Біологія
Картка – завдання
Вступ
Картка – завдання відповідає діючій Програмі з біології 6 – 9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України до підручника В.І.Соболь «Біологія 8».
До уроку підібрано різнопланові завдання, які розділено на чотири рівні складності відповідно до чотирьох рівнів навчальних досягнень учнів і об’єднано в групи: 1 рівня - тестові завдання з вибором однієї; 2 рівня - тестові завдання з вибором кількох відповідей; 3 рівня — на встановлення відповідності інформації, утворенню логічних пар та встановлення логічної послідовності дій, процесів, явищ; Завдання IV рівня складності містять проблемні запитання, які підтримують інтерес учнів, розвивають логічне мислення мають пошукову, творчу спрямованість, орієнтують школярів на аналіз явищ, а також завдання на порівняння фактів, формулювання висновків.
Пропонується так підбирати завдання та оцінювати їх: завдання на складання порівняльних характеристик
Рівень |
Кількість завдань |
К-сть балів за кожне завдання |
Загальна кількість балів |
I |
6 |
0,5 |
3 |
II |
3 |
1 |
3 |
III |
2 |
1,5 |
3 |
IV |
1 |
3 |
3 |
Картка №1
Опора людини
1 рівень
(За кожне правильно виконане завдання – 0,5 бала)
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, із яких ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь.
1.Укажіть який скелет характерний для людини:
а) екзоскелет б) гідроскелет в) ендоскелет г) етноскелет
2. Кісткова тканина належить до:
а) епітеліальної б) м’язової в) нервової г)сполучної
3.Клітини – хондроцити входять до складу тканини:
а) хрящової б) м’язової в) кісткової г) нервової
4. Структурною одиницею компактної речовини є:
а)остеон б)трабекула в) колаген г) охрястя
5.Органічні речовини надають кісткам:
а) твердості б) щільності в) пружності г) росту
6. Головною особливістю хрящової тканини є наявність:
а) остеона б) трабекули в) компактної речовини г) відсутність кровоносних судин
2 рівень
(За кожне правильно виконане завдання - 1 бал)
Завдання 7-9 передбачає вибір КІЛЬКОХ правильних відповідей із запропонованих варіантів. Виберіть правильні відповіді.
7. Гіаліновий хрящ:
а) є у складі вушних раковин б) є у міжхребцевих дисках
в) утворює суглобові поверхні кісток г) є у складі хрящів гортані
д) утворює реберні хрящі
8. Еластичний хрящ:
а) є у складі вушних раковин б) є у міжхребцевих дисках
в) утворює суглобові поверхні кісток г) є у складі хрящів гортані
д) утворює реберні хрящі
9. Волокнистий хрящ:
а) є у складі вушних раковин б) є у міжхребцевих дисках
в) утворює суглобові поверхні кісток г) є у складі хрящів гортані
д) утворює реберні хрящі
3 рівень
(За кожне правильно виконане завдання - 1,5 бала)
У завданні 10 необхідно встановити відповідність інформації, утворити логічні пари.
10. До кожного рядка позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник позначений БУКВОЮ.
10.
Функції опорно-рухової системи |
Виконавці |
1.Опори |
А-Хрящі гортані,голосові зв’язки,м’язи язика,під’язикова, нижньощелепна кістки |
2.Захисту |
Б- Мінеральні солі входять до складу кісток, м’язи запасають глікоген |
3.Руху |
В- Червоний кістковий мозок утворює клітини крові |
4. Кровотворення |
Г- Допомагає тілу зберігати форму, протидіє силі тяжіння, здійснює переміщення в просторі |
5. Депонування |
Д – Кістки і м’язи захищають внутрішні органи |
6. Мовленнєву |
Ж – кістки як «важелі», для переміщення тіла та його частин, м’язи внутрішніх органів здійснюють переміщення крові,сечі,їжі |
|
З – підтримує температуру тіла |
Правильні відповіді: 1-г,2-д,3 – ж,4-в,5-б,6-а
Завдання 11передбачаєвстановлення логічної послідовності дій, процесів, явищ:
11.Установіть рівні організації організму людини від нищого до вищого:
1- організмовий, 2 – клітинний, 3 – молекулярний, 4 – тканинний, 5 – органний, 6 – системний
Правильні відповіді: 3,2,4,5,6,1
4 рівень (За повну розгорнуту відповідь – 3 бали)
12. Порівняйте особливості будови та хімічного складу хрящової та кісткової тканин.