Тиждень рідної мови. Щоденник програми "Антисуржик"

Про матеріал
Цей щоденник допоможе цікаво та продуктивно провести тиждень рідної мови. Посібник містить не тільки план тижня, але й розроблені завдання на кожен день. Він стане гарним доповненням до ваших шкільних тематичних заходів. Рекомендуємо проводити як змагання для учнів середньої ланки. Такий щоденник роздруковується для кожного класу-учасника, у кінці тижня підбиваються підсумки. Переможці одержують дипломи або сертифікати
Перегляд файлу

Понеділок

Програма «Антисуржик» (теоретичний блок)

          Дайте відповіді на питання

  1. Що таке суржик?______________________________________

______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________

  1. Що таке суржик з мовленнєвої точки зору?________________

______________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Причини виникнення суржику___________________________

______________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вівторок

Програма «Антисуржик» (практичний блок)

Зробіть переклад  українською літературною мовою

Баб ушка

Більйо

Блінчик

Больниця

Брюки

Булавка

Виключател

Вроді

Воротнічок

Гвоздь

Гурок

Горшок

Дворнік

Доска

Завтрак

Загрузити

Ігрушка

Ковйор

Кормить

Красити

Лагерь

Люби'й

Морожене (іменник)

Ноль

Читирі

Восєм

Восємдісят

Обіда

Об’явити

Падати в обморок

Повар

Послєдній

Почтальйон

Приказ

Ремень

Стєкло

Столова

Саме важне

Стірать

Строїтєльний

Стульчик

Стол

Упаковать

Тройка

Трогать

Убрать

Тьотя

Дядя

Дєдушка

Папа

Форточка

Шляпа

Шльопанци

Щебьонка

Юбка

Носки

Ящик (почтовий)

Яішніца

Мраморний

Середа

Виставка плакатів «Кажуть, мова наша  солов’їна…»

 

 

 

 

 

Місце для фотографії

плаката

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Четвер

Вікторина «Я знаю мову»      

          Дайте відповіді на питання

1. Як називається слово, утворене з початкових звуків чи початкових літер слів?

а) абабагаламага;

б) абревіатура;

в) абракадабра;

г) алітерація;

д) аплікатура.

2. У якому з поданих прислівників неправильно поставлено наголос?

а) гАряче;

б) рАзом;

в) воднОраз;

г) навхрЕст;

д) потОйбіч.

3. Як називаються словники, які вивчають походження слів?

а) орфографічні;

б) етнографічні;

в) синонімічні;

г) етимологічні;

д) фразеологічні.

4. Що може бути дрібним, але не може бути мілким?

а) гроші;

б) ставок;

в) миска;

г) пісок;

д) калоші.

5. Вислів з’їсти разом пуд солі означає:

а) з’їсти разом 16 кг солі;

б) посваритися;

в) одружитися;

г) побитися;

д) довіряти один одному.

6. У якому зі слів не такий корінь, як у решті?

а) куховар;

б) вареник;

в) товар;

г) сталевар;

д) зварювач.

7. Яке сучасне слово позначало букву Д, д в кириличному алфавіті?

а) доблесть;

б) добро;

в) довго;

г) догма;

д) диво.

8. Яке з поданих нижче слів має закінчення?

а) кіно;

б) метро;

в) ескімо;

г) панно;

д) ситро.

9.Знайдіть зайву сполуку.

а) обоє рябоє;

б) рука руку миє;

в) одного поля ягоди;

г) яке їхало, таке й здибало;

д) пара чобіт на одну ногу.

10. Знайдіть слово, яке за своїм складом відрізняється від інших.

а) подовбати;

б) подорожувати;

в) подолати;

г) подоїдати;

д) подовжити.

11. Наведені нижче сталі вислови позначають одне й те саме, крім одного. Знайдіть цей вираз.

а) на повних парусах;

б) і оком не моргнеш;

в) як мокре горить;

г) семимильними кроками;

д) аж у вухах вітер свистить.

12. У якому з цих слів немає префікса?

а) реконструкція;

б) реекспорт;

в) рекапітуляція;

г) рекристалізація;

д) реліктовий.

13. Якщо іменник грузин поставити в родовий відмінок множини, то утвориться форма грузинів, а який із іменників має таке саме закінчення в родовому відмінку множини?

а) болгарин;

б) кримчанин;

в) молдаванин;

г) осетин;

д) вірменин.

14.. У якому реченні неправильно розставлено розділові знаки?

а) За селом виднілись озера, залиті світлом місяця.

б) Розчервонілий, він сидів біля вікна.

в) Бринить живою радістю ліс, сповнений співом солов’я.

г) Знесилений, пригнічений, Василь опускається на землю.

д) Синіють, покриті вічним снігом, високі гори.

15. Не є синонімом до решти слово:

а) талан;

б) планида;

в) фатум;

г) доля;

д) вдача.

 16. Якими словами не можна продовжити сталий вислів Крутитися, як ...?

а) муха в окропі;

б) білка в колесі;

в) кіт із салом;

г) в’юн на сковорідці;

д) курка в решеті.

 

 

Відповіді

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

 

 

 

 

 

 

 

П’ятниця

Інтерв’ю «Яку ви обираєте мову? Як ви ставитеся до суржику?»  

(Репортаж з фотографіями про ставлення оточуючих до суржику (не менше п’яти чоловік))   

 

                                        ___________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

              ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

                         ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

                          ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

                          ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

                          ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

                          ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

   ____________________________________________

 

 

 

 

Для нотаток чи фотографій

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Плоска Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
3982
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку