Тестові завдання та вправи до теми "Способи дієслів"

Про матеріал
Матеріал містить 36 тестів із 4 варіантами відповідей та 8 вправ до теми "Способи дієслів".
Перегляд файлу

Вправи та завдання до теми

"Способи дієслів"

1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу
А повідомив би, говори, борітеся

Б забуде, хотіла б, нехай спить

В світять, горить, слухає

Г сидить, хай сидить, сидів би

2. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу

А робіть, біжить, біжіть

Б зробив би, зроби, співає

В мислить, написав, написав би

Г працює, сміється, зробив

3. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу

А буду читати, прочитав, читає

Б заспіваймо, розкажи, збудуйте

В відпросився б, покосив би, напишу

Г прийшов би, збирається, сохне

4. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу

А переписав,змагався, знайшов

Б забудь, плекайте, стій

В прийміть, послухала б, лежить

Г пливуть, мріяв би, поважає

5. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу

А поквапився б, одягнувся, висохли

Б печуть, сіють, вчаться

В напік би, вчіться, ловіть

Г шанувала б, шануйте, шанує

6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу

А хотів би, доторкнутися, повірив

Б лізти, вивезти, дозволила б

В хотів, працює, доторкнувся

Г лагодив, вніс би, став би

7. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу

А поплив, попливла б, працюймо

Б прийшло б, прийшов, прийдіть

В сидить, став, дозволив

Г копав, тесав, замініть

8. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу

А скочується, даруватимуть, сумує

Б понесли б, тьмянів, вмикайте

В вносить, принесли, дочитаймо

Г в'яне, кажи, усміхнись

9. Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу

А міркуйте, зацікавився, послухайте

Б розуміємо, почув би, переклали

В сказала б, радіймо, радіє

Г прилетів, любить, віддає

10. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А передав би, учись, трудись

Б в'язала б, пік би, пішла

В дав би, жила б, спав би

Г пам'ятав би, пам'ятай, сохне

11. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А відкрий, знає, зникла б

Б пошила б, наївся б, не бачила б

В не знав би, перешкоджає, живи

Г ткала б, раділа б, хай стогне

12. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А не побачив би, шукала б, відкрив би

Б сміється, обернулась би, зробив би

В назбирала б, заросли, ходімо

Г спадає, іскрить, шукаймо

13. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А зустрів би, пам'ятай, виходить

Б берімо, ладьте, ударте

В сипте, хай живе, хвали

Г мерз би, змагався б, було б

14. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А обкосив би, засоромився, вів би

Б тече, береже, пізнав би

В зберіг би, міг би, пам'ятав би

Г намагався, плив би, обкосив

15. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А втратив, зміг би, любіть

Б горювала б, положив би, показав би

В креслить, прокляла б, зраділа б

Г згадайте, дайте, глядіть

16. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А називаємо, належить, усміхніться

Б відбувалися б, узяти б, пішов

В здійснив би, рухався б, належали б

Г навчився б, хотіла, хотіла б

17. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А шукай, шукала б, мовчіть

Б працював би, горіла б, сиділа б

В тримав би, знайшов, знайшов би

Г бери, крикніть, грав би

18. Укажіть рядок, у якому всі дієслова умовного способу

А ставте, поставив би, ставте

Б ознайомте, ознайомив би, ріжмо

В сип, насипав би, стіймо

Г чистив би, повісила б, зліз би

19. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А сядьмо, тратьте, чистьмо

Б провітрив, підкреслив, взяв

В купив би, купіть, кивни

Г зникає, визволив би,  визволяйте

20. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А повісь, витратив би, їжмо

Б станьте, станьмо, стій

В став би, стоїть, грайте

Г доповідай, ляжте, лежить

21. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А не гнись, ходить, слухай

Б сипмо, злізь, дивиться

В поклич, розуміє, став

Г не брешіть, пишімо, читаймо

22. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А упало, зашерхло, буде спати

Б змагайтеся, боріться, не цурайтеся

В хотів би, шуми, турбуйся

Г ходімо, усміхнись, скочується

23. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А внесіть, дочитаймо, спілкуймося

Б понесли б, кажи, освітлюється

В вносить, відчини, відчинив би

Г вмикайте, подарував, даруйте

24. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А розчарувався, перевівся б, сядьте

Б сходив би, повернися, повернувся

В вивчи, вивчив би, вивчив

Г відчепися, не кричи, хай питає

25. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А прийшла, вечоріє, носив би

Б припливайте, заспіваймо, нехай іде

В зацвіли, зацвів би, цвітіть

Г пам'ятає, копає, косить

26. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А відмовтеся, допомагайте, будьмо

Б замінив, нагострив вставив би

В не забувайте, плекає, долайте

Г кохайте, навчитися, умієш

27. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу

А співають, танцюймо, лінуються

Б пливли, світились, світіться

В захищайте, оберігайте, плекайте

Г хай говорить, говорімо, прийшла б

28. Укажіть речення з дієсловом дійсного способу

А Прозаїки і поети конструюють дуже складні речення.

Б Опустіться, тихі зорі, синові під вії.

В Розповів би про свої пригоди, але часу обмаль.

Г Нехай прийде і скаже мені це у вічі.

29. Укажіть речення з дієсловом дійсного способу

А Плекайте, любіть рідну мову.

Б Нехай  грає посмішка на ваших устах.

В Першу ніч спав просто на величезнім поваленім стовбурі.

Г Подивився б він спочатку добре на своїх товаришів.

30. Укажіть речення з дієсловом дійсного способу

А Мама подивилася на нього, вкрила крилом і заплакала.

Б Ой  біжи, біжи, досадо, не вертай до хати.

В  Пішла б до хрещеної, так немає її

Г Любіть свій край, свою родину!

31. Укажіть речення з дієсловом наказового способу

А Гуска підняла крило і глянула своє пташеня.

Б Дівчинка несла книжки й зошити, перев'язані мотузкою.

В Думки - радісні метелики, що живуть лише секунди.

Г Розкуйтеся, братайтеся, у чужому краю не шукайте того, що немає.

32. Укажіть речення з дієсловом наказового способу

А І цей увесь світ тріпоче - міниться в моїх очах.

Б Ти добро лиш повсюди твори!

В І де б я не був, я всім серцем з тобою, земле прекрасна моя.

Г Кілька крапельок поту виступило на чолі батька.

33. Укажіть речення з дієсловом наказового способу

А Якби мені черевики, то пішла б я на музики!

Б Добро відкриє нам світи.

В Не вір облесним, стережися злюк!

Г Рим залишив нам вікопомний ідеал громадянина.

34. Укажіть речення з дієсловом умовного способу

А Знав би, де впадеш, то й соломки підмостив би.

Б Хризантема належить до родини складноцвітних.

В Допоможіть природі, адже вона - наша мати!

Г Прислухайтеся до голосу серця.

35. Укажіть речення з дієсловом умовного способу

А Обабіч стояли замріяні сосни.

Б Книжка мене по - дитячому зацікавила й вразила.

В Будьте добрими і чуйними, посадіть біля своїх осель калину.

Г Я б навіть сонцю одягнула вінок  із житніх колосків.

36. Укажіть речення з дієсловом умовного способу

А Поет присвятив свій вірш матері.

Б Якби я була зіркою в небі, я не знала б ні туги, ні жалю!

В  Бережіть калину, любуйтеся її цвітом і плодом.

Г Бабуся порають худобу, брат рубає дрова, а я сиджу у вікні.

Відповіді 1.В;2.Г;3.А;4.А;5.Б;6.В;7.В;8.А;9.Г;10.В;11.Б;12.А;13.Г;14.В;15.Б;16.В;17.Б;18.Г;19.А;20.Б;21.Г;22.Б;23.А;24.Г;25.Б;26.А;27.В;28.А;29.В;30.А;31.Г;32.Б;33.В;34.А;35.Г;36.Б.

  • "Народ скаже, як зав'яже"

Виписати з прислів'їв та приказок дієслова, визначити спосіб.

Рада б зірка зійти - чорна хмара заступає.

Якби не було хмар, то ми б не знали ціни сонцю.

Були б пиріжки, будуть і дружки.

Пішов би в гості, та ніхто не запрошує.

Чий би бугай не скакав, а теля буде наше.

Коли б кізка не скакала, то б і ніжки не зламала.

Говорив би до гори, так гора не чує.

Говори горі горохом об скелю.

Їв би кіт рибу,та у воду лізти боїться.

Що посієш, те й пожнеш.

За недобрим підеш, на біду набредеш.

Грамоті учіться, завжди згодиться.

Матеріал для вчителя

    Зійти б (ум.сп.), заступає (дійсн.сп.), не було (дійсн.сп.), не знали б (ум.сп.), були б(ум.сп.),будуть(дійсн.сп.),пішов би(ум.сп.), не запрошує (дійсн. сп.),не скакав би (ум.сп.), буде (дійсн.сп.), не скакала б (ум.сп.), не зламала б (ум.сп.),говорив би (ум.сп.), не чує (дійсн.сп.), говори (наказ.сп.),їв би (ум.сп.), лізти (дійсн.сп.),боїться (дійсн.сп.), посієш (дійсн.сп.), пожнеш (дійсн.сп.),підеш (дійсн.сп.),набредеш (дійсн.сп.),учіться (наказ.сп.),згодиться (дійсн.сп.).

  • Виписати із тексту дієслова дійсного способу.

Габріель Гарсіа Маркес народився в прибережному колумбійському містечку Аракатака. Виховували його дідусь і бабуся, які познайомили його з переказами, фольклором. За наполяганням батьків вступив до Національного університету Боготи на юридичний факультет. У 1950 році пише  перші статті, вступає в одну з великих груп журналістів. В якості кореспондента працював в Італії та Франції. Часто з робочими візитами відвідував США. Перу Маркеса належать збірки оповідань, романи. Став лауреатом Нобелівської премії в галузі літератури. Маркес говорив, якби він не став письменником, то хотів би бути музикантом у барі. Маркеса вважають  символом нової епохи в історії роману і реалізму.

Матеріал для вчителя

    Народився, виховували, познайомили, вступив ,пише, вступає, працював,відвідував, належать, став,говорив, вважають.

  • Вибірково-розподільна робота

Виписати дієслова із тексту та записати їх у три стовпчики: 1-дійсний спосіб; 2- умовний спосіб; 3-наказовий.

 Захист навколишнього середовища - це загальнолюдська справа. Сьогодні небезпека для нашої планети зростає з кожним днем. Було б добре, щоб окремі люди й уряд діяли б разом. Необхідно, щоб уряд створив закони, які змусили б підприємства вживати заходи для зменшення забруднення. Було б непогано, коли б говорили  людям про небезпеку зникнення рослин і тварин. У результаті більшість виконувала  добровільну роботу щодо захисту зникаючих видів тварин і рослин.

 Люди, неодмінно змініть своє ставлення до природи, підтримуйте чистоту в містах і селах, не кидайте сміття в громадських місцях та на вулиці, змініть свої звички та поведінку, створюйте парки, насаджуйте дерева, піклуйтеся про тварин і птахів, зробіть все можливе, щоб вирішити екологічні проблеми.

Наша планета - наш дім, так бережімо його! Думайте по - екологічному і живіть краще!

Матеріал для вчителя

Дійсний

Умовний

Наказовий

Зростає, створив, виконувала

Було б, діяли б, говорили б, змусили б

Змініть, підтримуйте, не кидайте, створюйте, насаджуйте, піклуйтеся, зробіть, бережімо, думайте, живіть

 

  • Прочитайте текст, випишіть дієслова, утворіть від них усі способи дієслів.

Що таке Запорозька Січ знає навіть школяр, а на питання, хто її заснував, більшість упевнено відповідає: "Дмитро Вишневецький". Перші відомості про козаків датуються кінцем ХІІІ століття. Навіть на початку ХУІ ст. кримський хан писав до великого князя литовського: "То земля не твоя і не моя, лишень Богова", бо захоплювали цю зону і русичі, і татари. У 1492 році вперше фіксуються козаки - християни. Вони освоювали степове порубіжжя, яке не належало жодній країні. На відміну від татар ці люди займалися переважно землеробством. Це призвело до утворення окремої соціальної групи. Поштовхом до об'єднання козаків у згуртований колектив стала поява лідера - князя Дмитра Вишневецького.

Матеріал для вчителя

Знає - знав би, знай. Заснував - заснував би, хай  засновує. Відповідає - відповідав би, відповідай. Датуються - датувалися б. Писав - писав би, пишіть. Захоплювали - захоплювали б, захоплюйте. Фіксувалися - фіксували б, зафіксуйте. Освоювали - освоювали б, освоюйте. Належало - належало б, нехай належить. Займалися - займалися б, нехай займаються. Призвело - призвело б, нехай призводить. Стала - стала б, стань.

  • Укладіть пам'ятку "Пожежна безпека під час користування елетроприладами". Замініть інфінітив  дієсловами наказового способу 2 особи множини.

1. Перед умиканням електроприладу необхідно візуально перевірити кабель  на наявність механічних пошкоджень.

2. Не можна залишати електроприлад без нагляду на довгий час, після закінчення роботи перевірити, чи все вимкнено.

3. При виявленні або виникненні несправності в електроприладі негайно викликати електрика, що обслуговує прилад.

4. Не виконувати будь - які ремонтні роботи самостійно.

5. Не користуватися саморобними електричними приладами.

6. Якщо в квартирі полум'я, або чути запах диму, горілої ізоляції, потрібно негайно повідомити про це дорослих.

7. Якщо вдома немає нікого необхідно зателефонувати за номером 101, потім покликати на допомогу сусідів.

8. Ніколи не треба гасити електроприлади водою.

9. Не можна підвішувати речі на кабелі.

10. Необхідно вимкнути всі електроприлади, коли йдете з дому.

11. Використовувати електроприлади не за призначенням не можна.

12. Не можна бавитися зі штепсельними розетками.

Матеріал для вчителя

1. Перед умиканням електроприладу візуально перевірте  кабель  на наявність механічних пошкоджень.

2. Не  залишайте  електроприлад без нагляду на довгий час, після закінчення роботи перевірте, чи все вимкнено.

3. При виявленні або виникненні несправності в електроприладі негайно викликайте  електрика, що обслуговує прилад.

4. Не виконуйте  будь - які ремонтні роботи самостійно.

5. Не користуйтеся  саморобними електричними приладами.

6. Якщо в квартирі полум'я, або чути запах диму, горілої ізоляції,  негайно повідомте  про це дорослих.

7. Якщо вдома немає нікого  зателефонуйте  за номером 101, потім покличте  на допомогу сусідів.

8. Ніколи не  гасіть  електроприлади водою.

9. Не  підвішуйте  речі на кабелі.

10. Вимкніть  всі електроприлади, коли йдете з дому.

11.Не  використовуйте  електроприлади не за призначенням.

12. Не бавтеся  зі штепсельними розетками.

  • Виписати із поезії Ліни Костенко дієслова, визначити їх спосіб.

Вже почалось, мабуть, моє майбутнє

Оце, либонь, вже почалось...

Не забувайте незабутнє,

Воно вже інеєм взялось!

І не знецінюйте коштовне,

Не загубіться у юрбі,

Не проміняйте неповторне

На сто ерзаців у собі!

Минають фронди і жиронди,

Минає слава і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

Вона ніколи не мине.

Любіть травинку і тваринку,

І сонце завтрашнього дня,

Вечірню в попелі жаринку,

Шляхетну інохідь коня.

Згадайте в поспіху вагона,

В невідворотності зникань,

як рафаелівська Мадонна

У вічі дивиться вікам.

Матеріал для вчителя

    Почалось (дійсн.), не забувайте (наказ.), взялось (дійсн.), не знецінюйте (наказ.), не загубіться(наказ.), не проміняйте(наказ.), минають(дійсн.),

минає (дійсн.), шукайте(наказ.), не мине (дійсн.), любіть (наказ.),

згадайте(наказ.), дивиться(дійсн.).

  • Виписати із тексту дієслова умовного способу.

Хімія - це наука, яка вивчає перетворення речовин. Всюди, куди б не звернули свій погляд, нас оточують предмети та вироби,виготовлені з речовин і матеріалів, які отримали на хімічних заводах і фабриках. Могли б ви уявити в умовах сучасного світу наше життя без побутової хімії? Як люди підтримували б у своєму будинку чистоту й затишок, жінки зберігали б молодість і красу без парфумерії та косметики?

Якщо не було б хімії, не розвивалась би фармацевтична промисловість, адже основну частину всіх лікарських препаратів отримують синтетичним шляхом. Учені не зробили б переворотів у медицині.

Чи могли б ви уявити собі сільське господарство без хімії? Мінеральні добрива, засоби захисту рослин від шкідників, хімічні добрива - все це результат хімічної промисловості.

А чи запроваджувалися б тоді нові конструкційні полімерні матеріали, пластик, синтетичні матеріали. Немає такої промисловості, в якій не була б задіяна хімія і розвиток якої не залежав би від досягнень у цій галузі.

Перелік добрих справ, які робить хімія, невичерпний.

Матеріал для вчителя

    Не звернули б, уявити б, підтримували б, зберігали б, було б, розвивалася б, зробили б, уявити б, запроваджувалися б, була б, залежав би.

  • Спишіть текст. Підкресліть дієслова дійсного способу, визначте, у формі якого часу вони записані.

Дієслово відзначається великою силою. Воно тримає на своїх раменах багато іменників. Та й не тільки їх. Через те його порівнюють з Гераклом - героєм давньогрецьких міфів, у якого була неймовірна фізична сила. Граматична сила дієслова найбільше виявляється  у його зв'язках з іменниками. Воно регулює кількість іменникових членів речення. Наприклад:"Андрій привезе внучку бабусі машиною з міста у село". Дієслово "привезе"  керує аж шістьома іменниками!

Матеріал для вчителя

    Дієслово відзначається великою силою. Воно тримає на своїх раменах багато іменників. Та й не тільки їх. Через те його порівнюють з Гераклом - героєм давньогрецьких міфів, у якого була неймовірна фізична сила. Граматична сила дієслова найбільше виявляється  у його зв'язках з іменниками. Воно регулює кількість іменникових членів речення. Наприклад:"Андрій привезе внучку бабусі машиною з міста у село". Дієслово "привезе"  керує аж шістьома іменниками!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
4058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку