Урок БЕЗПЕЧНІСТЬ СПІЛКУВАННЯ ПІДЛІТКІВ У ІНТЕРНЕТІ

Про матеріал
БЕЗПЕЧНІСТЬ СПІЛКУВАННЯ ПІДЛІТКІВ У ІНТЕРНЕТІ Урок про те як вести себе в інтернеті!
Перегляд файлу

 

ВИХОВНИЙ ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД

ТЕМА: БЕЗПЕЧНІСТЬ СПІЛКУВАННЯ ПІДЛІТКІВ У ІНТЕРНЕТІ

МЕТА ЗАХОДУ:

ОСВІТНЯ:

  • поширити знання про небезпечний Інтернет;
  • дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету;
  • спонукати поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Інтернет з різних сторін.

РОЗВИВАЮЧА:

  • сприяти розвитку пізнавального інтересу;
  • сприяти підвищенню творчої активності;
  • сприяти розвитку вміння логічно викладати думки;

ВИХОВНА:

  • сприяти вихованню шанобливого ставлення до чужої думки;
  • сприяти культурному та інтелектуальному розвитку учнів;
  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

 

ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: презентація «Безпечний Інтернет», відеоролики, буклет – пам’ятка «Це важливо!».

 

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: IBM – сумісний ПК, проектор, мультимедійна дошка  

 ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Після виховної години учні повинні навчитися робити більш безпечним і корисним свій час перебування в мережі Інтернет і інших інформаційно-телекомунікаційних мережах, а саме:

  • критично ставитися до повідомлень та іншої інформації, яка розповсюджується за допомогою мережі Інтернет, мобільного (стільникового) зв'язку та  інших електронних засобів масової

комунікації;

  • відрізняти достовірні відомості від недостовірних, шкідливу інформацію від безпечної;
  • уникати нав'язування їм інформації, здатної завдати шкоди здоров'ю, моральному і психічному розвитку, честі, гідності та репутації;
  • розпізнавати ознаки зловживання їх недосвідченістю і довірливістю, спроби втягнення їх у протиправну та іншу антигромадську діяльність;
  • розпізнавати маніпулятивні техніки, які використовуються при подачі рекламної та іншої інформації;
  • застосовувати ефективні заходи самозахисту від небажаної  інформації та небажаних контактів у мережах.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Сьогодні ми будимо говорити про БЕЗПЕЧНІСТЬ СПІЛКУВАННЯ ПІДЛІТКІВ У ІНТЕРНЕТІ . Ми не вперше з вами піднімаємо цю дуже важливу для нашого суспільства тему.

День безпечного Інтернету, англ. Safer Internet Day — відзначається у вівторок другого тижня лютого з 2004 року.

Захід був запроваджений у 2004 за ініціативою європейських некомерційних організацій European SchoolNet та Insafe ().

Цього дня в багатьох країнах світу обговорюються:

  • шляхи безпечного використання молоддю Інтернету;
  • питання інтернет-етики;
  • загрози протизаконного контенту.

День безпечнішого Інтернету має на меті досягнення об'єднання зусиль держави, бізнесу і громадськості для популяризації механізмів безпечної роботи в мережі, перш за все серед дітей та молоді.

З 2008 року Україна приєдналася до багатьох європейських країн, до Європейської мережі безпечного Інтернет.

Все частіше та частіше зустрічаються реальні історії про людей, які зіткнулися з небезпекою в Інтернеті. 

Отже, питання безпеки в Інтернеті, стосується нас безпосередньо. Пропонує ретельно у цьому розібратися.

Почнемо з гри «ЗА та ПРОТИ». (діти діляться  на дві команди). 

Пропоную вам розділитися на дві команди. Команда 1 буде мати назву «Оптимісти», команда 2 – «Песимісти». «Оптимісти» повинні знайти позитивні сторони деяких фактів, а «Песимісти» - негативні.

ФАКТ 1: ІНТЕРНЕТ та ЗДОРОВ’Я

ФАКТ 2: ІНТЕРНЕТ та ОСВІТА

ФАКТ 3: ІНТЕРНЕТ ТА СПІЛКУВАННЯ.

 

Будемо вважати, що ви знаєте достатньо про Інтернет, про його можливості.

І тепер прийшов час обговорити, що роблять підлітки в Інтернеті: 

 

 

Так, наші учні та й взагалі підлітки в Інтернеті:

Спілкуються – знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах. Навчаються і розвиваються – продивляються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і медійної освіченості.

Розважаються – грають, слухають музику, дивляться фільми і відеоролики.

У віртуальному середовищі діти та підлітки прагнуть розслабитися і абстрагуватися від психологічних проблем реального світу, дати вихід емоціям, цікаво провести час.

Віртуальний ігровий простір дозволяє дітям реалізовувати низку базових потреб: у грі, розвагах, досягненні поставленої мети, саморозвитку, розвитку позитивних якостей, сміливості, вмінні долати перешкоди, поразки і невдачі; потреби у повазі та самоповазі, потреби в автономії, у протесті проти існуючих правил, знятті соціальних табу; потреби у домінуванні; потреби в агресії у запобіганні небезпеці і т. ін.

І досить закономірна ваша відповідь на питання: «Чи отримуєте ви задоволення від роботи в Інтернеті?»

Хочу відзначити, що підлітки, юнаки та дівчата віком до 18 – 20 років мають такі психологічні особливості, як недостатня розвиненість само регулятивних механізмів, слабкий вольовий і емоційний контроль, імпульсивність поведінки. Ці особливості  роблять дітей найбільш вразливими для інформаційних і програмно-технічних загроз. Тому увага батьків тай взагалі дорослих до інтернет - безпеки дітей є дуже важливою.

Які ж небезпеки вас можуть очікувати в Інтернет – просторі?

 

ТРИВОЖНА СТАТИСТИКА:

  • понад 28% опитаних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі.
  • 17% без вагань повідомляють інформацію про себе і свою родину – адресу, професію, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі… Навіщо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються.
  • 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих.
  • 28%дітей, побачивши в інтернеті рекламу алкоголю або тютюну, хоча б один раз спробували їх купити, а 11%− спробували купувати наркотики.
  • близько 14%опитаних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

ДО ПЕРЕЛІКУ ІНТЕРНЕТ ЗАГРОЗ ВІДНОСЯТЬ: 1.КОМП’ЮТЕРНА ЗАЛЕЖНІСТЬ

Про комп’ютерну залежність ми з вами говорили вже декілька разів.

Пропоную вам згадати психологічні та фізичні ознаки інтернет – залежності.

Прогнозована відповідь учнів:

Психологічні ознаки - нав'язливе бажання перевірити e-mail; постійне чекання наступного виходу в Інтернет; 

Фізичні ознаки - оніміння пальців руки, що тримає „мишку"; болі в спині.

 

2. РОЗХОДЖЕННЯ МІЖ РЕАЛЬНИМ «Я» І СВОЇМ ІНТЕРНЕТ ОБРАЗОМ

Така ситуація може бути наслідком неадекватного сприйняття дитиною себе і оточуючого світу. Ототожнюючи себе з героєм гри, дитина отримує можливість своєрідної самореалізації у віртуальному світі. При цьому якості героя (сміливість, сила, надзвичайні здібності та ін.) вона автоматично приміряє на себе. Повернення в реальність позбавляє гравця багатьох можливостей і робить безпорадним перед проблемами, що існують в реальності.

Це призводить до погіршення психологічного стану дитини: зміни її емоційного стану, підвищення тривоги, роздратованості, зниження самооцінки, проявів невпевненості в собі, виникнення агресії до оточуючих, погіршення навчальних показників і порушення соціалізації.

 

3. ДОСТУП ДО НЕБАЖАНОГО КОНТЕНТУ

Під небажаним контентом розуміються матеріали непридатного для дітей та протизаконного змісту – порнографічні, такі, що пропагують наркотики, психотропні речовини й алкоголь, тероризм і екстримізм, ксенофобію, сектантство, національну, класову, соціальну нетерпимість і нерівність, асоціальну поведінку, насилля, агресію, суїцид, азартні ігри, інтернет-шахрайство та матеріалам, що містять образи, наклепи і неналежну рекламу).

 

4. КІБЕР – ХУЛІГАНСТВО

Кібер – хуліганство – термін, який використовується для того, аби описати інформаційні атаки на людину через Інтернет. Варіанти кібер – хуліганства досить різноманітні. Основними різновидами є:

  1. Кібер – булінг – одна з форм переслідування дітей та підлітків за допомогою ІКТ. Для цього можуть використовуватися соціальні мережі, сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, створюватися сайти, які компрометують підлітка.
  2. Кібер – грумінг – входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях. Шахраї досить добре ознайомленні з особливостями вікової психології дитини і досить легко можуть встановлювати з нею контакт у соціальних мережах, форумах.
  3. Флеймінг – обмін короткими емоційними репликами між двома або більше людьми.
  4. Хеппіслепінг –будь - які відеороліки з записамиреальних сцен насильства. На питання: «Чи траплялось вам зустрітися в Інтернеті з агресією?» ми отримали відповідь

5. ІНТЕРНЕТ-ШАХРАЙСТВО:

  1.               Генерування кодів для карток оплати мобільного зв’язку. Пропозиція програми генерування PIN-кодів для карток експрес-оплати за мобільний зв’язок. Запропонована програма виявляється генератором випадкових чисел.
  2.              Налаштування безкоштовного використання послуг мобільного оператора. На безкоштовних хостингах розміщуються сайти-одноденки, працівники яких представляються співробітниками певного мобільного оператора та за певну суму пропонують повідомити налаштування для безкоштовного використання послуг.
  3.               «Читай чужі SMS». Пропозиція придбати спеціальну програму, що «дозволяє» читати SMS у чужому телефоні, переглядати адресну книгу та історії дзвінків.
  4.              Продаж продукту, що не існує (програм, аудіофайлів, товарів, інформації). Прохання відправити SMS-повідомлення для отримання коду виявляється звичайним виманюванням коштів. Зазвичай «неможливість відправити повідомлення» призводить до численного зняття коштів з рахунку абонента.
  5.               «Передзвони мені». Дзвінок з незнайомого номера з проханням зателефонувати. При спробі з’єднання з рахунку абонента знімаються кошти.
  6.                Фішинг – технологія інтернет-шахрайства з метою крадіжки конфіденційної інформації (імен і паролей доступу, даних банківських карток і інтернет-гаманця й т.ін.). Поштовий фішинг – отримання листа з вимогою повідомлення особистих даних. Онлайн-фішинг – копіювання дизайну і доменних імен сайтів та інтернет-магазинів з метою обдурити покупця. Комбінований фішинг – створення підробного сайту, де жертва самостійно заповнює форми, повідомляючи шахраям конфіденційні дані, або використання програм-шпигунів key-loggers, що фіксують інформацію, введену з клавіатури та пересилають її шахраям.
  7.               Вішинг – технологія інтернет-шахрайства з метою крадіжки конфіденційної інформації за допомогою інтернет-телефонії і автонабирачів. Абоненту пропонується зателефонувати за міським номером, де звучить повідомлення про необхідність надання особистої інформації.
  8.              Фармінг – перенаправлення трафіку із завантаженого веб-вузла на клон сайта, що хотів відвідати користувач. Далі відбувається зараження вірусами або активація файлу, що може пошкодити комп’ютер.

6. МОБІЛЬНЕ ШАХРАЙСТВО За допомогою SMS-повідомлень

  1. Перекажіть кошти на рахунок і отримайте вдвічі більше. SMSповідомлення зі змістом на кшталт: «Сервер мобільного оператора Х. Перекажіть гроші на номер ХХХХХХХ і отримайте вдвічі більше!».
  2. Прохання надіслати гроші. SMS зі змістом: «Не можу тобі дозвонитися, немає грошей, надішли 5 гривень». Далі повідомляється номер телефону ХХХ-ХХХХХХХ. При спробі набрати номер абонент виявляється «поза зоною досяжності».
  3. На ваш рахунок помилково перераховані кошти. Отримання SMS із текстом про помилкове перерахування незначної суми грошей на рахунок абонента і прохання про її повернення. Для переказу коштів пропонують відправити повідомлення на короткий номер, дуже схожий на службовий. У результаті «повернення боргу» з балансу відправника знімається значна сума.
  4. Відмовся від рекламної SMS-розсилки. Отримання SMS з пропозицією відписатися від рекламної SMS-розсилки. Послуга виявляється платною.
  5. Близька людина потрапила у халепу. SMS-повідомлення про те, що близька людина потрапила в халепу. Вказану суму пропонують перерахувати картками експрес-оплати мобільного зв’язку.

За допомогою телефонного зв’язку

  1. Блокування номера і перереєстрація SIM-карти. Надходження дзвінка начебто із сервісного центру оператора про збій в системі і блокування телефона абонента на кілька діб. Для «вирішення» проблеми пропонується перереєструватися в системі, набравши певну комбінацію чисел. Насправді ця комбінація чисел є командою переказу грошей з одного рахунку на інший.
  2. Виграш призу. Дзвінок начебто від представника call-центру і повідомлення про перемогу в акції. Для отримання «призу» необхідно придбати вау- чер поповнення рахунку на ХХХ гривень і повідомити код активації. Рахунок виявляється недійсним.
  3. Прохання зробити короткий дзвінок з вашого телефону. Звернення з проханням про необхідність термінового дзвінка тяжко хворій людині з вашого мобільного телефону. У результаті з рахунку абонента знімається значна сума. Попередьте дитину не реагувати на подібні звернення, не порадившись з вами.

На фоні того що ми розглядали вище я та наш шкільний психолог Ольга Василівна, хотіли б обговорити тему сексуальної культури вона є частиною загальної культури особистості.

Сексуальна поведінка підлітка залежить від декількох факторів: від психосексуального розвитку, як процесу сексуального становлення з позиції особистості, та психосексуальної соціалізації, як процесу впливу суспільства на особистість. У процесі соціалізації психосексуальної сфери відбувається засвоєння своєї статевої ролі відповідно до біологічної статі; набуття соціально-психологічних якостей, які б дозволили вступати у між статеві відносини, розвивати їх, утворювати сім’ю, народжувати і виховувати дітей; підкорювати свої індивідуальні бажання загальноприйнятим нормам у процесі засвоєння еротичного коду нації; прийняття суспільно-прийнятих норм і цінностей.

 

Тема: « Сексуальне насильство над дітьми. Форми та ознаки»

https://www.youtube.com/watch?v=14o7adzeG3M&t=5s

Урок №1 «Про сексуальне насильство над дітьми».

https://www.youtube.com/watch?v=M91F21Lnh-4

 

Урок №3 «Як дітям берегти і захистити своє тіло».

https://www.youtube.com/watch?v=_tdbke2oUME&t=2s

 

 Урок №4 «Як дітям відрізнити та захистити себе від «поганих секретів»

https://www.youtube.com/watch?v=XxUHJAhBLXY

 

Урок №5 «Як  дітям застосовувати  та  захистити своє «Ні!»

https://www.youtube.com/watch?v=M-tHS9MQuQE

 

Урок № 6. «Як дітям  діяти та кому довіряти, щоб себе захистити»

https://www.youtube.com/watch?v=aB_SV81PhfQ

 

 

ВИСНОВКИ

Підлітки 15-18 років технічно освічені та добре орієнтуються в Інтернеті. Незважаючи на самостійність і незалежність, вони все ж потребують нагадування про необхідність дотримання правил поведінки в Мережі та заходах безпеки.

Сучасній людині Інтернет необхідний як засіб для отримання інформації, спілкування, але, користуючись послугами Інтернет, не забувайте про оточуючих Вас людей і Ваш духовний світ!

Повторимо правила безпеки в Інтернеті  

  1.                   Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятий час роботи в Інтернеті і сайти, до яких можуть заходити діти.
  2.                   Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
  3.                   Не давати нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям.
  4.                   Якщо знайти якусь інформацію, що турбує дітей, потрібно негайно сповістити про це батьків.
  5.                   Якщо отримали лист, який містить лайливі, нецензурні слова, негайно сповістити батьків.
  6.                   Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
  7.                   Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбуватися в громадському місці й у присутності батьків.
  8.                   Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
  9.                   Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
  10.               Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку