Тези на тему "ІННОВАЦІЇ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ : ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА 5 КЛАС НУШ"

Про матеріал
Тези "ІННОВАЦІЇ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ : ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА 5 КЛАС НУШ" . Власна практика . На нинішньому етапі стрімкого розвитку українського суспільства, що характеризується значним зростанням обсягу наукової інформації й цілісним переорієнтуванням політичної, економічної й медичної систем на європейські стандарти, відбувається також й повна перебудова освітньої системи в умовах європейської інтеграції України. Зокрема, демократичне суспільство вимагає від освітян більш якісної підготовки сучасних школярів у професійному середовищі, надаючи істотну перевагу практичній спрямованості учнів. Зазначені аспекти зумовлюють актуальність теми нашого дослідження.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

ІННОВАЦІЇ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ : ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА 5 КЛАС НУШ

Ключові слова : інновація, інноваційні підходи, метод, сучасний урок.

Сьогодні у навчанні української мови і літератури п’ятикласників у Новій українській школі (НУШ) важливо використовувати інновації, які спрямовані не лише на поповнення знань, а й на активізацію інтелектуальних здібностей та пізнавальної діяльності учнів, розвиток їхньої здатності самостійно розв’язувати творчі та практичні завдання [1, c. 100].

     Однією із інновацій навчанні української мови і літератури п’ятикласників у Новій українській школі (НУШ) є техніка розвитку критичного мислення, яка формує креативне мислення та сприяє розвитку творчих здібностей. Критичне мислення необхідне для вирішення проблем, формулювання висновків, оцінювання та прийняття рішень. Сприйняття, розуміння, розпізнавання та засвоєння навчальної інформації вимагає активної розумової діяльності, зокрема критичного мислення. Ця техніка спрямована насамперед на підвищення освітньої ефективності викладання і значно підвищує рівень реалізації принципів усвідомленості, активності та якості знань, умінь і навичок [1, c. 103].

     Наступною інновацією є інтерактивне навчання – це особлива форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну і передбачувану мету –створити комфортні умови навчання, в яких кожен учень відчуває себе успішним та інтелектуально компетентним. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається в умовах постійної та активної взаємодії
[2, c. 45].

Також, на уроках української мови та літератури використовують ігрові технології навчання, вони є ефективним засобом активізації, багатофункціональні, мотивують до діяльності, можуть вирішувати завдання передачі знань, умінь і навичок. Це передусім колективна та групова форма роботи, вони мають кінцевий результат (матеріальний, моральний чи психологічний) та мають чітко визначені цілі та відповідні педагогічні результати [1, c. 107].

Наступною інновацією на уроках НУШ, є технологія  особистісно орієнтованого навчання. В основі лежить індивідуальний підхід до кожного учня, використання предметних модульних компетентностей, розвиток ініціативи та творчості, застосування нестандартних форм навчання [2, c. 46].

Також, використовують проектну технологію у навчанні, яка орієнтована насамперед на самостійну діяльність учнів (індивідуальну, парну та групову) протягом певного періоду часу, вимагає певних знань, і спонукає продемонструвати практичне застосування набутих знань через проектну діяльність, в ході якої вирішується одна або кілька проблем [2, c. 47].

Популярною є технологія проблемного навчання, у процесі якої формуються нові знання, уміння, навички, компетентність дитини, активність, інтерес та особистісно значущі якості [3, c. 56].

Наступною інновацією на уроках є інформаційно-комп’ютерні 
технології: традиційні моделі навчання (фрагментарне використання комп’ютерів як тренажерів або з демонстраційною метою, управління знаннями та тестування, дослідницька діяльність учнів у позаурочний час), нетрадиційні моделі навчання (комп’ютерні лабораторні дослідження з виходом у всесвітню інформаційну мережу) [3, c. 57].

Отже, Нова українська школа (НУШ) має два шляхи реалізації: компетентнісний підхід (розвиток предметних і ключових компетентностей) та педагогіка партнерства (комунікація, взаємодія та співпраця між учителями, учнями та батьками).

З вищевказаного можна зробити висновки, що сьогодні Нова українська школа (НУШ) перебуває на шляху трансформації. Основною метою є формування компетентних учнів, національно свідомих і духовно багатих, всебічно розвинених особистостей, здатних до інноваційної діяльності. Нетрадиційні форми навчання не тільки підвищують інтерес учнів до уроку, а й дають можливість розвивати їхню творчу самостійність. Навчивши дітей працювати з різними джерелами знань, можна надати їм впевненості у своїх силах, підготувати їх до успіху і розкрити їхні творчі здібності.

Список використаних джерел

  1.               Дубровський Р., Комінярська І. Маркери професійної компетентності вчителя української мови та літератури. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка. 2022. № 14. С. 99–108.
  2.               Кочайдовська О. Застосування інноваційних технологій у мовно-літературній освітній галузі. Інноваційні процеси в початковій освіті: теорія, практика, перспективи : зб. тез виступів учасн. Регіонал. наук. семінару здобувачів ст. магістра поч. освіти. Рівне : МЕГУ ім. акад. Степана Дем’янчука, 2023. С. 44–47.
  3.               Маленко О. Формування мовленнєво-комунікативних компетентностей учнів у процесі адаптивного опанування лінгвістичної теорії в НУШ (5 клас) : діяльнісний підхід. Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника : зб. матеріалів VI Всеукр. наук. конф. Суми : СумДПУ, 2022. С. 55–58.

 

INNOVATIONS IN THE LESSONS OF UKRAINIAN LANGUAGE AND LITERATURE: THEORY AND PRACTICE 5TH CLASS NUSH

Key words: innovation, innovative approaches, method, modern lesson.

docx
Додано
12 березня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку