3 клас. Урок осмислення знань, формування на їх основі необхідних умінь, навичок.

Про матеріал
узагальнити і осмислити знання учнів про будову слова, формуючи на їх основі необхідні уміння і навички; закріплювати вміння знаходити закінчення, основу, корінь суфікс, префікс серед поданих спільнокореневих слів; виховувати любов до української мови.
Перегляд файлу

Урок осмислення знань,формування на їх основі необхідних умінь і навичок.Узагальнення вивченого про будову слова.

Мета: узагальнити і осмислити знання учнів про будову слова, формуючи на їх основі необхідні уміння і навички; закріплювати  вміння знаходити  закінчення, основу,  корінь  суфікс, префікс  серед  поданих спільнокореневих слів; виховувати любов до української мови.

                                   Перебіг уроку

І. Організаційний момент

       Ось дзвінок сигнал подав —

                                        До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання.

— Прочитайте, як ви поділили підкреслені слова на склади для переносу.

2. Гра «Відгадай.»

Префікс — у слові підніс, корінь — у слові вода, суфікс — у слові грибний, закінчення — у слові білий. (Підводний)

Корінь — у слові лісок, суфікс — у слові зимова, закінчення — у слові червоний.

(Лісовий)

Префікс — у слові політ, корінь — у слові садок, суфікс і закінчення — у слові рибка. (Посадка)

— Запишіть слова-відгадки і позначте в них значущі частини.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви будете вчитися узагальнювати і осмислювати знання про будову слова, формуючи на їх основі необхідні уміння і навички; закріплювати  вміння знаходити  закінчення, основу,  корінь  суфікс, префікс  серед  поданих спільнокореневих слів;.

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Творче списування.

— Прочитайте слова.Спишіть, позначивши корінь. Додайте до кореня потрібні префікси й суфікси, щоб утворити нові слова. Утворені слова розберіть за будовою. Скористайтесь зразком розбору слів, поданим на форзаці підручника.

2. Ознайомлення з пам'яткою «Розбір слів за будовою»

3. Робота в групах .

— Прочитайте текст, уставляючи пропущені букви. Перекажіть.

— Яка тема тексту? Яка основна думка?

— Спишіть перші три абзаци тексту, уставляючи пропущені букви. Позначте будову підкреслених слів.

4. Фізкультхвилинка

5. Робота над фразеологізмами.

3 курми лягай, з півнями вставай — рано.

На порозі задрімали — ледачі.

Проворний, як муха в сметані — повільний, незграбний.

Уперед п’ятами взувається — невміло робить.

— Усно складіть речення із фразеологізмами.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— З яких частин складається слово?

— Як визначити у слові закінчення і основу?

— Що називається коренем? Як його знайти?

— За допомогою чого утворюються нові слова?

— Чим префікс відрізняється від суфікса?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Спишіть до кінця текст вправи 227, уставляючи пропущені букви. Позначте в іменниках їх будову.

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку