Тестові завдання до МАН
з української мови та літератури
10 клас
Українська мова
1. Допущено помилку у відмінюванні числівника
А п'ятдесяти двох
Б дев'яноста сьома
В на сімдесяти шести
Г двадцятьма чотирьома
Д дев'ятьомастами сорока 0,5 б.
2. Апостроф на місці пропуску треба ставити в усіх словах рядка
А кр..юшон, кур..єр, Монтеск..є
Б кастан..єти, Лавуаз..є, кар..єр
В сомел..є, Руж..є, Д..Артаньян
Г дез..інфекція, ад..юнкт, об..єкт
Д інтер..єр, п..єса, О..Коннейль 0,5 б.
3. Літеру з на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А ро..житися, бе..таланний, ..жовклий
Б ..томлений, бе..журний, бе..хмарний
В ..палення, ро..поділ, бе..коштовний
Г ро..трощити, бе..караний, ..худнення
Д ..кроплення, ро..холодити, ро..квіт 0,5 б.
4. Літеру і на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А лакон..чний, астроном..чний, геометр..чний
Б монарх..чний, гідравл..чний, піктограф..чний
В косм..чний, троп..чний, фольклорист..чний
Г енергет..чний, академ..чний, океан..чний
Д песиміст..чний, зоолог..чний, публ..чний 0,5 б.
5. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками у рядку
А сонячне Баку, красивий какаду, сильний нежить
Б смачне івасі, швидке таксі, далека Перу
В оригінальне меню, біла тюль, маленьке шимпанзе
Г цікаве турне, просторе авеню, справедливе журі
Д далека Сибір, свіжа салямі, талановитий маестро 0,5 б.
6. НЕ вживаються без не всі слова рядка
А небавом, небога, негідницький
Б ненавидіти, небуття, невдаха
В нездара, нетерплячка, нещастя
Г негода, неуважність, немовля
Д неволити, недоліток, небезпека 0,5 б.
7. НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
А сюіта, Пакистан, гіпотеза
Б капюшон, пінцет, спанієль
В хоббі, фельєтон, Вавилон
Г сюрреалізм, одісея, дуель
Д Жуль, дезинформація, еклер 0,5 б.
8. Через дефіс треба писати кожне складне слово рядка
А одно/разовий, лілейно/білий, послідовно/миролюбний
Б абсолютно/сухий, здивовано/розгублений, яро/червоний
В коралово/бурштиновий, соковито/зелений, похмуро/сивий
Г світло/волосий, золотисто/рожевий, ніжно/мерехтливий
Д химерно/прозорий, густо/зелений, історично/зумовлений 0,5 б.
9. Жіночий рід мають усі іменники варіанта
А педаль, стаття, лебідь, подорож
Б ЧАЕС, мадам, розкіш, жовч
В продаж, поезія, жирафа, міль
Г купіль, ООН, фальш, радість
Д миша, лоша, ртуть, Прип'ять 0,5 б.
10. Літеру с на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А ..хованка, ..чеплення, ..тиха
Б ..тратити, ..прожогу, ..жати
В ..шиток, ..прямувати, ..терти
Г ..кувати, не..проста, ..тискач
Д ..тіснити, ..кинути, ..ціпити 0,5 б.
11. Разом треба писати кожне складне слово рядка
А західно/слов'янський, екс/президент, високо/врожайний
Б зірви/голова, військово/забов'язаний, широко/листий
В авіа/переліт, зовнішньо/політичний, розрив/трава
Г північно/західний, всюди/хід, народно/господарський
Д військово/морський, легко/розчинний, водо/очисний 0,5 б.
12. Разом треба писати кожне складне слово рядка
А гамма/промені, термо/регулятор, фото/сесія
Б теле/зірка, міні/автомобіль, стерео/кінозал
В макро/космос, радіо/геологія, унтер/офіцер
Г радіо/альманах, екс/вокаліст, лінгво/кабінет
Д відео/музика, супер/акція, мікро/організми 0,5 б.
13. Запишіть речення, розставивши розділові знаки, зробіть його повний синтаксичний розбір.
Неспокій рух і боротьбу я бачив скрізь в дубовій вербовій корі в старих пеньках у дуплах в болотяній воді на поколупаних стінах (О.Довженко).
3 б.
Українська література
1. Незвичайність і загадковість подій, трагічність у розв'язанні конфлікту, похмурий колорит, метаморфрзи, діалог, фантастичні елемент – це жанрові ознаки
А історичної пісні
Б соціально-побутової пісні
В календарно-обрядової пісні
Г думи
Д балади 1 б.
2. Викупу Т. Шевченка з кріпацтва сприяли
А Є. Гребінка, П. Куліш, І. Сошенко
Б М. Костомаров, О. Пушкін, І. Срезневський
В М. Лермонтов, В. Жуковський, П. Куліш
Г Карл Брюллов, О. Венеціанов, В. Жуковський
Д О. Венеціанов, Карл Брюллов, О. Пушкін 1 б.
3. Водіння «кози» супровождує календарно-обрядову пісню
А купальську
Б жниварську
В веснянку
Г колядку
Д щедрівку 1 б.
4. Дума як фольклорний жанр має такі ознаки:
А виконання речетативом, ліро-епічний твір переважно героїчного змісту
Б виконання під супровід кобзи чи ліри, наявність фантастичних елементів
В ліричний твір, поділ тексту на три частини, наявність казкових елементів
Г розповідь від першої особи, виконання речетативом, епічний твір
Д виконання під час обряду, діалогічна форма, драматизм 1 б.
5. До жанру послання належить твір Т. Шевченка
А «Сон ( У всякого своя доля...)»
Б «Як умру, то поховайте...»
В «ДоОснов'яненка»
Г «Мені однаково...»
Д «Кавказ» 1 б.
6. Прочитайте рядки народної пісні
Чи не той то хміль,
Що коло тичин в’ється?
Ой, той то Хмельницький,
Що з ляхами б’ється.
В уривку використано
А персоніфікацію
Б паралелізм
В анафору
Г метонімію
Д оксиморон 1 б.
7. Хто був зачинателем нової української літератури?
А І.Котляревський;
Б Г.Сковорода;
В Т.Шевченко;
Г П.Куліш;
Д Г.Квітка-Основ’яненко. 1 б.
8. До якого жанру належить повість Г.Квігки-Основ'яненка "Маруся":
А сентиментально-психологічна повість;
Б реалістична повість;
В романтична повість;
Г драма-феєрія;
Д новела. 1 б.
Всього: 17 балів
1