Тренінг дитячо-батьківських відносин "Родинні джерела духовності"

Про матеріал
Розробка тренінгу партнерської взаємодії дітей старшого дошкільного віку з батьками. Мета - оптимізація дитячо-батьківських відносин, встановлення атмосфери довіри та взаєморозуміння між батьками та дітьми. Завдання: • формування у батьків впевненності у власних педагогічних можливостях, вмінні зайняти та зрозуміти свою дитину; • створити умови для емоційного зближення членів родини; • навчити учасників навичкам самовираження почуттів та емоцій; • формувати у кожного учасника тренінга почуття емпатії; • формувати навички емоційної підтримки у дітей та батьків.
Перегляд файлу

Відділ освіти Артемівської міської ради

Дошкільний навчальний заклад №27 «Зірочка»

 

 

 

 

 

 

Тренінг дитячо-батьківських відносин

 

 

 

Підготувала і провела

                                             до засідання псих. клубу для батьків «Гармонія»

                                                   практичний психолог ДНЗ №27

                                                    Снегірьова Н.А.

 

 

 

 

 

 

Артемівськ 2014

Мета: оптимізація дитячо-батьківських відносин, встановлення атмосфери довіри та взаєморозуміння між батьками та дітьми.
 

Завдання:

  • формування у батьків впевненності у власних педагогічних можливостях, вмінні зайняти та зрозуміти свою дитину;
  • створити умови для емоційного зближення членів родини;
  • навчити учасників навичкам самовираження почуттів та емоцій;
  • формувати у кожного учасника тренінга почуття емпатії;
  • формувати навички емоційної підтримки у дітей та батьків.

Обладнання:

Компютер, відеозапис «Моя сімя», диск "Топ-топ, хлоп-хлоп" Є. Желєзнова,    3-4 смайлика, повязка для очей альбомні листи, аркуш ватману, кольорові олівці, ручки, фломастери.

       Тривалість заняття: 1година.
       Учасники тренінгу: батьки і діти (старший дошкільний вік) - 6 пар.

        Хід тренінгу

     -    Здрастуйте шановні батьки і любі діти. Я рада вітати Вас на засіданні клубу для батьків "Гармонія" і запрошую прийняти участь у тренінгу партнерської взаємодії дітей з батьками «Родинні джерела духовності». Сьогодні ми з’ясуємо, що знають діти про своїх батьків, і наскільки добре батьки знають власну дитину, дізнаємося багато цікавого про родинні традиції та особливості виховання дітей у сім’ї.   Але перш ніж почати, давайте привітаємося.

 

        Вправа  «Карусель»
Мета: зняття емоційної напруги, підвищення позитивного настрою.                      Хід.                                                                                                                        Запрошую батьків підійти до мене і стати  в коло спиною до центру (внутрішнє коло). Запрошую дітей підійти до мене і стати навколо батьків (зовнішнє коло). Батьки стоятимуть, а ми з дітьми підемо по колу. Будемо промовляти  за мною слова привітання і виконувати необхідні рухи.

Здрастуй, друг! Вітаються за руку.

Як ти тут! Хлопають по плечу один одного.

Де ти був? Торкаються до вушка один одного.

Я сумував! Кладуть руки собі на серце.

Ти прийшов! Розводять руки в сторони.

От і добре! Обнімаються.

         Висновок.     

- Ось ми і привіталися, посміхнулися один одному. В нашому залі стало тепло і затишно.

Діти та батьки займають свої місця.

 

Перегляд відеороліка «Моя сім’я».

Мета: допомогти батькам краще зрозуміти своїх дітей, усвідомити значення

           родини в процесі виховання дитини.

Хід.

- Пропоную Вам поближче познайомитися один з одним і дати як можна більше варіантів відповіді на питання «Хто тут зібрався?» (дорослі, діти, хлопчики та дівчатка, матусі, батьки, родини, сім’ї).  Так сьогодні зібралися родини хлопчиків та дівчаток.

- Ніщо на світі не цінується так високо, як рідне оточення, родина.

Родина, сім’я – основа формування людської особистості, бо робить життя кожного щасливим, повноцінним, плідним. Недарма в народі кажуть: «Без сімї немає щастя на землі».

- Пропоную Вам переглянути відеоролік, в якому діти розповідають про свою сімю.

Перегляд відеороліка «Моя сімя»

Висновок.

- Наші діти дуже люблять своїх батьків і вміють розповісти про них. Психологи стверджують, що правильно організоване сімейне спілкування – запорука доброго настрою, душевного спокою дитини.

 

Психологічна гра «Вгадай, у кого смайлик»

Мета: зближення батьків та дітей, розвиток уміння використовувати

          невербальні засоби спілкування.

-  Спілкування здійснюється не лише за допомогою слів, але й невербальних засобів. Невербальними засобами спілкування людина починає користуватися з перших днів свого життя. Ще не володіючи мовою, малюк успішно сигналізує дорослим про свій стан, бажання, переживання, використовуючи для того рухи тіла, міміку, жести, інтонації голосу. За мімікою, жестами, інтонацією голосу, поставою, диханням та іншим можна зрозуміти, «прочитати» людину. А чи вмієте ви це робити зараз дізнаємося.

- Запрошую Вас прийняти участь у грі «Вгадай, у кого смайлик». Заплющіть будь-ласка очі й складіть долоньки «човником».

Психолог вкладає в долоні 3-4 учасників смайлики.

- Попрошу відкрити очі і висловитися з приводу підозр -  у кого смайлики.

Можна висловити не більше 3 підозр щодо учасників гри.

Психолог, вислухавши всіх, визначає найбільш «підозрілих» дітей і дорослих. Найстійкішим визначається той, хто виявився поза підозрами.

Висновок.

- Дитина відчуває справжню потребу у спілкуванні зі своїми батьками, особливо з мамою. Не випадково, коли вона опиняється у суспільстві інших людей, починає сумувати, вередувати. Дитині потрібна мама, її тепло, її руки.

 

Ігри на дотик.  «Вгадай, мамини руки», «Хто це?»

Мета: формувати навички емоційної пітримки у дітей та батьків.

Хід.

- Запрошую матусь пограти у гру «Хто це». Ця гра проводиться із завязаними очима, матусям на дотик треба вгадати  свою дитину.

Матуся сидить на стільці із завязаними очима, до неї  по черзі підходять діти для обстеження. Для батьків і дітей це може бути дуже значуща ситуація ( чи знайде мама(тато) свою дитину?), тому психологу варто допомогти мамі знайти свою дитину.

- Пропоную дітям пограти в гру «Вгадай, мамини руки». Треба вгадати руки своєї мами.

Дитина  сидить на стільці, а матусі стають за спиною,потягуючи руку для обстеження.

Висновок.

- Спільна діяльність допомагає побачити один одного іншими очима. Саме в діяльності відбувається розвиток дитини, а ведучою діяльністю дитини є гра.     В процесі гри ви зближуєтеся зі своїм малюком, і налагоджується та ниточка, яка потрібна не тільки вашій дитині, але й вам.

 

Спільне малювання «Наша сімя»

Мета: емоційне зближення дітей з батьками, формування навичок взаємодії.

Хід.

- А зараз пропоную  спільне малювання на тему  «Наша сім'я».

Діти разом з батьками малюють, звучить спокійна мелодія.

- Прошу родини презентувати свою роботу.

Презентація з обговоренням.

  • Як створювали цей малюнок?
  • Хто був ініціатором?
  • Як обговорювали та малювали членів своєї родини.

Висновок. Спільне малювання – це особливий ігровий метод, який допомагає налагодити емоційний контакт між дитиною та батьками. - Батьки та діти добре порозумілися, навчилися «читати» по обличчю, відчувати один одного, малювати разом.

 

 

 

 

 

Вправа «Зіркова година»

Мета: обмін досвідом виховання дітей в родинах.

Хід.

-   Дитина росте і на кожному окремому відрізку життя вона потребує батьківської підтримки і порозуміння. Як же здійснюється підтримка дитини в сімї? Про це ми дізнаємося з наступної вправи «Зіркова година». Наші батьки прийняли активну участь у створенні міні –музею сімї і виготовили сімейні альбоми. Вони готові поділитися секретами сімейного виховання.

- Прононую презентувати свою роботу і поділитися досвідом виховання дітей в родинах.

Презентація сімейних альбомів, обговорення родинних  традицій,

 сумісної діяльності батьків з дітьми вдома.

Висновок. Дошкільне дитинство вважається «золотим віком» у становленні людини. Отже дуже важливо максимально використати цей сприятливий період для того, щоб закласти надійне підгрунття для формування основних рис характеру особистості.

 

 

             Вправа "Колаж"

            Мета: розвиток фантазії, згуртованості колективу. Показ колажу.

            Хід.

 

- На сьогоднішньому тренінгу ми ближче пізнали один одного, наш зал наповнився посмішками і радістю. І я хочу, щоб всі ми запам'ятали  цей день. Подивіться, у мене в руках плакат, звичайний білий плакат, давайте зараз оживимо його, і на цьому плакаті всі разом створимо невелику частину нашого спільного дому, нашого дитячого садка. Для створення вашого колажу у вас є картинки, фломастери, олівці, ви можете все це використовувати.

Створення колажу дітьми та батьками. Фото напамять.

 

 

             Вправа "Прощання"

             Мета: створення позитивного емоційного фону.

              Хід.

 -  Які людські цінності треба прищепити дитині змалку? Яка роль сімї, родинних цінностей у цьому? Якими мають бути стосунки між батьками і дітьми, щоб сприяти гармонійному розвитку малюка? На ці та інші питання ми разом з Вами будемо шукати відповідь на наступних засідання психологічного клубу для батьків «Гармонія».

 -  Сьогодні мені було дуже приємно бачити усіх вас. Я хочу подякувати  за активну участь в роботі клубу. До наступних зустрічей!

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку