тренінг - Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного.

Про матеріал
Познайомити вчителів з особливостями інклюзивного навчання в системі освіти; сформувати толерантне ставлення до впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти.
Перегляд файлу

Інклюзивне  навчання: рівні можливості для кожного.

тренінг для педагогічних працівників

Мета: познайомити вчителів з особливостями  інклюзивного навчання в системі освіти; сформувати толерантне ставлення до впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти.

Обладнання: анкети, вирізані долоньки та сліди, метелики, сигнальні картки, кольорові кружечки – пір’їнки,  мультимедійна  презентація.

Хід роботи:

І. Вхідне анкетування.

- Шановні колеги. Тема нашої сьогоднішньої зустрічі «Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного». З метою формування загального враження від введення інклюзивної освіти в систему загальноосвітніх закладів, пропоную вам заповнити невеличку анкету.

АНКЕТА ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

«СТАВЛЕННЯ ДО ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ»

1. Чи знаєте ви, що таке «інклюзивне навчання»?
а) так; б) ні.

2.  Як ви вважаєте, чи готова школа створити умови для впровадження інклюзивного навчання?

а) так;

б) ні;

в) частково.

 3. Що ефективніше для дитини?

а) індивідуальне навчання;

б) інклюзивна освіта.

4. Чи порушуються права дітей з особливими потребами в системі надання їм освіти?

а) так; б) ні.

5. Як ви думаєте, чи вплине спільне проведен­ня дозвілля дітей різних категорій на покращен­ня морального виховання особистості?

а) так; б) ні.

6. Чи готові ви психологічно подолати бар'єри у роботі з дітьми з особливими потребами?

а) так; б) ні.

 

1. Вправа «Долоньки»

- Перед вами лежать вирізані долоньки. Пропоную вам написати на них:

1. Своє ім’я.

2. Посаду.

3. Улюблену страву.

4. Свої очікування від групової роботи сьогодні.

5. Свої побажання учасникам тренінгу.

ІІІ. Прийняття правил роботи

  • Колеги,  на ваших партах лежать аркуші у вигляді сонячних промінців, будь-ласка напишіть на них одну  умови  співпраці необхідних  для ефективної роботи сьогодні на занятті.
  • Прикріпимо ваші промінці до сонечка «Правил результативної роботи»

Орієнтовними правилами можуть бути такі:

  1. Слухати і чути (один говорить – усі слухають)

 

  1. Проявити доброзичливість
  2. Бути активним
  3. Говорити за темою, й від свого імені
  4. Не критикувати: кожний має право на свою думку
  5. Правило конфіденційності
  6. Говорити коротко, по черзі

 

Основна частина тренінгу

  1. Інформаційне повідомлення «ЩО ТАКЕ ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ?»

Інклюзивна освіта — це система освітніх по­слуг, що ґрунтується на принципі забезпечен­ня основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що перед­бачає навчання дитини з особливими освіт­німи потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна школа — це заклад освіти, від­критий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емо­ційних, мовних чи інших особливостей. Цей заклад забезпечує без бар'єрне фізичне середовище, адаптує навчальні програми та плани, методи та форми навчання, тим самим надаючи можливість усім дітям успішно навчатись, у тому числі й ді­тям з особливими освітніми потребами; залучає батьків до співпраці; співпрацює з фахівцями з метою надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей; створює позитив­ну атмосферу в шкільному середовищі та громаді загалом.

  1. Вправа «Метелики»
  •                   Часто буває так, що ми сприймаємо яку-небудь групу, наприклад етнічну, як ціле і не замислюємося про те, що кожний її представник – зовсім унікальний і неповторний. Наприклад, нам може здаватися, що «всі китайці на одне лице», що всі німці страшні педанти, а фіни – мовчазні. Однак якщо ми ближче познайомимося з конкретною людиною з цієї групи, більше дізнаємось про неї, то її індивідуальність, неповторність будуть очевидними.
  •                   Давайте спробуємо проілюструвати унікальність всього існуючого на практиці. Зараз кожен з вас , спробує  проілюструвати  метелика . Потім метеликів змішаємо, кожний повинен знайти свого метелика й описати їх.
  •                   Чи складно було вам знайти особливості на метеликах?
  •                   Які труднощі виникли у вас в той час як ви почали шукати свого метелика?
  1. Вправа «За» і «Проти»
  •                   Зараз я хочу запропонувати вам твердження, з якими ви маєте погодитися або не погодитися.   Всі учасники приймають участь в обговоренні.

 

Запитання для обговорення в групі після завершення вправи:

 Чи почули ви думки або позиції, які вас здивували?

 

ТВЕРДЖЕННЯ

1. Діти з особливими освітніми потребами (дальше ООП), мають бути ізольовані від інших дітей під час навчання.

2. Дитина з ООП має право навчатися у звичайній загальноосвітній школі.

3. Статус дитини з ООП має бути відомий лише медичному працівнику школи.

4. Вчитель має право відмовитися від навчання дитини з ООП.

5. Ставлення до дітей з ООП та інших дітей  має бути однаковим.

6. Батьки дітей з ООП зобов’язані віддавати на навчання свою дитину у спеціалізований навчальний заклад.

7. Діти з ООП обмежені у спілкування зі своїми ровесниками.

8. Вчителі і учні мають право знати про статус дитини з ООП.  

 

4. Міні-лекція вчителя

Український письменник Дмитро Чередниченко казав: «Людство бачиться древом: у кожної гілки своя пташка, у кожної пташки своя мова, а разом – древо».

- Ми живемо в складний і неспокійний час, а причини занепаду нашої моралі ми пояснюємо, виправдовуємо економічною та екологічною кризами. Глобальні проблеми, що їх має розв’язувати людство, дедалі більше загострюються, а конфлікти стають усе не безпечнішими, і тому зростає усвідомлення необхідності співпраці людей і привабливість ідей толерантності.

Поняття «толерантність» є синонімом слова «терпимість», саме так воно звучить латиною. Толерантність людей є найважливішою умовою миру і злагоди в сім'ї, колективі та суспільстві.

Вправа «Всі ми різні»

Ми не схожі один на одного і, щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим розмаїттям. Я пропоную вам провести дослід, який показує, що ми дуже різні. Будь ласка, візьміть однакові аркуші паперу. Потім усі одночасно виконайте наступні дії:

1. Складіть аркуш навпіл.

2. Відірвіть верхній правий кут.

3. Знову складіть навпіл.

4. Відірвіть правий верхній кут.

5. Знову складіть.

6. Знову відірвіть верхній правий кут.

7. Складіть аркуш надвоє.

8. Якщо можна, відірвіть правий верхній кут.

9. Розгорніть аркуш і покажіть іншим.

7Вправа «Добрий шлях»
-У вас на столах приготовлені картки у вигляді людського сліду. Виберіть, на вашу думку,  дві основні якості толерантної людини. Пропоную розмістити  їх на дошку під заголовком « В добру путь».

8. Рефлексія тренінгу (обговорення):

1. Чи познайомилися Ви, сьогодні з поняттям «інклюзія» та особливостями  впровадження  його у ЗНЗ?

 

2. Що би ви хотіли ще додати по даній темі?

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Майстер-класи
Інкл
Додано
29 червня 2022
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку