Тестові завдання до МАН з української мови та літератури. 10 клас

Про матеріал
Тестові завдання до шкільного етапу МАН з української мови та літератури. 10 клас
Перегляд файлу

Тестові завдання до МАН

з української мови та літератури

10 клас

 

Українська мова

 

1. Допущено помилку у відмінюванні числівника

А п'ятдесяти двох

Б дев'яноста сьома

В на сімдесяти шести

Г двадцятьма чотирьома

Д дев'ятьомастами сорока                                                                                   0,5 б.

 

2. Апостроф на місці пропуску треба ставити в усіх словах рядка

А кр..юшон, кур..єр, Монтеск..є

Б кастан..єти, Лавуаз..є, кар..єр

В сомел..є, Руж..є, Д..Артаньян

Г дез..інфекція, ад..юнкт, об..єкт

Д інтер..єр, п..єса, О..Коннейль                                                                          0,5 б.

 

3. Літеру з на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка

А ро..житися, бе..таланний, ..жовклий

Б ..томлений, бе..журний, бе..хмарний

В ..палення, ро..поділ, бе..коштовний

Г ро..трощити, бе..караний, ..худнення

Д ..кроплення, ро..холодити, ро..квіт                                                                  0,5 б.

 

4. Літеру і на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка

А лакон..чний, астроном..чний, геометр..чний

Б монарх..чний, гідравл..чний, піктограф..чний

В косм..чний, троп..чний, фольклорист..чний

Г енергет..чний, академ..чний, океан..чний

Д песиміст..чний, зоолог..чний, публ..чний                                                       0,5 б.

 

5. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками у рядку

А сонячне Баку, красивий какаду, сильний нежить

Б смачне івасі, швидке таксі, далека Перу

В оригінальне меню, біла тюль, маленьке шимпанзе

Г цікаве турне, просторе авеню, справедливе журі

Д далека Сибір, свіжа салямі, талановитий маестро                                          0,5 б.

 

6. НЕ вживаються без не всі слова рядка

А небавом, небога, негідницький

Б ненавидіти, небуття, невдаха

В нездара, нетерплячка, нещастя

Г негода, неуважність, немовля

Д неволити, недоліток, небезпека                                                                          0,5 б.

 

7. НЕМАЄ  орфографічних помилок у варіанті

А сюіта, Пакистан, гіпотеза

Б капюшон, пінцет, спанієль

В хоббі, фельєтон, Вавилон

Г сюрреалізм, одісея, дуель

Д Жуль, дезинформація, еклер                                                                                0,5 б.

 

8. Через дефіс треба писати кожне складне слово рядка

А одно/разовий, лілейно/білий, послідовно/миролюбний

Б абсолютно/сухий, здивовано/розгублений, яро/червоний

В коралово/бурштиновий, соковито/зелений, похмуро/сивий

Г світло/волосий, золотисто/рожевий, ніжно/мерехтливий

Д химерно/прозорий, густо/зелений, історично/зумовлений                               0,5 б.

 

9. Жіночий рід мають усі іменники варіанта

А педаль, стаття, лебідь, подорож

Б ЧАЕС, мадам, розкіш, жовч

В продаж, поезія, жирафа, міль

Г купіль, ООН, фальш, радість

Д миша, лоша, ртуть, Прип'ять                                                                                0,5 б.

 

10. Літеру с на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка

А ..хованка, ..чеплення, ..тиха

Б ..тратити, ..прожогу, ..жати

В ..шиток, ..прямувати, ..терти

Г ..кувати, не..проста, ..тискач

Д ..тіснити, ..кинути, ..ціпити                                                                                   0,5 б.

 

11. Разом треба писати кожне складне слово рядка

А західно/слов'янський, екс/президент, високо/врожайний

Б зірви/голова, військово/забов'язаний, широко/листий

В авіа/переліт, зовнішньо/політичний, розрив/трава

Г північно/західний, всюди/хід, народно/господарський

Д військово/морський, легко/розчинний, водо/очисний                                       0,5 б.

 

12. Разом треба писати кожне складне слово рядка

А гамма/промені, термо/регулятор, фото/сесія

Б теле/зірка, міні/автомобіль, стерео/кінозал

В макро/космос, радіо/геологія, унтер/офіцер

Г радіо/альманах, екс/вокаліст, лінгво/кабінет

Д відео/музика, супер/акція, мікро/організми                                                       0,5 б.

 

13. Запишіть речення, розставивши розділові знаки, зробіть його повний синтаксичний розбір.

Неспокій рух і боротьбу я бачив скрізь в дубовій вербовій корі в старих пеньках у дуплах в болотяній воді на поколупаних стінах (О.Довженко).                                                                                 

      3 б.

 

 

Українська література

 

 

1. Незвичайність і загадковість подій, трагічність у розв'язанні конфлікту, похмурий колорит, метаморфрзи, діалог, фантастичні елемент – це жанрові ознаки

А історичної пісні

Б соціально-побутової пісні

В календарно-обрядової пісні

Г думи

Д балади                                                                                                                      1 б.

 

2. Викупу Т. Шевченка з кріпацтва сприяли

А Є. Гребінка, П. Куліш, І. Сошенко

Б М. Костомаров, О. Пушкін, І. Срезневський

В М. Лермонтов, В. Жуковський, П. Куліш

Г Карл Брюллов, О. Венеціанов, В. Жуковський

Д О. Венеціанов, Карл Брюллов, О. Пушкін                                                           1 б.

 

3. Водіння «кози» супровождує календарно-обрядову пісню

А купальську

Б жниварську

В веснянку

Г колядку

Д щедрівку                                                                                                                  1 б.

 

4. Дума як фольклорний жанр має такі ознаки:

А виконання речетативом, ліро-епічний твір переважно героїчного змісту

Б виконання під супровід кобзи чи ліри, наявність фантастичних елементів

В ліричний твір, поділ тексту на три частини, наявність казкових елементів

Г розповідь від першої особи, виконання речетативом, епічний твір

Д виконання під час обряду, діалогічна форма, драматизм                                 1 б.

 

5. До жанру послання належить твір Т. Шевченка

А «Сон ( У всякого своя доля...)»

Б «Як умру, то поховайте...»

В «ДоОснов'яненка»

Г «Мені однаково...»

Д «Кавказ»                                                                                                                  1 б.

 

6. Прочитайте рядки народної пісні

Чи не той то хміль, 
Що коло тичин в’ється? 
Ой, той то Хмельницький, 
Що з ляхами б’ється. 

В уривку використано

А персоніфікацію

Б паралелізм

В анафору

Г метонімію

Д оксиморон                                                                                                                1 б.

 

7. Хто був зачинателем нової української літератури?

А  І.Котляревський;

Б  Г.Сковорода;

В  Т.Шевченко;

Г П.Куліш;

Д Г.Квітка-Основ’яненко.                                                                                           1 б.

 

8. До якого жанру належить повість Г.Квігки-Основ'яненка "Маруся":

А сентиментально-психологічна повість;

Б реалістична повість;

В романтична повість;

Г драма-феєрія;

Д новела.                                                                                                                      1 б.

 

 

 

 

 

 

Всього: 17 балів

1

 

doc
Додано
29 серпня 2021
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку