ТОП-5 інновації в шкільній бібліотеці Білицької ЗОШ І-ІІІ ст.№10
Нові тенденції, віяння і технології дуже міцно увійшли в життя сучасного суспільства. Часом так важко за всім встигнути, особливо коли розвиток програмного забезпечення йде семимильними кроками, змушуючи нас думати швидше, розбиратися у всьому краще, освоювати нову інформацію легко і в короткі терміни.
Нещодавно в нашій школі завершилися роботи зі встановлення обладнання Wi-Fi зон й тепер у нас з’явилась Wi-Fi мережа по всій школі. Зараз кожен учень може спілкуватися не тільки з друзями у своїй школі, а й з іншими друзями та родичами, використовуючи текстові повідомлення та відеозв’язок, завдяки доступу до мережі інтернет через Wi-Fi мережу. Також вони можуть переглядати новини, шукати необхідну та цікаву для них інформацію, обмінюватися враженнями через соціальні мережі, переглядати відеоматеріали та фільми, а деякі діти, які мають достатні залишки слуху, — навіть слухати музику. Наші діти дуже зраділи, коли дізналися про те, що і в бібліотеці буде Wi-Fi зв’язок та ретельно спостерігали за тим, як йде процес встановлення обладнання.
Матричний код QR(quick response – з англ. «швидкий відгук») використовується світовими компаніями більше двадцяти п’яти років, але в повсякденне життя звичайної людини прийшов відносно недавно. Нехитрі квадратики – чимось схожі на мозаїку, можна побачити на етикетках товарів, сторінках журналів і газет, рекламної продукції, меню кафе і вивісках магазинів, інформаційних стендах держустанов, міських зупинках та білбордах… І це далеко не весь спектр його використання. В шкільній бібліотеці дуже спрощує подачу якоїсь інформації створення QR коду. Наприклад адреса сайту бібліотеки чи ссилка на сторінку в соцмережах подається на закладці або роздрукована на стенді. Це зручно, не потрібно вводити довгі символи, шукати серед подібних. За допомогою QR коду ми проводимо квести, інтерактивні ігри, використовуємо для того, щоб знайти швидко потрібну книгу за розділом.
Книги з доповненою реальністю або, як їх ще називають, «книги, що оживають». Живі книги - це електронні ігрові посібники, електронні навчальні видання (е-посібник) з доповненою реальністю (AR), які містять текстовий, звуковий, графічний режими. Для роботи з ними потрібен лише мобільний додаток, який саме написано на обкладинці, там же є й інструкція з використання.
В нашій бібліотеці таких книг поки що тільки дві: “Кіт у чоботях” Шарля Перро та “Аліса у задзеркаллі” Льюїс Керрол. Але попит на такого формату примірники росте, тому збираємось придбати й інші книги з доповненою реальністю.
Блог – розміщений в Інтернеті щоденник одного чи кількох користувачів. Це різновид веб-сайта, де записи розміщені в зворотньо-хронологічному
порядку. Організовується він
на різних платформах, сервіси яких допомагають створити індивідуальний стиль, змінювати оформлення. Форма подачі матеріалу різна – коротке
повідомлення, нотатки, виступи, статті, сценарії. У блозі можна розміщувати не тільки текст і світлини, але й електронну презентацію, відеоролик і навіть цілу брошуру. Можна рекламувати майбутні заходи і розповісти про ті, що відбулися. Я веду блог та дві сторінки у соцмережах “Інстаграм” та “Фейсбук”.
У соціальних мережах ми проводимо опитування щодо роботи бібліотеки, конкурси, вікторини, розіграші з подарунками від шкільної бібліотеки, виставляю цікаві або просто робочі моменти, даю поради щодо читання і т.д.
На сьогодні інноваційні “фішки” багатьох бібліотек – вільний доступ і зонування. Саме цей принцип ліг в основу реорганізації системи обслуговування і нашої бібліотеки. Відкрита бібліотека – ціла система зі своєю ідеологією, технологією і правовим забезпеченням.У нас Ви можете побувати в зонах ділового читання, періодики, релаксації, буккросингу, здоров’я, краєзнавчій, народознавчій. Усі зони різні за оформленням і характером. Хочешь читати-йди до читацьких столів, хочешь більше дізнатися про нашу культуру-прошу до виставочної зони народознавства, забажав творчості-будь ласка, ось тобі зона творчості,а захочешь відпочити-прошу на килимок чи кресла-груші. Знайдеться навіть де зробити селфі. Головний висновок:
міняємо «не можна» і «заборонено» на «можна» і «дозволено».
Проаналізувавши свої ТОП-5 інновацій у роботі бібліотекаря, я не змогла вибрати щось одне з вище перерахованого, адже вони чудово доповнюють один одного, ніби перетікають з одного в інший. І виходячи з цього, я вважаю, що бібліотекарі мають кожен день шукати шляхи до сердець наших відвідувачів, бути на піку сучасності, користуватися всіми благами інновацій, адже хто не знайде інформації тут і зараз- знайде її в інтернеті, кому буде комфортно і зручно у вас-однозначно повернуться і не раз.