Тестування ДДО інтересів (за Є. Клімовим)

Про матеріал
Опитувальник Диференційно-діагностично інтересів (за Є.Клімовим). Прошу вас дати відповідь на запитання.
Перегляд файлу

Диференційовано-діагностичний опитувальник інтересів – ДДО (за Є. Клімовим)

Диференційно-діагностичний опитувальник Є.А. Климова допоможе будь-якій людині визначити свої схильності до різного роду професій, методом обчислення особистісного психотипу. Кожна людина більшою мірою розташований до певного виду діяльності, це пов’язано з нашим способом життя, мисленням, навичками і підсвідомими прагненнями. Для однієї людини важливо реалізувати свій творчий потенціал, для іншого – принести користь громадськості, а третій воліє роботу, націлену на економічний результат. Покладаючись на дану методику, ви можете дізнатися свій особистісний тип і глибше зрозуміти свої схильності до роду діяльності.

ДДО (за Є. Клімовим) на профорієнтацію підходить для:

підлітка-школяра (абітурієнта), який знаходиться у пошуках і думає на кого піти вчитися; студента, якому цікаво осмислити правильність свого вибору; компаній, які ретельно відбирають персонал при прийомі на роботу; людини, яка вже має професію, але бажає перевчитися і думає, яку професію варто вибрати; працівника будь-якої компанії, щоб краще організувати свій робочий процес і направити здібності в правильному ключі.

Карта        інтересів     Климова     була створена     видатним    російським кандидатом психологічних наук, який спеціалізувався на психології праці і опублікував понад 300 праць та близько 30 посібників і підручників. Одну з книг він присвятив темі професійного самовизначення, в якій детально розповідає про даною методикою (опитувальнику). Автор даного тесту описує п’ять основних груп — схильностей, які характеризують особистість. Е. А. Клімов виділяє 5 психотипів особистості:

1.             Людина – природа – такий тип, характерний людям, що прагнуть поліпшити стан навколишнього середовища, тим, хто легко йде на контакт з природою і тваринами. Це садівники, ландшафтні дизайнери, працівники лісової і садової промисловості, ветеринари і екологи, дослідники флори і фауни, зоологи, ботаніки, а також геологи, картографи та метрологи.

2.             людина – Людина – цей тип, як соціальний, схильний до спілкування, допомоги іншим, взаєморозуміння з аудиторією. Таким людям підходить робота, пов’язана з освітою, вихованням, соціальна діяльність, медицина, правова допомога, журналістика, а також адміністративна робота.

3.             Людина – художній образ – називає таких людей творчими, схильними до художньої, письменницької, музичної та архітектурної діяльності, і т. п. Така особистість може займатися твором чого-небудь або чинити твори мистецтва (дизайнер, художник, композитор, письменник і режисер). А так само виконувати і виготовляти (оформлювач, музикант, ювелір, актор і так далі) або ж працювати з творами творчості (реставратор, маляр, шліфувальник, майстер розпису).

4.             Людина – знакова система – цей тип людей математичного складу розуму. Їм підійдуть такі професії, як програміст, бухгалтер, бібліотекар, економіст, нотаріус, редактор, організатор діловодства, інспектор, історик, математик і тому подібне.

5.             Людина – техніка – визначає цей тип, як людей схильних до технічних видів професій, позначає здатність до виготовлення деталей, техніки, механізмів, відновлення і ремонт, винаходи і нововведення, випробувальні та перевірочні роботи.

Опитувальник ДДО дає можливість розпізнати свої професійні схильності і підсвідомі задатки до певного виду діяльності. Тому ідеально підходить для профорієнтаційної роботи з школярами і підлітками. 

 

Інструкція.

Уявіть собі, що ви маєте можливість вибрати одну роботу (із двох можливих). Чому б ви надали перевагу? Вибраний варіант відмітьте знаком «+», а відкинутий – знаком «-».

1а. Доглядати за тваринами

1б. Обслуговувати машини, прилади

2а. Допомагати хворим людям, лікувати їх

2б. Складати таблиці,схеми, графіки, програми для комп’ютерів

3а. Стежити за якістю виготовлення книжкових ілюстрацій, плакатів

3б. Стежити за станом, розвитком рослин

4а. Обробляти матеріали (дерево, тканину, метал, пластмасу)

4б. Рекламувати, продавати матеріали

5а. Обговорювати науково-популярні книжки, статті

5б. Обговорювати художні книжки, п’єси, концерти

6а. Вирощувати молодняк тварин

6б. Тренувати товаришів (або

молодших) у виконанні яких-небудь дій 

7а. Копіювати малюнки, зображення

(або настроювати музичні інструменти)

7б. Керувати яким-небудь вантажним засобом (підйомним або транспортним)

8а. Повідомляти, пояснювати людям потрібні їм відомості (в довідковому б’юро, на екскурсії)

8б. Художньо оформляти виставки, вітрини (або брати участь у підготовці вистав, концертів)

9а. Ремонтувати речі, вироби, одяг, техніку

9б. Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях

10а. Лікувати тварин

10б. Виконувати обчислення,

 

розрахунки

11а. Виводити нові сорти рослин

11б. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів, машин, будівель

12а. Розв’язувати суперечки, сварки між людьми, переконувати, роз’яснювати, заохочувати

12б. Працювати над кресленнями, схемами (перевіряти, уточнювати їх)

13а. Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодіяльності

13б. Спостерігати, вивчати життя мікробів

14а. Обслуговувати, налагоджувати мед прилади, апарати

14б. Надавати людям меддопомогу при пораненнях, опіках, ударах

15а. Складати точні описи, звіти про спостереження явищ і подій

15б. Художньо описувати, зображати

(побачені або уявні)

16а. Робити лабораторні аналізи в лікарні

16б. Приймати, оглядати хворих, говорити з ними, призначати лікування 

17а. Фарбувати стіни або розмальовувати поверхні виробів

17б. Здійснювати монтаж споруд, машин, пристроїв

18а. Організовувати екскурсії, культпоходи в театри, музеї

18б. Грати на сцені, брати участь у концертах

19а. Виготовляти за кресленнями деталі, вироби, машини, одяг

19б. Креслити, копіювати креслення, карти

20а. Проводити боротьбу з хворобами рослин, зі шкідниками лісів, садів

20б. працювати на клавішних машинах (друкарській)

 

Бланк для опитування

ПІБ_____________________________________Клас____________

Л - П

Л - Т

Л - Л

Л - ЗС

Л - Х

10а

10б

11а

11б

12а

12б

13а

13б

14а

14б

15а

15б

16а

17б

16б

19б

17а

20а

19а

18а

20б

18б

 

 

 

 

 

Інтерпретація результатів. 

Заповнивши таблицю, підрахуйте суму плюсів та мінусів у кожному стовпчику і запишіть у відповідний рядок („+”, „-”).

Найбільша сума балів (7-8) в одному стовпчику є свідченням ступеня вираженості нахилів опитуваного до одного з п’яти типів професій. Якщо у не буде переваги певного (одного) типу професії, це є ознакою того, що професійний інтерес ще не сформований.

 

 

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку