25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Тиждень математики, інформатики і фізики.

Про матеріал
Тиждень математики, інформатики і фізики. Для дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

 

                   Таврійська спеціальна загальноосвітня

                       школа-інтернат І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Вчитель математики та курсів за                         

                                                         вибором “Користувач ПК”

                                                         Крамаренко В.М.

 

                                                         Вчитель математики та фізики               

                                                         Лапу сто С.О.

 

                                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      2008-2009 н.р.

 

Р о з к л а д   з а х о д і в

 

День

тижня

Дата

Зміст заходів

Місце проведення

Час

Понеділок

08.12

День «Розумників»

 

1. Відкриття «Тижня математики,      інформатики та фізики»

2. Математика в загадках.

  1. Розгадування кросворду.
  2. Ломиголовки та геометричні фігури.
  3. Екскурсія до кабінету «Комп’ютерний клас»  ( учні 5-Б класу). Перегляд мультфільму.

 

 

 

3 поверх

(коридор)

 

 

 

Кабінет «Ком’ютерний клас»

 

 

12.00

 

 

 

13.25

Вівторок

09.12

«Математичний аукціон»

 

  1. Розв’язування віршованих задач.
  2. Інсценіровка.
  3. Розгадування кросворду.
  4. Екскурсія до кабінету «Комп’ютерний клас»  ( учні 5-А класу). Перегляд мультфільму.

 

 

 

3 поверх

(коридор)

 

Кабінет «Ком’ютерний клас»

 

 

12.00

 

13.25

Середа

10.12

«Конкурс знавців математики»

 

  1. Вікторина, тести по класам.
  2. Інтермедія.
  3. Розгадування ребусів.
  4. Екскурсія до кабінету «Комп’ютерний клас»  ( учні 6-А класу). Перегляд мультфільму.

 

 

3 поверх

(коридор)

 

Кабінет «Ком’ютерний клас»

 

 

12.00

 

13.25

Четвер

11.12

«Фізичний»

 

  1. КВК між 5-А та 5-Б класами.
  2. Фізична вікторина.
  3. Інсценіровка.
  4. Гра «Показуха»
  5. Цікаві досліди.
  6. Екскурсія до кабінету «Комп’ютерний клас»  ( учні 6-Б класу). Перегляд мультфільму.

 

 

5-Б клас

3 поверх

(коридор)

 

 

Кабінет «Ком’п. клас»

 

 

9.25

12.00

 

 

13.25

П’ятниця

12.12

 

«Математичний марафон»

 

  1. Відкритий урок з фізики.
  2. Підбиття підсумків, нагородження та закриття тижня математики, інформатики та фізики.

 

 

 

Комп. клас

3 поверх

(коридор)

 

 

 

 

8.30

12.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкриття  «Тижня математики, інформатики

 та фізики»

Ведуча: Дорогі друзі, вітаємо вас!

               Сьогодні бачити вас тут ми дуже раді.

               Скажу вам правду ми кругом уже бували,

               Та кращої ніж наша школа не знайшли.

- До нас сьогодні в гості завітав Піфагор.

Піфагор: Добрий день, діти! А чи не скажете до якої школи я завітав? А чи знаєте ви, хто я? Приємно, що ви мене впізнали. А як вчаться діти у вашій школі?

- Я хочу вам повідомити, що з 08.12 по 12.12 оголошується «Тиждень математики, інформатики та фізики». На якому ми перевіримо ваші знання. Я буду за цим спостерігати, а допомагатимуть мені вчителі математики.

Ведуча:  На цьому тижні у нас будуть цікаві завдання, задачі-жарти, ломи голівки, кросворди, КВН та багато чого цікавого.

Піфагор: Чудово «Тиждень математики, інформатики та фізики» оголошую відкритим! 

                              Математика

 Ти визнана давно

 Главою всіх наук –

Потрібна нам

 Ти завжди, скрізь і всюди.

Без математики

 Ми нині як без рук:

З тобою з казки

 Дійсність творять люди.

Освоївши тебе,

 Рвемося у політ,

Створили вже

 Розумні ми машини.

 Штурмуємо

 Космічний світ

І різних фактів

 Узнаєм причини.

З тобою

 Ми невпинно ростемо,

З тобою

 Підкоряємо природу.

Твої досягнення

 Ми віддамо

На благо

 Українського народу!

 

Піфагор: А тепер  оголошую математичний конкурс: (математика в загадках)

 

 

 

На число це – знайте, діти, -

Заборонено ділити, проте множити чудово –

Зразу ж відповідь готова.

Не роби собі проблем,

Обережним будь з …   (нулем)

 

Чисельник і знаменник

Можемо ми з вами

Поділити на число,

На одне й те саме.

Дріб простішим ми зробили,

А точніше - … (скоротили)

 

Із комами дружать,                                                Він дві різні назви має,

Людям вірно служать,                                           Його бухгалтер поважає.

Нам допомогти готові.                                          У бізнесі, торгівлі - всюди

Що це? Дроби… (десяткові)                                З ним звикли справу мати люди.

                                                                                 Виконує він скрізь роботу,

Вона – особа граматична,                                     А називається … (відсоток)

Але і до обчислень звична.

Із дробом десятковим дружить                            Їх в підручнику багато,

І знаком розділовим служить.                              Кожну треба розв’язати.

Вам усім вона відома,                                           Не будьте ви ледачі,

А зветься вона … (кома)                                       Розв’язуйте … (задачі)

 

Дія ця із плюсом дружить,                                    По ній довго можна йти,

І вона важлива дуже,                                              Кінця-краю не знайти,

Бо вона – даю вам слово –                                     І початку теж нема,

Арифметики основа.                                              Бо це лінія - … (пряма)

Щирі вам вітання

Від дії … (додавання)                                            З двох променів складається,

                                                                                 Далеко простягається,

Від числа число відняти –                                     В загадках є і там, і тут.

Можна результат дістати.                                     А називається він … (кут)

Зовсім це не таємниця,

Зветься результат … (різниця)                             Гострий кут він переріс,

                                                                                 До тупого не доріс.

Суму однакових чисел                                          Як відомо, кут такий

Можна обчислити швидше,                                  Називається … (прямий)

Слід нам лише додавання

Замінити дією іншою.                                        Як назвати кут такий, що є меншим,

Спростити обчислення можемо,                       ніж прямий? Відгадати дуже просто:

І це завдяки дії … (множення)                          Називається він … (гострий)

Математичний кросворд

 

 

7

 

 

 

6

 

 

1

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

9

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Геометрична фігура.
  2. Компонент при діленні.
  3. Результат дії додавання.
  4. Особливе число, яке складається з чисельника знаменника.
  5. Як інакше називається сотню

 

По вертикалі:

  1. Результат дії множення.
  1. Геометрична фігура.
  2. Запис, що включає числа і знаки дій.
  3. Одиниця маси.
  4. Вид обчислень.

Ломи голівки та геометричні фігури

 

1. На якому малюнку більше трикутників?

 

 

2. Із чотирьох трикутників такої форми складіть:

а) квадрат; б) трикутник; в) прямокутник.

 

 

3. Не відриваючи руки від аркуша паперу і не проводячи двічі по одній і тій самій лінії, спробуйте накреслити такі фігури.

 

                           

 

 

 

  1. Чи можна цю фігуру назвати прямокутником?

 

 

 

 

 

 

  1. Які геометричні фігури зображено на малюнку? Скільки їх?

 

 

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Віршовані задачі

 

Намалював Гриць та Гнат

Багато в зошиті троянд.

Ось 5 троянд, ось ще 15,

Розфарбували з них 12.

Роботу треба ще кінчати.

Троянд ще скільки фарбувати?

 

З двох метрів полотна

Виходить простися одна,

А скільки метрів слід купити,

Щоб 8 простиней пошити?

 

Троє коней б’ють ногами,

Землю риють копитами.

Відповісти хто б з вас міг,

У трьох коней скільки ніг?

 

Ранком я іду за сад

І пасу 6-ох лошат.

Бачу: брат Сашко іде,

Він лошата вже веде.

Вже 17 в нас лошат,

Скільки з них привів мій брат?

 

Встала вранці мишка-мати

Дітям зерна роздавати.

6 дітей, і всім вона

Роздала по три зерна,

І собі взяла одно.

Скільки вас, питаю я,

Зернят з’їла вся сім’я?

 

Привезли з городу дині,

Їх 16 у корзині.

9 жовтих диньок тато

Вже несе до нас у хату.

Скільки соковитих динь

Залишив в корзині він?

 

15 пряників я мала.

В буфет я три із них поклала,

Останні пряники взяла,

Двом друзям рівно роздала.

По скільки, діти, кожний з них

Одержав пряників смачних.

 

Інсценівка «І таке буває»

 

(На сцену виходять Незнайко і Пампушка)

 Пампушка. Незнайко, ходімо купимо цукерок. Там у парку продають хороші цукерки… По 7 копійок штучка…

 Незнайко. А гроші у тебе є?

 Пампушка. Є… 20 копійок.

 Незнайко. У тебе 20 копійок. У мене 8 копійок. Усього 28 копійок (трохи поміркував). Добре. Ходімо. А цукерки пополам.

 Пампушка. Звичайно… А скільки нам дадуть цукерок на 28 копійок?

 Незнайко (роздратовано). Скільки, скільки? Треба знати ділення… Скільки грошей? 28 копійок! А скільки коштує одна цукерка? 7 копійок! Треба 28 поділити на 7. Дивись і вчись! (Ділить на дошці). Ділимо 8 на 7. Дістаємо 1. Множимо 1 на 7. Дістаємо 7. Віднімаємо. Дістаємо 1. Зносимо 2. Ділимо 21 на 7, дістаємо 3. Отже нам дадуть 13 цукерок. Ділимо порівну: 7 мені, а 6 тобі.

 Пампушка. Гаразд. Та тільки щось цукерок багато виходить…

 Незнайко. Багато? Чим більше – тим краще! Давай перевіримо. Ділення перевіряють множенням. А множення можна замінити додаванням. Чи не так? (Пампушка ствердно киває головою). Отже, ділення, перевірятимемо додаванням. Дивись! Записую 13 сім раз. Додаю: 3 та 3. Шість. Ще 3. Дев’ять. Ще 3. Дванадцять. Ще 3. П’ятнадцять. Ще 3. Вісімнадцять. Ще 3. Двадцять один. Одиниці я вже склав.

 Тепер продовжую складати десятки. Скільки в нас було?

 Пампушка. 21.

 Незнайко. Далі. 21 та один – двадцять два! Ще 1 – 23! Ще 1 – 24! Ще 1 – 25! Ще 1 – 26! Ще 1 – 27! Ще 1 – 28! Ось бачиш? Перевірка виходить. Отже нам дадуть 13 цукерок.

 Ми їх ділимо пополам. 7 мені, а 6 – тобі.

 Пампушка. А чому тобі 7, а мені 6? Хіба ж це пополам?

 Незнайко. Звичайно пополам. Поділи 12 на 2. Скільки отримаємо? Шість? Отже, тобі 6 цукерок. Ну, а мені – що залишається. Тому мені 7 цукерок. Математика, друже, наука точна. Ходімо швидше.

 Пампушка. Так, так, ходімо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інсценівка «Розв’язування рівняння»

 

(На сцену виходять А і Б)

 А. Я розв’язую всі задачі тільки на  «відмінно», а про рівняння й говорити нічого: лускаю, як насіння.

 Б. Дуже добре! А я ось цілий тиждень розв’язую рівняння 2+х=5 і ніяк не можу його розв’язати. «Лускни», будь ласка, це рівняння.

 А. Добре, давай, я його вдома розв’яжу. Після обіду…

 Б. Чому після обіду? Ти зараз розв’яжи.

 А. А ти впевнений, ще це рівняння?

 Б. Звичайно, впевнений.

 А. А що в рівняннях треба шукати?

 Б. Та ти ж лускаєш рівняння, як насіння, і не знаєш? «х» треба знайти.

 А. Ех ти, бідолаха! І було б тобі над чим тиждень думати. Знайти «х» кажеш? Та ось же він (показує).

 

Інсценівка «Вміло поділив»

 

(На сцену виходять А і Б)

 Б. Ти знаєш, що в нашій сім’ї 5 осіб: батько, мати, я і дві сестрички.

 А. Знаю. Крім того, знаю, що ти неввічливий. Треба було сестричок назвати першими, а не себе.

 Б. Добре. Слухай далі. Купила мама сьогодні 7 яблук і вирішила розділити їх порівну між нами. Спочатку вона одне яблуко розрізала на п’ять однакових частин, потім…

 А. Досить, я знаю як ці яблука без розрізування на однакові частини можна було б між вами розділити.

 Б. 7 яблук на 5 осіб? І не різати?

 А. Звичайно.

 Б. Цікаво! Так як же?

 А. Зварити компот!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математичний кросворд

1

 

 

 

 

9

 

 

1

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

1   

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

1

 

1

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

  По горизонталі:                                              По вертикалі

  1. Одиниця часу.                                   8. Одноцифрове число.
  2. Одноцифрове число.                        9. Інструмент для побудови
  3. Одиниця маси.                                      геометричної фігури.
  4. Одиниця маси.                                 10. Одиниця об’єму.
  5. Одноцифрове число.                       11. Геометрична фігура.
  6. Одиниця часу.                                  12. Проміжок часу.

     7. Одиниця довжини.                          13. Одиниця маси.

                                                               14. Одиниця площі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтермедія «В якій руці монета?»

 

(На сцені ведучі А і Б)

 А. Пропонуємо стародавній фокус. Тих, хто бажає взяти участь, просимо на сцену.

(На сцену виходить учень В).

 Б. Ось тобі 10 копійок, а ось копійка. Сховай в одну руку 10 копійок, а в другу – копійку. («В» бере в одну руку одну монету, а в другу - іншу). Ми відгадаємо, в якій руці в тебе яка монета.

 А. Числове значення монети, яка в тебе в правій руці, помнож на 4, а числове значення монети, що лежить у лівій руці, помнож на 7. Зробив?

 В. Зробив.

 Б. Додай ці числа і скажи, парне чи непарне число ти дістав.

 В. Парне.

 А. Отже, в правій руці в тебе одна копійка, а в лівій 10 копійок. Правильно?

 В. Так.

 

 Після кількох демонстрацій ведучі А і Б пояснюють глядачам секрет фокуса: якщо сума парна, то в правій руці копійка, а якщо непарне, то 10 копійок. Причому не обов’язково числове значення монети, що в правій руці, множити на 4: можна множити на довільне число. Так само числове значення монети, що в лівій руці, можна множити на яке завгодно непарне число.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математичний КВК.

 

Ведуча: В нас сьогодні день незвичний,

 Веселий вік, математичний.

 Ігри, конкурси, змагання

 На кмітливість та знання.

 Жарти, ребуси, лічилки.

 Все це разом – КВК.

Знайки: Знайки труднощі здолають!

 Вони завжди перемагають.

 Перемогу ми здобудемо,

 В боротьбі ми перші будемо!

Умійки: Умійки завжди

 Сухими вийдуть із води.

 Важких завдань для нас немає –

 Сьогодні ми перемагаєм. (1 бал)

 

І конкурс «Розминка»

 (за правильну відповідь 1 бал)

 

1. На столі стояло 3 склянки з полуницями. Сашко з’їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилось?

2. У п’ятикутника відрізали один кут. Яку фігуру дістали?

3. Сім дельфінів пропливли 14 км. Скільки кілометрів проплив кожен дельфін.

4. Тварина має дві праві лапи, дві ліві лапи, дві лапи попереду,  дві лапи позаду. Скільки лап має тварина?

5. Що важче – 100 кг заліза, чи 100 кг пір’я?

6. Щоб зварите одне яйце,  потрібно 10 хв. Скільки потрібно хвилин, щоб зварити 3 яйця?

 

ІІ конкурс «Задачі - загадки»

(за правильну відповідь 1 бал)

 

 

«Знайки»

  1. Білка моркву посадила,

Штук 16 там вродило.

5 зайців по 3 зірвали –

Скільки білочці зосталось?

  1. Дятел 6 годин літав,

Короїдів поїдав.

Щогодини 9 їв

Скільки знищів шкідників?

 

 

  1. 4 хлопчики ішли, по 6 саджанців несли.

А за ними п’ять дівчаток, по 3 деревця несли.

Підрахуйте, скільки всіх було саджанців у них?

«Умійки»

  1. Їхали 4 ведмеді на велосипеді, п’ятий пішки біг,

А ви тихенько полічіть, скільки всього у них ніг?

      2. Кіт купив собі сосиски, і по сім розклав у миски.

          Скільки він купив сосисок. Якщо вийшло 8 повних мисок.

3.З риболовлі йшли 3 галки, а за ними 2 граки.

   Галки несли по три щуки,               

   по два карасі – граки.

   І сваряться просто сміх.

   Не полічать риб своїх –  а ви поміркуйте.

   Усіх рибок порахуйте.

 

Ш конкурс «Дослідники»

(за правильну відповідь 1 бал)

 

 

«Знайки»                                                                  «Умійки»

1.785 – (164 + 298) =                                               1. 697 – (178 + 159) =

2. Запишіть число 24 трьома вісімками.               2. Запишіть число 21 трьома         

                                                                                       сімками.

 

ІVконкурс «Естафета»

(за правильну відповідь 1 бал)

 

«Знайки»                                                      «Умійки»

2*8*2                                                                        2*7*3

2*6*2                                                                        2*8*4

9*3*3                                                                        7*3*3

4*6*2                                                                        4*7*2

3*9*2                                                                        2*8*3

4*7*2                                                                        3*6*2

 

V конкурс «Конкурс уболівальників»

(за правильну відповідь 1 бал)

 

 1. Сім подружок стали грати,

З паличок складать квадрати.

По квадратику зробили.

Паличок не полічили.

А ви їм допоможіть:

Скільки буде, полічить!.

 

 

2.48 карасів наловили ми усі.

 А нас було всього 6, скільки кожен з нас з’їсть?

 3. В магазині хлопчик плаче,

Полічить не може здачі

П’ятаків у нього п’ять.

Скільки грошей, як узнать?

4. В однієї жабки є чотири лапки.

Скільки мають лапок сім зелених жабок?

 

VI конкурс «Конкурс капітанів»

(за правильну відповідь 3 бали)

 

 З геометричних фігур складіть фігуру людини. Назвіть, які геометричні фігури ви використали.

 

VІІ конкурс «Склади слово»

(за правильну відповідь 3бали)

 

«Умійки»

Н=56               А=7            З=45            И=7                Й=7             К=64

9*5                  8*7             56:8              35:5                8*8              63:9

«Знайки»

М=24              І=63             К=27           У=9               Й=8              И=3

72:8                 4*6               7*9             32:4                3*9               27:9

 

 

Ведуча. Журі підбиває підсумки.  А ми з вами підрахуємо суму чисел з яких складено малюнок.

Оголошення підсумків.

 

Ведучі: Настав кінець уроку, прийшов ігрі кінець.

              Команда-переможниця сьогодні – молодець!

             

               Урок уже закінчено, нам можна далі йти.

              І до нової теми в програмі перейти.

               

 

              Всі добре працювали, старались, як могли.

              Немає переможених, тут всі перемогли.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ведуча. Ось і закінчився «Тиждень математики, інформатики та фізики». Ви всі вправно та сумлінно попрацювали.

 Піфагор. Я весь тиждень спостерігав за вами і прийшов нагородити кращих з вас (поздоровляє та вручає грамоти та призи).

 

Звучить пісня «Математика – основа всех наук»

 

Математика – основа всех наук,

Математика – наш самый лучший друг.

Она требует усилий и ума,

Для лентяев недоступная она.

Припев: Где ни будешь – хоть за партой, хоть на даче,

Не ленись, трудись, учись решать задачи.

В царстве формул, теорем, теорий разных,

Закаляй характер, волю и свой разум.

Чтобы дома или в дальней стороне,

На Земле, Венере, Марсе и Луне

Быть готовыми преграды одолеть,

Мы должны сейчас за книгами сидеть.

Припев:

 

 

І ведуча. До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем:

«Наш математиці уклін!»

ІІ ведуча. В чистому математику живе завжди художник, архітектор і навіть поет. (А.Припсгейм).

 

І ведуча. Я сподіваюсь, що жоден з вас не залишився байдужим до цариці наук – математики, й що жоден з вас не скаже…

 

Учень. А мені математика – мука:

В ній немає жодної краси.

Це складна, нецікава наука,

В ній лиш символи й формул ліси.

 

ІІ ведуча: Зрозумій, ти не правий, мій друже,

Не по тому шляху ти пішов.

Із задачами, певно, не дружиш,

Та й поезії в них не знайшов.

 

Учень: Нестандартні, цікаві задачі

Я б розв’язував ночі і дні.

А мене лиш чекають невдачі,  

Не щастить в цій науці мені.

І ведуча: Будеш, друже, трудитись сумлінно –

У навчанні уникнеш невдач,

І розв’яжеш на «добре» й «відмінно»

Не десяток, а сотні задач.

ІІ ведуча: Глибина і абстракції сила,

                 Підрахунок в задачі стрункий.

                 Строга логіка, виклад красивий,

  Математиків ваблять віки.

І ведуча: Проникаючи в зоряні далі,

Таємниці земної кори,

Математика всіх закликає:

Ти міркуй, фантазуй і твори!