Тренінг
“Формування мотивації до навчальної діяльності в учнів ”
Заняття (45 хвилин)
Блок I (вступна частина)
Мета: познайомитись з учасниками, створити доброзичливу обстановку та налаштувати учнів на роботу.
Доброго дня, як ваш настрій? Чи налаштовані ви на роботу? Сьогодні, ми з вами будемо працювати над темою «Формування мотивації до навчальної діяльності». Метою наших занять в першу чергу буде навчитись правильно себе мотивувати та досягати успіху, також не менш важливим буде навчитися вільно володіти собою та бути впевненим у собі. Знаючи тему та мету наших зустрічей, я пропоную вам першу вправу.
Мета: допомогти учасникам усвідомити власні очікування від тренінгу.
Кожен із вас на аркуші паперу напише те, що він очікуєте від наших зустрічей. В кінці наших занять, ми обговоримо чи виправдалися ваші очікування.
Мета: затвердити та зафіксувати правила групи.
Якщо у когось є бажання доповнити цей список, то кажіть і ми обов’язково допишемо ваше правило.
Мета: презентувати себе, налаштувати учнів на роботу.
Мене звати…; у майбутньому я хочу бути…
Блок II (основна частина)
Мета: підвищити впевненість у власних силах та підбадьорювати себе при невдачах.
Мета: підвищити впевненість у собі.
Для наступної вправи «Робота над помилками» нам потрібні будуть аркуші паперу. Кожен із вас візьме по аркуші, де проаналізує і напише невдачу, яку він пережив в минулому. Поміркуйте над кожною помилкою, визначте, що корисного ви придбали в результаті цієї невдачі (досвід, якості характеру, розуміння якихось процесів в житті і т.д.).
Обговорення:
Мета: придбати нові методи боротьби із відсутністю мотивації.
Зараз я вам пропоную намалювати малюнок на тему «Що мені заважає добре навчатися?» Намалювавши те зло, яке вам заважає вчитися я пропоную від нього позбавитися раз і назавжди. Для цього нам потрібно взяти свій малюнок і порвати його. Тепер ваші книги як символи знань, допоможуть вам бути ерудованішими, тому що саме за допомогою книги виростає нове життя й нові можливості.
Обговорення:
Мета гри – формування мотивації до професійної діяльності.
Перш ніж розпочати гру, учням пропонується придумати історію про свій кар’єрний шлях протягом 10 років, після чого кожен учасник виступає з повідомленням про власну успішну кар’єру.
Решта учасників – журналісти які можуть задавати будь-які питання.
Гра через 10 років, проходить у дружній і веселій обстановці, що сприяє включенню побудови індивідуального перспективного плану професійного розвитку кожного учасника гри.
Обговорення:
Мета: навчитися підтримувати, підбадьорювати і надихати самого себе.
Взагалі, людина може просити і спонукати до дії не тільки інших, але і самого себе. Іноді, коли не хочеться нічого виконувати (але ви усвідомлюєте важливість справи), спілкування з самим собою, переконання в тому, що дану роботу необхідно виконати допомагають подолати труднощі самоорганізації. Для цього потрібно попросити себе виконати щось важливе для вас. Залежно від ваших особистих якостей і ситуації ви можете використовувати як переконання в необхідності діяльності, так і прохання та ласкаві слова. Коли ви все ж таки виконали певне завдання, не забувайте хвалити себе уміння схвалювати, підбадьорювати і надихати самого себе це дуже допомагає в роботі.
Учням пропонується висловитися з приводу того, чому люди не переборюють невдачі. Ведучий фіксує відповіді на ватмані. Зразкові варіанти відповідей можуть виглядати так: «Людина не хоче переборювати труднощі тому що:
– їй так комфортно;
– хоче щоб її всі жаліли яка вона нещасна, намагалась, але…»
В кінці підводиться підсумок і робиться узагальнення.
На завершення нашої зустрічі я вам пропоную вправу, яка нам подарує позитивні емоції.
Блок III (завершення роботи)
Мета: завершити роботу та налаштувати учнів на оптимістичну ноту.
Мета: отримати позитивні емоції.
На завершення нашого тренінгу я вам пропоную останню розважальну вправу. Нам потрібно, повернувшись до сусіда, побажати йому щось приємне, взяти посмішку в свої руки і передати йому, і так роблять всі по черзі.