Тестовий контроль з української мови

Про матеріал
Тестові завдання з розділів "Лексика", "Орфографія", "Будова слова", "Морфологія"
Перегляд файлу

Тестові завдання з розділу « Лексика »                   

1 варіант

  1. Укажіть  багатозначне  слово :

А  хлопчик;

Б голова;

В суфікс.

  1. Укажіть  словосполучення зі  словами  в  прямому значенні:

А  гострий  біль;

Б високе  дерево;

В важкий  характер.

  1. Укажіть  словосполучення зі  словами в переносному  значенні:

А скромна  людина;

Б Скромний  одяг;

В скромний  заробіток.

  1. Складіть  словосполучення  або  речення, в  яких слово ЗАЛІЗНИЙ  вживається в  прямому  і  переносному  значенні.
  2. Доберіть  антоніми  до  слів :

А  день –

Б  чорний –

В  плакати –

  1. Доберіть  до  іншомовних  слів  українські  синоніми:

А ідеальний;

Б гелікоптер;

В конкурс.

  1. Підберіть  синонім до  слова ДУМАТИ
  2. Лінуватися  означає  фразеологізм:

А   надути  губи;

Б   бити  байдики;

В тримати  язика  за  зубами.

  1. Що  таке  омоніми?
  2.                 Що  таке  лексикологія?

 

  1. варіант
  1. Укажіть  слово , яке  має  омонім:

А  комп’ютер;

Б  мила;

В десять.

  1. Укажіть  однозначне  слово:

А  гніздо;

Б  вісім ;

В  ручка

  1. Як   називаються  слова, які  мають кілька  лексичних  значень?

А  однозначні;

Б багатозначні;

В загальновживані.

  1. Укажіть  словосполучення зі  словами в  прямому  значенні:

А  глибока  таємниця;

Б  глибоке  почуття;

В  глибоке  озеро.

  1. Укажіть  словосполучення зі  словами у переносному  значенні:

А  гострий  ніж;

Б  гостре  лезо;

В  гострий  погляд.

  1. Укажіть  слово, яке  має  омонім:

А  ялинка;

Б  мати;

В  бабуся.

  1. Складіть  словосполучення  або  речення, в яких  слово ЧИСТИЙ вживається  в  прямому і переносному  значенні.
  2. Доберіть  антоніми  до  слів:

А  солодкий;

Б білий ;

В  мовчати .

  1. Доберіть  до іншомовних  слів  українські  синоніми:

А  авіатор;

Б  аналогічний;

В  котедж.

  1.                   Що таке  синоніми?

 

 

 

Тести  з розділу «Будова  слова». «Орфографія»  5 клас

  1. варіант
  1. Укажіть  слово  з  нульовим  закінченням:

А  метро;

Б  казка;

В  вогонь.

  1. Укажіть  групу  спільнокореневих  слів:

А  писати, переписувати, писання,  запис;

Б  вода, водичка ,водяний, водити;

В  білий,  білесенький, біліти, біль.

  1. Укажіть  слово, яке  не  має закінчення:

А  парта;

Б  стіл;

В  вчора.

  1. Укажіть  слово  з  префіксом С –:

А ( з – с ) кликати  нараду;

Б(  з – с ) жовклий  листок;

В(  з – с ) сунути ковдру.

  1. Укажіть слово  з  префіксом  при –:

А ( при – пре) їхати  вчасно;

Б(  при – пре)  чудова  людина;

В(  при – пре) весела  дівчина.

  1. Укажіть  слово  з  префіксом  пре –:

А(  пре – при)  хороший  день;

Б ( пре – при ) красити  ялинку;

В(  пре – при) карпатські  ліси.

  1. Укажіть  слово  з  префіксом  прі –:

А  глибока  пр( і/ и) рва;

Б  пр( и/ і )нести  книжку;

В  пр( и/ і) йдуть сьогодні.

  1. Виділіть  у  словах  суфікси :

А  польовий;

Б  вітерець;

В  іграшка.

  1. Виділіть  у  словах  префікс:

А  бездушний;

Б  прикусити;

В  розсипати.

  1.                 Визначте  у  словах  корінь:

А  ножка;

Б  підсніжник;

В  водний.

 

  1.  варіант
  1. Укажіть  групу  спільнокореневих  слів:

А  сніг, сніжинка, підсніжник;

Б  побілений, білий, біль;

  1. Виділіть  у  словах  основу  і  закінчення:

А  веселий;

Б  малюю;

В  сидіти.

  1. Укажіть . слово   з  нульовим  закінченням:

А  стіл;

Б  кіно;

В  весна .

  1. Укажіть  слово, яке  не має  закінчення:

А  озеро;

Б  читати;

В  річка.

  1. Виділіть  у  словах  корінь:

А  рука;

Б  руці;

В ручкою.

  1. Виділіть  у  словах  суфікс:

А зимовий;

Б  столик;

В квіточка.

  1. Виділіть  у словах  префікс:

А  розпис;

Б  розібрати;

В  розсипати.

  1. Укажіть  слово  з  префіксом С-:

А ( з – с) сипати в мішок;

Б ( з – с) питати у  мами;

В(  з – с )чистити коврик.

   10.Укажіть  слово  з  префіксом при –:

        А  пр( е/ и) нести вчасно;

        Б  пр( и/ е) сумна  дівчинка;

        В  пр( и/ е) хороша  людина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання  для  контролю   з  розділу  «Морфологія»

І  варіант

  1. Виділіть  рядок, у якому  всі  слова – дієслова:

А  читання,  читати,  прочитано;

Б  щебече,  колише, колисанка;

В  плавати, зиркатии,  думати.

  1. Запишіть  приклади  займенників(3  приклади)
  2. На  які  питання  відповідає  прислівник ?
  3. У  якому  рядку  всі  слова  числівники:

А  троє,  мільйон,  вісімка;

Б  шість, десятеро, вісім;

В  нуль,  один,  десятка.

  1. Запишіть  числа  словами.

50, 39, 167, 2013

  1. Складіть  речення  з  прислівниками  ВДОСВІТА, РАДІСНО.
  2.  Закінчіть  речення…

Іменник – це…

  1. Провідміняйте  іменник  РОДИНА  в  однині.
  2. Визначте  відмінок  займенників

Тобою, його,  їй, я.

  1.                 Наведіть  приклади  дієслів, коли частка не  пишеться  окремо.

 

 

 

 

 

2  варіант

  1. Визначте  рядок, у  якому  всі  слова – прикметники:

А  синій,  довго, кислий;

Б  український, довгий, зеленкуватий;

В  четвертий, чудовий, сильно.

  1. Наведіть  приклади  іменників ( 3 приклади)
  2. На  які  питання  відповідає  числівник?
  3. У  якому  рядку  всі  іменники  в  Зн.в?

А ціни, річкою,гай;

Б  річку,  бичка,м урашку;

В  перця,  світ,  совісті.

  1. Поставте  числівники  в  Д.в.

ТРИНАДЦЯТЬ,ДЕСЯТИЙ.

  1. Запишіть  3 дієслова, з  якими  частка  не  пишеться разом.
  2.  Назвіть  рядок, у  якому  всі  слова – особові  займенники:

А  вона,  себе,  дехто;

Б  я,  її ,ми;

В  тобі,  будь – хто, ви.

  1. Визначте  відмінок  числівників

ЧОТИРЬОХ, СІМОМ, ШЕСТИ.

  1. Закінчіть  речення…

Прикметник – це….

  1.                 Складіть  речення  з  прислівниками  ДОВКОЛА, ЗРАНКУ.

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку