«Тижні безпеки» в різні роки пори для дітей дошкільного віку

Про матеріал
З метою систематизації та узагальнення уявлень дітей у дитсадку періодично проводяться «День безпеки» або «Тиждень безпеки».
Перегляд файлу

«Тижні безпеки» в різні пори роки

    Протягом навчального року в дошкільному закладі проводиться планомірна робота за тематикою "Охорона здоров'я і життя дітей". Підсумки цієї роботи підводяться в кінці навчального року під час проведення "Тижня безпеки дитини".

Тиждень безпеки – ефективна форма систематизації знань дітей про безпечне довкілля, рекомендована Міністерством для щорічного проведення в дошкільних навчальних закладах (Лист МОН молодь спорту України від 19.08.2011 р. №1/9-635). Водночас суворої регламентації щодо організації такого Тижня немає, - його зміст залежить від місцевих умов, професійного досвіду педагогів та підготовленості дітей.

     Метою проведення "Тижня безпеки дитини" і в цілому навчання і виховання з питань захисту життя і здоров'я у надзвичайних ситуаціях повинно бути формування у дітей:

  • розуміння цінності власного життя та здоров'я, основ здорового способу життя;
  • правил безпечної поведінки на ігрових і спортивних майданчиках під час ручної праці;
  • правил безпечного перебування на вулицях, правила  поводження з незнайомими людьми;
  • навичок безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих;
  • уявлень про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби;
  • уявлень про стихійні природні явища (землетрус, повінь, буря, ожеледиці, гроза, град тощо), ознайомлення дітей з їх природою, характерним и ознаками, негативними наслідками;
  • уявлень про основні правила поведінки в екстремальних ситуаціях;
  • обережного поводження з лікам и, хімічним и, речовинам и і побутовою хімією;
  • відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму і правил пожежної безпеки.

   

     Орієнтуючись на вимоги Базового компонента дошкільної освіти (редакція 2012 року) та взявши до уваги напрацьований досвід, педагоги дошкільного закладу розробили систему роботи з ознайомлення дошкільників із правилами безпечної поведінки та формування практичних навичок.

                                      

Напрями роботи

 

1.Методична підготовка працівників закладу. Для педагогів та інших працівників закладу проводяться тематичні семінари-практикуми, інструктажі та  виробничі наради, розроблено  методичні рекомендації щодо роботи за цим напрямом, постійно поповнюється добірка інформаційних матеріалів.

 

2.Просвітницька діяльність серед батьків.

Батькам надають консультації з питань особливостей формування вмінь та навичок безпеки життєдіяльності дітей. Також для дорослих діє творча лабораторія (з виготовлення «вогнегасника» для малят власними руками), проводяться вечори запитань та відповідей.

На видному місці в коридорі дитячого садка розміщено стенди «Куточок безпеки життєдіяльності» та «Увага: діти!»(з правил поведінки на дорозі), в роздягальнях усіх вікових  груп оформлено змінні (відповідно до пори року) тематичні бюлетені: «Як вберегтися від застуди та грипу», «Правила безпечного відпочинку влітку», «Небезпечні розваги взимку», - які містять цінну інформацію для батьків, працівників закладу та дітей.

 

3.Освітня робота з дітьми. Один раз на тиждень з кожною віковою групою, починаючи з молодшого віку, проводять різні форми роботи, спрямовані на ознайомлення вихованців з правилами безпеки життєдіяльності у довкіллі та формування практичних навичок. Доброю традицією закладу стало проведення щоквартального Тижня безпеки дитини, під час якого дошкільнята отримують яскраві враження, закріплюють набуті знання і вправляються в їх практичному застосовуванні.

Кожен день такого Тижня має свій напрям, тему, певні форми, методи і прийоми освітньої роботи відповідно до пори року, актуальності тієї чи іншої проблеми, рівня сформованої у дітей певного віку життєвої компетенції.

 

docx
Додано
6 серпня 2020
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку