Урок осмислення знань,формування на їх основі необхідних умінь і навичок.Узагальнення вивченого про будову слова.
Мета: узагальнити і осмислити знання учнів про будову слова, формуючи на їх основі необхідні уміння і навички; закріплювати вміння знаходити закінчення, основу, корінь суфікс, префікс серед поданих спільнокореневих слів; виховувати любов до української мови.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Ось дзвінок сигнал подав —
До роботи час настав.
Ось і ми часу не гаймо,
А урок свій починаймо.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання.
— Прочитайте, як ви поділили підкреслені слова на склади для переносу.
2. Гра «Відгадай.»
✵ Префікс — у слові підніс, корінь — у слові вода, суфікс — у слові грибний, закінчення — у слові білий. (Підводний)
✵ Корінь — у слові лісок, суфікс — у слові зимова, закінчення — у слові червоний.
(Лісовий)
✵ Префікс — у слові політ, корінь — у слові садок, суфікс і закінчення — у слові рибка. (Посадка)
— Запишіть слова-відгадки і позначте в них значущі частини.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви будете вчитися узагальнювати і осмислювати знання про будову слова, формуючи на їх основі необхідні уміння і навички; закріплювати вміння знаходити закінчення, основу, корінь суфікс, префікс серед поданих спільнокореневих слів;.
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Творче списування.
— Прочитайте слова.Спишіть, позначивши корінь. Додайте до кореня потрібні префікси й суфікси, щоб утворити нові слова. Утворені слова розберіть за будовою. Скористайтесь зразком розбору слів, поданим на форзаці підручника.
2. Ознайомлення з пам'яткою «Розбір слів за будовою»
3. Робота в групах .
— Прочитайте текст, уставляючи пропущені букви. Перекажіть.
— Яка тема тексту? Яка основна думка?
— Спишіть перші три абзаци тексту, уставляючи пропущені букви. Позначте будову підкреслених слів.
4. Фізкультхвилинка
5. Робота над фразеологізмами.
✵ 3 курми лягай, з півнями вставай — рано.
✵ На порозі задрімали — ледачі.
✵ Проворний, як муха в сметані — повільний, незграбний.
✵ Уперед п’ятами взувається — невміло робить.
— Усно складіть речення із фразеологізмами.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— З яких частин складається слово?
— Як визначити у слові закінчення і основу?
— Що називається коренем? Як його знайти?
— За допомогою чого утворюються нові слова?
— Чим префікс відрізняється від суфікса?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Спишіть до кінця текст вправи 227, уставляючи пропущені букви. Позначте в іменниках їх будову.