Тестові завдання за темою: "Складне речення та його ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення".

Про матеріал
Контрольна робота за темою: ""Складне речення та його ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення" призначена для учнів 9-го класу.
Перегляд файлу

Тридцять перше січня

Контрольна робота №2

Складне речення, його ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення

Тестові завдання

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь (0,5 б.)

 

  1. Укажіть складносурядне речення

А На світі вже давно ведеться, що вищий перед нижчим гнеться (Л. Глібов).

Б Дерева в саду хитає вітер, жовтий лист летить до ніг мені (В. Сосюра).

В Праця садівника неспокійна, але почесна і самою своєю суттю мирна (О. Гончар).

Г Не лише сльози проливала Леся, а й заклик був у віршах до борні (В. Гуртовенко).

 

  1. Визначте кількість підрядних частин у реченні Нехай це витвір самоти, нехай це вигадка й омана, моєму серцю снишся ти, як морю сняться урагани (Л. Костенко)

А дві

Б три

В чотири

Г п’ять

 

  1. Виберіть складнопідрядне речення, частини якого з’єднані за допомогою сполучника а не сполучного слова.

А В давніх літописах наших єсть одно оповідання, що зворушує у серці найсвятіші почуття (М. Вороний).

Б Землю, що крила дала мені, довічно буду любить (Ю. Петренко).

В Я хочу, хочу в це повірити, що світ стоїть на доброті (А. Малишко).

Г В небі ластівка мріє далека, що на крилах весну принесла (В. Сосюра).

  1. Виберіть речення, що відповідає схемі[ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено)

А Дунув вітер понад ставом і сліду не стало (Т. Шевченко).

Б У кожного чоло життя і жаль порили і в оці кожного горить любові жар (І. Франко).

В Місяць зійшов над морем і скелі ближчими стали (М. Коцюбинський).

Г В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба (Ю. Мушкетик).

  1. Визначте вид складнопідрядного речення Я хочу так життя прожити, віддати днів тугий налив, щоб зло страшне й несамовите останній подих спопелив (А. Малишко)

А з’ясувальне

Б означальне

В обставинне допустове

Г обставинне способу і ступеня дії

 

 

  1. Укажіть складнопідрядне речення з послідовною підрядністю

А Ми дивились довго, як хмаринка тане, як синіє синь, як колише вітер струни павутинь (М. Рильський).

Б Чи буде ясно, чи будуть грози, чи прийде часом якась наруга, ти не зіб’єшся в своїй дорозі, не скривдиш жінки, не зрадиш друга (В. Гуртовенко).

В Я готовий повірити в царство небесне, бо не хочу, щоб в землю ішли без сліда безіменні, святі, незрівнянно чудесні, горді діти землі, вірні діти груда (В. Симоненко).

Г Коли ми йшли удвох з тобою вузькою стежкою по полю, я гладив золоте колосся, як гладить милому волосся щаслива, ніжна наречена (Д. Павличко).

 

Завдання 7-9 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою. доберіть відповідник, позначений буквою (1 б.).

  1. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і видом підрядної частини

1 місця

2 наслідкове

3 допустове

4 з’ясувальне

А Не поет, хто забуває про страшні народні рани (Леся Українка).

Б А ліс росте, живе, хоч буревій із грозами шумить, гуде, клекоче (О. Ющенко).

В Куди кінь з копитом, туди і жаба з хвостом (Народна творчість).

Г На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися дощу (О. Гончар).

  1. Установіть відповідність між схемами і реченнями

1 [ ], а [ ] і [ ].

2 [ ], і [ ], і [ ].

3 А [ ], а [ ].

4 [ ] і [ ].

А Погасли хвилі, гори, хмари, і над землею в’ються чари, і над землею в’ються сни (Олександр Олесь).

Б Вже листопад підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку (Л. Костенко).

В В тихій задумі стояли діброви, а в них весільним одягом пишались черешні і темно рожевіли напухлими устами дикі яблуні (М. Стельмах).

Г А вечір палить вікна незнайомі, а синя хмара жаром пройнялась (М. Рильський).

Д Чи то галич налетіла чорна, чи то гору турки обступили (Леся Українка).

  1. Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них

1 кома

2 тире

3 крапка з комою

4 відсутність розділового знака

А Ця розмова лишила у мене якийсь гіркий несмак але миритись, бра ти назад свої слова у мене не було бажання (Леся Українка).

Б Час ішов дуже поволі і якась година здалася матері за цілу вічність (Микола Хвильовий).

В А десь біжать залізні коні і пахне холодом трава (В. Сосюра).

Г Ще одна-єдина мить і дальній поїзд прошумить (А. Малишко).

  1. Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено). Виконайте завдання до нього (6 б.)

 

Після екзамену

(1) Цього вечора вперше за весь час перебування в Харкові Улас не взявся за книжку. (2) Сидів на Журавлівських кручах, втопивши очі в море вогнів, що мерехтіли в долині, і думав про село, про хлопців, що були далеко від нього. (3) Вони навіть не здогадувалися про те, яке нещастя спіткало його, і не могли сказати ні слова втіхи, ні слова поради. (4) На кручі, де він сидів, блукали студентські пари, і на тлі заграви він виразно бачив їх чорні постаті. (5) їм не було ніякого діла до того, що ось тут, поряд із ними, так мучиться і страждає Улас. (6) Дивлячись на нічну заграву, на ті постаті, Улас відчував, що в його душі назріває великий злам (За Г. Тютюнником).

 

1) Випишіть усі складнопідрядні речення.

 

2) У 2-ому реченні підкресліть члени речення, надпишіть частини мови, накресліть схему речення

 

3) Укажіть складнопідрядне речення з неоднорідною підрядністю.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Олена Василівна
    ДЯКУЮ! ДУЖЕ ЗГОДИЛАСЯ ЦЯ КОНТРОЛЬНА РОБОТА. НАТХНЕННЯ ВАМ!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
30 січня
Переглядів
709
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку