Тренінг для педагогів "Перша психологічна допомога"

Про матеріал
Заземлення під час стресу «5-4-3-2-1» за допомогою органів чуття ми можемо впоратися з тривогою, відчути себе «тут і зараз», зосередившись на своєму тілі, спочатку робимо від 10 до 20 якомога глибоких вдихів, затримуємо повітря на кілька секунд, далі повільно видихаємо. за допомогою зору знаходимо 5 речей які можемо побачити навколо нас, роздивляючись які, отримуємо задоволення (квіти, сонечко, рідні, чашка тощо); навколо нас є речі: чашка, телефон, яблуко, книжка тощо; беручи по черзі 4 речі, відчуваємо їх у руках та проговорюємо вголос те, що відчуваємо (наприклад: чашка – тепла, прозора, кругла, гладенька), також можуть бути домашні улюбленці; намагаємося почути 3 звуки, на які ми раніше не звертали увагу (власне дихання, муркотіння котика, розмови дітей в іншій кімнаті тощо); за допомогою нюху намагаємося відчути приємний 2 запахи: кави, ароматного чаю, повітря тощо; відчути себе «тут і зараз» допоможе також проговорювання вголос відчуттів 1 смаку (кислий, соковите, свіжа), коли спробуємо просто воду, продукт (лимон, яблуко, хліб...) Вправа з китайської гімнастики Зробіть три короткі носові вдихи без видихів. На перший вдих витягніть руки перед собою на рівні плечей. На другий вдих розведіть руки в сторони теж на рівні плечей. На третій вдих підніміть руки вгору над головою. Зробіть довгий видих через рот, при цьому руки тримаєте за головою, пальці стиснуті в замок, лікті розслаблені. Вправу слід повторити п’ять-шість разів. Вправа «Подорож на хмарі» Сядь зручніше і заплющ очі. Глибоко вдихни і видихни. Я хочу тебе запросити у подорож на хмарі. Стрибни на білу пухнасту хмару, схожу на гору м’яких подушок. Відчуй, як твоя спина і ноги зручно вмостилися на цій великій хмарній подушці. Тепер починається подорож. Твоя хмара вільно здіймається у синє небо. У небі високо і спокійно. Нехай хмара перенесе тебе в місце, де ти почуваєшся щасливим. Спробуй побачити це місце якомога детальніше. Тепер пора повертатися. Злізь зі своєї хмари і подякуй їй за таку чудову подорож. Тепер спробуй намалювати місце, де ти почуваєшся спокійно і щасливо.
Перегляд файлу

image

image


image
image


imageненав’язливе надання практичної допомоги та підтримки;

оцінювання потреб і проблем;

                                                                                                                                                                                               надання                                                                     допомоги                                                                                       в                                                                 задоволенні                                                                         базових                                                                           потреб

(наприклад: їжа, вода, інформація);

imageЕлементи: слухання людей, не примушуючи їх говорити;  розрада та заспокоєння людей;

imageнадання допомоги в отриманні інформації, встановленні зв’язку із

службами та структурами соціальної підтримки;

захист людини від подальшої шкоди

imageформувати відчуття безпеки, зв’язку з іншими людьми, спокою і надії;

сприяти                                        доступу                                                  до                                 соціальної,

imageЗавдання:     фізичної та емоційної підтримки;

imageзміцнювати віру в можливість допомогти собі та оточуючим.

знайти для розмови тихе місце, де ніщо не відволікатиме;

поважати конфіденційність і не розголошувати повідомлені особисті відомості;

imageбути поруч із людиною, але дотримуватися необхідної дистанції з урахуванням її віку, статі та культури (якщо потрібно обняти, то обов’язково спитати дозволу);

показувати зацікавленість, наприклад, киваючи головою чи вимовляючи

Необхідно: бути терплячим і спокійним; короткі підтверджувальні репліки;

imageнадавати фактичну інформацію, чесно говорити про свої знання: «Я не знаю, але спробую для вас дізнатися»;

надавати інформацію зрозумілою мовою, простими словами;

imageвисловлювати співпереживання людям, які говорять вам про свої почуття, перенесену втрату чи важливі події (втрата будинку, смерть близької людини тощо); надати людині можливість помовчати

змушувати людину розповідати про те, що з нею відбулося;

перебивати і квапити співрозмовника (наприклад, дивитися на годинник,

imageговорити занадто швидко); торкатися до людини, якщо немає впевненості про те, чи прийнято це в її культурному середовищі;

давати оцінку тому, що людина зробила чи не зробила, або її емоціям;

вигадувати того, чого не знаєте;

Заборонено: давати обіцянки; використовувати специфічні терміни;

переказувати співрозмовнику оповідання, почуті від інших;

розповідати про свої власні труднощі;

думати і діяти так, немов зобов’язані вирішити за іншого всі його проблеми;

imageпозбавляти людину віри у власні сили і здатність самій подбати про себе; описувати людей, використовуючи негативні епітети (наприклад, називати їх «божевільними»).

ПЕРША МЕНТАЛЬНА ДОПОМОГА В СТРЕСОВІЙ СИТУАЦІЇ ЗА МОШЕ ФАРХІ

 Р – разом, обов’язково бути поряд.

Під час травмуючої ситуації людина відчуває себе самотньою і безпомічною. Важливо повернути її до відчуття того, що «ми разом, ти не один».

 І – ініціатива, підтримка ефективних дій.

 Наш перший порив – заспокоювати людину, яка страждає від тривоги. Цього не варто робити. Замість цього слід спонукати до активних самостійних дій, щоб відновити в людини відчуття контролю.

 З – запитання, які спонукають до роздумів.

imageКанал спілкування з постраждалими від тривоги в час інциденту повинен бути ментальним, раціональним, ні в якому разі емоційним. Потрібні запитання, які вимагають активувати думки, а не емоції. Не варто говорити «Це нормально – бути наляканим, схвильованим». Варто говорити

«Порахуй і скажи, скільки людей/машин/стільців зараз навколо тебе?» або «Де знаходиться найближче до тебе захищений простір?».

 У – усвідомлення ситуації.

Дуже важливо розповісти людині, яка постраждала, що було до ситуації, і що було після пережитої ситуації. Важливо підкреслити: ця ситуація вже завершилася.

image

image

image

image

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
18 березня
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку