1
Міньковецька загальноосвітня І – ІІ ступенів
Тестові завдання
на уроках зарубіжної літератури
у 5 – 6 класах
наочний посібник
Позняк Тетяна Вікторівна
вчитель української мови і літератури та зарубіжної
літератури
спеціаліст вищої категорії
української мови і літератури
ЗМІСТ
Вступ………………………………………………………………… 3
1. Народна казка 5 клас……………………………………………...4
2. Літературна казка 5 клас………………………………………….6
3. Література і світ природи 5 клас…………………………………8
4. Світ дитинства й моральні цінності в літературі 5 клас………..10
5. Міфи і література 6 клас………………………………………….11
6. Байка у світовій літературі 6 клас………………………………..13
7. Людина та її світ 6 клас …………………………………………..15
8. Література і моральне вдосконалення людини 6 клас………….16
9. Людина у життєвих випробуваннях 6 клас……………………...18
10. Відповіді…………………………………………………………..20
Висновок………………………………………………………………21
Література……………………………………………………………..22
ВСТУП
Відомо, що світова література є складовою частиною
літературної освіти учнів. У новій програмі із світової літератури зазначено, що головною метою вивчення цього предмета у загальноосвітній школі є залучення школярів до найвищих досягнень світової літератури і культури, загальнолюдських і національних духовних цінностей, виховання естетичного смаку, високої читацької і загальної культури.
У школах вивчають курс світової літератури, що відкриває учням світові літературні обрії, прилучає їх до вершинних надбань мистецтва слова, допомагає специфічними для літератури засобами пізнавати світі людину в ньому, формувати читацький, естетичний смак, культуру емоцій, здатність мислити художніми образами, співпереживати, аналізувати художню дійсність. Незамінним джерелом для такої праці є твір письменника, у процесі взаємодії з яким учні не тільки розвивають мислення, пам’ять, лексичний арсенал, творять себе як особистостей, а й певною мірою витворюють нову художню реальність.
З урахуванням особливостей пізнавальної, творчої діяльності учнів складено тестові завдання, які стосуються всіх періодів історії світового письменства від давнини до сьогодення.
Робота над ними передбачає вивчення високохудожніх творів, що розкривають літературний процесс в різних країнах і в різні епохи. Вона сприятиме узагальненню і систематизації засвоєного матеріалу, розвитку умінь, навичок і творчих здібностей учнів, дасть змогу самостійно шукати художню істину.
1. Народна казка
Тести закритої форми
а) три доньки б) дві доньки в) чотири доньки
а) склом б) ножем в) ниткою
а) у криницю б) у річку в) у ставок
а) сама стрибнула в криницю
б) її туди вкинула мачуха
в) її штовхнула донька мачухи
а) одну хлібину
б) увесь хліб
в) половину хліба
а) струсила всі яблука
б) не чіпала їх взагалі
в) полила дерево
а) пекти тістечка
б) прибирати у кімнаті
в) дбати про постіль
а) нудьгувала за домівкою
б) хотіла помститися мачусі
в) втомилася бути на службі у пані Метелиці
а) золотою каблучкою
б) золотим ланцюжком
в) золотим дощем
10. Донька мачухи була:
а) такою самою роботящою, як пасербиця:
б) дуже ледачою
в) слухняною дівчинкою
11. Донька мачухи одержала таку нагороду:
а) їй подарували золото
б) облили смолою
в) подарували дорогий одяг
12. Казка «Пані Метелиця» це:
а) оригінал
б) переклад
в) відтворення народної казки збирачами фольклору братами Грімм.
2. Літературна казка
Тести закритої форми
а) Нечепуркою
б) Замазуркою
в) Чорногузкою
а) тітка – чарівниця
б) незнайома жінка
в) сусідка
а) з кавуна
б) з гарбуза
в) з дині
а) із золота
б) із кришталю
в) із соболиного хутра
а) тюльпани
б) троянди
в) жоржини
а) у його серце потрапив осколок чарівного дзеркала
б) його зачарував злий чарівник
в) він прагнув потрапити до Снігової королеви
а) в її друзях
б) в її серці
в) в її фізичній силі
8. Кай не міг скласти слово:
а) «дружба»
б) «любов»
в) «вічність»
9. Принцесі (із казки «Дванадцять місяців») забажалося на Новий рік:
а) фіалок
б) крокусів
в) пролісків
10. Місяць Квітень подарував пасербиці:
а) каблучку
б) браслет
в) люстерко
11. Принцесі говорив правду про її поводження:
а) гофмейстерина
б) солдат
в) королівський прокурор
12. Які чарівні слова солдат порадив частіше вживати принцесі:
а) «Даруйте!»
б) «Виконуйте швидше!»
в) «Будь ласка!»
3. Література і світ природи
Тести закритої форми
а) Англія б) Індія в) Америка
2. Твір «Мауглі» це:
а) казка б) повість в) оповідання
3. За життя Мауглі Багіра заплатила:
а) вівцею б) зеброю в) буйволом
4. Мауглі показав свою силу як Людина за допомогою:
а) вогню б) зброї в) хитрощів
5. У вірші Алкмана «Сплять усі верховини…» описується:
а) боротьба за владу б) природа в) життя людей
6. Вірш Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього схожий з віршем Алкмана «Сплять усі верховини» завдяки:
а) спільності художніх
б) спільності віршованого розміру
в) спільності образів та настрою
7. Вірш М. Лермонтова «Из Гете» («Горные вершины») є:
а) оригіналом б) переспівом в) перекладом
8. Басьо у перекладі з японської означає:
а) бананове дерево б) банановий сік в) банановий плід
9. Для хоку характерним є:
а) постійна кількість складів б) змінна кількість складів
в) різна кількість складів
10. Для японської поезії характерним є:
а) сприйняття природи незмінною
б) те, що природа не має ніякого відношення до людини
в) одухотвореність природи
11. Ф. І. Тютчев був:
а) солдатом б) вченим в) дипломатом
12. У своєму вірші «Я знаю в праосені пору…» Тютчев писав про:
а) красу «золотої осені»
б) осінні холоди
в) осінні дощі
4. Світ дитинства й моральні цінності в літературі
Тести закритої форми
а) ідея свободи б) ідея кохання в) віра у світове братерство
а) прийом антитези б) гіперболізація в) прийом «олюднення»
а) кухарем б) моряком в) дослідником
а) здохлими жабами б) здохлими котами в) здохлими собаками
а) «Антигрипін» б) «Антистрес» в) «Антибіль»
6 Як називалася команда хлопчаків на чолі з Томом Сойєром?
а) «Ватага Тома Сойєра» б) «Компанія Тома Сойєра»
в) «Зграя Тома Сойєра»
а) смерть б) кров в) життя
а) хрестом б) стрілкою в) колом
а) судді Тетчеру б) удові Дуглас в) тітці Поллі
а) Джо Гаспер б) Том Сойєр в) Гекльберрі Фінн
а) коли розповідав сон б) коли фарбував паркан в) коли втік на острів
12 Скільки днів Том з Беккі пробули в печері? а) два б) сім в) три
5. Міфи і література
Тести закритої форми
а) розповідь про казкових персонажів
б) розповідь про життя давніх людей
в) розповідь про богів
а) сукупніст міфів якогось народу
б) збірка друкованих творів
в) зібрання казок, пісень, переказів народу
а) книги
б) зібрання розповідей про життя святих
в) повчання морально – етичного змісту
а) з’єднання
б) союз
в) спілка
а) «І побачив Бог, що воно добре»
б) «І побачив Бог, що усе нормально»
в) «І сказав Бог: «Хай буде так!»
а) коли було все погано
б) коли трапився потоп
в) коли було все добре
а) бога Неба
б) бога Землі
в) бога Сонця
а) був провидцем
б) був поетом
в) був співцем
а) Гефест
б) Геракл
в) Гермес
10. З виникненням чого пов’язаний міф «Скотний двір царя Авгія?»
а) олімпійських ігор
б) кінофестивалю
в) театру
11. В Ахілла слабким місцем булла:
а) нога
б) рука
в) п’ята
12. Давньогрецького співця, що намагався врятувати свою дружину,
звали:
а) Аполлон
б) Орфей
в) Пелей
6. Байка у світовій літературі
Тести закритої форми
а) Езоп
б) Лафонтен
в) Федр
а) ставу
б) річки
в) озера
а) шматок сиру
б) шматок сала
в) шматок м’яса
називається:
а) суперечка
б) оповідь
в) розмова дійових осіб
а) чужу моркву
б) чужу капусту
в) чужу траву
а) сатира
б) алегорія
в) мораль
7. Цикада попросила у Мурашки:
а) харчів
б) притулку
в) води
8. В основі байки лежить:
а) гіпербола
б) метафора
в) алегорія
9. Які художні прийоми лежать в основі байки?
а) сатира, персоніфікація, алегорія, езопова мова
б) гумор, триразові повтори, гіперболізація
в) багатоепізодність сюжету, елементи фантастики, образність мови
10. У чому полягає особливість композиції байки І. Крилова «Вовк і
Ягня»?
а) Мораль – на початку байки
б) мораль розбита на дві частини
в) мораль в кінці байки
11.Хто з відомих байкарів був редактором сатиричного журналу?
а) Крилов
б) Езоп
в) Глібов
12. Зачумлені звірі винуватцем усіх нещасть зробили:
а) Вовка
б) осла
в) тигра
7. Людина та її світ
Тести закритої форми
а) одного дня б) одного тижня в) однієї години
а) бо не вмів цього робити б) вона булла гарна
в) він не встиг цього зробити
3.Що зробив Том з клаптиком полотна з картини:
а) розірвав і викинув б) показав родичам і друзям в) обережно склав і заховав
а) цому набридло сидіти на планеті б) його змусили це зробити
в) хотів знайти друзів, пізнати світ
а) порівняння б) гротеску в) алегорії
а) король
б) лис
в) змія
а) ділок
б) географ
в) пияк
а) краса
б) розум
в) щастя
а) ні
б) навряд
в) так
10. Що люди зробили з картиною?
а) знищили
б) забрали додому
в) віддали Томові
11. Де відбувається дія?
а) на землі
б) у космосі
в) у морі
12. Де народився Рей Бредбері?
а) Каліфорнії
б) Вокігамі
в) Франції
8. Література і моральне вдосконалення людини»
Тести закритої форми
а) з відром у руці
б) з кошиком у руці
в) з клуночком у руці
а) рудим
б) блондином
в) шатеном
а) Олександр
б) Михайло
в) Григорій
а) грубим
б) лиховісним
в) ласкавим
а) Марлі
б) Скрудж
в) Фізаіулінг
а) хліба
б) відерце вугілля
в) тістечок
а) Колдирін
б) Алдирін
в) Єлдирін
а) з малиною
б) з агрусом
в) із суницями
а) Пафнутій
б) Пантелеймон
в) Порфирій
10. Марлі був для Скруджа:
а) родичем
б) компаньйоном
в) другом
11. Боб Кретчит був:
а) племінником Скруджа
б) слугою
в) компаньйоном
12. Кому належать слова: «Милосердя, співчуття, щедрість – ось на
що повинен був спрямувати я свою діяльність?»
а) Кретчиту
б) Фреду
в) Скруджу
9. Людина у життєвих випробовуваннях
Тести закритої форми
а) Том
б) Білл
в) Джим
а) підвернув ногу
б) поранив руку
в) упав і отримав струс мозку
а) Країна Озер
б) Країна білої пустелі
в) Країна Патичків
а) китобійним
б) військовим
в) пасажирським
а) «Голодний, та не раб!»
б) «Голодний, але вільний!»
в) «Голодний, але працьовитий»
а) повтор
б) порівняння
в) гіпербола
а) три роки
б) чотири роки
в) пять років
а) побутовим романом
б) науково – пригодницьким
в) пригодницьким романом
а) помічником капітана
б) боцманом
в) кухарем
10. Квартирант у корчмі «Бенбоу» був:
а) старий моряк
б) старий лікар
в) старий швець
11. Сільвер вступив у переговори з капітаном Смоллеттом і вимагав
у нього:
а) зброю пірата Флінта
б) заповіт пірата Флінта
в) карту пірата Флінта
12. Яка пригода підштовхнула Джима до серйозних вчинків?
а) смерть капітана
б) смерть лікаря
в) смерть друга
10. Відповіді
1. Народна казка 5 клас
1б, 2в, 3а, 4а, 5б, 6а, 7в, 8а, 9в, 10б, 11б, 12в.
2. Літературна казка
1в, 2а, 3б, 4в, 5б, 6а, 7б, 8в, 9в, 10а, 11б, 12в.
3. Література і світ природи
1б, 2а, 3в, 4а, 5б, 6в, 7б, 8а, 9а, 10в, 11в, 12а.
4. Світ дитинства й моральні цінності в літературі
1в, 2а, 3б, 4б, 5в, 6а, 7б, 8а, 9в, 10б, 11а, 12в.
5. Міфи і література 6 клас
1в, 2а, 3а, 4б, 5а, 6в, 7в, 8а, 9б, 10а, 11в, 12б.
6. Байка у світовій літературі
1б, 2б, 3в, 4б, 5в, 6в, 7а, 8в, 9а, 10а, 11а, 12б.
7. Людина та її світ
1а, 2б, 3в, 4в, 5в, 6а, 7б, 8а, 9б, 10а, 11а, 12б.
8. Література і моральне вдосконалення людини
1в, 2а, 3б, 4б, 5б, 6в, 7в, 8б, 9в, 10б, 11а, 12в.
9. Людина у життєвих випробуваннях
1б, 2а, 3в, 4а, 5б, 6а, 7а, 8в, 9б, 10а, 11в, 12а
ВИСНОВОК
У посібнику подано тестові завдання закритої форми. Специфіка тестових завдань закритої форми полягає в тому, що учні мають обрати з переліку відповідей одну – правильну, що передбачає перевірку їх елементарних знань, здатності відтворювати навчальний матеріал (імена літературних героїв, ідентифікацію творів, авторів), а також умінь і навичок ідейно – тематичного аналізу тексту, художніх особливостей твору, розпізнавання літературних явищ тощо. Такі завдання відповідають початковому і середньому рівням за 12 – ти бальною системою оцінювання.
Цей посібник тестових завдань із світової літератури може бути використаний на уроках узагальнення або контролю знань, у процесі вивчення нового матеріалу, підготовки до тематичного та зовнішнього тестового оцінювання, а також в інших навчально – розвивальних, контрольних ситуаціях.
ЛІТЕРАТУРА
2. Л. А. Чередник Вивчення зарубіжної літератури 5 клас: Посібник для
вчителя. – Видавництво «Ранок»: Веста – 2007.
3.Л. А. Чередник Вивчення зарубіжної літератури 6 клас: Посібник для
вчителя. – Видавництво «Ранок»: Веста – 2007.