Тренінг для педагогів «Пошук внутрішніх ресурсів для підтримки життєвого балансу»

Про матеріал
Ресурс – це запаси чого-небудь, які можна використати у разі потреби; засіб, можливість, якими можна скористатися у разі необхідності. Це енергія, сили, мотивація, щоб якісно виконувати повсякденні справи, планувати та досягати цілей. Ресурсний стан залежить від фізичного та психологічного здоров’я.
Перегляд файлу

Психологічна служба  КЗ “Сахноащинський ліцей №2”

image image image

Заняття з елементами тренінгу для педагогів

«ПОШУК ВНУТРІШНІХ РЕСУРСІВ ДЛЯ

ПІДТРИМКИ ЖИТТЄВОГО БАЛАНСУ»

ВПРАВА “ЗНАЙОМСТВО”

imageУчасники по колу говорять прізвище ім’я та по батькові  але асоціаціями зі своїми гарними якостями.

         Наприклад: Б - бадьора

                               О - оптимістична                                В - ввічлива.

«ПРАВИЛА РОБОТИ»

image1. «Тут і тепер» (говорити тільки про те, що думаєш і відчуваєш тут і тепер, під час спілкування в групі).  2. Щирість і відвертість (бути відвертим, не «грати»).

3.    «Принцип Я» (говорити від свого імені «я вважаю ...»,«я думаю ...», «хочу запропонувати ...»).

4.    Активність (усі учасники залучаються дообговорення).

5.    Повага (поважати кожного, хто говорить, вмітислухати, не перебивати).

6.    Конфіденційність (все, що відбувається тут з іншими,не підлягає обговоренню за стінами аудиторії).

Запитання до групи:

1.       Чи згодні ви з правилами?

2.       Чи маєте ще якісь пропозиції?

imageВПРАВА “ДЕРЕВО ОЧІКУВАНЬ”

imageКожен учасник отримує листочок та записує очікування від зустрічі

ПРИТЧА

image Йдуть пустелею 2 верблюди. Втомилися. Зупинилися. Один верблюд дивиться на іншого, а потім як плюне на нього.

-        imageЗа що? За що ти на мене плюнув? За те, що я кожендень працюю без води, без їжі? Плюю на себе,  тягаю вантажі… і за це ти на мене плюнув? – сказав постраждалий верблюд.

-        Ти на себе плюєш - і іншим хочеться.

ОБГОВОРЕННЯ

 

 Те, якої думки людина про себе, залежить від того, наскільки вона себе приймає, вірить у себе та свої можливості. Люди, які почуваються щасливи ми, вважають, що їх люблять, що вони потрібні, що до них добре ставляться інші, що вони здібні й їх цінують. Вони мислять позитивно.

image Ти можеш почуватися щасливим, будувати гарні стосунки з іншими людьми, якщо навчишся поважати себе.

 Ті люди, які навчилися себе поважати, як пра вило, приймають й інших. Тобто, якщо ти гарної думки про себе, то будеш добре думати про інших, і навпаки.  Людина, що не цінує себе, підсвідомо налаштовується на те, що інші не будуть її цінуват и, і внаслідок цього поводиться таким чином, що, дійсно, її немає за що цінувати. Люди починають відвертатися від неї. З іншого боку, людина, що приймає себе, налаштовується на те, що інші теж до неї добре ставляться.

 Той, хто не любитЬ себе, не може щиро любити|кохати| інших.

 ВПРАВА «ДЕРЕВО»

imageПропонуєм на папері формату А4 намалювати велике дерево. На стовбурі –  написати 3-5  ситуацій, з яких ви вийшли для себе переможцем (нехай це невеликі перемоги, але це те, чого не очікувала від себе). На коріннях дерева прописати свої якості та риси характеру які вам допомогли вийти з даної ситуації.  На кроні – прописати імена людей, які є для Вас важливими, в яких ви впевнені, що вони завжди Вам допоможуть.


ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ «РЕСУРСИ

ОСОБИСТОСТІ»

image Ресурси особистості - це всі ті життєві опори, які знаходяться в розпорядженні людини, і дозволяють їй забезпечувати свої основні потреби: виживання; фізичний комфорт; безпеку; залученість в соціум; повага з боку соціуму; самореалізацію в соціумі.

 Ресурси поділяються на соціальні та особисті, інакше кажучи - зовнішні і внутрішні.

 Зовнішні ресурси - це матеріальні цінності, соціальні статуси (ролі) і соціальні зв'язки, які забезпечують підтримку соціуму, допомагають людині зовні.  Внутрішні ресурси - це психічний особистісний потенціал, характер і навички людини, які допомагають зсередини.

 Однак, розподіл на зовнішні і внутрішні ресурси є досить умовним. І ті, і інші ресурси тісно пов'язані і при втраті зовнішніх ресурсів поступово відбувається втрата ресурсів внутрішніх. Надійні зовнішні ресурси забезпечують збереження внутрішніх ресурсів, але тільки в тому випадку, якщо ці внутрішні ресурси вже є.

ПОЗИТИВНА ТЕРАПІЯ «МОДЕЛЬ ЯКОСТІ ЖИТТЯ»

image Подумайте, скільки часу сил, енергії, ви витрачаєте на кожну із 4-х сфер вашого життя, виходячи з того, що на все у вас 100%

 Тіло/здоров’я -?%

 Діяльність досягнення - ?%

 Контакти/спілкування - ?%  Сенс/майбутнє/мрії - ?%

ВПРАВА «ЧАРІВНИЙ МІШЕЧОК»

                                                    Виберіть собі        1.Тобі сьогодні особливо пощастить!

                                                      побажання з   2.Життя готує тобі приємний сюрприз!

                                “чарівного мішечка”                    3.Усе складається для тебе найкращим чин ом!

4.Сьогодні твій день, щасти тобі!

5.Сьогодні Фортуна з тобою разом!

image6.Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щасл ивою!

image7.Люби себе такою, якою ти є, - неповтор ною!

8.Потурбуйся про здоров’я свого тіла!

9.Зроби собі подарунок, ти на нього за слуговуєш!

10.Вищі сили оберігають тебе!

11.У тебе є все, щоб насолоджуватися жит тям!

12.Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!

13.Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!

14.Сьогодні з тобою спокій і радість!

15.Сьогодні щасливий день

1.Чи здійснились ваші очікування

image2.Що найбільше вам запам’яталося?

3.Що не сподобалося?

pdf
Додав(-ла)
Лисенко Юлія
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
15 травня
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку