Тренінг для підлітків "Mad tea party, follow the white rabbit.."

Про матеріал
Матеріал призначений для практичних психологів, класних керівників, соціальних педагогів. Існує різниця між такими поняттями як «команда» і «колектив» або «робоча група». Команда – це щось більше, ніж певна кількість людей. У команді існують взаєморозуміння, довіра, підтримка, команда працює краще, результативніше, ефективніше. Але команда не може виникнути сама по собі, її треба сформувати, іноді прикладаючи для цього достатньо часу і праці. Вміння взаємодіяти в команді – це разом шукати сильні рішення, проявляти повагу до інших і викликати повагу до себе. Це корисні навички, особливо в сучасному світі, тож підліткам стануть у нагоді такі soft skills. Матеріал подано у вигляді тренінгу для підлітків на згуртування, командоутворення «Mad tea party, follow the white rabbit»…..
Перегляд файлу

1

 

Тренінг для підлітків на командоутворення.

Тема: «Mad tea party, follow the white rabbit»…..

 

Мета: створити сприятливі умови для розкриття внутрішнього потенціалу підлітків і стимулювання подальших особистісних змін; формування сприятливого соціально-психологічного клімату за допомогою групових норм партнерського спілкування, взаємопідтримки, взаємодопомоги; формування вміння координувати спільні дії для вирішення поточних завдань; розвиток здатності учасників тренінгу до командної роботи.

Вік: 15-17 років

Тематичне оформлення тренінгової кімнати (за мотивами «Аліси у Країні Чудес»). Учасникам було надіслано особисті запрошення. 

 

  1.       Вправа «Привітання Країни Чудес» (5 хв.)

Мета: привітати свіх учасників, заряд позитивними емоціями.

Хід вправи. Учасники хаотично рухаються під музику (по типу «броунівського руху» по кімнаті), як тільки музика припиняється – учасники вітають свого найближчого товариша посмішкою і певним незвичним вітанням про яке каже тренер.

Привітання у незвичний спосіб –

плечико до плечика,

долонька до долоньки,

мізинчик до мізинчика,

коліно до коліна,

обіймами,

реверансами,

п’яточка до п’яточки.

 

  1.       Вправа «Родзинки» (10 хвилин)

Мета: зняття напруги і хвилювання учнів, можливість дізнатися більше один про одного, сприяти згуртованості групи та створенню комфортної атмосфери, позитивного настрою для успішної взаємодії.

Обладнання: роздруківки у вигляді карманних годинників, кольорові маркери.

Хід вправи. Учасники об’єднуються у пари за однаковим кольором годинників. Пишуть на «годинничках» ім’я свого товариша, далі спілкуються і знаходять:

дві спільні речі, які найбільше подобаються;

дві спільні речі, які не люблять обидва ..

дві спільні речі, які узяли б на «Mad tea party».

Розповідають про свої «родзинки» - схожість і відмінність, називаючи їх по черзі:

- Марія, любить плавати, і я теж.

- Сєва, любить каву, і я теж.

- Марія,  не любить зиму, і я теж.

- Сєва,  не любить танцювати, і я теж…

 

 3. Правила роботи групи (до 5 хв.)

Правила групи:

  •   Добровільна участь (право відмовитися від участі в обговоренні якоїсь проблеми);
  •   -«Стоп»-правило(якщо подальше обговорення неприємне або небезпечне для Вас);
  •   -Конфіденційність;
  •   -«Я» -звернення (говорити від себе);
  •   -«Піднята рука» (не перебивати, говорити по черзі);
  •   -«2 хвилини» (на виступ та коментарі учасників);
  •   -Взаємоповага (поважати один одного та право на власну думку: не оцінювати і не засуджувати);
  •   -Мобільний без звуку.

 

4. Вправа «Пісочні годинники» (до 7 хв.).

Ціль: закріпити навички самодіагностики.

Матеріали: роздруковані кольорові «Пісочні годинники», різнокольоровий повітряний пластилін.

Хід вправи:

Виконується на початку зустрічі та завершенні зустрічі, для відстеження емоційного стану підлітків, рівня тривожності, (впливу заняття на емоційний стан). Діти роблять з повітряного пластиліну піщинки та прикріплюють їх на свій годинник (розмір і кількість залежить від емоційного та енергетичного стану підлітка).

 

5. Вправа «Очікування» (до 7 хв.).

 Мета: дізнатися, про очікування учасників (що очікують учасники від

 заняття).

Обладнання: кольорові роздруківки у вигляді парцелянових філіжаночок, маркери, плакат «Стіл для чаювання».

Хід вправи. Підлітки по черзі промовляють свої очікування, що вони очікують від заняття. Прикріплюють парцелянові філіжаночки з очікуваннями на плакат.

 

6. Вправа-вікторина:  «White rabbit  і компанія»…..  (до 15 хв.).

Мета: емоційне занурення в атмосферу тренінгу, згуртування, розвиток ініціативності, створення доброзичливого та відкритого спілкування учнів один з одним у команді, командної взаємодії  для досягнення спільного результату.

Обладнання: картки з запитаннями, картки з варіантами відповідей.

Хід вправи: діти навмання витягують запитання за тематикою книги Льюіса Керролла «Аліса в Країні Чудес» - «Божевільне чаювання» і намагаються за обмежений час  (2 хвилини) знайти серед різних варіантів відповідей – правильний варіант. Потім, тренер зачитує правильну відповідь.

Обговорення: Що було найпростішого? Що було складно? Як ви з цим впоралися? Що було найцікавішого? Чи були діти, які читали цю книгу? Це допомогло команді? Чи був у вас той, хто керував роботою групи? Чи багато було варіантів відповідей?  Як ви обговорювали і вирішували, яку ж відповідь обраті команді? Як вам працювалося в команді (командою)? Як на вашу думку, краще було б працювати в команді чи одному?

 

Приклади карток.

7. Вправа «Швидкі  ноги» ( до 10 хв).

Мета: емоційно-психологічне зближення учасників, командна взаємодія для ефективного виконання завдання.

Обладнання: стільці -2,  довга стрічка з газет -2, таймер, музична композиція – «Канкан».

Хід вправи. Учасники утворюють дві команди. По 1 учаснику з кожної команди сідають на стільці (стільці стоять поряд на одній лінії, перед кожним стільцем лежить довга смуга з газет) і під музику на швидкість, кожен учасник збирає довгу стрічку з газет ногами. Потім наступний член команди, далі, один за одним, всі члени команди.  

Обговорення: було легко, чи складно? Чи відчували ви підтримку, допомогу вашої команди під час виконання завдання? Чи допомогло це вам скоріше виконати завдання? А якщо б вас не підтримували інші, було б простіше чи складніше?  Чи звертали  ви увагу на те, як працювала інша команда? Як Ви думаєте, на що була спрямована ця вправа?

 

8.Вправа «Плутанина - Чайні традиції» (до 7-10 хв.).

Мета: мотивація до розширення горизонтів знань, орієнтація на здоровий спосіб життя, створення традицій, командну взаємодію.

Обладнання: картки з назвами десертів, картки з назвами Країн, кольорові ілюстрації з зображенням десертів і страв.

Хід вправи.

Кожна команда витягує картку з назвою страви чи десерту, обговорюють в команді (що це за страва, з  чого її готують, як нею смакують, як вона виглядає та як її подають) і знаходять картку з назвою країни-походження цієї страви. Потім командою представляють страву.

 

Приклади карток.

 

ЛУННІ ПРЯНИКИ

КІТАЙ

«МАКВІТІ»

АНГЛІЯ

«ЗАХЕР»

АВСТРІЯ

ТКЕМАЛІ

ГРУЗІЯ

ФЛОРЕНТІНІ

ІТАЛІЯ

КЛЬОЦКИ

ПОЛЬЩА

БАГЕТ, КРУАСАН, КЛАФУТІ

ФРАНЦІЯ

МОТІ

ЯПОНІЯ

ПІШМАНІЄ

ТУРЦІЯ, ІРАН,

КІТАЙ,КОРЕЯ, УЗБЕКИСТАН

 

ВПРАВИ-РУХАНКИ:

Вправа «Цифри» (малюємо частинами тіла) (до 8 хв.).

Ціль: вправа на розслаблення, зняття м’язової напруги, зменшення втоми, синхронізацію півкуль,  енергетичну підзарядку, створення групової взаємодії та гарного настрою.

Хід вправи: група утворює коло, тренер пропонує групі намалювати цифри, але у незвичний спосіб – частинами тіла, учасники повторюють за тренером рухи (можна додатково включити ритмічну музику).

                 Вправа «Тітонька з Бразилії» (до 10 хв.).

Ціль: вправа на розслаблення, зняття м’язової напруги, зменшення втоми, синхронізацію півкуль, енергетичну підзарядку, створення групової взаємодії та гарного настрою.

Хід вправи: група утворює коло, тренер веде розповідь про свою тітоньку з Бразилії, описує її і супроводжує свою розповідь рухами, учасники повторюють за тренером рухи (можна додатково включити ритмічну музику).

 

9.Вправа «Вежа» (до 10 хв.)

 Мета: усвідомлення своєї ролі в групі, ефективний розподіл ролей, формування довірчого спілкування та  ефективної комунікації між учасниками, вміння координувати спільні дії,  важливість командної взаємодії для роботи й досягнення гарного результату. 

 Обладнання: паперові стаканчики - 20, резинка з нитками - 2, музичний супровід, таймер

 Хід вправи. Учасники об’єднуються в команди. Ведучий дає інструкцію: «Кожна команда має побудувати вежу за зразком тренера, зробити це треба за 5 хв. Будувати вежу можна тільки за допомогою резинки і ниток, стаканчиків руками не торкаємося. Спілкуватися між собою учасникам не можна, будуємо під музику». Кожна команда має 1 тренувальну спробу для оболодіння «інструментом» будування.

Обговорення:  Як відбувалося будівництво в командах? Чи відразу Ви змогли побудувати вежу? Це було легко чи складно?  Що заважало? Що допомагало? Чи була у команди певна стратегія роботи? Чому ваша команда обрала саме цю стратегію? Як ви вважаєте, якщо б можно було б під час роботи говорити, швидше б побудували вежу? Ви зрозуміли, що важлива і потрібна робота кожного у взаємодії, навіть у невербальній, важливо відчувати один одного, бути, як кажуть, «на одній хвилі» і тоді внесок кожного – це відмінний загальний результат!

 

 10. Вправа «Дегустація» (до 5 хв.).

 Мета: ефективний розподіл ролей, формування ефективної комунікації між учасниками, виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, підвищувати самооцінку, вміння координувати спільні дії та підтримувати і допомагати один одному. 

 Обладнання: вологі серветки, одноразові рукавички, шпажки, продукти ля дегустації (фрукти та овочі, яблуко, мед, варення, лимон, духмяний перець, кориця, ванільний цукор), пов’язка на очі.

 Хід вправи. Учасники об’єднуються в команди. Тренер запитує чи немає алергії на певні продукти, потім дає інструкцію: «Кожна команда обирає двох представників (вправних знатоків-дегустаторів страв), які будуть з заплющеними очима відгадувати страву (що це таке) за смаком або ароматом. Команда може допомагати своєму знатакові (спосіб обробки страви – варений, солоний, сирий, смажений, його колір), але не називати те, що підліток куштує. 

Запропонуйте дитині закрити очі. Підліток куштує страву і намагається відгадати - що саме він скуштував. Інший учасник (так само з закритими очима) визначає продукт чи страву за ароматом.

 

Рефлексія:

 

11. Вправа «Очікування» (до 5 хв.).

 Мета: дізнатися чи справдилися очікування учасників.

Обладнання: кольорові роздруківки у вигляді парцелянових філіжаночок, цукерочок, маркери, плакат «Стіл для чаювання»

Хід вправи. Підлітки по черзі висловлюють  свої враження від заняття, що дізналися нового, чого навчилися. Прикріплюють на плакат цукерочки (поряд зі своїми чашечками-філіжаночками з очікуваннями).

 

12. Вправа «Пісочні годинники» (до 7 хв.).

Ціль: закріпити навички самодіагностики.

Матеріали: роздруковані кольорові «Пісочні годинники», різнокольоровий повітряний пластилін.

Хід вправи:

Виконується на початку зустрічі та завершенні зустрічі, для відстеження емоційного стану підлітків, впливу заняття на емоційний стан дітей.

 

13. Вправа «Спільне фото» (до 5 хв). .

Мета: підкріплення позитивних емоцій, створення традицій коллективу.

Хід вправи: Тренер запрошує підлітків зробити спільне фото групи і пропонує започаткувати традицію «Спільне фото», робити 1 раз на місяць спільне фото команди.

 

     Ми сьогодні навчилися взаємодіяти, допомагати один-одному і стали справжнім колективом. Тренер дякує членам групи за роботу, підводить підсумки заняття, дарує яскраві подаруночки.

 

14. Вправа «Подарунок-побажання» (до 5 хв.).

Мета: Створити невимушену, позитивну, емоційно сприятливу атмосферу у групі.

Хід вправи: у креативно (за тематикою заходу) оформленій яскравій коробочці тренер дарує кожному учаснику «Набір для Королівського чаювання» на згадку про тренінг.

Д/З Започаткувати в родині традицію сімейного чаювання або підтримати і удосконалити існуючу.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
30 листопада 2023
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку