Визначення емоційного критерію для оцінювання рівня шкільної мотивації Для визначення мотиваційного критерію ми обрали Анкету для оцінювання рівня шкільної мотивації (за Н. Г. Лускановою).
Інструкція. Зараз я задам вам декілька запитань про те, як ви себе почуваєте в школі: що подобається, а що - ні. На кожне запитання ви можете відповісти “так” (+) або “ні” (-). В анкеті немає “правильних” чи “неправильних” відповідей. Відповідайте так, як ви відчуваєте.
Запитання анкети
1.Тобі подобається в школі чи не дуже?
2.Вранці, коли ти прокидаєшся, ти завжди з радістю йдеш у школу чи тобі хочеться залишитися вдома?
3.Якби вчитель сказав, що завтра в школу не обов’язково приходити всім учням, ти б пішов у школу або залишився вдома?
4.Тобі подобається, коли у вас немає якого-небудь уроку?
5.Ти хотів би, щоб не задавали домашніх завдань?
6.Ти хотів би, щоб у школі залишилися тільки перерви?
7.Ти часто розповідаєш про школу батькам?
8.Ти б хотів, щоб у тебе був менш суворий учитель?
9.У тебе в класі багато друзів?
10.Тобі подобаються однокласники?
Обробка та інтерпретація результатів
Відповідь “так” на запитання № 1,2,3,7,9,10 оцінюється в 3 бали, відповідь “ні” - у 0 балів.
Відповідь “так” на запитання № 4, 5, 6, 8 оцінюється в 0 балів, відповідь “ні” - у 3 бали.
25-30 балів - високий рівень шкільної адаптації.
20-24 бала - середній рівень шкільної адаптації
15-19 балів - зовнішня мотивація.
10-14 балів - низький рівень шкільної адаптації.
9 і менше балів - шкільна дезадаптація.
[М. В. Лемак, В. Ю. Петрище Методичне видання Психологу для роботи. Діагностичні методики./ Ужгород Видовництво Олександри Гаркуші. - 2011 ]