Тренажер "Збірник тестових завдань з української мови"

Про матеріал
Збірник складається з 10 варіантів по 15 тестових завдань, до складу яких входять тексти з графічними маркерами за зразком ЗНО-2021. Матеріали посібника можуть використовуватись для цілеспрямованої тренувальної роботи з метою систематизації програмового матеріалу та підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання, а також розвитку критичного й творчого мислення школярів. Правильні відповіді для самоконтролю наведено в кінці збірника. Призначено для учнів закладів загальної середньої освіти й учителів української мови.
Перегляд файлу

 

 

 

Фон для презентации пазлы - 76 фото 

 

 

 

ЗБІРНИК

тестових завдань

з української мови

       

10 варіантів

відповіді для самоконтролю

 

Картинки с человечками для презентации (35 фото) | 3d man, Powerpoint  animation, Art drawings for kids 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Варіант І

1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А.В V столітті до н. е. спартанський полководець Павсаній зрадив батьківщину персам, за це суд постановив покарати зрадника.

Б. Павсаній сховався в храмі богині Афіни.

В. Убити його на території храму було б святотатством, але покарати негідника потрібно!

Г. Спартанці знайшли геніальний вихід – замурували Павсанія в храмі.

 

2. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А.М..ясо, рум..я́ний, р..ю́мсати, В..ячесла́в

Б.Стеф..ю́к, духм..я́ний, бур..я́н, без..іме́нний

В.Міжгі́р..я, зв..язо́к, Прокóф..єв, жира́ф..ячий

Г.Моркв..я́ний, пі́р..я, Лук..я́ненко, дзв..я́кнути

 

3. Суфікс -ок має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

А. Гайок Б.Каток  В.Садок  Г.Куток

 

4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)

З досвітку мати товклася в хаті (1)та на городі, а блисне (2)ранішнє сонце — (3)вона (4)вже в полі.             

А. Прикметник 

Б. Займенник 

В. Сполучник 

Г. Прийменник 

Д. Частка

 

5. Укажіть рядок, у якому всі сполуки слів є словосполученнями.

А. Сусіди по кімнаті, вони працюють, наносити води

Б. Кімната для вчителів, візьміться за руки, найгарніша пташка

В. Будеш виконувати, кудись зник, розшита камінням

Г. Двокімнатна квартира, золото й срібло, через неуважність

 

6. Укажіть просте речення.

А. Сняться тобі сни, яких ти не пам’ятаєш.

Б. Під осіннім лісом пастушки розпалили багаття, погрілися коло нього й пішли додому, женучи поперед себе корів.

В. Сидів нерухомо, доки не стемніло.

Г. В цей час двері розчинилися і на порозі з'явився дід.

 

7. З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропуску в кожному наведеному реченні

Розділовий знак                                                Приклад

1) Кома                    А. «А оскільки ти не смакував такої каші і березової              

                                також,— пожартував наостанок дідусь […]— то біжи               

                                мерщій до хати і добре повчи уроки !»

2) Лапки                Б. «Гарний був з нього господар», […] промовила 

                                сусідка.

3) Тире                   В. «Ми готуємо книжку з прислів’ями та приказками, –          

                                сказав хлопець і продовжив […] – До неї увійдуть і

                                  ваші».

4) Двокрапка         Г. «До прислів’їв годилося б і прикмет доточити […],—   

                                 делікатно спрямовує розмову в інше русло літній

                                 чоловік

 

8. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою.

А. Максим гріє ноги біля вогню, тре п'яти, коли вже добре припече.

Б. Побачила мати зілля, наказала прибрати, бо де це видано, щоб підлогу засмічувати?

В. Я заснув, і, хоч був голодний і знервований, проспав до самого ранку.

Г. Мова затихає так, як затихає весняна злива, що хлющить у зелені молодого листя.

 

9. Складнопідрядне з підрядним часу утвориться, якщо до даного речення додати Експедиція рушила в дорогу вранці …

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgА. бо ввечері лив дощ.

Б. ще перед сходом сонця.

В. аби обійти весь острів до сутінків.

Г. як тільки почало світати

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

 

Завдання 10-15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

 

Хай то буде сповнена романтичних поривань молода людина, освітлений життєвою вдачею статечний митець чи припорошений сивиною дідусь, кожному по своєму пектиме спогадами цей берег.

Серед таких — берег надії, берег юності, берег любові.

На цій довгій дорозі зустрічається чимало інших, не менш значних.

І все ж, хоч би де зупинилася людина на цих берегах-пристанищах, їй неодмінно світитиме далеким вогником отой найперший — Берег Дитинства.

У кожного, як стверджує одна романтична сага є два берега — од якого людина одпливає і до якого має неодмінно причалити.

 

10. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

11. Орфографічну помилку допущено в реченні позначеному в рядку

А

Б

В

Г

Д

        

        12. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

13. Просте  односкладне безособове речення позначено в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

14. Підрядна частина допустового типу є у складних реченнях, позначеному в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg15.  У реченні, позначеному , допущено граматичну помилку - узгодження іменника з числівником. Виберіть правильний варіант

А

два берега

Б

два береги

В

двоє  берегів

Г

два берегів

Д

дві береги

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант ІІ

 

1. Однаковий звук позначають букви, виділені  в окремих словах речення

А. Король Англії Генріх VIII мав прізвисько «Король Мідний Ніс».

Б. За дефіциту в казні він випустив не срібні монети, а мідні, покриті тонким шаром срібла.

В. В обігу монети стирались, і мідь проступала крізь срібло.

Г. На звороті монети був портрет короля анфас, найбільш опуклою частиною якого був, природно, ніс, срібло з якого стиралося швидше.

 

2. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А. Конферанс..є́, на́мороз.., монго́л..ці, Н..ю́то́н

Б. Дз..об, Гуцу́л..щина, міл..я́рд, риба́л..ство

В. Мід.., ба́л..ці, бул..йо́н, близ..ки́й

Г. В’яз..ки́й, кан..йо́н, д..о́готь, шпи́л..ці

 

3. Суфікс -ик має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

А. Возик    Б. Хрестик  В. Дворик   Г. Політик

 

4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)   (1)Почорніла від часу, вкрита (2)слизьким мохом, ломака (3)непорушно лежала біля (4)самого берега.             

А. Прислівник 

Б. Прикметник 

В. Займенник 

Г. Дієприкметник 

Д. Дієприслівник 

 

5. Укажіть рядок, у якому всі сполуки слів є словосполученнями.

А. Рубати ліс, складний вузол, неподалік від печери

Б. Чимало довідались, гордіїв вузол, кам’яні стіни

В. Кінець серпня, коло дороги, рятувати від голоду

Г. Хай повідомить, росте під вікном, надходить час

 

6. Укажіть просте речення.

А. Коло просторої хати, що посеред села, командир полку радився з батальйонними й ротними.

Б. Орфей сів за довгий кухонний стіл, оббитий бляхою, і замислився.

В. У вікнах стала поволі розмотуватися темрява короткої ночі й ледь засіріло небо.

Г. Посередині стояло велике різьблене крісло, в кутку — великий канделябр із свічками

 

7. З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропуску в кожному наведеному реченні.

Розділовий знак                                                                    Приклад

1) Кома                    А. «Цікаві твої записи,— мовила лагідно до мене               

                                       продовжила […] — Веди їх далі»                                                                                                                    

2) Лапки                     Б. «Проходьте й сідайте, дорогі гості […] —  припросив     

                                         господар.— Вибачте,  що нікому й  лави витерти,

                                         бо я вдома одинакую»                                            

3) Тире                      В. «Я вже пив і липовий, і суничний чай,— байдуже       

                                         відповів дідусь. […] Нічого не допомагає...»                                                                                           

4) Двокрапка              Г. «А ти чого сів так здалеку? […] — звертається                               

                                            до    мене        тато.

 

8. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою.

А. Коли інші погоничі роз'їхались, ми запросили Левка в клас, щоб відігрівся.

Б. Якщо в когось із господарів був великий лан і він не встигав вчасно зібрати збіжжя, то скликав толоку.

В. До схилу гори, де снігу було так мало, що навіть виглядав мох і голе каміння було недалеко.

Г. Директор говорив по телефону, і, щоб дурно не гаяти часу, я  почав оглядати стіни.

 

9. Складнопідрядне з підрядним мети утвориться, якщо до даного речення додати Ми повернемось …

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgА.  щоб відновити все зруйноване.

Б.  бо тут залишили найдорожче — Батьківщину.

В. як птахи з далекого вирію.

Г. для порятунку всіх знедолених.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

Завдання 10-15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

Отож навчав бути обачливим у виборі друзів.

Надзвичайно високо оцінюється дружба і в Українській культурі й ментальності.

  Розкриваючи велику силу дружби, Григорій Сковорода наводить слова Плутарха, що дружба, супроводжуючи життя, не тільки додає втіхи й чарівності світлим його сторонам, а й зменшує страждання.

Дружба ушляхетнює життя, її шанували та возвеличували мислителі давнини.

Далі роз’яснював Дружба не тільки неоціненна, а й прекрасна — ми уславлюємо того, хто любить своїх друзів, мати багато друзів — це чудово, а деяким навіть здається, що бути хорошою людиною і другом — це одне й те саме.

 

10. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

11. Орфографічну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

 

12. Речення з прямою мовою ( розділові знаки пропущено) позначено в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

         13. Речення з непрямою мовою ( розділові знаки пропущено) позначено в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

14. Простими є речення, позначені в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg            15. Безсполучниковим складним є речення, позначене в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант ІІІ

 

1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А. Колись вечорниці були одним із найпопулярніших заходом серед молоді.

Б. Адже не було інтернету, соціальних мереж і вигідним місцем, де можна було знайти собі пару чи позалицятись – це були вечорниці.

В.У ніч на Андрія молодь збиралась, дівчата ворожили, співали, а хлопці бешкетували та придивлялись до красунь.

Г.У слов’ян існує багато збережених традицій, як правильно зустрічати Андріївські вечорниці та що необхідно зробити, щоб вдало вийти заміж.

 

2. Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А. Пш..ниця, гл..тати, тр..мати, шел..ст

Б. Вел..чина, ч..тати, п..тний, л..вада

 

В. Тр..вожити, заст..лати, д..станція, вел..ч

Г. М..нулий, л..міш, ч..кати, бер..гиня

 

3. Суфікс -ищ має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

А.Горище   Б.Кострище  В. Вовчище   Г.Ручище

 

4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)

(1)Сяючи вогнями, (2)з темряви виринув пароплав і, (3)як (4)чудесне видиво, пройшов на південь.             

А. Прикметник

 Б. Прислівник

 В. Дієприслівник

 Г. Прийменник

 Д. Сполучник

 

5. Укажіть рядок, у якому всі сполуки слів є словосполученнями.

А. Наша країна, ахіллесова п’ята, піднятись нагору

Б. Щит і меч, стара школа, йти стежкою

В. Кусень хліба, велика територія, жінка пояснила

Г. Створити музей, природне утворення, жертовне вогнище

 

6. Усі речення є простими, ОКРІМ

А. Сходи — це єдине надійне місце в будинку, напханому різними пастками.

Б. Він опинився в прегарній, розмальованій фресками з позолотою кімнаті.

В. Під дією його музики душі вилущувались із тих притулків і, наче метелики, пурхали довкола.

Г. Дівчата палили торішнє бур'яниння, і пахучий димок слався степом.

 

7. З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропуску в кожному наведеному реченні.

            Розділовий знак                                       Приклад

 1) Кома                       А. «То коли вас чекати знову? […] — запитую я.

2) Лапки                        Б. «Яка користь, — сказав Митько […] — у тій варті, 

                                           якщо ми все одно засинаємо?»

3) Тире                         В. «От здорово! — зашарівся Митько, але тут же

                                         запитав […] — А чому саме на мою честь назвемо   

                                         чудовисько?»

4) Двокрапка                Г. « Ти просто думки читаєш!» […] радо вигукнув я.

 

8. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою.

А. А коли прибирали поле, і на ньому виростали розкішні хороми скирт, наша доріжка якось блякла серед голої стерні.

Б. Тітка несла оберемок зілля і, коли вийшла на берег, зупинилась перепочити.

В. Ми знали, що лізти в горох і рвати молоді стручки не можна, бо сторож  не пожаліє.

Г. Батько знає, чому жито пахне і  чому одна квітка має два кольори.

 

9. Складнопідрядне з підрядним мети  утвориться, якщо до даного речення додати На деякий час реабілітацію припинили …

А. так як загострились хронічні хвороби.

Б. аби організм відновився.

В. тому що лікар пішов у відпустку.

Г. через відсутність ліків

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

Завдання 10 -15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

І берегти їх це обовязок кожного з нас.

Тому людина оберігає і примножує природні багатства, скільки праці вкладає, щоб радували всіх ліси.

Ліс – це не тільки безцінний дар природи, але і її краса, втілення життя і здоров’я.

  Кожен обєкт природи, яскравий або скромний, великий чи маленький, по-своєму привабливий.

Краса рідної природи розкриває і красу людської праці, народжує бажання зробити свій край ще прекраснішим.

 

10.  Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

11. Орфографічні помилки допущено в реченнях, позначених у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

12. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

13.  У реченні, позначеному , усі іменники в непрямих відмінках, ОКРІМ

А краса 

Б природи 

В праці 

Г бажання 

Д край

          

         14. Простими є речення, позначені у рядку, ОКРІМ

А

Б

В

Г

Д

 

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg15. Підмет виражений інфінітивом у  реченні, позначеному в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант ІV

 

1. Однаковий звук позначають букви, виділені в окремих словах речення

А. Одна із найдавніших сімейних традицій у переддень Різдва — після застілля з родиною нести вечерю хрещеним батькам.

Б. Брали кутю та інші страви і йшли в гості на декілька годин.

В. Потім обов’язково вертались додому, аби зустріти ранок Різдва з сім’єю.

Г. Після обіду вже могли навідати бабусь та дідусів, що живуть окремо, або інших родичів.

 

2. Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А. См..тана, сп..ратися, пом..рати, мар..во

Б. Бл..щати, тр..вога, д..сертація, кел..х

В. Дзв..ніти, ч..кати, дост..гати, сер..да

Г. Характ..р, поп..лястий, р..портаж, вер..с

 

3. Суфікс -ин має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

А. Городина  Б. Садовина   В. Сивина    Г. Ярина

 

4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)

(1)Заросла кущами долина ручаю покрученою (2)темною стрічкою (3)пролягла (4)на сірій рівнині.             

А. Прикметник 

Б. Прийменник  

В .Сполучник  

Г. Дієприкметник 

Д. Дієслово 

 

5. Укажіть рядок, у якому всі сполуки слів є словосполученнями.

А. Плавали кораблі, повернутися опівдні, товариська дівчина

Б. Напіврозвалена хата, дитина років десяти, звернутись до лікаря

В. Пекло сонце, прийти до бібліотеки, крутий схил

Г. Через річку, дорога до школи, відповідний одяг

 

 

 

6. Усі речення є простими, ОКРІМ

А. Тоді з руїн вийде жінка в барвистому лахмітті, байдужа до себе і мовчазна.

Б. Ніла вмовкла, зиркнула вгору, наче хотіла почути гул далеких літаків.

В. Тут немає ні вовків, ні ведмедів, ні лисів.

Г. Але тут з’явився тато, смішний, увесь у сіні й павутинні.

 

7. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

Розділовий знак                                      Приклад

1) Кома                                А. Чорніють поле, і гай, і гори … на синє

                                                    небо виходять зорі.

2) Крапка з комою              Б. Не піду в гості … образиться і не

                                                  розмовлятиме зі мною.

3) Тире                                 В. Федько радів … саме така ніч і потрібна        

                                                 для ловлі риби острогою.

4) Двокрапка                        Г. Ішли лісом … ніякі маслюки їм не  

                                                   траплялися … лиш руда торішня глиця                                             

                                                    шурхотіла під ногами.

 

8.Укажіть речення з пунктуаційною помилкою.

А. Слідів, які вели б до місця, де захована зброя, немає.

Б. Але щоб не сердити товариша, він поступився.

В. Хлопці стояли, притиснувшись один до одного, не розуміючи, що сталося.

Г. Коли наш експеримент вдасться, ми матимемо величезне стадо імунних коропів!

 

9.Складнопідрядне з підрядним наслідковим утвориться, якщо до даного речення додати Фестиваль завершився …

А. і всі отримали нагороди.

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgБ. так що місто зажило у звичному ритмі.

В. однак спогади про нього житимуть ще довго.

Г. але учасники ще не роз'їхались.

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

Завдання 10-15 стосуються речень, що первісно, за іншого

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

 

А зараз, обнизавши чотири ряди колод сиділи просто на землі, стояли під куренем.

На січі бувало рідко, щоб зібрався увесь цех, усі двісті п’ятдесят чоловіків.

  Пів віку звікував на запоріжжі, не одні підошви стоптав на цьому майдані, а й зараз йому вдивовижу, яким робом потрапляють у лад усі оці свистілки, баси, кози, дримби, тимпани і бубни, бо, опріч усього, половина музикантів — сліпці. 

Здебільшого блукали малими ватагами по зимівниках, по ярмарках; невідлучними були тільки литаврники, сурмачі й трубачі.

Попереду, на нижній, найдовшій, колоді — кобзарі й бандуристи, трохи вище — мірники, сопілкарі, скрипалі, а вже далі — волинкарі, трубачі й усі інші.

 

10.  Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

11. Орфографічні помилки    допущено в реченнях, позначених у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

12. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

13. Просте односкладне неозначено-особове речення позначено в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

 14. Просте неповне  речення позначено в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

         

15.Складне безсполучникове речення  позначено в рядку

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg 

А

Б

В

Г

Д

 

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант V

 

1.Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А. Греко-римська боротьба виникла в Стародавній Греції.

Б. Вона відігравала значну прикладну роль у фізичній підготовці воїнів.

В. Після завоювання Греції Римом останній освоїв грецьку культуру.

Г. Боротьбу в римлян використовували в поєднанні з кулачним, а в боях гладіаторів — з озброєним боєм.

 

2. Правильно написано всі слова в рядку

А. Козацький, багатство, збаражський, віницький

Б. Пражський, криворізький, Донеччина, черкаський

В. Казахський, кавказький, паризький, братський

Г. Гігантський, осторжський, герцогський, сиваський

 

3. НЕМАЄ закінчення в обох словах рядка

А. Ячмінь, вдень  Б. Журі, поні    В. Сани, восени    Г. Ситро, бюро

 

4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)

Одна дорога пахне (1)йому (2)гарячим пилом, а (3)друга — (4)збовтаним осіннім болотом.             

А. Прикметник 

Б. Займенник  

В. Числівник 

Г. Дієприкметник 

Д. Прислівник  

 

5. В усіх рядках сполуки слів є словосполученнями, ОКРІМ

А. Біля церкви, маленький намет, добре знати

Б. Свіжі сліди, дорога через ліс, місцеві жителі

В. Велике підземелля, відвоювати столицю, викликати повагу

Г. Втратити через неуважність, побороти страх, життя людини

 

6. Укажіть односкладне речення.

А. Сонце видається нам різким і неприємним.

Б. Ніколи не треба втрачати надії!

В. Ніхто не захищений від випадковості навіть під землею.

Г. Пшениця на батьківському полі.

 

7. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

Розділовий знак                    Приклад

1) Кома                               А. У шпиталі не злюбили Віру Павлівну …

                                                  медсестрам і санітаркам вона здавалась занадто

                                                  вимогливою і прискіпливою.

2) Крапка з комою           Б. Кози скочили в ярок … десь там вони  і пасуться 

                                                   в хащах.

3) Тире                               В. Ступиш крок, посковзнешся … тебе затягне в

                                                    чорну безодню.

4) Двокрапка                      Г. Погравшись на сонці, вода падає в протоку і

                                                    сварливо булькоче десь під камінням … цілий

                                                     день можна слухати дзюркотіння води.

 

8. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою.

А. На греблі, що одділяла ставок від каналу, з’явився незнайомий чоловік.

Б. Тепер я був певен, що вони знають один одного і в них є якась таємниця.

В. Мушу сказати, що я завжди чесно признаюсь, коли зроблю щось не так.

Г. Цілими днями тварина завзято скубла траву, і, якби той лужок був меншим то давно б уже виїла на ньому всю зелень.

 

9. Складнопідрядне з підрядним місця утвориться, якщо до даного речення додати Листя спахнуло злото-зеленим вогнем …

А. коли сонце котилось до обрію.

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgБ. що зачаровував красою.

В. де сонце торкнулось вершечків дерев.

Г. який сліпив очі

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

Завдання  10-15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

 

Серед шуму, гамору, товкотнечі й задухи людського натовпу, що накопчувався й відкочувався.

Дерево вже зовсім не пам’ятало, звідки й коли воно тут узялося.

  Воно зелено самотіло серед кам’яного громаддя будинків, снування машин, тролейбусів, трамваїв.

  Найбільше  любило цю завечірню пору, коли його душа молоділа й ставала зовсім не дерев’яною й чутливо, як музику, слухала вона самотні кроки на хіднику, всміхалася на зустріч прохолодному вітрові.

Удень не переставало дивуватися: і куди це так поспішають, чому так галасують?

 

  1. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

11.Орфографічну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

 

А

удень

Б

на зустріч

В

людського

Г

не пам’ятало

Д

  громаддя

 

12.Просте ускладнене  однорідними обставинами речення позначено в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

13. Складнопідрядне речення з підрядною з’ясувальною частиною позначено в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

14. Складними   є  речення, позначені в рядку, ОКРІМ

 

А

Б

В

Г

Д

 

15. Складним із різними видами зв’язку є речення, позначене в рядку

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg 

А

Б

В

Г

Д

 

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант VІ

 

1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А. Справжній дух Львова можна пізнати лише на Площі Ринок.

Б. Це не лише вир подій та атракцій, але й неповторна атмосфера.

В. Це місце, де кожен камінь, будинок, фонтан мають свою унікальну історію.

Г. Вас здивує і кількість левів, які з фасадів охороняють будинки, та їхні пильні погляди за вашими кроками.

 

2. Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка

А. Ненавис..ний, совіс..ний, радіс..ний, щас..ливий

Б. Фашис..ський, перс..ня, влас..ний, артис..ці

В. Свис..нути, первіс..ний, аванпос..ний, вартіс..ний

Г. Пес..ливий, ціліс..ний, скатер..ка, контрас..ний

 

3. НЕМАЄ закінчення в обох словах рядка

А. Навесні, таксі  Б.  Карпати, шати   В. Пальто, метро   Г. Ситро, бюро

 

4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)

(1)Надвечір (2)він знову пішов до (3)вітряка, і тут йому (4)пощастило, як ніколи.             

А. Іменник 

Б. Прикметник  

В. Прислівник  

Г. Займенник 

Д. Дієслово 

 

5. В усіх рядках сполуки слів є словосполученнями, ОКРІМ

А. Охороняти скарби, зелений моріжок, мешканці цих країв

Б. Духи лісу, приватна територія, пориви вітру

В. Сезон закінчився, спекотне літо, знайоме з дитинства

Г. Шпичаста гора, копиця сіна, стара церква

 

6. Укажіть односкладне речення.

А. Нам треба радіти кожній миті життя.

Б. Ця паличка дерев’яна чи залізна?

В. Його тихе іржання лунало в найгустіших нетрях.

Г. Ти ще юний і недосвідчений, братику

 

7. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

              Розділовий знак                                   Приклад 

1)Кома                                А. Стрибнеш з розбігу в річку … тіло                

                                                   огортає приємна прохолода.

2)Крапка з комою            Б. Сюди , на мілководдя, припливають

                                                    мальки … вони табунцями ходять попід 

                                                    берегом, шукають поживу.

3)Тире                                В. Жоден птах не потрапив у сильце …

                                                     люди бували в долині  часто і дичина стала

                                                     обережнішою.

4)Двокрапка                      Г. Мимо пройшов юнак в  уніформі … він 

                                                   біг з якимись паперами в руці порожнім 

                                                   коридором.

 

8. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою.

А. Коли ставок залишився далеко ззаду і вже не чути було голосів рибалок, я побачив незнайомця.

Б. Насамперед я вирішив добре виспатись, щоб не хотілося спати вночі.

В. Як неприємно, коли баба клене, або коли довго йде дощ і не вщухає.

Г. Я поважав Костя за те, що він, хоч і грає добре в футбол, прекрасно знає і свою основну професію.

 

9. Складнопідрядне з підрядним порівняльним утвориться, якщо до даного речення додати З-під сосен виднілись далекі гори…

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgА. немов острови на морі туману.

Б. як мовчазні велетні.

В. оповиті сизою млою.

Г.   наче сторожа охороняли спокій долини

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

Завдання 10 - 15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

 

І все ж таки, мабуть, немає для людини нічого таємничішого і загадковішого, ніж вона сама. 

От, здавалося б, кого вона краще знає, як не себе.

Адже сама з собою не розлучається ні вдень, ні вночі, під своїм таки поглядом їсть і п'є, і не спускає з себе ока ніколи і ніде.

У цьому світі, правду кажучи, дивне усе -  квітка і плід, вітер і зірка, краплина води і найдрібніша піщинка.

Та, мабуть, для самої людини немає нічого дивнішого, ніж вона сама.

 

10. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 11. Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні, позначеному в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

12. У реченні, позначеному, виділені слова написано правильно, ОКРІМ

 

А  ні вдень

 

Б  ні вночі

 

В  своїм таки

 

Г  ніколи

 

Д  ніде

 

 

 

13.Ускладнені вставними конструкціями усі позначені в рядку речення, ОКРІМ

 

А

Б

В

Г

Д

 

14.Узагальнювальне слово й однорідні члени вжито  в реченні, позначеному в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

15.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg 

А

Б

В

Г

Д

 

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант VІІ

 

1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А. Поряд з Площею Ринок є друга за значенням вулиця старого Львова – Вірменська.

Б. Її збудували ще в Середньовіччі.

В. Вона, як і вся частина старого Львова, оповита легендами.

Г. Наприклад, будинок «Пори року» оздоблений афоризмами, масками вітрів з чотирьох сторін світу, а також зодіакальними знаками.

 

2. Подвоєння літер в усіх словах відбувається в рядку

А. Колос..я, священ..нй, від..ячити, старіст..ю

Б. Від..зеркалений, сіл..ю, під..авати, корон..ий

В. Буквен..ий, дан..ий, священ..ик, без..астережний

Г. Причин..ий, солов'їн..ий, неждан..ий, бов..аніти

 

3. НЕМАЄ закінчення в обох словах рядка

А. Кіно, майно   Б. Пюре, море    В. Вголос, морок     Г. Вночі, вгорі

 

4.З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)

(1) Низько, майже (2)черкаючи крилами землю, літали ластівки, і (3)тільки шуліка ніби застиг, розпластавшися високо в (4)повітрі.             

А. Іменник 

Б. Прикметник  

В. Прислівник  

Г. Дієприслівник 

Д. Частка 

 

5. В усіх рядках сполуки слів є словосполученнями, ОКРІМ

А. Прилягти на траву, стежка праворуч, буде через годину

Б. Автобус до Львова, туристичні маршрути, уважний читач

В. Сісти навпочіпки, гурток гуманістів, збирати матеріали

Г. Гора була невисока, прохолодна річка, дивитись у небо

 

 

 

6.Укажіть двоскладне речення.

А. Сьогодні вогко.

Б. Жахлива погода!

В. На жаль, не можу запропонувати нічого пристойного на вечерю…

Г. Більше він нікому не потрібен

 

7. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

Розділовий знак                                  Приклад 

1)Кома                     А. Смикнули коня … він аж присів, гостро вигнув           

                                         хребет.

2)Крапка з комою Б. Ніч … шумить очерет, крякає щось під кручею.

3)Тире                     В. Тодi мiй дiд i показав свiй норов … уночi 

                                         вiдiкрав у пана апостолiв i порiзав їх на дрова.

4)Двокрапка            Г. Трохи розтуманилося … в небі повисло біле-  

                                           біле сонце.

 

8.Усі речення з пунктуаційною помилкою, ОКРІМ

А. Природна цікавість і свідомість того, що не слід спускати очей з цього злочинця примусили мене піти за ним.

Б. Наївшись, я заснув і прокинувся ввечері, коли рибалки вже пішли додому.

В. Романтик — це той хто схильний ідеалізувати людей і життя.

Г. Я лаяв себе в думці за лінощі, за те, що сидів у теплій хаті в той час коли тут відбувалася змова.

 

9.Складнопідрядне з підрядним способу дії утвориться, якщо до даного речення додати Надаючи першу допомогу, він діяв так …

А. як досвідчений медик.

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgБ. професійно й майстерно.

В. як його вчили на медичних курсах.

Г. як професійний лікар.

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

Завдання 10-15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

 

Кожен гравець  мав власне «військо» зі слонів, коней, колісниць та піхоти.

Вони були обов’язковим атрибутом гри «чатуранга», в якій брали учать водночас четверо осіб.

  Шахи  кумедні фігурки для доволі мудрої інтелектуальної гри, що  «народилися» в Стародавній Індії приблизно в IV—V століттях.

До речі, так тодішні мудреці намагалися за допомогою новинки уникнути воєн.

  І справді, навіщо витрачати силу силенну коштів.

 

10. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

11. У реченні, позначеному, іменники ІІ відміни усі, ОКРІМ  

 

А

гравець

Б

військо

В

слонів

Г

коней

Д

колісниць, піхоти

 

12. У реченні , іменник має форму лише множини, позначений у рядку

 

А 

шахи

Б

фігурки

В 

гри

Г  

Індії

Д 

століттях

 

 

 

 

 

 

 

13.Орфографічну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

14.  Складнопідрядні в реченні, позначеному в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg15.  Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

А

Б

В

Г

  Д  

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант VІІІ

 

1. Однаковий звук позначають букви, виділені в окремих словах речення

А. Художній музей Адачі був заснований в 1980 році в Японії.

Б. Адачі Дзенко спочатку об’їздив всю Японію, збираючи мохи, різні види хвойних дерев і камені.

В. Потім він об’єднав два своїх головних захоплення – японський традиційний дизайн саду і мистецтво.

Г. Так і з’явився сад-музей Адачі.

 

2. Префікс при- пишеться в усіх словах рядка

А. Пр..глушувати, пр..вабливість, пр..вражий, пр..хорошити

Б. Пр..плести, пр..білити, пр..года, пр..мурувати

В. Пр..парувати, пр..власнити, пр..дивний, пр..дикативний

Г. Пр..довгий, пр..подобний, пр..блуда, пр..язнь

 

3. НЕМАЄ закінчення в обох словах рядка

А.Тюль, біль   Б.Делі, Тбілісі    В. Дунай, вглиб    Г.Молоко, бароко

 

4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)

Дні минали (1)таки повільно, і я був щиро (2)радий, коли настав останній з них і (3)я міг (4)чимшвидше забратися з  Бакстона в Лондон.             

А. Займенник 

Б. Прикметник  

В. Прислівник  

Г. Частка  

Д. Сполучник  

 

5. В усіх рядках сполуки слів є словосполученнями, ОКРІМ

А. Тихо поводитись, добрий християнин, трапляються рідко

Б. Складна схема, загадка про літо, будеш переказувати

В. Оточений деревами, дерев’яна лавка, чемно привітатись

Г. Узяти за взірець, англійська література, спортивний майданчик

 

 

 

6. Укажіть поширене речення.

А. Друзі, ви пробачите?

Б. Труднощі зробили її сильнішою.

В. Дощ – як манна небесна!

Г. Рухатись – значить жити!

 

7. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

       Розділовий знак                                Приклад

1)Кома                          А. Плечі в нього були опущені … висохлі 

                                             руки, як неживі, висіли вздовж тулуба.

2)Крапка з комою Б. У юрті враз стало затишніше … навіть

                                              посвітлішало.

3)Тире                      В. Зненацька я почув голоси … хтось

                                               шкорбав з гори і басовито гомонів.

4)Двокрапка             Г.Мати з хати … я одразу за книжку.

 

8 . Усі речення з пунктуаційною помилкою, ОКРІМ

А. Сторож подався в той бік, де господарство межувало з шляхом і де був ставок.

Б. Я вмостився під снопом очерету що його, на моє щастя, хтось тут кинув.

В. Коли зовсім розвиднілось стало ясно, що браконьєр не прийде.

Г. Я люблю своє дитя, і хочу, щоб воно бачило в житті тільки радість!

 

9. Складнопідрядне з підрядним допустовим утвориться, якщо до даного речення додати Із кімнати долітали якісь дивні звуки

А. від яких ставало моторошно.

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgБ. що порушували нічну тишу.

В. які чулись тихо й приглушено.

Г. хоч всі в будинку вже поснули.

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 10-15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

 

Крім того, назва нагадує про творчий спадок видатного кінематографіста Дзиґи Вертова.

«Золота дзиґа» – українська національна кінопремія, заснована 2017 року Українською кіноакадемією з метою популяризації національного кінематографа й видатних досягнень тих, хто сумлінно працює над створенням вітчизняних фільмів.

   За формою статуетка нагадує дзиґу, вогонь, паросток, що є символами розвитку та оновлення національного кіно».

Розробник дизайну Назар Білик пояснив це так: «Основним елементом композиції є кадр кіноплівки, золотий чотирикутник, який динамічно обертається, уособлюючи кінематограф.

Головним символом кінопремії вибрано «Золоту дзиґу», що втілює стрімкість, невпинний розвиток і нескінченність.

 

10. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

11. У реченні, позначеному, іменники І відміни усі, ОКРІМ  

 

А

дзиґа

Б

кінопремія

В

кіноакадемією

Г

метою

Д

кінематографа

 

 

 

12. У реченні, позначеному ,  числівник  2017   правильно записано словами у рядку 

 

А 

дві тисячі сімнадцять 

Б

дві тисячі сімнадцятому

В 

дві тисячі сімнадцятого

Г  

двох тисяч сімнадцятого

Д 

двох тисяч сімнадцятому

 

13. Слова, утворені способом складання, є у всіх реченнях, ОКРІМ

 

А

Б

В

Г

Д

 

14.  Підмети виражено власними назвами у реченнях, позначених у рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg15.  Ускладнене вставною конструкцією речення позначено в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант ІX

 

1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А. Король Таїланду – найдовше правлячий монарх у світі.

Б. Тайці його дуже люблять, і у них на це багато причин.

В. Він розробляв мости і греблі, грає на саксофоні, придумав національний гімн країни і навіть займався  будівництвом свого корабля.

Г. А ще він є талановитим художником.

 

2. Літеру с треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А...цідити, ..пізнитися, ..качати, ..хопити

Б...плітати, ..чеплення, ..мити, ..ходинка

В...питати, ..фотографувати, ..тикатися, ..покутувати

Г...формувати, ..хованка, ..тиснути, ..ліпити

 

3. Спільнокореневими до слова радіти є всі слова, ОКРІМ

А. Радісний   Б. Радість    В. Радо    Г.Нарада

 

 4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)

Губи (1)його безгучно ворушились, і я (2)навіть подумав, (3)що він молиться, цікаво, за кого: за мене, за себе чи за нас (4)обох?             

А. Іменник  

Б. Числівник  

В. Займенник  

Г. Сполучник  

Д. Частка  

 

5. Укажіть рядок, у якому всі сполуки слів НЕ є словосполученнями.

А. Авгієві стайні, нехай заховають, добро й зло

Б. Нічого не просити, постукати у вікно, нападали татари

В. Набіги ворогів, зелені пагорби, будеш проводити

Г. Щедрий і милосердний, золота дитина, наступне питання

 

6. Укажіть поширене речення.

А. Сніжило зранку.

Б. Послухайте, любі друзі.

В. Брати були  схожі.

Г. Три верби схилилися.

 

7. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

                   Розділовий знак                         Приклад

1)Кома                            А. Пальцем торкнеш ластів'яче гніздо …

                                                    птиця одразу покине ваш двір.

2)Крапка з комою        Б. Я сам бачив … у ластівки на грудях

                                                     червона смужка.

3)Тире                             В. Тиша, спокій на лузі … у саду туркоче

                                                     горлиця.

4)Двокрапка                           Г. Хилить на сон … крізь легку дрімоту 

                                                     чую мамин голос.

 

8.Усі речення з пунктуаційною помилкою, ОКРІМ

А. Пообіцяй, що не будеш задавати запитань, аж доки я закінчу розповідь.

Б. Не гаючи часу, я скочив на машину, що йшла до села і за кілька хвилин був дома.

В. Катя, яка розносить листи, одержує їх у конторі, і несе по квартирах, не заходячи додому.

Г. Я взяв олівець і відчув, що внутрішнє тремтіння досягло такої сили що перейшло в фізичне.

 

9.Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення обрати Вона буде лежати тут без руху, без надії

А. повільно згасаючи день за днем.

Б. аж поки ця пітьма не зміниться на вічну.

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgВ. і лише місяць у небі стане свідком її таємниці.

Г. проте це зовсім нікого не тривожить

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

2

3

4

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

Завдання  10-15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

 

  Через мову пізнається людина, виявляється її моральне обличчя, суспільні та естетичні ідеали.

Життя людини  — це спілкування.

  Ставлення людини до мови свідчить і про її культурний рівень і про її громадянськість.

  Завдяки мові вона збагачується знаннями, уміннями своїх сучасників, засвоює досвід попередніх поколінь.

Інакше й бути не може, бо мова втілює в собі духовні скарби народу, тому її вивчення, заглиблення в потаємне значення слова і прагнення до розширення та вдосконалення мовних ресурсів свідчать про небайдужість людини до минулого, сучасного і майбутнього того народу, який  її породив.

 

10.Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

11. Займенники вжито у всіх реченнях, ОКРІМ  

 

А

Б

В

Г

Д

 

12. Слова, утворені способом переходу з однієї частини мови в іншу (прикметник → іменник), є у реченні, позначеному в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

13.  Підмет і присудок  виражено іменниками у реченні, позначеному в  рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

14.  Складне речення з різними видами зв’язку позначено в рядку

 

А

Б

В

Г

Д

 

 15. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному в рядку

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg 

А

Б

В

Г

Д

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант X

 

1.Однаковий звук позначають букви, виділені в окремих словах речення

А. Костариканці, мабуть, люди з великою фантазією!

Б. Замість того, щоб дати назви вулицям міст і привласнити будинкам номери, вони вказують адресу за допомогою опису місцевості.

В. Листоноші бачать на конвертах щось таке: «Для тих, хто живе в південній частині Червоного Хреста» або «125 метрів на захід від Pizza Hut».

Г. Або таке: «Від кладовища 200 метрів на південь, потім 300 метрів на захід, перетнути залізничні шляхи; білий двоповерховий дім».

 

2.Через дефіс усі слова пишуться в рядку

А. Лікар/ендокринолог, по/нашому, віце/прем’єр, все/одно

Б. Лісо/степ, генетико/молекулярний, західно/сибірський, блідо/рожевий

В. По/латині, на/весні, супер/зірка, фізико/математичний, будь/коли

Г. Азотно/фосфорний, південно/західний, зроду/віку, козак/характерник

 

3.Спільнокореневими до слова батько є всі слова, ОКРІМ

А. Безбатченко    Б. Батьківський    В. Батіжок    Г. Батенько

 

4. З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово (цифра позначає наступне слово)    Йому здавалось тоді, (1)що від того(2) гуркоту сонце померкло, природа завмерла (3)в очікуванні, немов  потік (4)зупинився.             

А. Іменник 

Б. Займенник 

В. Прийменник  

Г. Дієслово

Д. Сполучник 

 

5. Укажіть рядок, у якому всі сполуки слів НЕ є словосполученнями.

А. Відбудеться згідно з графіком, поза увагою, жити вільно

Б. Порушити клопотання, проведена реставрація, для купання

В. Обмін ідеями, ніхто не прибув, до річки

Г. Князь мешкає, попід горою, на відміну від інших

 

 

 

6. Установіть відповідність між реченням і його характеристикою.

Приклад речення                               

1) Шкодував лише за квітами.                             

2) Гладити його не дозволялось навіть дітям.    

3) Отак після сніданку й пішли без нічого, взявши лише капелюхи від сонця.

 4) Брехнею весь світ пройдеш, а назад не вернешся

 

Тип односкладного речення

А. Означено-особове

Б. Неозначено-особове

В. Узагальнено-особове

Г. Безособове

Д. Називне 

 

7.Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Розділовий знак 

1)Тире між підметом і присудком       

2)Тире в складносурядному реченні      

3)Тире при відокремленій прикладці      

4)Тире на місці пропущеного члена речення 

 

 Приклади

А. Гори — чорні, сірі, жовті — півколом обступили плаский берег бухти.

Б. Стіни були блідо-рожеві, а освітлення — м'яке й затишне

В. Поїздка до столиці – справа складна  й клопітна

Г. Торкнеться до дерева лапищею — і дерево вклякає.

Д. Другий — червонолиций череватий здоровань — стояв поруч.

 

8.Усі речення з пунктуаційною помилкою, ОКРІМ

А. Там де до води підходили масиви озимої пшениці, краєвид ураз оживав.

Б. Я пишу, бо вважаю, що це потрібно народові.

В. Є  такі породи риб, що коли немає умов для нересту, гинуть!

Г. Невідомий мені птах сидів на торбині з продуктами, що висіла на кілочку біля входу в палатку і намагався проклювати дірочку.

 

9.Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення обрати Сніг так блищав …

А. та іскрився на сонці неймовірними барвами.

Б . наче сонячне проміння.

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpgВ. і сліпив нам очі.

Г. що ми не могли на нього дивитись і кліпали очима

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

1

 

2

 

3

 

4

 

1

2

3

4

1

2

3

4

 

 

 

Завдання 10-15 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв’язний текст

Прочитайте речення й виконайте завдання до них

 

Ще за день брунька на кінці стрілочки вибухає враз твердою білою квіткою.

  І тих квітів з’являється так густо, що земля стає знову біла та зимна від рядного холодного цвіту.

Сьогодні це  біло-зеленаво-жовтуватий хвостик, завтра це біло-зелена гостриця, післязавтра це вже довгий зелений листок із тоненькою стрілкою всередині.

 Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну ніздрювату сніго льодову скоринку, прогріваючи собі тісненьку і скромну прогалинку, пнеться цупкий паросток, схожий на цибульку.

Пролісок  квітка ніжна, але смілива та нетерпляча.

 

10. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

 

11.Орфографічну помилку допущено в реченні, позначеному в  рядку

А

Б

В

Г

Д

 

12. У реченні, позначеному , прислівників   

А

2

Б

3

В

4

Г

5

Д

6

 

13. Тире між підметом і присудком слід поставити у реченні, позначеному в  рядку

А

Б

В

Г

Д

 

 

14. Дієприслівниковим зворотом ускладнена частина складного  речення, позначеного в рядку

А

Б

В

Г

Д

 

C:\Users\Алькамебель\Desktop\зеленый-карандаш-человека-удерживания-3d-12949350.jpg15. Складнопідрядним із  обставинною частиною міри і ступеня  є речення, позначене в  рядку

А

Б

В

Г

Д

 

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді для самоконтролю

 

Варіант І

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

В

В

А

1В2А3Б4Д

Б

Б

1А2Г3Б4В

В

Г

А

В

В

Б

В

Б

Берег Дитинства

    У кожного, як стверджує одна романтична сага, є два береги — од якого людина одпливає і до якого має неодмінно причалити. На цій довгій дорозі зустрічається чимало інших, не менш значних. Серед таких — берег надії, берег юності, берег любові. І все ж, хоч би де зупинилася людина на цих берегах-пристанищах, їй неодмінно світитиме далеким вогником отой найперший — Берег Дитинства. Хай то буде сповнена романтичних поривань молода людина, освітлений життєвою вдачею статечний митець чи припорошений сивиною дідусь, кожному по-своєму пектиме спогадами цей берег.

 В. Скуратівський

Варіант ІІ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

В

Б

Г

1Г2Б3А4В

А

Б

1Б2Г3В4А

В

А

Д

А

Г

А

В

Б

Дружба як цінність

    Дружба ушляхетнює життя, її шанували та возвеличували мислителі давнини. Далі він роз’яснював: «Дружба не тільки неоціненна, а й прекрасна — ми уславлюємо того, хто любить своїх друзів, мати багато друзів — це чудово, а деяким навіть здається, що бути хорошою людиною і другом — це одне й те саме». Надзвичайно високо оцінюється дружба в україн­ській культурі й ментальності. Розкриваючи велику силу дружби, Григорій Сковорода наводить слова Плутарха, що «дружба, супроводжуючи життя, не тільки додає втіхи й чарівності світлим його сторонам, а й зменшує страждання…» Отож навчав бути обачливим у виборі друзів.

Л. Сохань

Варіант ІІІ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1В2Г3Д4А

Г

Г

1Б2А3Г4В

А

Б

Б

Б

Б

А

В

А

Ліс – це безцінний дар

    Ліс – це не тільки безцінний дар природи, але і її краса, втілення життя і здоров’я. Кожен об’єкт природи, яскравий або скромний, великий чи маленький, по-своєму привабливий. Краса рідної природи розкриває і красу людської праці, народжує бажання зробити свій край ще прекраснішим. Тому людина оберігає і примножує природні багатства, скільки праці вкладає, щоб радували всіх ліси. І берегти їх – це обов’язок кожного з нас.

  Із інтернету

 

 

Варіант ІV

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Г

Г

В

1Г2А3Д4Б

Б

Б

1Г2А3Б4В

Б

Б

Г

Г

Б

Б

В

Д

Козацька музика

     На Січі бувало рідко, щоб зібрався увесь цех, усі двісті п’ятдесят чоловіків. Здебільшого блукали малими ватагами по зимівниках, по ярмарках; невідлучними були тільки литаврники, сурмачі й трубачі. А зараз, обнизавши чотири ряди колод, сиділи просто на землі, стояли під куренем. Попереду, на нижній, найдовшій, колоді — кобзарі й бандуристи, трохи вище — мірники, сопілкарі, скрипалі, а вже далі — волинкарі, трубачі й усі інші. Пів віку звікував на Запоріжжі, не одні підошви стоптав на цьому майдані, а й зараз йому вдивовижу, яким робом потрапляють у лад усі оці свистілки, баси, кози, дримби, тимпани і бубни, бо, опріч усього, половина музикантів — сліпці. 

                                                                                                             Ю. Мушкетик

Варіант V

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

В

В

Б

1Б2А3В4Г

А

Б

1Б2Г3В4А

Г

В

Б

Б

А

Б

А

Г

Дерево

      Дерево вже  зовсім не пам’ятало,  звідки й коли воно  тут узялося. Воно  зелено  самотіло серед кам’яного громаддя будинків,  снування машин,  тролейбусів,  трамваїв. Серед шуму, гамору, товкотнечі  й  задухи людського натовпу, що накопчувався й відкочувався. Удень не переставало дивуватися: і куди це так поспішають, чому так галасують?  Найбільше  любило  цю  завечірню  пору, коли його  душа  молоділа й ставала зовсім не дерев’яною й чутливо, як музику, слухала вона самотні кроки на хіднику, всміхалася назустріч прохолодному вітрові.

                                                                                      М.  Слабошпицький

Варіант VІ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Б

А

А

1В2Г3А4Д

В

А

1Г2Б3А4В

В

Г

В

Г

В

В

Г

Г

Дивний  світ

У цьому світі, правду кажучи, дивне усе: квітка і плід, вітер і зірка, краплина води і найдрібніша піщинка.  Та, мабуть, для самої людини немає нічого дивнішого, ніж вона сама. От, здавалося б, кого вона краще знає, о як не себе.  Адже сама з собою не розлучається ні вдень, ні вночі, під своїм-таки поглядом їсть і п'є, і не спускає з себе ока ніколи і ніде.  І все ж таки, мабуть, немає для людини нічого таємничішого і загадковішого, ніж вона сама. 

                                                                                          Євген Гуцало

 

 

 

 

Варіант VІІ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

В

Б

Г

1В2Г3Д4А

Г

Г

1Г2Б3А4В

Б

В

Д

Д

А

В

Б

Г

Шахи

      Шахи — кумедні фігурки для доволі мудрої інтелектуальної гри,що  «народилися» в Стародавній Індії приблизно в IV—V століттях. Вони були обов’язковим атрибутом гри «чатуранга», в якій брали учать водночас четверо осіб. Кожен гравець  мав власне «військо» зі слонів, коней, колісниць та піхоти. До речі, так тодішні мудреці намагалися за допомогою новинки уникнути воєн. І справді, навіщо витрачати силу-силенну коштів.

                                                                                          Із  інтернету

Варіант VІІІ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Г

Б

Б

1Г2Б3А4В

Б

Б

1Б2А3Г4В

А

Г

А

Д

В

А

Д

В

«Золота дзиґа»

      «Золота дзиґа» – українська національна кінопремія, заснована 2017 року Українською кіноакадемією з метою популяризації національного кінематографа й видатних досягнень тих, хто сумлінно працює над створенням вітчизняних фільмів. Головним символом кінопремії вибрано «Золоту дзиґу», що втілює стрімкість, невпинний розвиток і нескінченність. Розробник дизайну Назар Білик пояснив це так: «Основним елементом композиції є кадр кіноплівки, золотий чотирикутник, який динамічно обертається, уособлюючи кінематограф. За формою статуетка нагадує дзиґу, вогонь, паросток, що є символами розвитку та оновлення національного кіно». Крім того, назва нагадує про творчий спадок видатного кінематографіста Дзиґи Вертова.

Із  інтернету

Варіант ІX

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Г

В

Г

1В2Д3Г4Б

А

А

1Г2В3А4Б

А

Б

В

Г

В

Г

В

Д

Мова

      Життя людини — це спілкування. Завдяки мові вона збагачується знаннями, уміннями своїх сучасників, засвоює досвід попередніх поколінь. Ставлення людини до мови свідчить і про її культурний рівень, і про її громадянськість. Інакше й бути не може, бо мова втілює в собі духовні скарби народу, тому її вивчення, заглиблення в потаємне значення слова і прагнення до розширення та вдосконалення мовних ресурсів свідчать про небайдужість людини до минулого, сучасного і майбутнього того народу, який її породив. Через мову пізнається людина, виявляється  її моральне обличчя, суспільні та естетичні ідеали.

Із  інтернету

 

 

 

 

Варіант X

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

А

Г

В

1Д2А3В4Г

Г

1А2Г3Б4В

1В2Г3Д4Б

Б

Г

А

Б

В

Г

Б

В

Пролісок

      Пролісок – квітка ніжна, але смілива та нетерпляча. Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну ніздрювату сніго-льодову скоринку, прогріваючи собі тісненьку і скромну прогалинку, пнеться цупкий паросток, схожий на цибульку. Сьогодні це  біло-зеленаво-жовтуватий хвостик, завтра це біло-зелена гостриця, післязавтра це вже довгий зелений листок із тоненькою стрілкою всередині. Ще за день брунька на кінці стрілочки вибухає враз твердою білою квіткою. І тих квітів з’являється так густо, що земля стає знову біла та зимна від рядного холодного цвіту.

 Із  інтернету

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
6419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку