Заняття для дітей старшого дошкільного віку "В світі емоцій"

Про матеріал
Конспект розвиваючого заняття з дітьми старшого дошкільного віку. Завдання: закріпити знання дітей про емоції, емоційний стан; розвивати емоційну сферу, кінестетичну чутливість, творчу уяву, уміння фантазувати, розмірковувати, самостійно робити висновки, розвивати комунікативні якості, почуття взаємодопомоги; знизити тривожність, агресивність, ознайомити дітей із способами позбавлення від страху; виховувати доброзичливе ставлення до інших.
Перегляд файлу

Управління освіти Бахмутської міської ради

Центр практичної психології і соціальної роботи

Дошкільний навчальний заклад ясла-садок №27 «Зірочка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого заняття

з дітьми старшого дошкільного віку

 

 

 

 

 

 

 

                                   Підготувала і провела

                                               практичний психолог ДНЗ №27

                    Снегірьова Н.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА: 

- закріпити знання дітей про емоції, емоційний стан;

- розвивати емоційну сферу, кінестетичну чутливість, творчу уяву, уміння

  фантазувати, розмірковувати, самостійно робити висновки, розвивати

  комунікативні якості, почуття взаємодопомоги;

- знизити тривожність, агресивність, ознайомити дітей із способами  позбавлення від страху;

- виховувати доброзичливе ставлення до інших.
 

МАТЕРІАЛ:  піктограми емоцій, сніжинки із зображенням емоцій, акваріум з замком з піску,  стаканчики з водою, насіння, лотки з  піском, повітряні кульки, музика з кінофільму «Лиловий шар», фрагменти з мультфільму «Снігова королева», клубок ниток.

 

ХІД.

1. Вводна частина.

1.1. Привітання.    Звучить ніжна мелодія.

                          Діти заходять до залу і стають поряд з психологом.

-  Добрий день, мої малята!  Дуже рада Вас вітати!

-  Я Вам в очі подивлюсь і привітно посміхнусь,

-  І до ваших долоньок доторкнусь…

(Психолог вітається по черзі вітається з кожного дитиною поглядом, посмішкою, торкаючись своїми руками долоньок дітей.

- Усміхніться, любі діти, гостям нашим шліть привіти.

(Діти вітаються з гостями, даруючи паперові зірочки).

 

1.2. Вправа «Щоденник настрою»

- Діти, давайте пригадаємо  яким буває настрій? (Психолог показує дітям піктограми емоцій – веселий, сумний, злий настрій).

- А який настрій сьогодні у вас? (відповіді дітей). А чи потрібно боротися з поганим настроєм? А як це можна  зробити?  ( Всім разом, тому що разом веселіше, а одному важко.)

Як можна об’єднатися? (Взятися за руки, встати поруч.)

 

 

 

 

 1.3. Розминка. Вправа «Чарівний клубок»

Мета: формування емпатійності, візуалізації невидимого зв’язку між людьми.

Хід.       

- Я хочу вам дещо запропонувати. В мене є чарівний клубочок.

Він допоможе нам об’єднатися.
                                     «Той, кому він в руки попаде
                                    Добре слово всім нехай назве»

(Діти сідають у коло, передають один одному клубочок, по черзі називаючи добре слово і намотуючи ниточку на палець.)

- Ця ниточка зв’язала нас в одне ціле. Подивіться у нас утворився ланцюжок добрих, щирих слів. А чи змінився від них ваш настрій? Наприклад, у мене на серці стало приємно і тепло. А у вас? Давайте змотаємо наш добрий клубочок і нехай тепер він буде у нас в групі. А якщо комусь стане сумно чи будуть потрібні добрі слова, він може трохи потримати клубочок у руках – і одразу настрій покращиться.

2. Основна частина заняття.

(Звук електронного повідомлення)

- Чуєте, на нашу електронну пошту прийшло повідомлення. Подивимось, що там?

(Діти читають електронний лист)

«В світі Емоцій сталося лихо. Допоможіть!»

(перегляд фрагменту мультфільму 1)

- В світі Емоцій зявилося королівство Злості, яким керує чаклунка Злорадна. Саме вона та її помічники намагаються зробити наші серця кам’яними. Вони посилають нам страхи, образи, поганий настрій, байдужість.

- Діти, допоможемо дівчинці Ірмі стати знову доброю? Повернемо  у світ емоцій гармонію між усіма почуттями?

- Тоді я запрошую вас до подорожі в Країну  Емоцій. 

В нашому світі завжди є люди, які здатні перемогти Злорадну, зруйнувати її королівство Злості. Сьогодні це можемо зробити тільки ми і ніхто інший. Дорога до цього королівства непроста.

- Нам потрібно витримати немало перешкод, але ми будемо один одному допомагати. А подорожувати ми будемо на килимі, який вміє літати.

2.1.  Вправа «Летючий килим»

Мета: розвивати почуття єдності групи, впевненості в ситуації фізичного зближення.

- Діти, становіться на килим, візьміться  за руки або обійміть один одного, щоб не впасти під час  польоту(звучить релаксаційна музика).Закривайте очі , й уявіть, як ми летимо високо в небі,  над лісами й морями, річками й горами. Ми піднімаємось все вище й вище, летимо над хмарами. Підтримуйте товаришів.

 Ось ми і приземлилися у Королівстві Злості. Відкривайте очі.
2.2.  Вправа «Сніжинки емоцій»

Мета: розвиток уваги, спостережливості, здібності визначати емоції за схематичним зображенням.

Хід.

- Діти, а що це? (сніжинки). Ці сніжинки незвичайні, а чарівні. Що відчуває твоя сніжинка? А твоя?

- Як бачимо в світі емоцій живуть різні почуття. Сніжинки кажуть, що в їхній Країні сталося лихо – порушилася гармонія: почали зникати добрі почуття.

2.3.  Вправа «Подолай страх»
Мета: подолати страхи, стати впевненішим та рішучим.

Хід. (Звучить «старшна» музика)

- Діти подивіться, ми з вами прийшли до якоїсь печери. Давайте поглянемо,  що ж там знаходиться. Що ви відчуваєте? Подивіться, тут щось лежить.

( Купа повітряних кульок білого кольору) Як ви думаєте що це? ( крига)

 - Зла чаклунка ховає у себе в печері дитячі страхи, подивіться як їх багато, можливо тут і ваш страх. Що ж нам з ними робити? Пограємо з кульками- і страхи зникнуть.

- Діти, ми знищили страхи. І допомогли багатьом дітям і собі. Адже ми тепер не боїмося Злорадни. А нам потрібно вирушати далі ( Діти йдуть за психологом, психолог звертає увагу на розсипане насіння під ногами)

 

 

 

 

2.4. Вправа «Збери насіння»

Мета: розвиток вміння діяти разом.

Хід.

- Друзі подивіться, Злорадна розкидала насіння злості. Що з них виросте, якщо ми їх не зберемо? (Квіти суму, дерева злості, образи.) Так ці дерева перетворяться на страшний ліс і назавжди залишаться в нашому світі. Збирати їх можна тільки парами тримаючись за руки. ( Діти збирають насіння).

- Діти стуліть це насіння міцно – міцно в кулачку. Щоб їх не розсипати. Хотіла Злорадна виростити ліс злості,  але в неї нічого не вийшло.
А ось і замок Злорадни.


2.5. Вправа «Не пролий воду»

 Мета: формування впевненості у власних силах, розвиток координації руху.
Хід. ( Психолог з дітьми підходить до «замку -  акваріуму», в якому побудований замок з піску;  на  столику  стоять стаканчики з рідиною)

-  Нехай кожен з вас висипле насіння злості в стаканчик з чарівною рідиною. Злість перетвориться на добро і буде направлена проти чаклунки. Треба вилити цю рідину на стіни Замка, щоб знищити Злорадну  ( Діти виконують завдання).

(Перегляд фрагменту мультфільму 2)

- Ми зруйнували замок Злорадни і врятували Ірму. А на його місці виросла квітка добра, тепла, дружби, любові.

- Я пропоную вам побудувати Чарівне місто на землі, де панує любов і добро.

 

2.6. Вправа «Чарівне місто з піску»

Мета: зниження психоемоційної напруги, розвиток творчої уяви.

Хід.

- Оберіть лоток із піском, який подобається вам за кольором.

 

 

 

 

 

 

 

Любі малята, посміхніться,
І на пісочок подивіться.
В пісочку ми знов будемо грати
Й чарівне  місто будувати.
Тож до пісочку підійдіть,
І в нього руки опустіть.

Давайте трішки поміркуємо

Й чарівне місто побудуємо…
(Психолог підтримує, підбадьорює дітей, висловлює свою зацікавленість

 

Гарно, друзі, ми попрацювали,
Чарівне місто збудували.
Будемо тепер ми дружно жити
І лише добро усім робити.


-  Хто хоче розказати про своє чарівне місто? (розповіді дітей)

 

- Вже час повертатися до нашого садочку. Вставайте на наш чарівний килимок, тримайтесь за руки, обніміть один одного, щоб не впасти. Заплющить очі, летимо (звучить релаксаційна музика).

 

3. Заключна частина.

3.1. Підведення підсумків.

У казці Добро Зло перемагає,

Нова пригода на вас чекає.
Мешканці світу Емоцій до вас посміхаються,
Ви дуже старалися, вами всі пишаються!

Обговорення участі дітей на  занятті: активність, кмітливість, взаємоповага.

3.2. Рефлексія

  •              Ось і закінчилась наша подорож. Діти чи сподобалась вам подорожувати?
  •              Що було важко вам виконувати? А що найбільше запам’яталося?

3.3. Ритуал прощання.

- Наше заняття закінчилось. «Усім, усім, до побачення!»

 

doc
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
17665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку