«Рахуємо до 100»Причина: поспіх та неуважність. Що робити: на тест учень має 3,5 години часу, тому немає необхідності поспішати; необхідно перевіряти всі дії на чернетці (саме так, як у початковій школі вчили) і не соромитись виконувати базові дії в стовпчик.
Номер слайду 3
«У пошуках Мінуса»Причина: такі помилки виникають, якщо не прописувати кожен виконаний крок окремо. Що робити: запам’ятовуємо правило множення раціональних чисел. Або просто рахуємо кількість мінусів у виразі: якщо їх парна кількість (кожному мінусу є пара), то пишемо плюс, а якщо непарна (один мінус залишився без пари), то пишемо мінус.3
Номер слайду 4
«Мінус встановлює свої правила»Причина: при розв’язанні лінійних рівнянь ми виконуємо ті самі перетворення, тому звикаємо, що ділити(або множити) на число обидві частини рівності можна, але в нерівності дана дія має певні наслідки. Що робити: запам’ятати, що в нерівностях мінус встановлює свої правила і при перетині «кордону» нерівності змінює її знак на протилежний.4
Номер слайду 5
«Знову мінус»Причина: неуважність. Що робити: запам’ятати, що мінус суттєво впливає на ситуацію в дужках, які обмежують «територію» його дії. В таких випадках ми прибираємо дужки та мінус, а знаки всіх доданків змінюємо на протилежні.5
Номер слайду 6
« D(y) чи E(y) »Причина: дуже схожі назви характеристик функції. Що робити: запам’ятати скоромовку «Визначаємо іксом, значення приймає ігрек». 6
Номер слайду 7
«Кома, знай своє місце»Причина: учень знехтував ознайомленням з правилами заповнення бланку відповіді, або був занадто неуважним. Що робити: уважно прочитати правила заповнення бланку відповіді. Наприклад:7
Номер слайду 8
«Дріб догори ногами»Причина: шкільний метод запам’ятовування правила «перевертаємо дріб і множимо» не дає конкретики. Що робити: по-перше: практика, практика і ще раз практика! Розв’язавши 100 прикладів, що містять ділення на звичайний дріб і ніколи не заплутаєтесь. Або ж запам’ятати, що виконуємо дії в тому ж порядку(зліва направо), що і промовляємо: ділення замінюємо множенням, а дріб перевертаємо. Таким чином послідовно записуючи приклад зліва направо спочатку заміните дію, а потім перевернете дріб, що іде після неї.8
Номер слайду 9
«Де ж той кут?»Причина: досить громіздкий алгоритм побудови, який не хочеться запам’ятовувати. Що робити: аби раз і назавжди розібратися з цим незрозумілим кутом, досить буде розглянути цю геометричну фігуру в натуральну величину, тобто взяти підручник або ноутбук и розкрити їх, аби уважно вивчити утворені кути. 9
Номер слайду 10
Задача 1. У правильній чотирикутній піраміді двогранний кут при основі дорівнює 45°. Під яким кутом нахилено до площини основи бічне ребро?10
Номер слайду 11
Задача2. На рисунку зображено правильну піраміду SABCD, висота якої дорівнює діагоналі основи. Установити відповідність між кутами (1–4) та їхніми градусними мірами (А – Д).11
Номер слайду 12
«Обережно, Додаткові Значення!»Причина: неуважність. Що робити: якщо бачиш на горизонті рівняння чи нерівність, зверни увагу на знак «Обережно, Додаткові Значення!», пригальмуй, бо на даному відрізку твого шляху є певні «швидкісні» обмеження.12
Номер слайду 13
«Множити чи додавати»Причина: оскільки виконуються обидві дії, тому важко зрозуміти, чим відрізняються дані умови. Що робити: запам’ятай: «і» = «*», «або» = «+». Достатньо усвідомити, чи ми збираємось виконати і першу дію, і другу (*), чи в нас є вибір – виконувати або першу дію, або другу (+).13
Номер слайду 14
«Плюс завжди праворуч?»Причина: метод інтервалів дуже алгоритмічний, тому здається досить легким, але має багато важливих нюансів. Що робити: навіть якщо нерівність здається дуже простою, варто виконати перевірку для визначення знаку інтервалу.14
Номер слайду 15
«Модуль завжди додатній (невід'ємний)»Причина: досить легко запам’ятовується принцип модуля, але складно розібратися, як робити обернену операцію розкриття модуля. Що робити: треба запам’ятати, що |-3|=-(-3), тобто якщо вираз від’ємний, то і розкритийого треба з мінусом.15
Номер слайду 16
«Завдання з параметром дуже складне»Причина: стереотип, що складне завдання робити не має сенсу. Що робити: уважно прочитати умову та розібратися із завданням, не боятися громіздких умов.16