Презентація до уроку з української мови у 8 класі ,,Однорідні й неоднорідні означення"

Про матеріал
Матеріал для проведення уроку за темою ,,Однорідні й неоднорідні означення". Під час уроку учні повторюють розряди прикметників за значенням. Учитель пояснює новий навчальний матеріал. Учні виконують вправи і тести на закріплення навчального матеріалу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Однорідні та неоднорідні означення

Номер слайду 2

Повторення вивченого. Дайте відповіді на питання

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Однорідні означення. Характеризують предмет в одному плані (колір, розмір, матеріал): білі, червоні, сині троянди. Указують на різні споріднені ознаки предмета (позитивні, негативні риси, колір, розмір…): світле, безхмарне небо. Стоять після означуваного слова: степ тривожний, темний. Друге й подальші означення підсилюють, уточнюють або пояснюють перше: тиха, місячна, літня ніч. Виступають художніми означеннями (епітетами): Іде гроза дзвінка і кучерява…З двох означень першим стоїть непоширене, а другим – поширене: рівний, залитий сонцем степ.

Номер слайду 5

Неоднорідні означення. Виражені сполученням якісного й присвійного прикметників: улюблена мамина сукня. Виражені сполученням займенника й прикметника: моя найкраща подруга. Характеризують предмет із різних боків: теплий літній вечір. Виражені сполученням якісного й відносного прикметників: високий дніпровський берег. Кожне неоднорідне означення стосується не одного означуваного слова, а всього словосполучення: яка?стара дика груша яка?здорова стара дика груша

Номер слайду 6

Кома ставиться, якщо. Спочатку стоїть непоширене означення( одне слово: прикм, дієприкм), потім поширене ( дієприкм. зворот): Лупиться під палаючим сонцем старенький , вимитий дощами дах. Виражені художніми означеннями(епітетами): І так повзла зима, заметільна, сніжна, морозна і чарівна. Наступне означення пояснює перше: Над містечком стояла тиха, місячна,літня ніч. Коли означення стоять після означуваного слова: Ніч розляглась на безкраїх просторах, таких свіжих , зелених.

Номер слайду 7

Кома не ставиться, якщо. Спочатку стоїть поширене означення( дієприкм .зворот), потім непоширене (одне слово: прикм, дієприкм): На пляжах купиннями зачорніли викинуті прибоєм морські водорості. Займався пишний січневий ранок. Широкий український степ лежав навкруги. Означення неоднорідні: якісні і відносні, присвійні( між ними не можна поставити сполучник і): Київські сизі гори стали фіолетовими. Сонце зараз було схоже на згасаюче в осиротілім полі осіннє багаття. Вправа 224(усно) с. 107

Номер слайду 8

Практика Визначте словосолучення з однорідними і неоднорідними означеннями. Зніяковілий розгублений хлопець;знаний молодий поет;великий бузковий кущ;очищена безпечна вода;довгий літній день;збиткова виробнича діяльність;холодна сира погода;згаслі безсилі вогні;жовті червоні троянди;чиста морська вода;витоптана молода трава. Вправа 226,227 с.108

Номер слайду 9

Тести1. Однорідне означення вжито в реченні ( розділові знаки пропущено): А. Надворі пахне молодим осокорячим листям. Б. Сині зеленкуваті фіолетові присмерки спадають степом. В. Під осінніми високими зорями затихають оселі. Г. В гарячий літній день ліс на горах сяє, а в долинах чорніє. Д. Сльози радості збігають по чисто виголених худих щоках.2. А. Найвищі Карпатські гори на Івано-Франківщині. Б. З кленового пагона зірвався широкий жовтий лист. В. У хаті стояв густий передсвітанковий морок. Г. Випускники зібралися теплого з лагідними вечорами серпня. Д. Величезна скляна будівля виросла перед нашими очима.

Номер слайду 10

Поміркуймо!

Номер слайду 11

Домашня робота1) вивчити правила з параграфів 22-23; 2) виконати вправу 233 .

pptx
Додано
20 червня 2022
Переглядів
937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку