площа», Авгієві стайні;

в)  Петрів батіг, Великий народний хурал республіки Монголія, Перше Вересня, 

      море достатку на місяці;

г)  вулиця поштова, день Незалежності, кавказький хребет, країни Антанти.

8. Виділене слово треба писати з малої літери в реченні

а)  Нарешті діждалися (С, с)паса — нехай бурштиняться меди!

б) Олександр Іванович тихо проказав (Т, т)ургеневські слова: «Життя не пустощі

     і не розвага; життя — то важкий труд».

в)  До незалежності (В, в)країнської держави додать ще треба правди і добра.

г)   Нещодавно відбувся з'їзд (Р, р)еспубліканської партії України.

 

9. Обидва слова треба писати з великої літери в рядку

а)  (У, у)країнське телебачення — (У, у)країнський степ;

б)  (Н, н)овий рік (свято) — (Н, н)аціональний аграрний університет;

в)  (Д, д)екан факультету — (Д, д)ругий український фронт;

г)  (В, в)извольна війна 1648-1654 pp. — (В, в)ійськово- промисловий комплекс.

 

10. «Зайва» назва в рядку

а)  (в)сесвітній (ф)орум з (о)світи, (в)сеукраїнський (д)ень (б)ібліотек, (д)ень (у)країнського (к)іно, (д)ень (н)езалежності (у)країни;

б)  (д)олина (б)аросса, (а)рхіпелаг (у)олліс, (г)рафство (д)орсет, (п)ровінція 

     (т)іроль;

в)  (г)рінвіцький (м)еридіан, (в)елике (в)едмеже (о)зеро, (а)льпійсько-

     (г)імалайський (г)ірський (п)ояс, (л)етичівський (р)айон;

г)  (в)сесвітній форум науки, (д)ень (у)країнського (т)еатру, (д)ень  

     (н)езалежності (у)країни.

 

11. Обидва слова треба писати з великої літери в рядку

а) (П, п)олярна ніч — (П, п)олярна зоря;

б) (У, у)країнська Народна Республіка — (У, у)країнська повстанська армія;

в) (П, п)артія захисників Вітчизни — Соціалістична (П, п)артія України;

г) (П, п)івнічна Буковина — (П, п)івнічні країни.

 

12. Установіть відповідність між виділеною назвою в реченні і правилом

1.  (б)оже (в)еликий, Єдиний, нам Україну храни, волі і світу промінням Ти її осіни (О. Кониський).

2. Діти не чують, діти вже сплять, тихо над ними зірки мерехтять — з неба гос-

тинці на ліжечка край тихо складає (с)вятий (м)иколай (М. Маморський).

3. По-справжньому літо, здається, починається тоді, коли настають (з)елені

(с)вята (Л. Павленко).

4. Наші предки вірили в Сварога, (б)ога (о)гню, Дажбога, (б)ога (с)онця, Перуна,

(б)ога (г)рому й (б)лискавки, Леля, Велеса, (б)ога (т)овару, Коляду, Стрибога,

дивів, русалок (І. Нечуй-Левицький).

 

а)   перше слово — з малої літери, друге — з великої;

б)   перше слово — з великої літери, друге — з малої;

в)   обидва слова назви з великої літери;

г)   обидва слова назви з малої літери;

д)   правопис залежить від контексту.

 

Тема 4: Складні випадки правопису слів з чергуванням голосних і приголосних звуків

 

1. Чергування голосних  О, Е з І відбувається в усіх словах рядка

а)  могти, вівця, колір, гомін;

б)  кіготь, ніготь, березень, голос;

в)  рівень, борг, тесля, вість;

г)  вересень, діловий, берег, ліс.

 

  1. Чергування О з А у корені дієслова відбувається в усіх словах рядка

а)  проводжати, вносити, виростати, договорювати;

б)  потопити, лазити, простити, переконати;

в)  ховати, встановлювати, походжати, малювати;

г)  гонити, котити, скакати, вимагати.

 

3. Слід писати  –ський в усіх словах рядка

а)  чува..ький, баск..ький (баск);

б)  узбе..ький, казах..ький;

в)  криворі..ький, пра..ький;

г)  лати..ький, калми..ький.

 

4. Помилки в чергуванні приголосних при збігу допущено  в рядку

а)  бряжчати, інтелігентський, прощати, дощаний;

б)  острозький, птахівництво, боягузтво, Одещина;

в)  кріпацтво, вояцтво, Житомирщина, бузький;

г)  лейпцизький, солдатський, Словаччина, піщаний.

 

5. Літеру И слід писати усіх словах рядка

а)  вит..рати, пом..рти, приб..ти, заст..лати;

б)  виб..ру, вист..лю, заст..лю, об..ратиму;

в)  ст..лити, вб..рати, сп..ртися, заб..ру;

г)  вит..р, зап..рати, ст..рти, завм..рати.

 

6. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомоги суфікса -ськ-.

Укажіть рядок, де не відбувається чергування приголосних у всіх словах

а)  Париж, Рига, Овруч, Кодак;

б)  Іртиш, Ясси, Буг, Запоріжжя;

в)  Чорнухи, Гаага, калмик, Виборг;

г)  Нью-Йорк, казах, Цюрих, Ла-Манш.

 

7. Прийменник із треба писати в реченнях

а)  (З, Із) тобою, мій хороший, добре йти обіруч.

б)  Передвечір’я, передвечір’я... Чи ти (з, із) загір’я, чи ти (з, із) зазір’я?

в)  Марічка (з, із) Івасиком чули звуки флояри, яка линула чорнолісом.

г)  Місяць (з, із) неба поглядає, землю Новою зорею сповіщає.

 

 

8. Помилки в чергуванні приголосних при збігу допущено в рядку

а)  казаський, бучацький, убозтво, празький;

б)  Німеччина, Вінничина, козаччина, Туреччина;

в)  цюріхський, узбецький, юнацький, чеський;

г)  студентський, гігантський, фашистський, агентство.

 

9. Літеру Е слід писати в усіх словах рядка

а)  пом..рати, заст..лати, зап..рати, заб..рати;

б)  вист..лю, виб..ру, вип..ру, вит..р;

в)  об..рати, ст..лити, вист..лити, зат..рти;

г)  вм..р, вм..рати, об..ру, обп..ртися.

 

10. Зміни за збігу приголосних відбуваються в усіх словах рядка

а)  шіс..надцять, гус..нути, капос..ний, щотиж..невий;

б)  пристрас..ний, благовіс..ний, жаліс..ний, безхитріс..ний;

в)  парубо..ький, воя..чина, пта..ство, безпе..ний;

г)  пес..ливий, корис..ний, гіган..ський, студен..ський.

 

11. У всіх словах потрібно писати літеру а в рядку

а)  краш..нка, ..ренда, к..жан, кр..пива;

б)  перем..гати, к..стрюля, к..чан, к..рогва;

в)  допом..гати, зл..мувати, ґ..зда, кр..хмаль;

г)  проп..ганда, б..гач (майновита людина), ск..кати, х..зяйнувати.

 

12. Установіть відповідність між видами чергувань звуків під час словозміни чи словотворення та словами.

1 [к] → [ц]                                   а) водити, садити, радити;

2 [х] → [ш]                                  б) рука, вік, лік;

3 [г] → [з]                                    в) сухо, лихо, мох;

4 [д] → [дж]                                г) Прага, дуга, подруга;

                                                     д) друг, ворог, борг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5: Лексикологія. Фразеологія

 

1. Які слова становлять основу лексики української мови?

а)  неологізми;

б)  історизми;

в)  запозичені;

г)  загальновживані.

 

2. Який словник подає значення і походження запозичених слів?

а)  фразеологічний словник;

б)  словник синонімів;

в)  словник іншомовних слів;

г)  енциклопедичний словник.

 

3. Які слова вживають тільки жителі певної місцевості?

а)  професійні;

б)  запозичені;

в)  неологізми;

г)  діалектні.

 

4. З’ясуйте, у якому рядку всі слова є історизмами.

а)  життя, князь, піїт;

б)  комір, суддя ,бунчук;

в)  гетьман, отаман, хорунжий;

г)  ткач, лицар, десниця.

 

5. Вкажіть речення, у якому є діалектизми.

а)  Дощ пройшов шовковою ходою і лишив на місці краплі сліз (В.Сосюра).

б)  Десь курився синій димок до ватри (М.Коцюбинський).

в)  Тіні від дерев покоротшали – полудень (Є.Айпін).

г)  Я сяяв, і вони посміхались мені з розумним смутком (Л.Бєжин).

 

6. Укажіть фразеологізм, який має значення вперта людина:

а) латка на латці;

б) біла ворона;

в) хоч кіл на голові теши;

г) як рак свисне.

 

7. Вкажіть рядок зі словами-термінами.

а)  координація, синтаксис, бароко;

б)  істина, лінгвістика, синус;

в)  кенгуру, біологія, катет;

г)  гіпербола, пісняр, легенда.

 

8. З’ясуйте, у якому рядку всі слова з запозиченими.

а)  стельмах, швець, тесля;

б)  бузок, фіалка, настурція;

в)  магістраль, футбол, акція;

г)  драма, роман, оповідання.

 

9. Знайдіть рядок, у якому всі фразеологізми мають однакове значення

а) вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води;

б) відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі;

в) входити в норму; входити в колію; входити в русло;

г) давати відсіч; давати перцю; давати по руках.

 

10. Фразеологічний зворот вжито в реченні

а)  Карпо видався важким на підйом, не хотів розкопувати горб.

б)  Не лякайся моєї любові, хоч сніги залягли, як літа.

в)  У небі вітер кучерявий колише теплую блакить.

г)  Життя — єдина мить, для смерті ж вічність ціла.

 

  1. Установіть відповідність між групами застарілих слів та їх значеннями.

1.  аршин, верства, гони, миля                            а)  старовинна зброя;

2.  війт, десяцький, жандарм, осавула                б)  старовинний одяг;

3.  панцир, мушкет, спис, щит                             в)  старовинні одиниці  виміру;

4.  жупан, запаска, кирея, свита                           г)  колишні чини.

 

12. Установіть відповідність між фразеологізмами та їхніми значеннями:

 

1.  вогнем і мечем                               а) обманювати;

2.  до нових віників                             б) дуже стомлений;

3.  як викручена ганчірка                    в) пам’ятати;

4.  замазувати очі                                 г) нещадно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 6: Основні орфограми префіксах і суфіксах

 

1. У всіх словах якого рядка пишеться префікс с-?

а) ..пека, ..гуснути, ..економити, ..кутий;

б) ..купка, ..пилювати, ..точений, ..ходинка;

в) ..далеку, ..крапнути, ..жовтілий, ..плямований;

г)  ..мусити, ..фотографувати, ..шити, ..клеїти.

 

2.  У всіх словах якого рядка пишеться префікс з-?

а)  ..худнути, ..характеризований, ..тліти, ..уміти;

б)  ..хибити, ..орієнтуватися, ..коротити, ..знатися;

в)  ..умовити, ..їзд, ..зирнутися, ..чепити;

г)  ..клеїти, ..хилити, ..шити, ..далеку.

 

3. У всіх словах якого рядка пишеться префікс пре-?

а) пр..зирство, пр..красний, пр..стол, пр..весело;

б) пр..красити, пр..лавок, пр..стінний, пр..мудрий;

в) пр..тишити, пр..текти, пр..славний, пр..хитрий;

г) пр..красна, пр..стиж, пр..копати, пр..вільний.

 

4. У всіх словах якого рядка пишеться префікс при-?

а) пр..ведений, пр..вертати, пр..багатий, пр..дивний;

б) пр..сісти, пр..бережжя, пр..близний, пр..візний;

в) пр..власнений, пр..освященний, пр..балок, пр..вілля;

г) пр..мудрий, пр..берегти, пр..старий, пр..звисько.

 

5. Вкажіть рядок, у якому всі слова треба писати разом із частиною пів-?

а) пів/кілометра, пів/острів, полу/мисок;

б) пів/на/сьому, пів/степу, напів/сон;

в) пів/нічний, пів/фінал, полу/кіпок;

г) пів/океану, пів/Америки, пів/аркуша.

 

6. У слові якого рядка допущено орфографічну помилку?

а) безжурний, безкорисний, безтарифний, безпристрасний;

б) змусити, з’юрмитися, зфотографувати, зшити;

в) склеїти, сходити, спинити, схилити;

г) безвідмовний, відтворити, безкраїй, відварити.

 

7. У всіх словах якого рядка пишеться суфікс -ов?

а) березн…ий, казк…ий, груш…ий;

б) грош…ий, ключ…ий, дій…ий;

в) палац…ий, бой…ий, святк…ий;

г) овоч…ий, служб…ий, сутт…ий.

 

8. У всіх словах якого рядка пишеться суфікс -ува-?

а) шок…ти, абстраг…ний, аплод…вати;

б) повтор…вати, жарт…вати, сконстру…ти;

в) цит…вати, угруп…ння, згурт…ти;

г) відбуд…ний, вальс…вання, вислух…вати.

 

9. У якому словосполученні префікс з- можна замінити на зі-?

а) зсаджувати з п’єдесталу;          

б) зчинився гармидер;                   

в) збгати папір;

г) збити з пантелику.

 

10. У слові якого рядка допущено орфографічну помилку?

а) ромбик, морозиво, вариво, велич;

б) дзьобик, селище, татарин, білченя;

в) майстерня, батенько, стовпчик, вершечок;

г) виноградина, серденько, каченя, киянин.

 

11. Усі слова якого рядка пишуться без зміни кінцевого приголосного префікса?

а) ..ясувати, бе..чинство, ро..ковзати, ..підлоба;

б) ро..відати, пере..серпневий, ..невіра, ..фокусувати;

в) во..величити, бе..турботний, ро..діл, чере..рядний;

г) ..саджувати, ..клеїти, пр..мудрий, ро..мивати.

 

12. Установіть відповідність між префіксальним словом і значенням префікса

1. пр..озер’я                                   а) наближення;

2. пр..плисти                                  б) приєднання;

3. пр..шивати                                 в) вищий ступінь ознаки;

4. пр..киснути                                г) частковість дії;

                                                        д) результат дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 7: Правопис та відмінювання числівників, узгодження числівників з іменниками

1. Виберіть правильний варіант правопису родового відмінка кількісних числівників:

а) п’ятдесяти, шести, двохсот;

б) п’ятидесятьох, шісти, двісті;

в) п’ятидесяти, шости, двохстами;

г) п’ятидесяти, шістьох, двохсот.

 

2. Виберіть правильний варіант правопису давального відмінка кількісних числівників:

а) двостам, п’ятьстам, шестидесяти, семидесяти;

б) двомстам, п’ятистам, шістдесяти, сімдесяти;

в) вісьми, сімамстам, чотиром, дев’яносто;

г) трьомстам, сімох, шестидесяти, дев’яти.

 

3. Виберіть правильний варіант правопису орудного відмінка кількісних числівників:

а) чотирма, вісьмома, сьомастами, ста;

б) вісьма, семистами, сороками, чотирьома;

в) стами, сімстами, сорок, чотирьох;

г) девяностами, шестистам, чотирма.

 

4. Виберіть правильний варіант правопису місцевого відмінка кількісних числівників:

а) п’яти, сороках, шестидесяти, четиристах;

б) двух, стах, чотиристах, шістидесяти;

в) двох, ста, чотирьохстах, шістдесяти;

г) трьох, стах, п’ятистах, шестистах.

 

5. Виберіть правильний варіант правопису орудного відмінка збірних числівників:

а) трима, чотирьма, п’ятимома;

б) трьома, чотирма, п’ятьма;

в) тримома, чотирьома, п’ятима;

г) трьома, чотирома, пятьома.

 

6. Виберіть правильний варіант правопису орудного відмінка кількісного числівника якому відповідає число 1445:

а) тисячею чотирмастами сорока п’ятьма;

б) тисячою чотирьмастами сорока п’ятьома;

в) тисячею чотиристами сороками п’ятьма.

г) тисячою чотиромастами сорокома п’ятьма

 

 

 

7. Виберіть правильний варіант вживання словосполучень:

а) двадцять два пасажира, два окуляри, шість поросят;

б) двадцять два пасажири, двоє окулярів, семеро качат;

в) двоє окуляр, сім качат, два орли;

г) три зошити, двоє пасажир, сім козенят.

 

8. Виберіть правильний варіант вживання словосполучень:

а) два з половиною метра, одна третя літрів, чотири стола;

б) два пальто, два громадянина, два підручника;

в) троє малят, четверо ножиць, двоє пальт;

г) три ведмедя, пів діжки, два пальта.

 

9. Виберіть правильний варіант вживання словосполучень:

а) три селянина, чотири киянина, два дні;

б) три селянини, чотири киянини, два дня;

в) два стільця, три сина, чотири капелюшка;

г) двоє стільців, три вірменина, чотири капелюха.

 

10. Виберіть правильний варіант вживання словосполучень:

а) сімдесят два депутата, шістдесят два учня, сорок чотири будинків;

б) сімдесят шість депутатов, сорок чотири будинка, двадцять два будинка;

в) тридцять один учень, сімдесят шість депутатів, сорок чотири будинки;

г) тридцять два учня, сорок сім куриць, сорок чотири будинки.

 

11. Виберіть правильний варіант відповіді:

а) привітати зі святом восьмого березня, привітати зі святом першого вересня;

б) привітати зі святом восьме березня, привітати зі святом перше вересня;

в) привітати зі святом Восьме березня, привітати зі святом Перше березня;

г) привітати з восьмого березня, привітати з першим вересня.

 

12. Виберіть правильну форму вживання числівника у діловому мовленні:

а) сімсот з лишком, 6-й тиждень, 5 хвилин, відрядження на 2-3 місяці;

б) інформації, 50-ті роки, 2 години, шістнадцятого березня;

в) більше семисот, половина інформації, шостий тиждень, п′ятдесяті роки;

г) більше дев’яносто, 4 година, половина договору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 8. Складні випадки правопису займенників, прислівників, прийменників, часток

 

1. Позначте рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс:

а) де/хто, казна/скільки, ні/про/що, ні/хто;

б) хто/небудь, хтозна/хто, чий/небудь, будь/до/кого;

в) ні/який, що/сь, аби/який, ні/що;

г) будь/що, хто/будь, котрий/небудь, хтозна/який.

 

2. Позначте рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс:

а) ледве/ледве, по/перше, по/братерськи, де/не/де;

б) рік/у/рік, з/боку/на/бік, що/дня, в/нічию;

в) день/у/день, по/батьківському, по/тім, хоч/не/хоч;

г) з/ранку, вряди/годи, десь/інколи, мимо/волі.

 

3. Позначте рядок, у якому всі прийменники пишуться через дефіс:

а) з/під, з/за, з/межи, з/над;

б) вз/довж, до/вкруг, з/поза, з/боку;

в) на/випадок, на/чолі, з/верх, з/огляду/на;

г) не/зважаючи/на, по/перед, по/над, з/попід.

 

4. Позначте рядок, у якому всі частки з різними частинами мови  пишуться через дефіс:

а) знов/таки, таки/знов, іди/бо, пішов/би;

б) аби/хто, дарма/що, аби/з/ким, аби/де;

в) як/раз, хтозна/скільки, от/же, тоб/то;

г) співай/бо, казна/де, хтозна/як, будь/що.

 

5. Позначте рядок, у якому всі прислівники пишуться окремо:

а) до/вподоби, що/дня, у/вечері, після/завтра;

б) на/світанку, по/честі, у/вічі, на/жаль;

в) на/відшибі, без/пуття, в/нічию, до/дому;

г) на/швидку, спід/лоба, на/ протязі, без/угаву.

 

6. Позначте рядок, у якому всі прийменники пишуться окремо:

а) по/перед, на/зразок, починаючи/з, від/далік;

б) на/кшталт, у/дусі, подібно/до, поза/сферою;

в) на/вкруги, по/зад, право/руч, у/випадку;

г) по/одаль, на/зразок, в/умовах, не/подалік.

 

7. Позначте рядок, у якому всі частки з різними частинами мови написані правильно:

а) покищо, аякже, ато ж, хтонебудь;

б) поки що, аяк же, атож, хто небудь;

в) поки що, аякже, атож, хто-небудь;

г) поки-що, аяк-же, а-тож, хто-небудь.

 

8. Позначте рядок, у якому всі займенники написані правильно в  орудному відмінку:

а) мной, всим, всіма, ціх;

б) мною, всім, всима, цих;

в) мною, всім, всіма, цих;

г) мною, всим, всима, цих.

 

9. Позначте рядок, у якому всі прислівники написані правильно:

а) від нині, по-нині, од-віку, на швидкуруч;

б) с краю, по-середньо, по-тиху, на-решті;

в) звисока, наостанку, навесні, по-друге;

г) навік, с позаранку, оба-біч, чімало.

 

10. Позначте рядок, у якому всі прийменники й частки написані правильно:

а) зпід, залежно від, всього на всього, щотоза;

б) із-за, всупереч, всього-на-всього, немовбито;

в) по-біля, довкола, хочаб, все ж таки;

г) о-пріч, на впроти, хоча б. все-ж-таки.

 

11. Позначте рядок, у якому всі прийменники й частки написані правильно:

а) будь-що, тобто, посеред, відповідно до;

б) от же, тому-то, подібно-до, не зважаючи на;

в) казна який, дармащо, зпопід, зпроміж;

г) наче б, не вже, на передодні, по-при.

 

  1. Установіть відповідність між групами прислівників та їхнім значенням:

а) учора, торік, тоді, пізно;                                          1. прислівники мети

б) далеко, удома, внизу, скрізь;                                  2. прислівники способу дії

в) чудово, хитро, розумно, відмінно;                         3. прислівники причини

г) спросоння, спересердя, зопалу, знічев’я.              4. прислівники часу

                                                                                       5. прислівники місця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 9. Стилістика простих речень

 

1. Визначте речення зі складеним іменним присудком:

а)     Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов'їна.

б)     З лотоків летять діаманти, млинове коло шумить.

в)     Як романтично він умів оповідати про норов лебедів і звичаї гусей.

г)     Поезія - це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.

 

2.  Визначте односкладне речення:

а)     Не люблю осінньої ночі (Б. Лепкий).

б)     Я йшов все далі й далі в глибину лісів (М. Грушевський).

в)     Темна хмара озвалася громом гучним (Леся Українка).

г)     Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх (Т. Шевченко).

 

3.  Укажіть означено-особове речення:

а)     Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година (Леся Українка).

б)     Смеркалося... огонь огнем кругом запалало (Т. Шевченко).

в)     За правду, браття, єднаймось щиро (Леся Українка).

г)     Боїшся вовка - не йди до лісу (Нар. тв.).

 

4. З'ясуйте, яке з речень є непоширеним називним:

а)     Залило водою луки, залило (В. Сосюра).

б)     Внизу зелені гори, ліси похнюплені у сні (П. Карманський).

в)     Весна і квітень. Сонце і дорога (А. Малишко).

г)     В хаті стає темно і тихо.

 

5.  Укажіть неозначено-особове речення:

а)   Там ціле підземне місто спорудили (О. Гончар).

б)   І смеркає, і світає, день божий минає (Т. Шевченко).

в)   Осінь. І така тиха, така ласкава (А. Головко).

г)   Можна вибрать друга і по духу брата (В. Симоненко).

 

6. Виділіть речення з неоднорідними означеннями (у поданих реченнях відповідні розділові знаки відсутні).

а)   На липах з'явилося свіже молоде пахуче листя (В. Собко).

б)   Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна.

в)   Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце.

г)   Одшуміли над Принесенням перші весняні грози, по тому настали теплі

погожі дні (Ю. Мушкетик).

 

7. Виділене слово не є вставним у реченні:

а)  Восени листя кущів скумпії здавалося червоним багаттям на білому тлі  схилів.

б)  Сади цвіли в такому здавалося захваті, як ніколи.

в)  В очах дівчини здавалося була зібрана вся синява карпатського неба.

г)  Здавалося дід якось ніби трохи сяяв.

 

8. До якого виду належить речення Пахне морем і озоном від притихлої землі (За М. Рильським)?

а)  означено-особове;

б)  неозначено-особове;

в)  узагальнено-особове;

г)  безособове.

 

9. До якого виду належить речення Я люблю природу, а також тварин?

а)  двоскладне;

б)  означено-особове;

в)  неозначено-особове;

г)  узагальнено-особове.

 

10. Укажіть речення з поширеним звертанням:

а) Прощай, колиско, прощай, тепле гніздечко, прощай, школо наша, прощайте, дні незабутні, неповторні (За Ю. Збанацьким).

б)  Народе мій, до тебе я ще верну… (В. Стус).

в)  Дай мені крила, Україно! (М. Сингаївський).

г)  Перший, починай!

 

11. Установіть відповідність між односкладними реченнями і видами їх:

Види речень

1.  означено-особове;

2.  неозначено-особове;

3.  узагальнено-особове;

4.  безособове.

 

Речення

а)   Не взявшись за сокиру, хати не збудуєш.

б)   Про успішний виступ Остапа Вересая дождалися і в царському дворі.

в)   Розумну річ приємно й слухати.

г)   Добрі вісті не лежать на місці.

д)   Скажемо відверто хоч би сьогодні про наші помилки й безвідповідальність.

 

12. Установіть відповідність:

Член речення                                                                      Приклад

(виділене слово)

1. підмет                                                          а) Поїдемо поговорити з лісом,

2. присудок                                                          а вже тоді я можу і з людьми.

3. означення                                                    б) Талант малювати має не кожна

4. додаток                                                             людина.

                                                                         в)  Поважати людину — це ж ціла

                                                                             наука, наука душі.

                                                                         г)  Батька попросили оновити

                                                                              старий сценарій.

                                                                        д)  По-справжньому починають

                                                                             цінувати життя після тридцяти.

Тема 10. Складне речення

 

1. Укажіть ознаки складного речення:

а) має одну граматичну основу;

б) може мати сурядний, підрядний, безсполучниковий зв’язки;

в) частини завжди залежать одна від одної;

г) рівноправні частини не існують на рівні підрядного зв’язку.

 

2. У якому реченні розділові знаки стоять правильно?

а) Що правда на світі є, Зачіплянка в цьому не раз переконалась з’явилась таблиця на соборі. (О. Гончар).

б) Молодий узяв Катрю під руку й повів до хати вузеньким коридором, бо хуторяни не дуже розступалися кожному хотілося подивитись на приїжджих зблизька (Г. Тютюнник).

в) Справді вдома ще спала б, а тут встає до схід сонця, тут саме життя підіймає, бо рано починається трудовий день тих, хто споруджує канал (О. Гончар).

г) Заснула хвиля у броді, заснув і присілок над бродом. А до нього ніяк не дотягне своє снування той волохатий, що так дитинство нагадує, сон — перед жнивами він завжди тільки скрадається за Данилком, а коли й прихопить його,

     то лише на якусь часинку (М. Стельмах).

 

3. У якому реченні розділові знаки розставлені правильно?

а) Ось так воно й виходить: коли хтось високо злетить, то неодмінно низько сяде (М. Стельмах).

б) Буває ж так що людину тягне, настійливо тягне кудись, — ось так і його тягнуло з тої миті, як тільки він побачив із степу це бойове судно що, мов сама його мрія, силуетно застигло на обрії… (О. Гончар).

в) День був такий самий, нічого не приніс, абатство заваленешматтям туману завмерло, ждало, прислухалося (П. Загребельний).

г) З рушницею полюють перепілок восени, коли вже просо вклоняється хазяїнові повними китицями пшоняної каші, а навкруги проса — куди оком кинеш, — самі стерні та копи та скирти… (О. Вишня).

 

4. Які розділові знаки слід поставити замість цифр у реченні

В кухні затихла 1 потім знов зачалась балачка 2 але Трохим вже не мішався 3 він мовчки сидів і постукував пальцями по столі (В. Винниченко)?

а) кома;                                 б) тире;

в) двокрапка;                        г) крапка з комою.

 

5. З’ясуйте, де складнопідрядне речення з підрядним мети:

а) Слова натягувать, як луки, щоб вчасно збити на льоту нерозшифрованої муки невідворотну німоту.

б) Чи я ж того хотів, що сталось.

в) Якове, а щоб тобі пусто було.

г) Наші тихенько йдуть; аби ж тільки їх не помітили.

 

6. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним місця:

а) Не живе ледачий, де кипить робота.

б) Веди мене ти сам, як ти хочеш.

в) Я керував стерном, до певної мети мій човен плив.

г) Певно, Якове, зостанемось ми вдвох з тобою, бо всі поляжуть.

 

7. Позначте складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним:

а) І ніяк ми не вгадаєм, що зробилось з нашим краєм.

б) Та перед смертю дітям повтори ту казку, що лишилася, як спомин.

в) Я син твій, син, що йшов за тебе на смерть.

г) Аж власний світ у ній почне рости, у якому будуть теж сонця і зорі.

 

8. Зазначте складнопідрядне речення причини.

а) Ні, певно, ти поліг в курганах, бо ти не міг би буть в кайданах.

б) Везли, щоб там в краях холодних згноїти велетнів народних.

в) То колють коней шаблями в морди і під боки, щоб роз’ярить.

г) Веди мене мерщій —я смерть вже чую.

 

9. Яке речення відповідає схемі [ ], і [ ]

а) Мабуть, так ми і вчинимо і це буде дуже правильно.

б) Вечірня зоря встає над містом і я не помітно засинаю.

в) Чого ти так гірко плачеш і чим я тобі можу зарадити?

г) У парку проходить фестиваль і лунає голосний сміх.

 

10. У якому реченні неправильно вжито тире?

а) На наших озерах — ми бачимо гагару лиш на початку вересня.

б) Собака на сіні — це саме той, хто сам не гам і другому не дам.

в) Старшого дідового сина звали Карпом, меншого — Лавріном.

г) Пізня осінь із дощами та вітрами — суцільний смуток на душі.

 

11. У якому складносурядному реченні частини поєднані єднальним сполучником?

а) Дядько Миколай весело зареготався, а мені ж було не до сміху.

б) Осінні дощі капають теплими краплями, та ніхто цього не відчуває.

в) Надумалась я, та ніби мені й роботи тепер стало набагато менше.

г) То сонце пече нестерпно, то дощ із драного неба ллє несамовито.

 

12. Установіть відповідність між реченням та його видом.

1. ускладнене речення                              а) Вночі несподівано подув північний 

                                                                       вітер, небо скоро затяглося хмарами.

2. складносурядне речення                      б) Лиш де-де з вікон блимає світло, що

                                                                      ледве мерехтить за сніговим серпанком.

3. складнопідрядне речення                     в) Над дзеркалом весняної ріки мовчать

                                                                       беріз стрункі віолончелі й зеленолисті 

                                                                       скрипки осоки.

4. складне безсполучникове речення      г) А ніч і далі брела заколисаним степом,

                                                                       згори обсівала його росою, а знизу

                                                                       дзвеніла стотисячним стрекотом 

                                                                       коників.

 

Тема 11. Пряма і непряма мова

 

1. Укажіть правильне твердження:

а) Речення, що вказує на те, кому належить вимовлене, називається прямою мовою.

б) Пряма мова не може мати у своєму складі вигуки.

в) Пряма мова може містити у своєму складі вставні слова, звертання.

г) Пряма мова – це чуже мовлення, уведене в авторський текст.

 

2. Укажіть схему, у якій правильно розставлено розділові знаки:

а) «П, — а, — п.

б) «П. — А».

в) «П, — а, — п».

г) «А» - п.

 

3. Укажіть правильно намальовану схему до речення: «А на Запорожжі кошовий Сірко, ватаг сильний, помер», — занотовував для пам’яті поколінь самовидець (О. Апанович).

а) «П», — а.

б) «А», — п.

в) «П» — а.

г) «а», — П.

 

4. Укажіть речення, де є непряма мова.

а) Стародавня народна приповідка мудро вчить: «Держімося землі, бо земля держить нас» (За Г. Тарасенко).

б) Мати говорила про те, щоб я завжди слухався свого серця.

в) А Сашкові сказала: «Тобі, сину, треба стати іншою людиною. Інакше все, чим ти живеш, піде за вітром» (За Л. Сапожниковим).

г) «Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярослава (О.Гончар).

 

5. Укажіть речення, де правильно розставлено розділові знаки:

а) «У вигляді мови, — сказав Олесь Гончар, — дано людині великий дар

    (За А. Бортняком).

б) Як пише сучасний український поет Михайло Шевченко: «Щоб ми з вершин Чернечої крутизни нарешті не лукавили Вітчизні ні власній, ані братовій — довік. Пречиста мово, слово світанкове, Зламай злочено ковані підкови, яви

    нам в душі свій пречистий лик!» (За А. Бортняком).

в) «Хіба зацікавить кого доля робітників у моєму творі, коли на них, живих, ніхто не звертає уваги?», — з гіркотою подумав поет і повернувся додому

     (За І. Вільде).

г) «Не барися, мій синочку, швидше повертайся», старий сказав та й заплакав   (Т. Шевченко)

 

6. Укажіть речення, де неправильно розставлено розділові знаки:

а) Тепер, коли тебе довго немає, я дивлюся на неї і згадую: «Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте» (За В. Скуратівським).

б) Він міг би сказати про себе словами Блока: «Одним із моїх натхнень була чесність» (За Л. Талалаєм).

в) Бувало так, що беручи до рук якийсь перекладний твір казав «А я ж колись це теж перекладав» (За Г. Кочуром).

г) Доля не усміхається рабам, сказав Лев, інвертований на пустелю. – Доля усміхається людям (Л.Костенко).

 

7. Зазначте речення, де є пунктуаційні помилки:

а) Ні – ні, та й прозвучить голос: «А нащо їм знати про ці жахи? Досить і того,  що ми їх пережили» (За А. Малишком).

б) Мовби казав: «Я вже вам зовсім вірю, але ще трохи сумніваюся…»

   (За М. Слабошпицьким).

в) «І тепер, подумав він уві сні, — можна не боятися жодного хижака, тепер можна бути справжнім сміливцем…» (За М. Cлабошпицьким).

г) «Доброта – це найбільше досягнення людини, прекраснее і святе», — писав Іван Цюпа.

 

8. У разі заміни прямої мови непрямою речення буде:

а) простим;

б) складним будь-якого типу;

в) складнопідрядним;

г) складносурядним.

 

9. У якому з речень правильно поставлено розділові знаки?

а) «…Наш ідеал — працелюбна людина, — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!»

б) …Наш ідеал — працелюбна людина, — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!

в) «…Наш ідеал — працелюбна людина», — пише В. Сухомлинський. —Вдумайтесь у ціслова!»

г)  …Наш ідеал — працелюбна людина, — «пише В. Сухомлинський» — Вдумайтесь у ці слова!

 

10. Яке твердження (з поданих) правильне?

а) при діалозі не вживаються слова автора;

б) слова автора й пряма мова оформлюються різною інтонацією;

в) інтонація слів автора є виключно розповідною;

г) цитата – це одиниця мовознавчої науки.

 

11. У яком урядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови?

а) «Отже, тут кращі хліба, ніж під селом, — подумав сам собі, — тут, мабуть,  сильніший дощ пройшов...».

б)  Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: «Ще хтось молоти під’їхав. І ночі не доспав».

в) «А ви спробуйте заспівати колискової», — зірвалося в мене, та господиня знизала плечима, мовляв: «Не знаю і не вмію...»

г) «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, - не багацько нас є», - говориться в народній пісні.

12. Установіть відповідність між реченнями і його характеристикою:

1. пряма мова;

2. непряма мова;

3. невласна пряма мова;

4. цитата.

 

а) Олександр Довженко писав, що він син свого часу і належить сучасникам своїм.

б) І хоча порівняння місяця з дідом надто довільне, одначе Данило посміхається своїй думці: і збреде ж таке!

в) «Це трави все лісові, — радісно міркував Валерик над знахідками. — В наших степах таких нема. Бач, що робить ліс!».

г) «Ця земля – колиска кількох цивілізацій» (Л.Костенко).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильні відповіді до тестових завдань

 

Номер завдання

Тема 1

Тема 2

Тема 3

Тема 4

Тема 5

Тема 6

1

б

г

а

а

г

б

2

в

б

а

г

г

в

3

г

а

г

а

г

а

4

а

в

г

д

в

б

5

г

г

в

а

б

в

6

б

в

б

г

в

б

7

а

г

а

б

а

в

8

а

г

б

а

в

в

9

б

а

б

б

в

в

10

а

в

а

в

а

а

11

в

б

а

г

1в; 2г;

3а; 4б

в

12

1 - б

2 - г

3 - а

4 - д

1 - в

2 - д

3 - а

4 - г

1 - д

2 - а

3 - б

4 - г

1 - б

2 - в

3 - г

4 - а

1 - г

2 - в

3 - б

4 - а

1 - а

2 - д

3 - б

4 - г

 

 

Номер завдання

Тема 7

Тема 8

Тема 9

Тема 10

Тема 11

1

а

г

г

б

в

2

б

а

а

г

в

3

а

а

в

а

а

4

в

г

в

1а; 2а; 3в

б

5

б

б

в

а

б

6

а

б

б

а

в

7

б

в

а

а

в

8

в

в

г

а

в

9

а

в

а

б

а

10

в

б

б

а

б

11

в

а

1д; 2б;

  3а; 4г

в

в

12

в

а - 4

б - 5

в - 2

г - 3

1 - б

2 - а

3 - в

4 - г

  1. – в
  2. – г
  3. – б
  4. – а
  1. - в
  2. - а
  3. - б
  4. - г

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
23728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку