9 грудня о 18:00Вебінар: Лайфхаки для формування ключових умінь педагога ХХІ століття

Презентація "Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні онаки, синтаксична роль"

Про матеріал
Презентація до дистанційного уроку з посиланнями на вправи в LearningApps.org та тести "На урок"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Епіграф уроку«До щему у серці, до терпкого солодкого щему Я кохаю Вкраїну, омиту прозорим дощем…»Л. Забашта

Номер слайду 3

Сімнадцяте листопада. Класна робота. Тема уроку. Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Номер слайду 4

Граматичні ознаки прикметника. Відповідає на питання який? яка? яке? які?Змінюється за родами, числами, відмінками;Стоїть у тому ж числі , роді і відмінку, що й іменник, з яким пов’язаний;У реченні найчастіше виступає означенням. Граматичні ознаки дієслова. Час (теперішній і минулий);Вид (досконалий і недосконалий);Здатність мати при собі залежні слова;У реченні найчастіше виступає присудком.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Лінгвістичне дослідження. Листя, яке пожовкло пожовкле. Твір, який прочитали прочитаний. Нива, яку засіяли засіяна

Номер слайду 7

Заповнюємо таблицю Рід. Число. Відмінок. Вид. Час. Синій     Посинів     Посинілий     

Номер слайду 8

Висновок Дієприкметник — особлива форма дієслова, яка виражає ознаку предмета за дією і відповідає на питання який? яка? яке? Темніючий (той, що темніє), потемнілий (той, що потемнів). В реченні виконує синтаксичну роль означення та присудка.

Номер слайду 9

Дієприкметник (ознака предмета за дією: який?) Як у прикметникаяк у дієслова. Значення. Ознака (який? яка? яке? які?)Дія в значенніМорфологічні ознаки. Рід, число, відмінок. Вид, час. Синтаксична роль. Означення. Присудок

Номер слайду 10

Гра «Четверте зайве» А) обсаджений, притихлий, тихий, пожовклий; Б) білий, червоний,посивілий, вологий; В) сидячий, пробитий, зробити, прочитаний.

Номер слайду 11

«Лебедина шия»

Номер слайду 12

Розподільна роботаhttps://learningapps.org/display?v=pq66n0ntj20

Номер слайду 13

Редагування текстуhttps://learningapps.org/display?v=pptirvxq520

Номер слайду 14

Тести «На урок»https://naurok.com.ua/test/start/624673

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 14, пройти тест за посиланням:середній рівень – виконати вправу 133(І) , достатній рівень – 133 (І і ІІ) , високий рівень - написати есе «Мій образ рідної землі», використовуючи дієприкметники.

Номер слайду 16

«Незакінчене речення»Сьогодні на уроці я навчилась…Отримані знання допоможуть мені …Найбільше мені сподобалось …

Номер слайду 17

Епіграф уроку«До щему у серці, до терпкого солодкого щему Я кохаю Вкраїну, омиту прозорим дощем…»Л. Забашта

Номер слайду 18

Вправа «Світлофор» Оберіть колір і напишіть в чаті:«зелений»- все зрозуміло, «жовтий» - є певні труднощі, «червоний» - багато незрозумілого.

Номер слайду 19

pptx
Додано
18 листопада
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку