Тренінг "Формування мотивації до навчальної діяльності в учнів"

Про матеріал
Тренінг для формування навчальної мотивації в учнів, може використовувати психолог а також вчитель
Перегляд файлу

Тренінг

“Формування мотивації до навчальної діяльності в учнів ”

Заняття  (45 хвилин)

Блок I (вступна частина)

 Мета: познайомитись з учасниками, створити доброзичливу обстановку та налаштувати учнів на роботу.

  •     Організаційний момент (1хв.)

Доброго дня, як ваш настрій? Чи налаштовані ви на роботу? Сьогодні, ми з вами будемо працювати над темою «Формування мотивації  до навчальної діяльності». Метою наших занять в першу чергу буде навчитись правильно себе мотивувати та досягати успіху, також не менш важливим буде навчитися вільно володіти собою та бути впевненим у собі. Знаючи тему та мету наших зустрічей, я пропоную вам першу вправу.

  • Вправа «Очікування» (3хв.)

Мета: допомогти учасникам усвідомити власні очікування від тренінгу.

Кожен із вас на аркуші паперу напише те, що він очікуєте від наших зустрічей. В кінці наших занять, ми обговоримо чи виправдалися ваші очікування.

  • Вправа «Правила групи» (2хв.)

Мета: затвердити та зафіксувати правила групи.

  • Правило піднятої руки (якщо хтось хоче висловити свою думку, то не викрикує, а піднімає руку, після чого надається слово);
  • Правило «Це МОЯ думка…» (це правило дає можливість учням кожному висловлювати СВОЄ враження з приводу чогось. Кожен говорить за себе а не за когось, наприклад: а от Маша думає що…. або у Маші точно є якесь доповнення…. Кожен із учасників тренінгу відповідає за СВОЮ поведінку і висловлює СВОЮ думку).
  • Правило STOP (говорити тільки по суті теми не переходити цю межу);
  • Конфіденційність.

Якщо у когось є бажання доповнити цей список, то кажіть і ми обов’язково допишемо ваше правило.

  • Вправа «Привітання» (2хв.)

Мета: презентувати себе, налаштувати учнів на роботу.

Мене звати…; у майбутньому я хочу бути…

Блок  II (основна частина)

Мета: підвищити впевненість у власних силах та підбадьорювати себе при невдачах.

  • Вправа: «Робота над помилками» (7хв.)

Мета: підвищити впевненість у собі.

Для наступної вправи «Робота над помилками» нам потрібні будуть аркуші паперу. Кожен із вас візьме по аркуші, де проаналізує і напише невдачу, яку він пережив в минулому. Поміркуйте над кожною помилкою, визначте, що корисного ви придбали в результаті цієї невдачі (досвід, якості характеру, розуміння якихось процесів в житті і т.д.).

Обговорення:

  1. Чи може бути людина сильна, якщо у її житті трапилась якась невдача?
  2. А якщо людина опустила руки при першій же невдачі, чи можна мотивувати себе на подолання цієї перешкоди? А що для цього потрібно? (направити учнів на думку, що у людини перш за все повинно бути бажання чогось досягти або щось змінити).
  • Техніка «Живої і мертвої води» (8хв.)

Мета: придбати нові методи боротьби із відсутністю мотивації.

Зараз я вам пропоную намалювати малюнок на тему «Що мені заважає добре навчатися?» Намалювавши те зло, яке вам заважає вчитися я пропоную від нього позбавитися раз і назавжди. Для цього нам потрібно взяти свій малюнок і порвати його. Тепер ваші книги як символи знань, допоможуть вам бути ерудованішими, тому що саме за допомогою книги виростає нове життя й нові можливості.

Обговорення:

  1. Як ще можна позбавитися від того, що вам заважає в навчання?
  2. Чи є особисто ваш метод, яким ви користуєтеся?
  3. Чи потрібні нам такі техніки?
  • Гра «Через 10 років» (11 хв.)

Мета гри – формування мотивації до професійної діяльності.

Перш ніж розпочати гру, учням пропонується придумати історію про свій кар’єрний шлях протягом 10 років, після чого кожен учасник виступає з повідомленням про власну успішну кар’єру.

Решта учасників – журналісти які можуть задавати будь-які питання.

Гра через 10 років, проходить у дружній і веселій обстановці, що сприяє включенню побудови індивідуального перспективного плану професійного розвитку кожного учасника гри.

Обговорення:

  1. А якщо так складеться, що ви не зможете вчитись на ту професію яку ви обрали і в результаті чого ви не зможете стати неперевершеним професіоналом, якого ви мені зараз описуєте, що тоді? Що ви будете робити чи змінювати?
  • Вправа «Попроси або похвали самого себе» (4хв.)

Мета: навчитися підтримувати, підбадьорювати і надихати самого себе.

Взагалі, людина може просити і спонукати до дії не тільки інших, але і самого себе. Іноді, коли не хочеться нічого виконувати (але ви усвідомлюєте важливість справи), спілкування з самим собою, переконання в тому, що дану роботу необхідно виконати допомагають подолати труднощі самоорганізації. Для цього потрібно попросити себе виконати щось важливе для вас. Залежно від ваших особистих якостей і ситуації ви можете використовувати як переконання в необхідності діяльності, так і прохання та ласкаві слова. Коли ви все ж таки виконали певне завдання, не забувайте хвалити себе уміння схвалювати, підбадьорювати і надихати самого себе це дуже допомагає в роботі.

  • Мозковий штурм «Чому люди не переборюють невдачі» (8хв.)

Учням пропонується висловитися з приводу того, чому люди не переборюють невдачі. Ведучий фіксує відповіді на ватмані. Зразкові варіанти відповідей можуть виглядати так: «Людина не хоче переборювати труднощі тому що:

– їй так комфортно;

– хоче щоб її всі жаліли яка вона нещасна, намагалась, але…»

В кінці підводиться підсумок і робиться узагальнення.

На завершення нашої зустрічі я вам пропоную вправу, яка нам подарує позитивні емоції.

Блок III (завершення роботи)

Мета: завершити роботу та налаштувати учнів на оптимістичну ноту.

  • Вправа «Посмішка по колу» (3хв.)

Мета: отримати позитивні емоції.

На завершення нашого  тренінгу я вам пропоную останню розважальну вправу. Нам потрібно, повернувшись до сусіда, побажати йому щось приємне, взяти посмішку в свої руки і передати йому, і так роблять всі по черзі.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
10 березня 2020
Переглядів
2023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку