«У пошуках Мінуса»Причина: такі помилки виникають, якщо не прописувати кожен виконаний крок окремо. Що робити: запам’ятовуємо правило множення раціональних чисел. Або просто рахуємо кількість мінусів у виразі: якщо їх парна кількість (кожному мінусу є пара), то пишемо плюс, а якщо непарна (один мінус залишився без пари), то пишемо мінус.3
«Мінус встановлює свої правила»Причина: при розв’язанні лінійних рівнянь ми виконуємо ті самі перетворення, тому звикаємо, що ділити(або множити) на число обидві частини рівності можна, але в нерівності дана дія має певні наслідки. Що робити: запам’ятати, що в нерівностях мінус встановлює свої правила і при перетині «кордону» нерівності змінює її знак на протилежний.4
«Дріб догори ногами»Причина: шкільний метод запам’ятовування правила «перевертаємо дріб і множимо» не дає конкретики. Що робити: по-перше: практика, практика і ще раз практика! Розв’язавши 100 прикладів, що містять ділення на звичайний дріб і ніколи не заплутаєтесь. Або ж запам’ятати, що виконуємо дії в тому ж порядку(зліва направо), що і промовляємо: ділення замінюємо множенням, а дріб перевертаємо. Таким чином послідовно записуючи приклад зліва направо спочатку заміните дію, а потім перевернете дріб, що іде після неї.8
«Де ж той кут?»Причина: досить громіздкий алгоритм побудови, який не хочеться запам’ятовувати. Що робити: аби раз і назавжди розібратися з цим незрозумілим кутом, досить буде розглянути цю геометричну фігуру в натуральну величину, тобто взяти підручник або ноутбук и розкрити їх, аби уважно вивчити утворені кути. 9
«Множити чи додавати»Причина: оскільки виконуються обидві дії, тому важко зрозуміти, чим відрізняються дані умови. Що робити: запам’ятай: «і» = «*», «або» = «+». Достатньо усвідомити, чи ми збираємось виконати і першу дію, і другу (*), чи в нас є вибір – виконувати або першу дію, або другу (+).13