«Основи здоров’я» 7 клас Контрольна робота № 2.
Тема: Безпека щоденного життя.
1. Назви принципи безпечної життєдіяльності.
а) « Тихіше їдеш, далі будеш» ;
б) « Сім разів відміряй, один раз відріж»;
в) « Передбачати, запобігати, діяти» .
2. Види ризику. Встанови відповідність:
1 – фізичний |
А – пов’язаний з упевненістю, гідністю, самоповагою; |
2 - психологічний |
Б – пов’язаний з авторитетом, популярністю, успіхом; |
3 – соціальний |
В – пов’язаний із життям і фізичним здоров’ям людини. |
3. Як треба діяти потрапивши у незнайому, небезпечну ситуацію?
а) присісти, заспокоїтись, випити кави;
б) зателефонувати другу ( подрузі);
в) знайти в Інтернеті інформацію, як діяти у схожій ситуації ;
г) миттєво оцінити рівень безпеки, перевіривши чи існує загроза життю і здоров’ю.
4. Захисні засоби легкового автомобіля. Встанови відповідність:
Види захисних засобів |
Призначення захисних засобів |
1 - паси безпеки |
А – забезпечують додатковий захист голови та грудної клітки водія та пасажира, що сидить поруч, при сильних лобових зіткненнях; |
2 - підголівники |
Б – утримують тіло від ударів об кермо, панель приладів, вітрове скло чи спинки передніх сидінь; |
3 - подушки безпеки |
В – знижують ризик травмування шийного відділу хребта. |
5. Назви захисні положення пасажира заднього сидіння у легковому автомобілі під час аварії з лобовим зіткненням.
а) триматися за поручні;
б) нахилитися вперед, покласти схрещені руки на спинку переднього сидіння, притиснувши голову до рук, упертися ногами в підлогу;
в) голосно кричати та намагатися вистрибнути з машини;
г) зісковзнути і сісти так, щоб голова і шия були щільно притиснуті до спинки сидіння.
6. Що треба робити, якщо ти їдеш на велосипеді, з собою
є телефон і ти став єдиним свідком ДТП?
а) проїхати повз місця аварії;
б) проїхати повз місця аварії, пізніше зателефонувати до
«швидкої допомоги»;
в) приїхати додому та розповісти батькам про ДТП;
г) зупинитися, викликати « швидку допомогу» і повідомити у поліцію про ДТП та кількість потерпілих.
7. Назви умови виникнення горіння ?
а) джерело запалювання, кисень, вода;
б) горючі матеріали, бензин, пісок;
в) джерело запалювання, горючі матеріали, кисень;
г) легкозаймисті матеріали, кисень, деревина.
8. Назви три стадії пожежі. Встанови відповідність:
Стадія пожежі |
Ознаки пожежі |
1 - початкова |
А – вогонь згасає в міру догоряння матеріалів; |
2 - основна |
Б – триває 15 – 30 хвилин. Якщо пожежу загасити на цій стадії, вона заподіє найменші збитки; |
3 - закінчення |
В – пожежа швидко поширюється загасити її дуже важко. |
9. Якщо в оселі відчувається запах газу, що треба зробити ?
а) ввімкнути світло;
б) запалити сірник;
в) негайно зачинити щільно вікна й двері;
г) викликати газову службу за телефоном 102;
д) захистивши органи дихання, добре провітрити приміщення.
10. В якій послідовності необхідно вмикати газову плиту?
Порядок дій |
Дії |
1 |
А - піднести сірник до конфорки |
2 |
Б - другою рукою відкрити кран на газовій плиті |
3 |
В - запалити сірник |
4 |
Г - відкрити газовий кран на трубі перед газовою плитою |
11. Що треба негайно робити у разі виявлення пожежі у шкільному приміщенні ?
а) залізти під парту або у шафу;
б) зателефонувати у пожежну частину, увімкнути систему оповіщення про пожежу, повідомити директора;
в) швидко вибігти з приміщення та зателефонувати батькам;
г) бігти до виходу з приміщення та голосно кричати.
12. Назвіть порядок і послідовність дій у випадку виявлення пожежі в приміщенні школи?
Послідовність дій |
Порядок дій |
1 |
А - перевірити всіх евакуйованих з будівлі поіменно за класним журналом або за списками учнів; |
2 |
Б - організовано вивести всіх людей назовні з приміщення; |
3 |
В - зателефонувати у пожежну частину; увімкнути систему оповіщення про пожежу; зваживши ризики, (якщо можливо) негайно з моменту виявлення пожежі організувати працівниками закладу гасіння пожежі. |