Тренінг для підлітків віком від 12до15 років " Профілактика шкідливих звичок".

Про матеріал

Тренінг розрахований на проведення його під час уроку " Основи здоров'я", проводиться протягом 45 хв. Учасниками є 15 учнів та 1 фасілітатор. До тренінгу додається презентація " Вино і його провина" grinkevitchtj

Перегляд файлу

Тренінг  для підлітків 12-15 років з профілактики алкоголізму

«Здорова молодь – здорова країна » (45 хвилин)

Мета: формувати загальнокультурну, громадянську, соціальну та здоров’язбережувальну компетентності ( дотримання правил здорового способу життя та відмови від алкоголю).

Структура проведення заняття:

  1. Вступна частина.(15  хв.)
  2. Основна частина. (25 хв.)
  3. Заключна частина. (5 хв.)

Місце проведення:

кімната психологічного розвантаження, учні та фасілітатор сидять у колі.

Обладнання:фліпчарт, папір, кольорові олівці, презентація « Вино та його проВИНА».

Заняття проводиться впродовж 45 хв.

Хід тренінгу

І. Вступна частина (15 хв.)

Сумісна розробка правил поведінки учасників тренінгу (1 хв.)Всі учасники обговорюють правила проведення заходу.

Вступне слово тренера (1 хв.)

Любі друзі, сьогодні ми розглянемо одну з сучасних проблем згубного впливу алкоголю на організм людини, а особливо на молодий організм. Наша мета – побачити шкідливість вживання алкогольних напоїв і  ту користь, яку несе алкоголь у різних галузях промисловості та медицини, відокремити все негативне і з розумом віднестися до позитивного.

Вправа-криголам « Квіточка» (1 хв.)

Мета: формувати соціальну компетентність (знайомство та спілкування один з одним).

Почнемо з вправи, яка допоможе нам з вами познайомитися ближче. Кожний з учасників по черзі називає своє ім’я та квітку, з якою він себе асоціює, характеризує її красу або користь. Таким чином присутні знайомляться один з одним і запам’ятовують  імена один одного.

 

 

Перегляд презентації з коментарем та поясненнями « Вино та його проВИНА» (8 хв.)grinkevich.tj

Тренер та учасники тренінгу згадують про історію створення алкоголю, його значення  у різних галузях життя суспільства і кожної людини. При цьому на листі аркушу у два стовпчика виписують позитивний та негативний вплив на цивілізацію та її хвороби, пов’язані з вживанням алкоголю. Роблять висновки про необхідність боротьби з пияцтвом і про користь алкоголю у медицині та промисловості.

Мета: формування критичного мислення підлітків, вміння відокремлювати корисне від шкідливого.

Вправа- енергейзер на зняття  м’язового та емоційного напруження «Зоопарк» (2 хв.)

Мета: формування вміння  знімати м’язове та емоційне напруження.

Учасники за командою зображують поведінку мавпочок на пальмі, або дружбу жирафа та пташок, встають навшпиньки, присідають, витягують шиї та ін.

Основна частина (25 хв.)

Вправа . «Я так думаю» виконується разом з вправою на командо утворення (10 хв.)

Підлітки розраховуються на «Літо» та «Зиму». Учні «Літо» займають позицію «Згодний», «Зима» займає позицію «Незгодний».

Мета: формувати громадянську компетентність у справах проведення дебатів, вміння   аргументувати та контраргументувати.

Розміщені таблички в різних кутах кімнати:«ЗГОДНИЙ» та «НЕ ЗГОДНИЙ».

Запропоновано декілька тверджень, що можуть вважатись правильними чи ні.  Учні обдумують їх ташукають аргументи або контраргументи з приводу кожного.

Твердження:

·  П’яна жінка заслуговує тільки на громадський осуд.

· Алкоголь не для підлітків.

· Реклама алкоголю  шкідлива.

· Суворе покарання зменшить кількість випадків правопорушень , злочинів та нещасних випадків на дорозі, на підприємствах та у побуті, пов’язаних з алкогольним сп’янінням.

Після зайняття позиції та обдумування учасники мають навести аргументи на користь вибраного твердження.

Енергейзер « Тух-тібі-дух» (2 хв).

Мета: формувати вміння знімати психологічне навантаження, поновлювати кровообіг нижніх кінцівок.

Підлітки роблять обличчя суворими, підходять один до одного та, дивлячись в обличчя з злістю промовляють «Тух-тібі-дух». З часом вони розуміють, що кумедно виглядають збоку і  починають сміятися.

Вправа на командоутворення (1 хв.) Тренер просить учасників тренінгу перерахуватися від 1 до 6. Перші номери грають роль політиків, другі номери – роль економістів, треті – представників релігіі, четверті є представниками інтелігенції, п’яті – простих перехожих, шості номери є опозиціонерами в усіх сферах.

Вправа « ПЕРМС» (10 хв.)

Мета: формувати громадянську компетентність, вміння думати, як дорослі, відповідальні люди, приймати  складні рішення.

Для прикладу ми будемо кожну сферу розглядати на прикладі хрестоматійної теми:

Політична сфера –Тобто, як алкоголізація підростаючого покоління може вплинути на «Політичну» ситуацію в країні на розвиток держави в подальшому.

Приклад “Уряд”: які законодавчі акти повинен розробити уряд заради збереження здоров’я громадян та механізм боротьби з порушниками цих законів.

Економічна сфера —Як вчинена дія чи пропозиція змінить економічну ситуацію в суспільстві.

Будь-ласка, не треба на всіх іграх розповідати про економічну кризу, давайте будемо оригінальніші. Згадаємо, що алкоголь застосовується з користю у деяких сферах.

Релігійна сфера — Які наслідки будуть у релігійній сфері, або як до цієї проблеми ставляться духовні лідери країни.

Моральна сфера — Чи змінять дія чи бездія моральний вигляд суспільства. Яку цінність ми пропагуємо цими діями на рівні держави.

Соціальна сфера — Як змінить дана дія відношення між людьми, соціальну комунікацію та взаємодію.

При проведенні вправи обов’язкова участь опозиції, яка наводить контраргументи.

Вправа-енергейзер   «Карлики та велетні» (2 хв.)

Мета: формувати вміння робити вправи, спрямовані  на напруження та розслаблення хребця.

За командою «Карлики» учні сідають на стільці, за командою «Велетні» встають навшпиньки та тягнуть шию та руки догори.

Заключна частина (5 хв.)

Вправа на рефлексію та зворотній звязок«Поділимося думками».(3 хв)

Мета: формувати здоров’язбережувальну компетентність, негативне ставлення до вживання алкоголю.

Учасники за бажанням розповідають про власний досвід, досвід своїх близьких та знайомих з проблем, які приносить алкоголь.

Арт-вправа. (2 хв).

Мета:формувати здоров’язбережувальну компетентність, вміння психологічного розвантаження.

Учасникам тренінгу видано папір та олівці пастельних і яскравих відтінків. Під музику Е. Гріга учні малюють подарунки один одному. Під оплески дарують їх один одному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
3 жовтня 2018
Переглядів
2217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку