Тренінг для батьків дітей старшого дошкільного віку «Щаслива дитина – благополучна родина.»

Про матеріал
Ознайомити батьків з особливостями впливу стилю спілкування в сім’ї на емоційне благополуччя дітей; формувати вміння аналізувати свої виховні впливи на дитину та їх наслідки, сприяти конструктивному спілкуванню дорослого з дитиною; розвивати уміння членів сім’ї взаємодіяти у спілкуванні та поведінці; зміцнювати та зберігати родинні відносини.
Перегляд файлу

Тренінг для батьків дітей старшого дошкільного віку «Щаслива дитина – благополучна родина.»

Мета: ознайомити батьків з особливостями впливу стилю спілкування в сім’ї на емоційне благополуччя дітей; формувати вміння аналізувати свої виховні впливи на дитину та їх наслідки, сприяти конструктивному спілкуванню дорослого з дитиною; розвивати уміння членів сім’ї взаємодіяти у спілкуванні та поведінці; зміцнювати та зберігати родинні відносини.

Обговорення правил групи

Мета: спрямувати увагу учасників на дотримання правил роботи тренінгової групи.

Психолог. Для того щоб наше заняття пройшло організовано та продуктивно, нам необхідно дотримуватися певних правил спілкування.

  •                           Добровільна участь у виконанні вправ і завдань.
  •                           Говорити лише про себе, свої переживання.
  •                           Не критикувати, бути позитивним.
  •                           Один говорить, усі слухають.
  •                           Обговорювати дію, а не особу.
  •                            
  • Життя в сім’ї, взаємини між її членами, турбота один про одного - найщасливіші спогади, що завжди залишаються в пам’яті людини.
  • Укруговороті повсякденного життя ми часто забуваємо про те, що родина - основа життя, розвитку, здоров’я, успіху. Саме в сім’ї дорослі разом з дітьми вчаться розуміти один одного, долати труднощі повсякденного життя, знаходити гармонію спільного життя. Що сумлінніше сім’я виконує свою роль, то краще для дитини.
  •                            
  • Вправа "Очікування"
  • Мета: визначити сподівання та очікування учасників від роботи в групі.
  • Обладнання: прикріплений плакат "Дерево", кошик.
  • Учасникам роздають стікери, вирізані у формі яблук і психолог просить написати на них свої очікування, прочитати і приклеїти на плакаті, на якому зображене дерево, а збоку кошик.

Гра-розминка «Акули».

Учасники рухаються по кімнаті, по команді «Акула», всі рятуються , стають на аркуши.

Вправа «Поява дитини в сім’ї та її психічний розвиток» (додаток 1)

Мета: розглядати моделі розвитку дітей залежно від того, коли дитина народилася (першою, другою чи третьою).

Психолог. Шановні учасники! Пропоную вам об’єднатися в такі групи: «старші», «середні», «молодші» та «єдині» діти.

Завдання для кожної групи – передати відчуття дитини кожної групи.

Психолог. Дійсно, діти – це стримувальний чинник. Тому під час виховання дитини батькам необхідно стежити за своєю поведінкою, адже саме їхня поведінка є прикладом для дітей.

Експеримент «Склянка води»

Склянка води – це дитина (чиста, прозора, наївна).

Сіль – пекучі, образливі слова.

Перець – пекучі образливі слова.

Грудка землі – жорстокі слова.

Усе добре змішуємо – отримуємо – стан дитини. Скільки мене часу, доки все осяде, забудеться? А варто легенько збовтати і все підніметься на поверхню та спричинить нові стреси та неврози у дитини.

Вправа "Щаслива сім’я"

Мета: надати можливість учасникам використати знання про сім’ю, родину шляхом створення колажу.

Обладнання: роздатковий матеріал, аркуші паперу, кольоровий папір, клей, ножиці, маркери.

Тренер пропонує учасникам об’єднатися в 3 групи, які працюватимуть над створенням колажу сім’ї, на основі поданої їм інформації та використовуючи власний досвід. Після завершення роботи учасники групи повинні презентувати свої роботи у великому колі.

Вправа "Скільки промінчиків у сонечка"

Мета: встановити, наскільки суттєві межі між світами дорослих і дітей.

Так уже склалося, що у нашому світі багато різноманітностей. Все це робить його барвистим, цікавим. Але є щось спільне для нас, всіх незалежно від віку, статі, соціального статусу…

Зверніть увагу на наше сонечко. Воно зображене без проміння. Перед нами є карточки з різними написами. Кожен з учасників вибирає твердження, яке, на його думку, стосується одночасно і дорослих, і дітей, та прикріплює його, як промінчик для сонечка (додаток 1).

Вправа "Очікування"

Мета: вияснити наскільки справдились очікування учасників заняття.

Повернімось до наших очікувань, якщо вони здійснились, то кожен з вас нехай підійде до нашого символічного дерева, "зірве" своє яблучко і поставить у кошик, а якщо не здійснилося, то залишить яблуко на дереві.

Подарунки від дітей (долоньки) з побажаннями.

Наше сьогоднішнє заняття було організовано для тих, хто любить дітей, любить їх не здалека, не милується ними, як живою цікавою іграшкою, а любить справжньою любов’ю. Це заняття для люблячих батьків, що віддають серце й душу вихованню дітей.

Додаток 1

За словами Адлера, жодна дитина не є безнадійною. Ми повинні бути свідомими впливу, який маємо на наших вихованців, та прикладу, який даємо їм своєю постановою та поведінкою:

  •                   Якщо дитина зростає ватмосфері критики, вона вчиться засуджувати.
  •                   Якщо дитина зростає в атмосфері ворожнечі, вона вчиться боротися
  •                   Якщо над дитиною глумляться, вона стає соромливою.
  •                   Якщо дитина живе під страхом, вона стає боязкою.
  •                   Якщо дитину постійно соромлять, вона звикає почуватися винною.
  •                   Якщо дитина зростає у толерантному середовищі, вона вчиться бути терплячою.
  •                   Якщо дитину часто підбадьорюють, вона вчиться впевненості.
  •                   Якщо дитина зростає в сфері прийняття, вона вчиться любові.
  •                   Якщо дитина зростає ватмосфері похвали, вона вчиться любити саму себе.
  •                   Якщо дитина зростає з визначенням, вона усвідомлює, що добре мати мету.
  •                   Якщо дитина живе у чесному середовищі, вона приходить до розуміння, що таке правда.
  •                   Якщо дитина живе у справедливому середовищі, вона вчиться бути справедливою.
  •                   Якщо дитина почувається безпечно, вона вчиться довіряти собі і тим, хто біля неї.
  •                   Якщо дитина оточена приязню, вона вчиться спостерігати світ як гарне місце, щоб жити, любити і щоб її любили.
  • Додаток 1
  • ПОЯВА ДИТИНИ В СІМ’Ї ТА ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК
  • Старшій дитині в сім’ї властиві відповідальність, сумлінність, прагнення до досягнень, честолюбство. Вона часто бере на себе частину батьківських функцій, піклуючись про молодших дітей у сім’ї. Вона може почувати себе відповідальною за сімейний добробут, продовження сімейних традицій, часто стає лідером. Народження наступної дитини призводить до позбавлення її виняткової позиції у володінні любов’ю і турботою матері й часто супроводжується ревнощами до появи суперника. Якщо старшій дитині до цього моменту не виповнилось 5 – 6 років, то поява брата або сестрички може викликати сильний стрес. Батьки переключили увагу на малюка, старша дитина втратила владу над ними. Але вона ще мала, щоб зрозуміти, що сталося, її відчуття можна сформулювати приблизно так: «Моє місце зайняв хтось інший». Така реакція сильніша, якщо діти одностатеві.
  • Молодшій дитині в сім’ї властиві безтурботність, оптимізм, готовність приймати чуже заступництво. Для членів своєї сім’ї вона може так і залишитися назавжди дитиною. До її досягнень батьки зазвичай ставляться менш вимогливою У відносинах із людьми виявляє ворожість, конфліктність, вона більше зорієнтована на себе, ніж на інших. Молодші завжди стають улюбленцями, тому, навідміну від старших, емоційно стабільніші, товариські. Зазвичай на них покладають менше обов’язків, але стереотипи поведінки закладаються вже в цей період. Буває, що за ними назавжди закріплюється прізвисько «малюк». Безумовно, це не може не вплинути на розвиток особистості дитини.
  • Середня дитина може мати характеристики як молодшої, так і старшої або їх комбінації. Часто вимушена боротися за те, щоб бути поміченою й отримати своє місце в сім’ї.
  • Єдина дитина є водночас найстаршою і наймолодшою дитиною в сім’ї. Більше за інших єдина дитина наслідує одного з батьків (тієї ж статі). Єдині діти часто мають прихильність до батьків протягом усього життя. Проте, знаходячись під постійною опікою батьків, у дитини може сформуватися безпорадність.
  • Існують два типи єдиних дітей: «рано став дорослим» і «синок матусі». Другий варіант особливо поширений у сім’ях, де були проблеми з вагітністю (пізні пологи тощо). Виховна позиція теж відіграє важливу роль у психологічному здоров’ї дитини.

Практичний психолог

Балашова С.М.

ЗДО №7  «Джерельце» м.Каховка

doc
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку