Тема: Дискусія яка метод групової роботи
Перелік літератури:
1. Кашлев С. С. Технология интерактивного обучения / С. С. Кашлев. - Мн.: Белорусский всрасень, 2005. 196 с. - (Педагогика, обращенная в завтра).
2 Пометун О. Інтерактивні технології навчання: теорія і практика/О. Пометун, Л. Пироженко.-К., 2002 ,136 с.
3. Січкарук 0 .1. Інтерактивні методи навчання у вищій школі: навчальнометодичний посібник/0.1. Січкарук- К .: Таксон, 2006. - 88 с.
4. Осіпова А.А.Загальна психокорекція. Навчальний посібник, 2002. – глава 4
5. Електронний журнал https://ru.osvita.ua/school/method/technol/6630
6. https://www.nkj.ru/archive/articles/36163/ (Наука и жизнь, Спор, дискуссия, диспут и полемика)
Освітні завдання за Блумом, що будуть вирішуватися:
Способи реалізації освітнього завдання (форми навчальної роботи):
Обгрунтування вибору форми навчальної роботи:
Фронтально-колективна робота було обрана через велику ступінь залучення студентів до навчального процесу. Вона всключає постановку проблемних питань у вирішенні яких беруть участь усі студенти: вони пропонують варіанти розв'язання, перевіряють, обґрунтовують, розвивають найбільш вдалі, відкидають неправильні.
Групова робота була обрана так як, вона передбачає виконання попередньо поставлених освітніх завдань (відтворення, передача інформації, застосування на практиці, порівняння, пошук взаємозв’язку між щойно набутими та попередніми знаннями, оцінка, а також взаємозалучення до обговорення, самостійний вибір способів вирішення навчально-пізнавальних завдань, взаємоконтроль і взаємо оцінку).
Перелік основних понять теми (визначення, посилання)
Дискусія від латинського "discussion" (розгляд, дослідження):
1) спосіб організації спільної діяльності з метою інтенсифікації процесу прийняття рішення в групі;
2) метод навчання, що підвищує інтенсивність і ефективність процесу сприйняття за рахунок активного включення учнів в колективний пошук істини. [4]
Групова робота - це унікальна організація уроку. Вона забезпечує взаємодію між учнями і робить непрямим керування вчителя. Він виступає організатором початку і кінця роботи: формулює завдання, спільну інструкцію по його виконанню, разом з учнями приймає участь оцінки результатів. [5]
Активний/нетрадиційний, інтерактивний метод (опис реалізації)
Для засвоєння теми «дискусія як метод групової роботи» доцільно провести реалізацію його основного компоненту на практиці та організувати дискусію. Для цього потрібно поділити роботу на декілька частин –
Окреслити тему
2 викласти основний матеріал та продемонструвати відеофрагмент Барбоскины - 89 Серия. Дворовая история (мультфильм) https://www.youtube.com/watch?v=zMbMkSu32DM
3 наголосити спірне питання
Отже, є проблема протиставлення сучасного та традиційного мистецтва. Нагадую, що це спірне питання для розгляду дискусії як методу групової роботи, тому зараз ми проведемо публічний аргументований спір.
Для того, щоб всім учасникам було комфортно працювати, потрібно визначити загальні правила ведення дискусії. Можливо, в вас вже є ідеї та пропозиції?
6 Визначення позиції
Розробивши правила спілкування, повернутися до спірного питання. Для цього поділити групи згідно представлених у викладе моному матеріалу протилежних точок зору (можливо з 3 групою тих, хто представляє окреме бачення питання). Критерії об’єднання у групу – підтримка позиції
Попрохати групи викласти своє бачення щодо даної ситуації та описати конкретний випадок, а потім висказати свою думку щодо неї – з ким з героїв згодні та чому? Які аргументи на вас подіяли?
Перелік ілюстративного матеріалу
Назва першоджерела й завдання для читання
Першоджерело це конкурсна робота на тему “Класичне мистецтво vs традиційне мистецтво” “РЕАЛІСТИЧНА ГРАФІКА vs ПСІ-ГРАФІКА” http://stedleyart.com/images/two.pdf яка була творче переосмислена. Для читання рекомендую цю та інші конкурсні роботи за цією темою, а також роботи на ІІ Мистецтвознавчий конкурс для арт‐критиків http://stedleyart.com/mistectvoznavchij‐konkurs‐dlja‐art‐kritikv.html
Завдання для оцінювання знань (Тест)
1 Чим відрізняється дискусія від диспуту?
А Обов’язковою релігійною складовою
Б Науковою аргументацією на публіку
В Обговоренням спірних питань на зібранні
Г Це синонімічні поняття
2 Як організувати дискусію?
А Ініціювати розмову щодо спірного питання
Б Викласти основний матеріал з теми, виявити незгодних та дати їм можливість висловитися, підбити підсумки
В Окреслити тему, викласти основний матеріал, наголосити спірне питання, надати всім можливість висловитися
Г Окреслити тему, викласти основний матеріал, наголосити спірне питання, розробити правила ефективного ввічливого спілкування, модерувати представлення позицій та обговорення, підсумувати розмову
3. Які є правила ведення дискусії? (перелічити)
Конспект лекції
1 б 2г
Сьогодні ми розглядаємо дискусію як метод групової роботи на прикладі з культурної сфери життя: Сучасне мистецтво проти традиційного. Для цього проведемо дискусію. Це публічний аргументований спір. На відміну від диспуту вона не ставить за мету перемогу у словесному зіткненні чи захист позицій. Кожен представляє свою точку зору з метою знайти істину, компроміс або найближчу до них точку зору.
Культурне життя людства ніколи не стоїть на місці. Поняття мистецтва невпинно оновлюється. Та його частина, яку ми звикли називати традиційною, колись була сучасною і шокувала суспільство. Проте, з 19 століття авангардне культурне середовище значним чином базується на традиційному мистецтві. Наприклад Пікассо, Брак та Модільяні та Гоген спиралися на африканські традиції, а примітивісти взяли пласкиф стиль православних ікон. Навіть у музиці простежується запозичення бази – Стравінський використовує язичницькі мотиви. Та й у переважної більшості арт-новаторів двадцятого століття була класична підготовка. Проте, в 21 столітті поняттям «сучасне мистецтво» почали називати все, що не вписується в рамки класичних стандартів. З’явилася навіть шокова стратегія а привертання уваги публіки. Інсталяції з сміття на підтримку екології та демонстративні витівки викликають багато спорів і людство ділиться на тих, хто підтримує або заперечує це явище. Наразі я пропонує вам подивитися фрагмент відомого дитячого мультсеріалу, де продемонстровано цю проблему, а потім визначитися з власною позицією. Що підтримаєте ви – традиційний стиль чи авангардизм?