Тире між підметом і присудком. Узгодження головних членів речення

Про матеріал
поглибити знання про вживання тире між підметом і присудком; ознайомити учнів з особливостями узгодження присудка з підметом; формувати вміння знаходити та пояснювати вивчену пунктограму; розвивати вміння будувати речення з пропущеним дієсловом-зв’язкою; шляхом тренувальних вправ удосконалити і виховувати культуру власного мовлення.
Перегляд файлу

Урок 18                 Дата – 18.11.21

 

Тема: Тире між підметом і присудком. Узгодження головних членів речення                                                                                                           Слайд 1

 

 

Мета: поглибити знання про вживання тире між підметом і присудком;  ознайомити учнів з особливостями узгодження присудка з підметом; формувати вміння знаходити та пояснювати вивчену пунктограму; розвивати вміння будувати речення з пропущеним дієсловом-зв’язкою; шляхом тренувальних вправ удосконалити і виховувати  культуру власного мовлення.             Слайд 2

 

 

Тип уроку:комбінований

 

 

Матеріали: презентація, навчальні сторінки на платформі  https://learningapps.org з інтерактивними вправами, інтерактивний плакат Сanva на платформі  https://www.classtime.com з інтерактивними вправами.

 

Обладнання: ґаджети для комунікації між учнями та вчителем

під час дистанційного навчання.

 

Перебіг  уроку

 

І.Організаціний момент.Емоційна готовність до уроку

«Кольоровий настрій» на linoit

http://linoit.com/users/lushnua/canvases/%D0%9F%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%20%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D1%83

                                                                                                                 Слайд 2

ІІ.Актуалiзацiя опорних знань

Бліц-опитування

Прийом "Продовж речення" на інтерактивному плакаті  Сanva за покликанням: https://www.canva.com/design/DAEv7Nwwj3M/wgZVT5VajkODNyb3x1YZqw/watch?utm_content=DAEv7Nwwj3M&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink                                                  

                                                                                                                        Слайд 3

1.

  • Граматичну основу речення складають …
  • Підмет – це…
  • Підмети бувають…
  • Простий підмет може бути виражений…
  • Складений підмет може бути виражений…
  • Присудок – це…
  • Присудки бувають…
  • Простий присудок  найчастіше виражається …, рідше…
  • Складений іменний присудок складається з… приклади з домашнього завдання)
  • Складений дієслівний присудок складається з… приклади з домашнього завдання)

Перевірка домашнього завдання

2.Вивчення нового матеріалу

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів

Слайд 4

1. Проблемна ситуація

 Розгляньте будову запропонованих речень. Чому, на вашу думку, у них ставиться тире?

(учитель просить окремих учнів увімкнути мікрофон та назвати граматичну основу).

 

  1. Моя сестра — лікар. 2.Читати — нові світи відкривати. 3. Життя — це божевільне ралі.

 

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

 

 2.Лінгвістична лабораторія «Тире між підметом і присудком» Слайд 5


  на інтерактивній дошці Рadlet за покликанням :

 

    https://uk.padlet.com/lushnua/1hgk30xoz9hvmulo 

 

Опрацювання матеріалу учнями,його дослідження.Коментарі вчителя за електронними таблицями .

 

ІV.Первинне закріплення вивченого

 

1.Пунктуаційний практикум на онлайн-дошці jamboard за покликанням https://jamboard.google.com/d/1PBsuhdp5WYYfTB2ePMSEYBcFJQIW6A3MOMLfSAVFV-g/edit?usp=sharing

 

Прибрати дієслівні зв’язки,змінивши речення,поставити відповідні розділові знаки,тобто тире між підметом і присудком.Підкреслити граматичні основи                                                                                     Слайд 6 

 

  1. Ці квіти  спогади про світлі дні.
  2. Сміле слово то наші гармати, світлі вчинки  то наші мечі.
  3.  Краса верховний учитель.
  4. Наша ціль людське щастя і воля.
  5.  П'ять на п'ять  двадцять п'ять.
  6.   Жити Україні служити.  

 

2.Робота на освітньому  сервісі   learningapps

 Виконати завдання на засвоєння правила «Тире між підметом та Слайд 7

присудком».

Учні виконують завдання

Прочитайте крилаті вислови. Поставте, де потрібно, тире між підметом та присудком.

 

 

Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті  (https://learningapps.org/watch?v=p6ehte82n20 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте вчителю.

 

Слайд 8

  1. “Мовний ланцюжок”

Запишіть вірш. Підкресліть підмети і присудки. Поясніть розділові знаки. 

              Кіт-гепард – бігун відомий.

              Тож не радимо нікому

              Марно часу витрачати.

              Кішку цю не обігнати.

              Ягуар – плавець путящий.

              Не соромить рід котячий:

              В нього вистачило б сили

              Переплисти й море синє!

              Звісно, є летючі мишки…

              А от рись – летюча кішка.

              Може будь-якої миті

              Здобич на льоту зловити!

 

 

3. «Пунктуаційний тренажер»(усно) Слайд 9

VЗакріплення й повторення  вивченого

 

Тест-гра на закріплення за  покликанням: Слайд 10

https://learningapps.org/6437105    або                          https://learningapps.org/watch?v=pzsem7vec17

 

VІ Підсумки Слайд 11

«Мікрофон»

 

-Що нового я навчився на уроці?

-Який розділовий знак ставимо між підметом і присудком?За яких обставин(навести правило або приклад речення)

 

VІІ Домашнє завдання : Переглянути відеоурок за посиланням Слайд 12

https://www.youtube.com/watch?v=0e7_zTRteqU ;* за бажанням виписати з підручника української літератури 3 речення на правило вживання тире між підметом і присудком,підкреслити в них граматичну основу.

 

Слайд 13

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
10 травня 2022
Переглядів
2327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку